بازدید 11465

جهش جریمه‌ورود به محدوده‌ ممنوعه ترافیکی

جریمه ورود به محدوده‌های ممنوعه ترافیکی ۹۰ هزار تومان شد
کد خبر: ۹۴۶۲۳۰
تاریخ انتشار: ۰۳ دی ۱۳۹۸ - ۰۷:۵۰ 24 December 2019

مدیرکل حمل و نقل وزارت کشور از افزایش جریمه ورود به محدوده‌های ممنوع ترافیکی از ۲۰ به ۹۰ هزارتومان خبر داد.

به گزارش «تابناک» به نقل از مهر، پوریا محمدیان در برنامه تیتر امشب شبکه خبر گفت: در برخورد با متخلفانی که وارد محدوده‌های ترافیکی می‌شوند، پیش از این دو کد جریمه وجود داشت که در جدول تخلفات راهور معادل ۲۰ هزار تومان بود.

او افزود: در کنار این کد هم ظرفیتی به نام ماده ۱۸ قانون رسیدگی به تخلفات بود که اگر محدوده‌هایی به پیشنهاد پلیس راهور، سازمان حفاظت محیط زیست و شهرداری‌ها در شورای هماهنگی ترافیک استان‌ها یا در شورای ترافیک تهران مصوب شود، به منزله ورود به محدوده ممنوعه و جریمه این تخلف ۹۰ هزار تومان همراه با نمره منفی است.

‌محمدیان گفت: این افزایش به همراه مصوبات جلسه وزیر کشور، شامل تسریع در نوسازی و تقویت ناوگان حمل و نقل، تشدید برخورد با خودروهای متخلف، آلاینده و اسقاطی، برخورد با صنایع آلاینده، دوگانه سوز کردن ناوگان عمومی دوشنبه شب به استانداران ابلاغ شد.

وی با بیان اینکه اعمال این جریمه‌ها ابزار مناسب بازدارندگی است، ابراز امیدواری کرد: این اقدامات باعث کاهش تخلفات شود.

سرهنگ محمدباقر سلیمی رئیس پلیس ترافیک شهری راهور ناجا دیگر میهمان برنامه با بیان اینکه در وضعیت تشدید الودگی کلانشهرها پلیس هم بر اساس تصمیمات کمیته اضطرار خود را ملزم به اعمال قانون می‌کند گفت: زمانی که طرح زوج و فرد از درب منازل اعمال می‌شود پلیس هم طبق مقررات عمل می‌کند.

‌او با اشاره به طرح شهرداری در کنترل آلودگی شهر گفت: پلیس مخالف آن طرح بود، چون زیرساخت‌های لازم ایجاد نشده بود.

‌سلیمی افزود: اعمال ماده ۱۸ در قانون اخذ جرایم از وظایف پلیس به شمار می‌اید.

‌مدیرعامل شرکت کنترل کیفیت هوای شهرداری تهران هم با اشاره به سهم ۱۴ درصدی خودروهای بنزینی و سهم ۱۰ درصدی موتورسیکلت‌ها در آلودگی هوای شهر تهران، گفت: بیشتر آلودگی هوای شهر تهران مربوط به کامیون‌ها و خودروهای گازوئیل سوز با ۱۵ و ۷ دهم درصد و صنایع، نیروگاه‌ها و پالایشگاه‌ها با سهم بالای ۳۵ درصد می‌باشد.

‌شهیدزاده افزود: متأسفانه در فصل زمستان بسیاری از این صنایع و نیروگاه‌ها از سوخت‌هایی مانند گازوئیل به جای گاز استفاده می‌کنند.

محمدمهدی میرزایی قمی رئیس مرکز ملی هوا و تغییر اقلیم سازمان محیط زیست دیگر میهمان برنامه با ارائه آماری از بیشترین آلوده کننده‌های هوای شهر، گفت: بر اساس اعلام پلیس راهور، ۱۱/۵ میلیون موتور سیکلت در سطح کشور فعال هستند که ۸۰ درصد ان‌ها فرسوده و کاربراتوری هستند.

‌او افزود: این تعداد موتورسیکلت، به اندازه ۱۲۰ میلیون خودروی در حال تردد آلودگی ایجاد می‌کنند و این درحالیست که حدود ۲۴ میلیون خودرو در سطح کشور داریم.

‌وی گفت: بیشترین سهم آلایندگی دیگر، مربوط به مصرف سوخت مازوت برخی کارخانجات است.

سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
مطالب مرتبط
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۱۰
انتشار یافته: ۲۱
پس خودروهای دارای معاینه فنی برتر چه می شود؟
یه نکته بسیار جالب اینکه همه افزایش قیمت ها چه سوخت چه مثلا گاز و جریمه و هرچیز دیگه ای به اسم کمک به مردم و کمک به شهر افزایش پیدا میکنه ولی مردم هیچ چیزی نمیبینن نه کمکی نه پیشرفتی هیچ
این هم جزیی از سیاست فشار حداکثری روی مردم
چرا همش از جیب مردم برداشت میکنید ...کاملا مشهود است که 90 درصد اتومبیلهای شخصی دودزا نیستند و به اندازه اتوبوسها و مینی بوسهای نیروی انتظامی و سرویسهای نقلیه سپاه و ارتش دودزا نیستند ... 50 درصد این سرویسهای نقلیه نظامی دودزا هستند و براحتی در شهر تردد میکنند ... علاوه بر این پلیس راهور هم با مشاهده این وضعیت هیچ تلاشی برای متوقف کردن این وسایل نقلیه نمیکند ...
برکت الله این آلودگی هوا اگه برای ما آب نداشت برای شما نون داشت آخه این شد کار به بهانه های مختلف جیب مردمو خالی کنید تازه باید منتظر سازمانهای دیگه باشیم که چه چیزایی رو به چه بهونه ای گرون کنن
در یک طرح تمام متور سیکلت ها را برقی کنید
ماده 18 مذکور اجازه تعیین مناطق ممنوعه را به شورای حمل و نقل و ترافیک میدهد اما در مورد تعیین مبلغ جریمی همچنان باید تابع جداول مصوب هیات وزیران بود و چنین تصمیمی خلاف قانون وقابل تقض در دیوان عدالت اداری است. به امید روزی که مقامات ادارای دست از خلق قانون و تصمیمهای خلق الساعه که خسارت ان بیش ار منافع آن است دست بردارند.
ته مدیریت مدیران نخبه ما فقط افزایش جریمه هاست. پیشگیری از آلودگی درآمدشان را کم میکند
یک شبه قانون وضع میکنند ،یعنی نیاز به هیچ مجوزبالادستی برای افزایش جریمه و... وجودندارد.!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
عيدي كارمند ها رو داريد جمع مي كنيد ؟ نه كه خيلي اتوبوس و تاكسي و مترو داريد روز به روز هم جريمه ها رو اضافه كتيد . چرا خودرويي ميسازي كه دودزا و پرمصرف هست و نميشه ازش استفاده كرد .
مسئولین را به خاطر سوءمدیریت در ایجاد شرایط غیرانسانی برای مردم جریمه کنید نه مردم بیچاره را!!!
چرا تاوان همه چیز را باید مردم بدهند؟؟؟؟؟؟
همه مشکلات را با پول گرفتن از مردم حل می کنید. چقدر هم جواب میده !!!! فقط پول پول پول
ادامه ناررضایتی عموم‌ تا حصول پتیجه شدیدا در دستور کار است
به هر حاب پول فروش نفت رو باید از یک جای دیگه تامین کرد . احتمالا تا دو ماه دیگه هم به 700 هزار تومن افزایش می دن !!!!!
چقدر مردم بیچاره رو زوج و فرد کردید ، آخرش هم با روی گشاده و لب خندان آمار میدید :
1- آلودگی موتور چندین برابر ماشین ها!
2- آلودگی صنایع چندین برابر ماشین ها ( یعنی تا حالا نمی دونستید این ها گازوءیل می سوزونند ؟ )
3- آلودگی کامیون و خودرو گازو ئیل سوز چندین برابر ماشین ها ! مگه چه قدر کامیون داریم ! خودرو گازوئیل سوز دیگه چیه ! بگو اتوبوس های بی فیلتر شهرداری !

آخرش هم کلی مصوبه که همه شون سخته الا جریمه کردن مردم !
دولت به سختی در تلاش برای تامین معیشت خودش هست
متاسفانه دولت به خاطر کسری بودجه جریمه خودرو ها را در راس برنامه های خود قرار داده است با این سند که بنده در تاریخ 30/9/98 در اتوبان ساوه همدان مبلغ 120 هزاتومان جریمه دوبرگی برایم پیامک شد بدون آنکه پلیسی در جاده باشد و در برگشت نیز مبلغ 150 هزارتومان پیامک جریمه دوبرگی ارسال شد که باز هم پلیس در اتوبان حضور نداشتند
نمي تونن جلوي اون همه كاميون دودزا رو بگيرن گير دادن به دو تا خودروي شخصي
علی برکت الله.
خباثت بیشتر از این نمیشه از فرصت نهایت سواستفاده را میکنند جهت پر کردن جای خالی
بجای اینکه به فکر باشید فقط دنبال خالی کردن جیب ملت هستید
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هفدهم رمضان