بازدید 4238

صالحی‌امیری حضوردر انتخابات فدراسیون فوتبال را تکذیب کرد

کد خبر: ۹۴۷۸۳۱
تاریخ انتشار: ۰۹ دی ۱۳۹۸ - ۲۲:۰۳ 30 December 2019

رئیس کمیته ملی المپیک گفت: حضورم در فدراسیون فوتبال را جدی نگیرید، من تعهد اخلاقی دارم که ۴ سال در کمیته ملی المپیک باشم.

به گزارش تابناک ورزشی، سیدرضا صالحی‌امیری، رئیس کمیته ملی المپیک در حاشیه بدرقه کاروان اسکی اعزامی ایران به المپیک جوانان 2020 و در جمع خبرنگاران اظهار داشت: اسکی احتیاج به برنامه ریزی بیشتری دارد. برای توسعه اسکی باید قدم‌های بزرگ‌تری برداریم، با این امکانات و وضعیت نمی‌توانیم با حریفان بزرگ بین‌المللی رقابت کنیم. سیاست وزارت ورزش، کمیته و فدراسیون باید توسعه اسکی است. ما از این رشته حمایت ‌می‌کنیم و اسکی را توسعه خواهیم داد. کمیته ملی المپیک و وزارت ورزش تصمیم گرفته است هر چه در توان دارند برای المپیک بگذارند.

وی تاکید کرد: انتظار نتیجه از ورزشکارانمان در المپیک زمستانی را نداریم. اسکی می‌تواند در المپیک 2024 و سپس 2028 ظرفیت‌های زیادی را برای‌مان ایجاد کند.از مربیان می‌خواهم که در مسابقات به شما فشار نیاورند چون اولویت ما سلامتی ورزشکاران است. نباید انتظارات زیادی از این کاروان داشته باشیم چون انگیزه آن‌ها حضور در رقابت‌هاست و رقبای بزرگی دارند.

صالحی‌امیری گفت: تجهیزانی که در حوزه قهرمانی استفاده می‌شود، باید استاندارد بین المللی را داشته باشند. باید به سمت تجهیزات داخلی برویم اما با شرط اینکه استانداردها را داشته باشد اما الان در اسکی باید تجهیزات را خریداری کنیم. برای لوزان مشکلی در تجهیزات نداریم و شرایط به نحوی است که این تجهیزات به روز شود. باید بنابر توصیه رهبر معظم انقلاب به سمت تجهیزات داخلی برویم.

وی در پاسخ به مشکلات سالن بسکتبال تصریح کرد: با وزیر ورزش در مورد بسکتبال صحبت کردیم و نظرشان حمایت جدی از این رشته ورزشی است. رئیس کمیته ملی المپیک درباره سفرش به لوزان با وزیر ورزش گفت: پیام روشن این است که در ایران وفاق وجود دارد. این یک حرکت جدیدی است و تلاش می‌کنیم تا کمک‌های لازم را بگیریم و موانع را در مسیر فدراسیون‌ها برطرف کنیم.

صالحی‌امیری درباره لباس کاروان ایران خاطرنشان کرد: طرح‌های مختلف مورد بررسی قرار گرفت. از بین ورزشکاران مرد صمد نیکخواه بهرامی و از بین بانوان مهسا جاور، حضور داشتند. طراحان بنام کشور هم شرکت داشتند تا لباس المپیک مشخص شود. متاسفانه فرمت و شکل ثابتی نداریم و باید به سمت ساختار واحد حرکت کنیم.

وی در خصوص جلسه امروز با وزیر ورزش و ارتباط آن با اتفاقات فدراسیون فوتبال گفت: ما در این جلسه در خصوص فوتبال بحثی نداشتیم و موضوعات مربوط به کارهای جاری بود. یکی از موضوعات مربوط به آمادگی تیم‌ها برای المپیک و همچنین اسکی بود و از یکی از ورزشگاه‌ها هم بازدید کردیم.

رئیس کمیته ملی المپیک درخصوص تاثیر استعفای تاج بر برنامه‌های تیم فوتبال امید تصریح کرد: شب گذشته‌و امروز با استیلی صحبت‌هایی داشتم. مراسم بدرقه آنها هم چهارشنبه برگزار می‌شود.

وی در ادامه به سه نکته در خصوص تیم امید اشاره کرد و یادآور شد: نکته اول اینکه این تیم نیاز داشت بازیکنانش را از باشگاه‌ها بگیرد. در این خصوص مشکلاتی وجود داشت و انسجام تیمی فراهم نشد.استیلی و کادر فنی تلاش کردند آمادگی ایجاد شود. نکته دوم اینکه ما با ازبکستان، چین و کره جنوبی هم گروه هستیم که حریفان جدی ما هستند و برای عبور از آنها کار سختی داریم.کاملاً به صعود امیدواریم تا پس از نیم قرن کام ملت شیرین شود.

صالحی‌امیری سومین نکته در مورد تیم امید را مربوط به منابع مالی و بودجه دانست و گفت: منابع مالی و بودجه موضوع دیگری بود که در این خصوص جلسات مشترکی برگزار کردیم و تعهد شد نیازهای مالی تیم امید فراهم شود. وزارت ورزش یک میلیارد کمک کرد ما و فدراسیون فوتبال کمک‌هایی را به تیم امید خواهیم داشت تا تیم بدون دغدغه اعزام شود.

صالحی‌امیری در خصوص احتمال نامزد شدنش برای ریاست فدراسیون فوتبال تصریح کرد: اینها مزاح رسانه‌ای است و آنها را جدی نگیرید. من تعهد اخلاقی دارم که 4 سال در کمیته ملی المپیک باشم. دو سال از حضور من در کمیته گذشته است من بر اساس برنامه حاضر شده و هیچ برنامه دیگری جز کمک به فدراسیون‌ها نداریم.

سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هجدهم رمضان # شب قدر