بازدید 5375
۲

تداوم افزایش غلظت آلاینده‌ها در تهران و شهرهای صنعتی

در دو روز آینده در اغلب مناطق کشور جوی آرام و پایدار پیش بینی می‌شود. در این شرایط افزایش غلظت آلاینده‌ها به‌خصوص در شهرهای صنعتی و پرجمعیت همچنان ادامه خواهد داشت.
کد خبر: ۹۴۶۲۶۹
تاریخ انتشار: ۰۳ دی ۱۳۹۸ - ۱۰:۳۶ 24 December 2019

مدیرکل پیش‌بینی و هشدار سریع سازمان هواشناسی با بیان اینکه در دو روز آینده در اغلب مناطق کشور جوی آرام و پایدار پیش بینی می‌شود،گفت: در این شرایط افزایش غلظت آلاینده‌ها به‌خصوص در شهرهای صنعتی و پرجمعیت همچنان ادامه خواهد داشت.

به گزارش «تابناک»، صادق ضیاییان در گفت و گو با ایسنا اظهار کرد: طی دو روز آینده در سواحل دریای خزر به‌خصوص در گیلان و استان اردبیل، افزایش دما به همراه وزش باد شدید جنوبی پیش‌بینی می شود.

مدیرکل پیش‌بینی و هشدار سریع سازمان هواشناسی با بیان اینکه فردا (۴ دی ماه) در برخی نقاط استان‌های ایلام، کرمانشاه و خوزستان در بعضی ساعات وزش باد شدید و گردوخاک پیش بینی می شود،اظهارکرد: از اواخر وقت چهارشنبه سامانه بارشی از سمت شمال غرب و غرب وارد کشور می‌شود و در روزهای پنجشنبه و جمعه (۵ و ۶ دی ماه) در این نواحی و بخش‌هایی از جنوب غرب و دامنه‌های البرز غربی و مرکزی سبب بارش باران، وزش باد شدید موقت، در مناطق جنوبی رعد و برق و در ارتفاعات سبب بارش برف خواهد شد.

وی افزود: شنبه (۷ دی ماه) در زاگرس مرکزی در استان‌های خوزستان، لرستان و چهارمحال و بختیاری بارش باران و در ارتفاعات بارش برف و در شمال غرب و دامنه‌های البرز غربی و مرکزی بارش پراکنده رخ خواهد داد. ضمن اینکه در این روز با شمالی شدن جریانات روی دریای خزر برای سواحل شمالی کشور نیز بارش باران و کاهش دما پیش بینی می‌شود.

ضیاییان در پایان درباره وضعیت جوی پایتخت طی دو روز آینده گفت: فردا (۴ دی ماه) آسمان تهران صاف و غبارآلود با بیشترین و کمترین دمای ۱۵ و ۲ درجه سانتیگراد پیش‌بینی می‌شود. پس فردا (۵ دی ماه) آسمان پایتخت کمی ابری همراه با غبار محلی در بعداز ظهر افزایش ابر و گاهی بارش پراکنده و وزش باد خواهد بود و دمای هوا در گرم‌ترین و سرد ترین زمان به ۱۲ و ۲ درجه سانتیگراد می‌رسد.

تداوم حاکمیت هوای نامطلوب در تهران

بر اساس اعلام شرکت کنترل کیفیت هوای تهران با تداوم پایداری جوی و عدم وزش باد مؤثر تا پایان امروز (۳ دی ماه) شرایط برای پراکندگی آلاینده‌ها فراهم نخواهد شد و در مناطق پرتردد کیفیت هوا در وضعیت نامطلوب باقی می‌ماند.

به گزارش ایسنا نتایج حاصل از پیش‌بینی‌های انجام‌ شده در شرکت کنترل کیفیت هوا حاکی از آن است که در صبح امروز (۳ دی ماه) بر غلظت ذرات معلق افزوده شده است و کیفیت هوا در بیشتر مناطق در محدوده ناسالم به‌ویژه برای گروه‌های حساس قرار دارد که عمدتاً ناشی از استمرار پایداری و سکون جو، انباشت آلاینده‌ها از روز گذشته و افزایش تردد خودروها در نخستین ساعات روز است.

با تداوم این شرایط جوی و عدم وزش باد مؤثر تا پایان امروز (۳ دی ماه) شرایط برای پراکندگی آلاینده‌ها فراهم نخواهد شد و انتظار می‌رود در مناطق پرتردد کیفیت هوا در وضعیت نامطلوب باقی بماند. افزایش ترافیک شبانگاهی شهر تهران نیز سبب تجمع ذرات معلق و برقراری شرایط ناسالم در بیشتر مناطق پیش‌بینی می‌شود.

استمرار پایداری جو و آسمان آرام تا نخستین ساعات فردا (۴ دی ماه) سبب انباشت آلاینده‌ها در سطح شهر تهران خواهد شد بنابراین صبح چهارشنبه شاهد برقراری شرایط ناسالم به‌ویژه برای گروه‌های حساس خواهیم بود. مشابه روز گذشته طی روز چهارشنبه نیز در بیشتر مناطق کیفیت هوا در شرایط نامطلوب باقی خواهد ماند و با افزایش ترافیک شبانگاهی نیز غلظت آلاینده‌ها افزایش پیدا خواهد کرد که به‌تبع آن شرایط ناسالم در مناطق پرتردد برقرار خواهد شد. هرچند با وزش نسبی باد در اواخر وقت چهارشنبه تا حدودی از غلظت آلاینده‌ها کاسته خواهد شد.

بر اساس اعلام شرکت کنترل کیفیت هوای تهران میانگین کیفیت هوای پایتخت طی ۲۴ ساعت گذشته ۱۴۲ و هوا در شرایط ناسالم برای گروه‌های حساس بود. این شاخص هم‌اکنون ۱۳۵ و هوا در شرایط ناسالم برای گروه‌های حساس است.

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۵
انتشار یافته: ۲
با سلام و احترام / صبح امروز از صدای رادیو اصفهان آقای گلشیرازی از میدان خواجو گزارش دادند میزان آلایندگی شهر اصفهان روی عدد 80 است و شرایط هوای سالم و پاک را دارد که تا کنون که ساعت 10 صبح است شاهد آسمان آبی و هوای نسبتا خوبی هستیم و تاسف بسیار که مسئولین بی تفاوت نسبت به تعطیلی مدارس هستند و بچه ها باز هم امروز از درسها عقب افتادند و امروز چقدر خوب بود که بچه ها تعطلیل نبودند و مسئولین محترم فکری اساسی برای اتوبوسهای شهری دودزا و مینی بوسهای دودزا بکنند که با نصب فیلتر مناسب میزان آلودگی بسیار کاهش می یابد و چقدر مایه تاسف است در حالیکه قیمت خودروها و اتوبوس و مینی بوسها کاذب و غیر واقعی هستند و توان اکثریت برای تعویض خودروی مستعمل وجود ندارد به تعطیلی مدارس و طرح ترافیک زوج و فرد و جریمه ماشینهایی که 20-30 سال است کار می کند و وسیله نون درآوردن عده ای از مردم زحمتکش است بپردازیم ! خوب اگر با یک شرایطی میشد که حتما خودرویش را عوض می کرد اینکه بگردیم آسانترین کار را بکنیم با تبعاتش که هنر نیست خدایا خودت ما را نجات بده که اگر رحمت و کرم تو نبود روز دیگری نبود..... فکری برای صنایع آلاینده و کارخانجات تولید سیمان و مصالح ساختمانی بکنید که دود ناشی از آنها برای آلودگی شهر بس است و سالیان سال است بخاطر اینکه هزینه فیلتر خارجی آنها خیلی زیاد است بی خیال شده اند و چقدر خوب بود موسسات دانش بنیان که خیلی حرفش هست یک فیتر برای آنها و یک فیلتر برای اگزوز خودروها بخصوص اتوبوسهای شهری شهرداری که نیمی از آنها مستعمل است تولید می کردند .... چقدر کار نشده داریم ...... چقدر زشت است که مسئولین کاری که میتوانند را نکنند و مردم بگویند چکار بکنید چکار نکنید!!!!!!!!!!!
به بهانه آلودگی شهرها برای خود دکان باز کرده اید .
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس