بازدید 38326
رویترز هم دیگر دست ما را خوانده است؛ در هر مساله‌ای که ما شفاف سازی نمی‌کنیم، همین خبرگزاری حرفی، عددی یا ادعایی را مطرح می‌کند و آن وقت است که ما در واکنش به آن تازه به سخن می‌آییم و درباره خودمان، توسط خودمان صحبت می‌کنیم، البته در قریب به اتفاق مواقع فقط تکذیب می‌کنیم.
کد خبر: ۹۴۶۲۹۶
تاریخ انتشار: ۰۳ دی ۱۳۹۸ - ۱۲:۰۷ 24 December 2019

حوادث آبان ۹۸ از جمله حوادثی بود که فرایند تلخی را پشت سر گذاشت؛ حادثه‌ای که هنوز هم روایت رسمی همراه با جزئیات و مسائلش توسط نهاد‌های رسمی بیان نشده است. برای همین است که انبوهی از روایات مبهم و متعدد درباره این حوادث در محیط‌های مجازی، محیط‌های عمومی و حتی در دورهمی‌های خانوادگی توسط مردم گفته می‌شود؛ روایاتی که گاهی هم متناقض اند. رسانه‌های فارسی خارج کشور هم که روایت خود را دارند، رسانه‌های بیگانه و البته سازمان‌های حقوق بشری و عفو بین الملل و ... هم روایت‌های دیگری دارند. نکته مهم این است که روایت رسمی داخلی، هنوز که هنوز است توسط نهاد‌های داخل با مردم در میان گذاشته نشده است.

حوادث آبان ۹۸ را خودتان برای مردم توضیح دهید!

به گزارش «تابناک»؛ در این میان، صدا و سیما همان کار راحت و آسان چند دهه گذشته خود را انجام می‌دهد؛ گزارشی می‌سازد و تصاویری را پخش می‌کند که خودش دوست دارد و دغدغه اش این نیست که افکار عمومی مردمش را اقناع کند. صدا و سیما دغدغه اش راضی کردن مخاطبان خودش است و نه افکار عمومی و البته این گرهی از مشکلات باز نمی‌کند. رقبایش آنقدر پر تعداد شده اند که ذهن افکار عمومی را متوجه خود کرده اند. منظور از شفاف سازی برای افکار عمومی همانی است که عادل فردوسی در برنامه نود در یک برهه‌ای در مورد تیم تراکتورسازی انجام داد. او می‌خواست اتهام از خودش را پاک کند تا افکار عمومی، برنامه هایش را بپذیرند و به شیوه درست هم این کار را کرد؛ او هم می‌توانست بگوید برنامه اش انحصاری است و دیگران ابزاری ندارند و نسبت به آنان بی تفاوت باشد.

در این سو، وزیر کشور به مجلس می‌رود و درباره حوادث آبان ماه ۹۸ صحبت می‌کند با علم به اینکه جلسه اش محرمانه نیست و نقل قول هایش، منتشر می‌شود، اما نقل قول‌هایی متناقض و متضاد را نمایندگان مجلس از سخنان او پخش می‌کنند؛ باز هم وزیر کشور الزامی نمی‌بیند که مستقیم و شفاف در مورد کشته شدگان و آسیب دیدگان صحبت کند.

وزیر اطلاعات جلسه غیر رسمی برای مدیران رسانه‌ها برگزار می‌کند و توضیحاتی می‌دهد و مدیران رسانه‌ها هم هر یک روایتی را که دوست دارند از آن جلسه برای نزدیکان خود پخش می‌کنند و در این میان، افکار عمومی هم باز منبع موثقی دارد؛ اما با چشم خود ویدیو‌هایی را می‌بیند و روایت‌هایی را می‌شنود که برای آنان پاسخی وجود ندارد.

هنوز هم مردم واقعا نمی‌دانند در ماهشهر چه گذشته است و نهایت تلاشی که در این چند روز اخیر انجام شده، اینکه سعی شده هر کسی روایت فقر مردم ماهشهر را از آن خود بکند. در مورد ماهشهر همه دارند تلاش می‌کنند که بگویند، مردم آنجا فقیر هستند و غیر از فقر و تبعیض مشکلاتی ندارند. نکته اینجاست در مورد سیل، زمین لرزه، بنزین و... مسئولان ما می‌روند در میان مردم و روایت فقر آنان را در تلویزیون بازگو می‌کنند؛ گویی که این فقر نتیجه عملکرد خود مردم بوده است و مسئولان می‌روند آنان را متوجه این مساله کنند.

فقط چند عبارت گفته شده را در کنار هم قرار بدهید؛ صدا و سیما به دنبال اقناع طرفدارانش است و نه افکار عمومی؛ وزیر حرف هایش را در جلسه‌ای خصوصی به نمایندگان می‌گوید و نمایندگان هم بخش‌های مخاطب پسندش بازگو می‌کنند؛ روایات به جای چگونگی ماجرا به روایت فقر مردم و توسط مسئولان، اختصاص می‌یابد؛ رویترز خودش آماری از انبوه‌ کشته‌ها می‌دهد و افکار عمومی ایران بی اعتماد به روایات‌ متفاوت، تشنه اخبار و روایات‌ جدید است و خلاصه اینکه هر کسی که برای مردم ایران روایت می‌کند، دغدغه‌ای دارد.

رویترز هم دیگر دست ما را خوانده است؛ در هر مساله‌ای که ما شفاف سازی نمی‌کنیم، همین خبرگزاری حرفی، عددی یا ادعایی را مطرح می‌کند و آن وقت است که ما در واکنش به آن تازه به سخن می‌آییم و درباره خودمان، توسط خودمان صحبت می‌کنیم، البته در قریب به اتفاق مواقع فقط تکذیب می‌کنیم.

هرچند شاید واقعا برخی مواقع تکذیب درست‌ترین کار باشد، اما تنها انجام دادن یک وظیفه است. آنچه مهم است اینکه افکار عمومی و مردم خودمان را هم قانع کنیم و آنان باور کنند که ما درست می‌گوییم و البته این کار سخت تری است و مهارت می‌خواهد که بتوان با افکار عمومی به گونه‌ای سخن گفت که بپذیرند. افکار عمومی بر خلاف نظام‌های سلسله مراتبی، دستورپذیر نیستند، بلکه عقلشان را وسط می‌گذارند و سخنان را با محک عقل می‌سنجند و باید معقول سخن گفت.

اشتراک گذاری
برچسب ها
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۴۹
در انتظار بررسی: ۳۱
انتشار یافته: ۱۴۳
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۲:۱۹ - ۱۳۹۸/۱۰/۰۳
چه عجب حرف حساب زدید از بس مسئولین و رسانه های ما به مردم دروغ می گویند مردم اخبار را از رسانه های خارجی دریافت میکنند که اغلب هم درست است
پاسخ ها
رضا
| United Kingdom |
۱۴:۰۳ - ۱۳۹۸/۱۰/۰۳
دوست عزیز حرف حساب را چه وقت زدن مهم است
وگرنه بالاخره وقتی برخی حقایق مشخص شود و مجبور شویم حرفی بزنیم که دیگر به ان حرف حساب نمیشود گفت
اساسا خبر اگر بموقع اعلام شود ارزش دارد در غیر اینصورت که میشود تاریخ و شرح ماجرا
به این خاطر است که در اغلب جاهای جهان خبرنگار در محل حضور دارد و زنده اخبار را اعلام میکند
چون فرض مسولین این است که اخبار را دشمن بهره برداری میکند همیشه یا دروغ میگویند یا زمانی راست میگویند که گفتنشان هیچ ارزشی ندارد
کاش این پارادوکس را حل کنند
و همه چیز را به دشمن نسبت ندهند
بالاخره این نحوه ی اداره دولت مردمی نیست
ناشناس
| Romania |
۱۴:۰۵ - ۱۳۹۸/۱۰/۰۳
بهتره هر کس کار تخصصی خودش بپردازد . مثلا صدا و سیما به تبلیغات جذاب لیموش و بدم هلوشو بدم بپرداز ،رسانه های حرفه ای و معتبر جهانی هم به اخبار درست و دقیق خودشون بپردازند ، مثل گزارش دقیق رویترز، م
محمد
| Iran, Islamic Republic of |
۱۴:۱۰ - ۱۳۹۸/۱۰/۰۳
گاهی وقتا فکر می کنم اصول گرایان در دوره دوم انتخابات ریاست جمهوری به عمد شکست خوردند تا آقای روحانی یک تنه حساب اصلاح طلبان را برسد.
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۴:۱۲ - ۱۳۹۸/۱۰/۰۳
خب ، شما که حرفشان را باور نمیکنید برای چه کسی
!! بگویند؟ پس مرض دارید هی میگویید بگو بگو
گرسماسر
| Iran, Islamic Republic of |
۱۴:۲۵ - ۱۳۹۸/۱۰/۰۳
نیازی به توضیح نیست
محمد
| Iran, Islamic Republic of |
۱۵:۳۰ - ۱۳۹۸/۱۰/۰۳
مردم شما را نمی خواهند باور کنید تعداد طرف داران شما در کف جامعه بسیار اندک است غیر از مزد بگیران چه کم چه زیاد
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۵:۴۳ - ۱۳۹۸/۱۰/۰۳
اینا از گفتن عدد کشته شدگان طفره می رفتن تا اینکه یه خبرگزاری اومد عدد بالایی داد حالا به دست و پا زدن افتادن که بگن نه این عدد نیست! از اینجا پیدا است که عدد را میداند ولی منتشر نمی کند چرا؟ چون تعداد زیاده!
من منتظر بودم که همین اتفاق بیفته که عدد بالا اعلام کنن بعد اینا بیان بگن نه این عدد درست نیست و کمتره و..
تنها راهی که این دوستان ممکن بود زبونشون باز بشه همین بود چون 40 روزه که سکوت کرده
نه اقا عددی که خارجی ها میگن درست نیستا! خب عدد درست چیه؟ در حال بررسی است بزودی اعلام میشود
اسامی هم داره اعلام میشه همین امار اولیه عدد بزرگ وهولناکی است
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۵:۵۹ - ۱۳۹۸/۱۰/۰۳
من صداوسیما نگاه نمی کنم
این لیمو ترش و هلو داستانش چیه داداش؟
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۶:۲۳ - ۱۳۹۸/۱۰/۰۳
هفده شهریور یادت نره
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۶:۳۹ - ۱۳۹۸/۱۰/۰۳
اینا تو روز روشن سخانان محمد مرسی رو عوض کردن حالا میخواید گزارش درست پخش کنن
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۶:۴۳ - ۱۳۹۸/۱۰/۰۳
تمام رسانه های دنیا دروغ میگن ولی رسانه میلی و کیهان درست میگن
ناشناس
| United States |
۱۶:۵۱ - ۱۳۹۸/۱۰/۰۳
بهرحال در این مملکت بی صاحب مورچه و گربه حق حیات دارند ؟ مگر انقلاب برای این نبود که قدرت و ثروت از طریق دمکراسی بمردم واگذار شود . ولی الان اتفاقی که افتاده بعد از انقلاب توسط روحانیون چنین تفسیر شده است که اینهمه جوان در عراق و ایران و یمن ....کشته میشوند چون خدا دستور داده که ما جوانان را از سر و قلب متلاشی کنیم و در آن آسمانها خداوند هم به شادمانی میگوید بیشتر بکشید خوب میکنید که کفار را از بین بردید . تابی جان چرا دهن مشوق ما جوانان در مانده و به گل مانده را از این شبهه نجات نمیدهید . واقعا در دوسال پیش و کشتار وحشیانه جولنان به بیکاری . گرانی و عدم شعارهای انتخابات ....چرا شفاف سازی نمیکنید که انقلاب برای این بود که قدرت و ثروت و دمکراسی و چرخش قدرت دست مردم بیفتد . مگر غیر از این هست .‌اصلا خداوند بزرگ به این موارد سیاسی و تفسیرها چه اهمیتی دارد . چرا روجانیون وقتی دستشان در اداره کشور طی چهل سال بی فایده بوده چرا زلزله و سیل را بمردم نسبت میدهند ولی خونریزی مردم را نمبینند . آیا وقت ان نرسیده کشور بسمت دمکراسی واقعی برود....
سلام
| Iran, Islamic Republic of |
۱۷:۱۹ - ۱۳۹۸/۱۰/۰۳
تابناک خان کدوم وري هستي؟ اينور پل يا اونور پل؟ نظرات من. ک نميذاري خودت در مقام اپوزيسو مطلب مينويسي توهين نيست ؟
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۷:۲۵ - ۱۳۹۸/۱۰/۰۳
شفاف سازی؟ آنهم در ایران؟! ظاهرا تابناک دست به رویا پردازی زده است. از اول انقلاب تا کنون, کدام خبر حساس بطور شفاف به اطلاع امت شهیدپرور رسیده است که این دومی باشد؟ لطفا با کلمات بازی نکنید
ناشناس
| Indonesia |
۱۸:۲۶ - ۱۳۹۸/۱۰/۰۳
رویترز راست می گوید.چرا آمار کشته شدگان وزخمی های آمریکا.عراق.فلسطین .یمن را صداوسیما با آب وتاب اعلام می کند از خود ایران را اعلام نمی کند.نکند خون ایرانی ها ارزش گفتن ندارد!
کمالخان
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۲:۲۴ - ۱۳۹۸/۱۰/۰۳
بی دلیل نیست که دروغ از گناهان کبیره است . وضعیت امروز کشور به مدد دروغ های کوچک و بزرگ مسئولین آنچنان به مرز بی اعتمادی رسیده است که اگر همین امروز به جای 1500 نفر اعلام کند 2000 نفر کشته شده اند باز هم باور نمی کنیم.
نکته خطرناک اینجاست مردمی که اصلاح طلبان را راه نجات خود می دیدند اکنون شعار نه چپ و نه راست اعلام کرده اند که دیگر حرف هیچ نهاد و جناح و گروهی برایشان قابل باور نیست . حالا اینکه در این بی اعتمادی چگونه مردم باید در پی ابادانی این اقتصاد ویران باشد خدا می داند.
پاسخ ها
متخصص بيكار
| Iran, Islamic Republic of |
۱۵:۴۴ - ۱۳۹۸/۱۰/۰۳
حرفهاي رويترز قسمت دومي هم داشت ولي كسي راجع به اون حرفي نميزنه
حتي در تكذيبيه هم به اون موضوع اشاره اي نشد!
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۶:۵۸ - ۱۳۹۸/۱۰/۰۳
دقیقا مشابه شعارهای مردم معترض لبنان
که می گویند :( کلهم یعنی کلهم
به معنی اینکه ما دیگر به هیچکدامتان اعتمادی نداریم
و اصلاح طلب و اصولگرا، دیگه تمومه ماجرا!؟
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۲:۲۴ - ۱۳۹۸/۱۰/۰۳
مشکل قانع کردن و ارائه توضیحات همچنان وجود دارد . در همین بین موضوع پیدا شدن سه جسد در یکی از شعبات بانکی تخریب شده .
آیا خانواده های اینان برای پرس و جو احوال فرزندشان مراجعه ای به مراکز مربوطه نداشته اند و اگر آماری از بازداشتی ها وجود دارد پس راحت می شود هویت کشته شدگان را تعیین کرد . مگر اینکه بگوئیم مردم مراجعه کردند ولی پاسخ شفاف و روشن کننده ای از زندانیان و ...... داده نشده و حال باید بررسی کننندکه این کشته شدگان چه کسانی هستند .
محسن گلادیاتور
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۲:۲۸ - ۱۳۹۸/۱۰/۰۳
ما هنوز در کشور داری و مدیریت خیلی عقبیم
پاسخ ها
ناشناس
| Germany |
۱۳:۴۲ - ۱۳۹۸/۱۰/۰۳
پس اگه اینجوریه که شما میگید چرا مسئولین ما ادعای مدیریت جهانی دارند، یعنی بنظر شما ادعای واحیه یا.........
ناشناس
| Indonesia |
۱۸:۲۸ - ۱۳۹۸/۱۰/۰۳
مخصوصا اوستا محمود که روز درختکاری درخت را با حلبی دور آن زیر خاک کرد وادعای مدیریت نه تنها بر زمین که بر کرات منظومه شمسی را داشت.
اردوان
| Iran, Islamic Republic of |
۱۸:۴۵ - ۱۳۹۸/۱۰/۰۳
حدود 1400 سال
عبس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۲:۲۹ - ۱۳۹۸/۱۰/۰۳
وقتی در داخل کشور کسی درباره کشته ها و زخمی ها و دستگیر شدگان اعتراضات آبان اطلاعاتی نمی دهد ...


شاید عمق فاجعه از آماری که رویترز هم می دهد، بدتر باشد ...
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۷:۰۲ - ۱۳۹۸/۱۰/۰۳
حتی ممکن است خیلی هم بیشتر باشد !؟
و تاریخ ثابت خواهد کرد
دیر و زود دارد
ولی سوخت و سوز هرگز ندارد
فرید
| Iran, Islamic Republic of |
۱۷:۵۰ - ۱۳۹۸/۱۰/۰۳
آقای ناشناس 1702
آیا بعد از 42 سال مشخص شده که در 17 شهریور چند نفر کشته شدند؟
تاریخ را برندگان مینویسند
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۲:۳۳ - ۱۳۹۸/۱۰/۰۳
اعلام نمی کنند تا تابناک و رویترز سوژه داشته باشن !!! اینهم نوعی کار آفرینیه !
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۲:۴۲ - ۱۳۹۸/۱۰/۰۳
مردم نیاز به توضیح ندارند چون خودشون دیدند چه اتفاقی افتاده زیاد خودتون خسته نکنید
پاسخ ها
m87
| Iran, Islamic Republic of |
۱۵:۲۳ - ۱۳۹۸/۱۰/۰۳
کاملا موافقم
ناشناس
| Indonesia |
۱۸:۳۱ - ۱۳۹۸/۱۰/۰۳
مردم دیگر از اعتراض گذشته ووارد نفرت شده اند.مثلا اگر موقع خبر 14 یا 20 :30در یک مکان عمومی باشید وتصاویری از مسؤولین پخش شود عمق ارادت مردم را مشاهده می کنید.
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۲:۴۲ - ۱۳۹۸/۱۰/۰۳
تابناک تو به مخالفتت با FATF ادامه بده تا معیشت مردم از اینی هم که هست بدتر شود .
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۴:۰۸ - ۱۳۹۸/۱۰/۰۳
اونهایی مخالفند که میخواهند زیرابی کار کنند.
ناشناس
| Indonesia |
۱۸:۳۱ - ۱۳۹۸/۱۰/۰۳
کار از این حرفا گذشته.
ناشناس
|
United Arab Emirates
|
۱۲:۴۷ - ۱۳۹۸/۱۰/۰۳
خوب مثلا کجا شفاف سازی کردید،،که این دومیش باشه؟!!!
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۲:۴۸ - ۱۳۹۸/۱۰/۰۳
حضرت علی(ع) در خصوص توبه چند گام را توصیه و سفارش کرده است! باید همه آنها که در قدرت هستند آنها را با صدای بلند اجرا نمایند!
آریو برزن
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۲:۴۸ - ۱۳۹۸/۱۰/۰۳
رویترز هم نباشه ،مردم ما یاد گرفتن معنی سخنان و ادعاهای شما رو
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۲:۴۹ - ۱۳۹۸/۱۰/۰۳
رویترز خبرش را همه باور میکنند دلیلش قطع 10 روزه اینترنت در کشور بود
مهران
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۲:۵۰ - ۱۳۹۸/۱۰/۰۳
آره با رسم شکل . در ماهشهر هم بنویسید شمخانی بیاد بگه داعش از کجا اومده .... تو بازی پرسپوریس ماهشهر آنچنان عزادار بود که تماشاگر نیامده بود ورزشگاه ابادان
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۲:۵۳ - ۱۳۹۸/۱۰/۰۳
رويترز رسانه بسيار شناخته شده اي هست و قرايين داخل كشور هم موضوع رو تاييد مي كنه
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۲:۵۸ - ۱۳۹۸/۱۰/۰۳
توضیح بدن که یه دفعه ای، روز تولد پیامبر (ص) به مردم شوک وارد کردن
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۲:۵۸ - ۱۳۹۸/۱۰/۰۳
صدا و سیما که تکلیفش مشخصه. نهایتش توو بیست و سی یه گزارش درست میکنن که همه اونایی که توو خیابون بودن مزدور و منافق و عوامل صهیونیسم بودن و مردم اصلا توو خیابون نبودن. هرکی هم کشته شده از عوامل آشوب و ناامنی بوده.
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۲:۵۹ - ۱۳۹۸/۱۰/۰۳
جرات پخش نظراتم که نداری
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۳:۰۰ - ۱۳۹۸/۱۰/۰۳
اصلا قراره تکذیب کنند ماهی به اسم آبان وجود داره .
گرسماسر از کتالم
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۳:۱۰ - ۱۳۹۸/۱۰/۰۳
نیازی به توضیح نیست.
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۳:۱۴ - ۱۳۹۸/۱۰/۰۳
اگر اجازه بفرمایید من صحبت های مسئولین عزیز کشورم را باور نمی کنم.
ناشناس
|
United Kingdom
|
۱۳:۱۷ - ۱۳۹۸/۱۰/۰۳
همه میدونن چخبره توضیح نمیخواد
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۳:۱۷ - ۱۳۹۸/۱۰/۰۳
باعث این موضوع موضع گیری بسیار نابجای دادستان کشور است. آقای رئیسی باید زودتر فکری بکند...
بنده
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۳:۲۰ - ۱۳۹۸/۱۰/۰۳
؟؟؟
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۳:۲۳ - ۱۳۹۸/۱۰/۰۳
مردم نیازی به توضیح ندارند چرا که یک طرف ماجرا خود مردم بوده اند و حقیقت را بخوبی مبدانند....
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۳:۲۷ - ۱۳۹۸/۱۰/۰۳
ای آقااااااااااااااااااااااا کو گوش شنوااااااااااااااااااااااااااا
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۳:۲۸ - ۱۳۹۸/۱۰/۰۳
مردم؟ کدوم مردم؟ مگه مردم برای جمهوری اسلامی مهم بودن ؟؟؟ تابناک جون مطمئنی حالت خوبه؟
ناصری
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۳:۳۱ - ۱۳۹۸/۱۰/۰۳
به این مطلب میشه گفت: دو کلمه حرف حساب
ناشناس
|
United Kingdom
|
۱۳:۳۲ - ۱۳۹۸/۱۰/۰۳
چیزی که روزترز گفته رو قبول میکنیم چون بعد از 40 روز هر چیز سر هم کنید دروغه! چطور ممکنه یک ماه بعد از اعتراضات اطراف کشور مثل دانشگاه ها سد ها بانک ها و ... جنازه های مشکوک کشف بشه؟؟؟
سیدرضا
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۳:۳۳ - ۱۳۹۸/۱۰/۰۳
با سلام واحترام
منبع قانونی اعلام تعداد جانباختگان دادستانی اعلام شده است. لیکن وقتی خبرنگار از دادستان سوال می کند می گوید تعداد دقیق را نمی دانم. وقتی خبرنگار اصرار می کند که مردم می خواهند شفاف شود. ایشان به خبرنگار می گوید مگر تو وکیل مردمی. واقعا این است روش پاسخگویی وشفافیت سازی.
بنابراین مردم حق دارند به سراغ خبرگزاری های خارجی بروند.
شناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۳:۳۳ - ۱۳۹۸/۱۰/۰۳
سه جسد در یک بانک سوخته پیدا شده معترضین خودشون رو انداختن تو آتش بانک که مسئولان را بدنام کنند !!!!
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۳:۳۵ - ۱۳۹۸/۱۰/۰۳
تجربه و سابقه ثابت کرده اند که اخبار دیگران صحیح تر از اخبار و آمار رسانه های به اصطلاح خودمان است. قضاوت با خوانندگان.
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۳:۳۶ - ۱۳۹۸/۱۰/۰۳
مگر میشود بعد از بیش از یک ماه نتوان آمار کشته ها و زخمی های این حادثه رو دانست.مگر اینها اشرار و اغتشاشگر نبودن.مگر جیره خور عربستان و امریکا نبودن خب چرا نمیگید چند نفر کشته شدن اتفاقا هرچی کشته ها بیشتر باشد باید افتخار کنید چون اشرار بودن و از آمریکا خط میگرفتن. اگر در فرانسه خون از دماغ یه معترض بیاد هزار بار پخش میکنید. اونجا مردم اعتراض کردن اینجا اغتشاشگر بودن. کی میخواهید بفهمید مردم زیر فشار هستن و خسته از دروغ و اختلاس و دزدی هستند. صدا سیمای ملی خودرو ملی اقتصاد ملی .حالمون و بهم زدید پس مردم تو این کشور چی کاره اند.
ناشناس
|
Cyprus
|
۱۳:۳۶ - ۱۳۹۸/۱۰/۰۳
متاسفانه ضرری که دشمنان داخلی مثل صدا و سیما، سومدیرت ها در بخش های کلان اقتصادی و اجتماعی و سیاسی به ایران وارد کرده، دشمنان خارجی وارد نکردند، اگر یک چند روز یا حداکثر یک هفته بعد یک گزارش رسمی با رقمی واضح به مردم داده میشد، مجال رویترز، سازمان های عفو بین الملل و حقوق بشر و... گرفته میشد.
وقتی مردمی که فرزندان، پدران و مادران خود را از دست داده اند، نادیده گرفته می شوند.... .
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۳:۵۸ - ۱۳۹۸/۱۰/۰۳
من به اخبار خارجی ها اعتماد دارم
صدا و سیما و مسولان هر چی میگن ۱۰۰ درصد مغرضانه و با هدف گول زدن مردم است حتی وضع هوا و ترافیک را هم از مسولان باور نمیکنم
پاسخ ها
محمد
| Iran, Islamic Republic of |
۱۵:۳۳ - ۱۳۹۸/۱۰/۰۳
اگر کوچکترین تردید هم داری دور بریز
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۴:۰۹ - ۱۳۹۸/۱۰/۰۳
من که تنها خبرهایی را که منابع داخلی تکذیب کنند باور میکنم.
پاسخ ها
m87
| Iran, Islamic Republic of |
۱۵:۲۳ - ۱۳۹۸/۱۰/۰۳
عالی بود
عدم اطمینان
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۴:۱۰ - ۱۳۹۸/۱۰/۰۳
نظر من را نمیدانم منتشر میکنید یا نه اما بنده مدت هاست به این نتیجه رسیدم هر موضوعی را که مسئولین محترم تکذیب می کنند یعنی اتفاق افتاده ! ..
در همین مسئله آمار کشته شدگان هم دائم در حال تکذیب هستن اما تا کی ؟

حرف دردناکی است اما عین واقعیت
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۴:۱۳ - ۱۳۹۸/۱۰/۰۳
چي رو مي خواين توضيح بدين ؟ طرف با افتخار تمام ميگه حجامت نظام بود اونوقت شما مي خواين ماستمالي كنين ؟
یاشار
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۴:۱۴ - ۱۳۹۸/۱۰/۰۳
چه 1500 چه فقط 1 بیگناه.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۷:۰۷ - ۱۳۹۸/۱۰/۰۳
طبق نص صریح قرآن و اسلام : کشتن یک فرد بیگناه مانند کشتن تمام انسانها است
حالا خودتان ببینید ما کجا و با چه کسانی داریم زندگی می کنیم ؟
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۴:۱۶ - ۱۳۹۸/۱۰/۰۳
درود بر نویسنده این مقاله
بهرام
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۴:۱۹ - ۱۳۹۸/۱۰/۰۳
ای کاش مسئولین هم مخاطب سایت شما بودن و فقط همین کامنت های مردم رو میخوندن تا متوجه بشن اوضاع چه جوریه. بلاخره میرسه اون روز که مردم میخوان.شاید ما نباشیم شاید هم باشیم و ببینیم
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۴:۲۳ - ۱۳۹۸/۱۰/۰۳
سیر از گرسنه با خبر نیست
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۴:۲۵ - ۱۳۹۸/۱۰/۰۳
در کشور ما شهامت اعتراف به اشتباه واصلاح عمل وجود ندارد مثلا در مورد همین سبک افزایش قیمت بنزین مسئولین چپ وراست میگویند کار درستی نبود اما چرا برگشت نمیکنند ؟؟؟ چون معتقد هستند در آنصورت مردم پر رو وپر توقع میشوند وآنوقت با تصویب هر مطلبی به کوچه وخیابان میریزند که ........... و با همین طرز تفکر است که سالیان سال قوانین اشتباه ونادرست تصویب میشود و از نام اصلاح کردن واصلاحات قوانین وهم وهراس دارند
امیرحسین
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۴:۲۸ - ۱۳۹۸/۱۰/۰۳
توضیحی وجود نداره :) به پا هم شلیک کرده ایم وزیر، خودم راسا دستور تیر دادم فرماندار، حجامت نظام ، تشریح شکنجه کش کردن در تلویزیون...توضیح نیست؟ واضح بوده که همه چی...
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۶:۲۱ - ۱۳۹۸/۱۰/۰۳
احسنت احسنت
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۴:۲۸ - ۱۳۹۸/۱۰/۰۳
وقتی تکذیب میشه یعنی 100 درصد درسته
ناشناس
|
Canada
|
۱۴:۳۱ - ۱۳۹۸/۱۰/۰۳
خبر رویترز جعلی است و فیک نیوز است. خطر اصلی من و تو و سعودی اینترنشنال و بی بی سی فارسی هستند که با ساخت برنامه های جذاب سعی در جذب مخاطب ایرانی دارند و لابلای برنامه ها هزار دروغ به خورد مخاطب می دهد. صدا و سیما باید فکری فوری در ساخت برنامه های جذاب و پر مخاطب بخصوص امثال دور همی و خندوانه و نود و عصرجدید و حالا خورشید و برنده باش و سایر تاک شو ها و سریال ها بکند. هر چقدر هزینه کنیم و مخاطب داخلی را جذب کنیم بازهم می ارزد.
پاسخ ها
محسن
| - |
۱۵:۱۳ - ۱۳۹۸/۱۰/۰۳
تو هم دلخوشیت به چه برنامه هاییه عزیزم! البته خوش به حالت.
محمد
| Iran, Islamic Republic of |
۱۵:۳۷ - ۱۳۹۸/۱۰/۰۳
حرفهای که از تلویزیون شننیدی نوشتی خسته نباشی
ایرانی
| Iran, Islamic Republic of |
۱۵:۳۸ - ۱۳۹۸/۱۰/۰۳
آن کس که نخواهد که بداند در جهل مرکب ابد و دهر بماند
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۵:۳۸ - ۱۳۹۸/۱۰/۰۳
دوست عزیز نظرات بینندگان سایتو بخون و به مثبت و منفی ها توجه کن متوجه میشی که چقدر از حقیقت جامعه دوری
محمدرضا اسدی
| Iran, Islamic Republic of |
۱۵:۳۹ - ۱۳۹۸/۱۰/۰۳
لطفا ببین مردم چی رو باور میکنن.اینم سخت نیست تعداد لایکهارو بشماری نتیجه دستت میاد
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۵:۴۶ - ۱۳۹۸/۱۰/۰۳
عزیز از کانادا داری برای ما در اینجا تعیین تکلیف میفرمایی؟
سهراب
| Iran, Islamic Republic of |
۱۵:۵۳ - ۱۳۹۸/۱۰/۰۳
ناشناس اجازه بده معرفیت کنم...ایشون آقای خاوری از کانادا!!
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۵:۵۴ - ۱۳۹۸/۱۰/۰۳
خطر اصلی آدمهایی با طرز تفکری هم سوی حضرتعالی هستند.من از بیگانگان هرگز ننالم
که با من هرچه کرد آن اشنا کرد
اگه شما هم به مشکلات و کم کاریها و انحرافات و دروغ و ... صد تا مشکل دیگه مسئولین اعتراض میکردی انقلاب به اینجا نمی رسید که مردم حرف اجنبی براشون قابل قبول تر از حرف مسئولین باشه
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۶:۴۰ - ۱۳۹۸/۱۰/۰۳
خبرتو درسته؟
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۶:۴۵ - ۱۳۹۸/۱۰/۰۳
بابا دیگه از این چیزها گذشته تلویزیون شده چوپان دروغگو دیگه اعتمادی بهش نداریم.
ناشناس
| Spain |
۱۷:۰۲ - ۱۳۹۸/۱۰/۰۳
آمو حالت خوبه؟
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۷:۱۱ - ۱۳۹۸/۱۰/۰۳
از دید شما فقط علی عسگری و حسین شریعتمداری و فروغی و حداد عادل و ازغدی و قدوسی و رساییان و حسینیان و امثالهم
راست و درست میگویند !؟
ناشناس
| Canada |
۱۷:۴۱ - ۱۳۹۸/۱۰/۰۳
این سه تا شبکه که نام بردی عمده خبرنگارهاشون توی صدا و سیما کار می کردن یک نفرشون هم که عروس یک مقام در ی اصفهانه !!!! برای من سئواله که چطور من وتو آرشیو کامل صدا و سیما را در اختیار داره!!!!! در ضمن بی بی سی فارسی بیشتر به سمت برخی جناح های درون کشور ما غش می کنه و دیگه دستش رو شده
ناشناس
| Canada |
۲۱:۱۹ - ۱۳۹۸/۱۰/۰۳
ما تو ایران نیستیم ولی شما هم تو خارج نیستید. غربی ها اندازه سر سوزن نه اخبار ایران رو دنبال می کنند نه علاقه دارند.
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۴:۳۷ - ۱۳۹۸/۱۰/۰۳
هم مسئولان را میشناسیم هم خارجی ها را دقیق میدونیم کی راست میگه کی دروغ
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۴:۴۲ - ۱۳۹۸/۱۰/۰۳
اوضاع واقعا خرابه و آتیش زیر خاکستر و مسئولین هم خواب و در حال تکذیب و انکار واقعیت
سعيد
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۴:۴۹ - ۱۳۹۸/۱۰/۰۳
چيزي كه باعث ميشه تو رو باور نكنن و ديگري رو باور كنند يا سعي در باور ديگري نمايند بهم ريختگي خودت دليلش
اين بهم ريختگي و رفتار غيرتخصصي عده‌ايي است كه متاسفانه داراي پست و مقام هستند
در فشارهاي عظيم اقتصادي اين كه به خودت جرات ميدي بگي بنزين سه برابر اون هم در جايي كه بستر حمل و نقل عمومي تعطيله و بستري نيست كه عزت آدمي‌زاد رو حفظ كنه
از طرف ديگه هر وقت مدعي شدي همه چي تحت كنترلته همه چي لجام گسيخته افزايش قيمت داره آره بهم ريختگي خودته كه باورها رو تحت شعاع قرار داده و مرغ همسايه واسه مردم ميشه غاز
رضا
|
Belgium
|
۱۵:۰۱ - ۱۳۹۸/۱۰/۰۳
با سلام شفاف سازی نکردن یک نوع پنهان کاری و سانسور تلقی میشود و در مقابل آن بیشتر مواقع دروغ نمایان میشود که منشع آن ترس و فرار از عواقبش است .که متاسفانه وجود دارد .اما ، هر چه بیشتر سانسور و پنهان بماند معایبش بیشتر است که در موارد بعد شدیدتر نمایان میشود.چون بازخواستی بوجود نمی‌آید. در مورد رسانه هم همینطور است بیشتر وقایع ،اما ناخوشایند به دلیل ترس از برکنار شدن و یا بستن رسانه سانسور میشوند.اما این سانسور و پنهان کاری باعث رخنه کردن هر چه بیشتر فساد وناهنجاری در بطن جامعه است . یکی از معایب بزرگش بی اعتمادی هر چه بیشتر مردم به رسانها و مسولانشان. مثال کوچکش ،منم مثل شما نمیدونستم که بنزین گران شده و غیره.
احمدزاده
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۵:۰۲ - ۱۳۹۸/۱۰/۰۳
مردم رو برای همیشه از دست دادین...
ناشناس
|
Germany
|
۱۵:۳۱ - ۱۳۹۸/۱۰/۰۳
1- جالب است که بعد از اعتراضات( همان اغتشاشات) ، آنهایی که صدر نشین کامنتها بودند و مدام کامنت میگذاشتند که این باید اعدام شود ،یا اون باید اعدام شود ،روحانی باید عزل شود ،محمودی ابر مرد تاریخ است و فلان ...از نطق افتاده اند و خبری از آنها نیست، شاید هم تابناک بواسطه جو موجود فعلا آنها را بایکوت کرده است .
2- اصلا مگر اتفاقی افتاده ؟!!!
ضمنا اخبار درست را میشود از صدا و سیما گرفت ! هر چه صدا و سیما گفت بدانید عکس آن صادق است .در مورد هر چیزی سکوت کرد بدانید آن چیز یا مسئله ، ده ، بیست برابر بزرگتر از چیزیست که شنیده اید و خوانده اید.
پس قابل توجه آنهایی که میگویند رسانه قابل اعتماد وجود ندارد : کافیست اعصابتان را کنترل کنید و اخبار صدا و سیما را در کلیه زمینه بر عکس کنید تا دقیقترین اخبار دستگیرتان شود.!!! اصلا نیازی به ماهواره و فضای مجازی هم ندارید . !!!یعنی قابل اعتماد ترین رسانه صدا و سیماست با دوغ .!!!!!!!!!!!!
نخ سوزن ، با مدیرانی امثال فــر وغــــــی ، ای جااااااان
عماد
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۵:۳۳ - ۱۳۹۸/۱۰/۰۳
با عرض پوزش
اخبار رویترز را بسی بیش از اخبار صداوسیما قبول دارم و باور می کنم.
ناشناس
|
-
|
۱۵:۴۳ - ۱۳۹۸/۱۰/۰۳
دم خروس را باور کنم یا قسم حضرت عباس را؟
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۵:۴۹ - ۱۳۹۸/۱۰/۰۳
کاش هر هفته و هر روز نظرات مردم و تعداد لایک ها و دیسلایک ها رو به مسئولان میرسوندید تا شدت نارضایتی از نوع مدیریت و افکار و رفتارشون رو راحت تر ببینند...این حجم از بی اعتمادی واقعا عجیبه
ناشناس
|
United States
|
۱۵:۵۱ - ۱۳۹۸/۱۰/۰۳
درباره ماهشهر در همان فیلمی که حامد هادیان ساخت مردی می گوید ببینید مردم دارند در خانه هایشان عزاداری می کنند این جمله را اگر ملاک قرار بدهیم با توجه به اینکه ماهشهر نه یک روستا نه یک شهر کوچک است خودتان می توانید حدس بزنید تعداد کشته شدگان را
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۵:۵۳ - ۱۳۹۸/۱۰/۰۳
آش خیلی شور شده گندش در اومده
ناشناس
|
United States
|
۱۵:۵۴ - ۱۳۹۸/۱۰/۰۳
معلوم نیست خبر رویترز ساختگی یا واقعی باشد اما اصل خبر حتما در ایران و در دولت محترم تولید شده وگرنه رویترز آن را منتشر نمی کرد خبر هم دو قسمت دارد قسمت اول تعداد کشته شدگان و قسمت دوم انداختن گناه کشته شدن آنها به گردن دیگران است یعنی دولت بر خلاف نظر شما بازنده این بازی نیست بلکه با زیرکی برنده شد
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۵:۵۶ - ۱۳۹۸/۱۰/۰۳
یادش بخیر کارکتر "دیوی" در سریال کلاه قرمزی و پسرخاله. هر چی رو که میگفت با فعل معکوس بود.
یحتمل همه مسئولین ما یه نسبتی با دیوی دارن. چون اینقدر معکوس حقایق رو جلوه دادن که ما هم به فرهنگ زبانشون عادت کردیم. یعنی الان اگر بیان تائید کنن 1500 نفر کشته شدن، مسلم بدونین همه بی برو برگرد باور نمی کنن.
کلاً داریم سریال کلاه قرمزی online نگاه می کنیم!!!
سهراب
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۵:۵۶ - ۱۳۹۸/۱۰/۰۳
عجب...چشممون به یه مقاله نسبتا همگام با مردم افتاد!از شفاف سازی صحبت نکنید...چون فعلا کسی زورش به اونی که اعتراض مردم رو به حادثه تبدیل کرد، نمیرسه!!
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۵:۵۷ - ۱۳۹۸/۱۰/۰۳
فقط همش و بگو
تلسکوپ
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۶:۰۵ - ۱۳۹۸/۱۰/۰۳
وقتی شبکه نمایش یک دهه فیلم تکراری پخش می کند ...وکسی نمی گوید چرا انتظار زیادی است که افکار عمومی را تحت تاثیر قرار دهیم............عادل دلال بود......
محبوب
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۶:۰۸ - ۱۳۹۸/۱۰/۰۳
تابناک عزیز تا حالا در کشور ما کدام یک از اتفاقات شفاف سازی شده است که اینهم باشد یکی اینهمه مجلس جلسه گذاشت و تحقیق و تفحص کرد و اخر هم معلوم شده چه خبر است در کشوری شفاف سازی به درد می خورد که مسولان در قبال عملکردشان پاسخگو باشند و اگر کار خلاف قانون انجام داند برکنار و محاکمه شوند در جمهوری اسلامی مسولان خط قرمز هستند و احدی حق انتقاد ندارد مگر اینکه فرد خاطی و متخلف مغضوب نظام باشد الان چند سال است که کارگران هفت تپه و هپکو برای تظلم خواهی و احقاق حق قانونیشان به هر دری زدند ولی نتیجه نگرفتند و به اعتراض و اعتصاب روی اوردند ولی باز هم نتیجه نداد تا زامنیکه مردم را به درجات مختلف تقسیم بندی می کنند هیچ امیدی برای اینده وجود نخواهد داشت و شرکت در انتخابات معنی و مفهوم ندارد چناچه اقای مسیح مهاجری گفتند مجلس نه در راس امود است و نه ته امور و انهایی که شوی تبلیغاتی راه می اندازند نماینده شوند به خاطر رسیدن و رانت و ثروت و مقام است و دیگر هیچ
بنده مخلص خدا
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۶:۰۸ - ۱۳۹۸/۱۰/۰۳
وقتي كشته هاي زير آوارمانده بانك ملي رباط كريم و يا كشته هاي دست و پا بسته سد امير كبير در هيچ آماري نيستند و صداقت در گفتارآماري مسئولين ما نيست معلوم است كه دشمن از بيرون مرز كشته سازي و آمار سازي كند .
يك ضربالمثل قديمي است كه مي گه در شهر بي كلانتر قورباغه هفت تير كش است .
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۶:۱۳ - ۱۳۹۸/۱۰/۰۳
الان مثلا دارید خیلی سنگ مردم را به سینه می‌زنید؟ دیگر تاثیری نداره. دلهای مردم با شما نیست و این آه و نفرین ها بالاخره محاصرتون میکنه
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۶:۱۴ - ۱۳۹۸/۱۰/۰۳
علت اعتراض تنها گرسنگی و فقر نبود
شبگرد
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۶:۱۷ - ۱۳۹۸/۱۰/۰۳
تعداد کشته ها این قدر زیاده که جرات بیان اش رو ندارن
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۶:۱۹ - ۱۳۹۸/۱۰/۰۳
ناشناس جان شماره۳۱ ،۱۴۰
صدا و سیما سر مردم رو گرم کنه که نتیجش چی بشه؟؟؟ مردم احتیاج به خبر درست درمون و بموقع دارن ،،،مملکت خودشونه !!!مستاجر که نیستن!!!!
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۶:۳۱ - ۱۳۹۸/۱۰/۰۳
خب گفتیم، بعدش چی؟ چهل سال گفتیم هیچی نشد، الان بیایم تو سایت زپرتی شما بگیم؟؟؟؟؟!!!
به این میگن تاکتیک تخلیله عصبانیت مردم به روش مجازی
ناشناس
|
Germany
|
۱۶:۳۵ - ۱۳۹۸/۱۰/۰۳
.



بزرگان وطن!
چطور به وضعیت اقتصادی کشور اعتراض کنیم که؛

جاسوس ترامپ معرفی نشویم.
دل عربستان را شاد نکنیم.
یار تندروهای تشنه آشوب، تعریف نشویم.
به عنوان اغتشاشگر دستگیر نشویم.
برچسب مخالف دولت را نزنند وسط پیشانی‌مان....
پاسخ ها
ناشناس
| Canada |
۲۲:۰۴ - ۱۳۹۸/۱۰/۰۳
شما فقط می توانید در پستوی خانه خودتان به همه چیز اعتراض کنید!!!!!
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۶:۳۹ - ۱۳۹۸/۱۰/۰۳
وقتی رییس جمهور با خنده ای معنی دار در مقابل دوربینهای تلویزیون به راحتی می گوید من هم خبر نداشتم و آن یکی می گوید فقط به سر شلیک نکردیم به پا هم زدیم و تعداد کشته ها را بسیار کمتر و بصورت عادی اعلام می نماید و ...... انتظار دارید مردم اعتماد کنند؟؟؟!!! وقتی مرتب اخبار دروغ از رسانه ملی و مقامات میشنویم آیا نباید اخبار رویترز و غیره در میان اقشار مردم رنگ حقیقت بگیرد؟

عدم شفافیت از اصول لاینفک مسیولین شده است چرا که منافع خود را در آن جستجو می کنند غافل از اینکه در دراز مدت بطور غافل گیرانه ای هم خودشان و هم مردم متضرر خواهند شد.
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۶:۴۶ - ۱۳۹۸/۱۰/۰۳
مرگ بر امریکا و دشمنان نظام اسلامی
پاسخ ها
رضا
| Iran, Islamic Republic of |
۱۷:۴۴ - ۱۳۹۸/۱۰/۰۳
فازت چيه؟ الان اون وقت
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۶:۵۰ - ۱۳۹۸/۱۰/۰۳
انتظار دارید بگویند چند نفر بیگناه کشته شده اند تا مردم بپرسند بای ذنب قتلت. هرچند از صدر تا ذیل در پیشگاه خداوند در روز جزا باید پاسخگو باشند. هیچ کس نمی تواند دامن بشوید از این پلیدی. آیا هیچ گاه معلوم شد در جمعه خونین میدان ژاله چند نفر شهید شدند؟
ناشناس
|
Afghanistan
|
۱۶:۵۴ - ۱۳۹۸/۱۰/۰۳
خبرگزاری رویترز معتبر نیست. اما متاسفانه آمار عفو بین الملل به واقعیت نزدیک است.
کریم
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۶:۵۸ - ۱۳۹۸/۱۰/۰۳
رویترز هم دیگر دست ما را خوانده است؛
رویترز دست ما را نخوانده بلکه دارد تلافی اخراج خبرنگارش از ایران را میکند. نکته مهم که در مورد هم یعنی فرد، خانواده، محله، شهر، کشور و ... صدق میمند این است که اگر کسی دروغی گفت باید بابت آن دروغ صدها دروغ دیگر بگوید و این بسیار برای وجهه آن کس بد است، مثل فدراسیون فوتبال ایران، ترامپ یا ناتانیاهو، بقدری دروغ گفت و در مورد خیلی چیزها آسمان و ریسما کرد که با توجه به اینکه از پشتوانه بسیار قوی رسانه ای برخوردار است ولی دیگه حرفهایش خریدار ندارد.
شفاف سازی اگر باعث تقویت اعتبار در بلند مدت باشد بهتر از دروغ برای کوتاه مدت است. چون "ابر پشت ماه نمیماند". ولی اگر (ولی این "اگر" بسیار مهم است) بتوان بگونه ای که اعتبار کشور زیر سوال نرود، بگذارید هر چه میتوانند راست و دروغ بگویند، و به هر دری بزنند که چیزی را بزرگنمایی کنند، و جای اعتراض و اغتشاش را با هم عوض کنند، بعد واقعیت را ارائه داد، تا دهان دوست و دشمن بسته شود چقدر خوب میشد.
بعد از برگشت کشور به حالت عادی در زمان کوتاهی از حوادث آبان (ولی من که نمیدانم با چه هزینه ای)، آنهایی که به دنبال بحران سازی بودند که از ایران، سوریه سال 2011، هنگ گنگ، عراق، لبنان، شیلی، بولیوی، ... درست کنند، شکست بسیار بدی میخوردند. حالا به هر دری میزنند که از حرفهای دهان مقامات ایران بیرون بیاید، برای بحران، پس لرزه درست کنند.
این شگرد رسانه های غربی است و قتی صحبت از امپراطوری رسانه ای میشود یعنی این گوشه کوچکی از واقعیتی بسیار بزرگ است این رسانه ها بقدر ادمها را سرشان را زیر آب کرده اند و کشورهای گوناگون را به آشوب کشیدند که فقط تاریخ پس از سالها شاید بتواند واقعیت آشکار کند. با توجه به اینکه میگویند قوم قالب تاریخ را مینویسند دیگر تاریخ هم خیلی قابل اعتماد نیست.
ایکاش همینقدر که مردم عادی ایران (یعنی آنانی که فقط خدا دارند) تحت فشار شدید معشیتی هستند، دولتیها به اندازه سر سوزنی این فشارها را با مردم شریک میشودند، و اینقدر خودشان را تافته جدا بافته از مردم عادی ندانند، شرایط خیلی قابل قبول تر میشود. پس رویترز دست ما را نخواند فقط این شگرد آنهاست.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۲۰:۴۰ - ۱۳۹۸/۱۰/۰۳
داداش سایبریچقدره چقدره ؟ شرایط شلغلیش چطوره؟ والا زندگی سخته من میخوام وجدانمو بفروشم دیگه چاره چیه منم میخوام برخلاف مردم بنویسم
حسین
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۷:۲۵ - ۱۳۹۸/۱۰/۰۳
از یه طرف رسانه های حکومتی فقط تصاویر تخربب اموال عمومی توسط برخی معترضان عصبانی را نشان می دهد ، گویی هیچ اعتراض مسالمت آمیزی صورت نگرفته است . از آن طرف هم رسانه های ضد حکومتی فقط تصاویر دستگیری و شلیک به معترضان را پخش می کنند ، گویی این همه خسارت به اموال عمومی ( 900 بانک و ... ) توسط آدم فضایی ها یا خود حکومت انجام شده است .

متاسفانه رسانه ی 100 درصد بی طرف موجود نمی باشد . خودمان بایستی یه خورده از این و یه خورده از اون رو ترکیب کنیم تا خبر درست بسازیم .
حسن
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۷:۲۵ - ۱۳۹۸/۱۰/۰۳
من حتی اعلام ساعت را از صدا و سیما باور نمی کنم
پاسخ ها
ناشناس
| Germany |
۱۹:۲۱ - ۱۳۹۸/۱۰/۰۳
رحمت بر تو . واقعا گل گفتی
حسین
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۷:۴۷ - ۱۳۹۸/۱۰/۰۳
نگاهی به متن خبر خودتوت بندازید، میبینید که رویترز دروغ نگفته
ناشناس
|
Germany
|
۱۷:۵۱ - ۱۳۹۸/۱۰/۰۳
لاريجاني كه گفت ٨٥٪؜ از كشته شدگان از نيروي انتظامي بوده. خخخخخخخخخخخ
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۸:۴۴ - ۱۳۹۸/۱۰/۰۳
اون كه تكليفش روشنه
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۸:۰۲ - ۱۳۹۸/۱۰/۰۳
مشکل اینه مسئولا همیشه اشتباه میکنن و بعدس سعی میکنن با توضیحات عجیب و غریب عادی جلوه بدن این موضوعاتو.
تیراندازی به سمت مردمی که به سه برابر شدن قیمت بنزین اعتراض کردن رو واقعا چطوری میشه توجیه کرد؟
نباید از اینکه مردم اخبار داخلی رو باور نمیکنن شاکی شد.
دنا اورمزد
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۸:۰۵ - ۱۳۹۸/۱۰/۰۳
ملت محرم اسرار است . ملت اگر سختی بوده کشیده
اگر گرسنگی بوده کشیده
اگر بیکاری بوده فرزندان ملت طعم تلخ بیکاری را چشیده اند
اگر محرومیت بوده ملت آن را لمس کرده اند
در انتخاباتها ساعتها سر پا ایستاده اند تا رای بدهند
ملت را بیگانه نپندارید آقای رییس جمهور !!

اقای وزیر کشور





اقای مسئول !!
اصغر
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۸:۰۹ - ۱۳۹۸/۱۰/۰۳
سلام چشم !
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۸:۱۸ - ۱۳۹۸/۱۰/۰۳
تابناک شما که نظرات من رو هم انتشار نمیدی.
محمد
|
Japan
|
۱۸:۲۸ - ۱۳۹۸/۱۰/۰۳
صحبت ازدورسانه کاملامتفاوت داری میکنین یکی رویترزکه رسانه ایست جهانی وومعتبرودیگری رسانه بی میلی که درپرسنل خودش هم مخاطب نداره
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۸:۳۶ - ۱۳۹۸/۱۰/۰۳
شفاف سازی نمی کنید امسال رویترز آمار۱۵۰۰نفر می دهند آیا درست است که جمهوری اسلامی ظرف۴۸ساعت ۱۵۰۰نفرازشهروندان خودش راقتل عام کرده؟؟؟
دهه شصتی
|
Germany
|
۱۸:۴۲ - ۱۳۹۸/۱۰/۰۳
از مسولین در این سال ها هیچ چیز جز دروغ و تکذیب نشنیدیم....
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۸:۵۷ - ۱۳۹۸/۱۰/۰۳
آمار رویترز درست است دولت می خواست آمار را اعلام کند نمی توانست از این طریق آمار را اعلام کرد
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۹:۰۱ - ۱۳۹۸/۱۰/۰۳
ایران هر عیبی داشته باشد سیستم اداری و اطلاعاتی قوی دارد البته این سیستم برای مردم بسته است ولی آمار محرمانه فورا در اختیار مسئولان قرار می گیرد تعداد کشته شده های این حوادث هم همان چند روز اول مشخص بوده منتها نمی گفتند حالا آقای روحانی غیر مستقیم اعلام کرد
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۹:۰۳ - ۱۳۹۸/۱۰/۰۳
سلام. من اصلاً کانالهایی صدا و سیمامیلی را خیلی وقت است ندارم.
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۹:۲۲ - ۱۳۹۸/۱۰/۰۳
با تکذیب این خبر که شما کار را خرابتر کردید یعنی آمار را می دانید و به مردم نمی گویید؟ چرا؟
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۹:۵۳ - ۱۳۹۸/۱۰/۰۳
روحانی کفایت سیاسی ندارد باید برکنار شود.
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۰:۲۷ - ۱۳۹۸/۱۰/۰۳
نگران توضیحات نباشید بی بی سی توضیح می دهد و عده ای هم تکذیب می کنند چون خودم در ایران زندگی می کنم و می بینم چه خبر است
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۱:۳۱ - ۱۳۹۸/۱۰/۰۳
یه حرف درست زده باشی تابی جان همینه.....
کی به فکر مردمه..مردم کیلو چن؟؟؟؟
ناشناس
|
Japan
|
۲۱:۳۴ - ۱۳۹۸/۱۰/۰۳
جالبه آمارتظاهرکنندگان رودرسراسرایران میدونن ولی آمارجان باختگان ودستگیرشدگان رواعلام نمکنن خخخخخخخ
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۱:۴۴ - ۱۳۹۸/۱۰/۰۳
به گزارش ایسنا، علی مطهری در جلسه علنی مجلس شورای اسلامی در نطق میان دستور خود با انتقاد از تصمیم قوا در چگونگی اصلاح قیمت بنزین و حوادث پس از آن اظهار کرد: ما نباید تحلیل غلط بکنیم و اتفاقات را به گردن سلطنت طلبان و منافقان بیندازیم هر چند که آن‌ها هم به موضوع ورود کردند اما طبق گفته نهادهای اطلاعاتی خودمان، این توده فقیر جامعه بود که به میدان آمد باید فکری به حال این قشر شود.
نظر شما

سایت تابناک از انتشار نظرات حاوی توهین و افترا و نوشته شده با حروف لاتین (فینگیلیش) معذور است.

نام:
ایمیل:
* نظر:
kilid search
برچسب منتخب
مکانیسم ماشه رابرت مک ایر محمدرضا پهلوی تمساح گاندو سردار حاجی زاده زینب ابوطالبی شهاب حسینی سیلاب سی و هشتمین جشنواره فیلم فجر