بازدید 4264

دستگیری ۴۲۴ نفر از اراذل و اوباش پایتخت

کد خبر: ۹۴۶۱۵۷
تاریخ انتشار: ۰۲ دی ۱۳۹۸ - ۱۶:۵۹ 23 December 2019

فرمانده انتظامی تهران بزرگ از پاکسازی 78 پارک و تفرجگاه پایتخت خبر داد که تبدیل به جولانگاه اراذل و اوباش شده بود.

به گزارش ایسنا، سردار حسین‌ رحیمی امروز در حاشیه طرح اقتدار پلیس که در پلیس امنیت عمومی پایتخت برگزار شد، در خصوص سومین مرحله طرح برخورد با اراذل و اوباش و مزاحمین نوامیس گفت: در این مرحله ۴۲۴ نفر از اراذل سابقه‌دار، عاملین شرارت، اوباشگران محلی، حاملان سلاح و توزیع کنندگان مخدر و محترقه و افراد پاتوق‌دار در قهوه‌خانه‌ها و باشگاه‌ها دستگیر شدند.

وی افزود: شرارت، درگیری، قدرت‌نمایی، ضرب و جرح، مزاحمت نوامیس، فروش مشروبات الکلی و تهدید در فضای مجازی ازجمله جرایمی بود که این افراد مرتکب شده بودند.

سردار رحیمی با بیان اینکه در این مرحله از طرح اقتدار به ۱۶۵ پرونده رسیدگی شد، گفت: ۳۱۶ نقطه از نقاط مختلف تهران، از جمله نظام‌آباد، یافت‌آباد، عبدل‌آباد و فلاح پاکسازی شده است.

به گفته وی، ۱۷۸ قهوه خانه و سفره‌خانه که محل پاتوق بود مورد بازدید و بازرسی قرار گرفت که ۵۳ مورد پلمپ شد. ۵۱ باشگاه بدنسازی نیز مورد بازدید قرار گرفت که دستورات‌ پلمپ‌ آنها در حال صدور است.

وی درباره پاکسازی پارک و تفرجگاه نیز اظهار کرد: ۸۷ مورد از این مراکز که محل حصور خانواده بود، اما تبدیل به جولانگاهی برای اراذل و اوباش شده بود پاکسازی شده بود.

به گفته رئیس پلیس پایتخت، ۵۱ قبصه سلاح جنگی و ۷۲ قبضه سلاح سرد، بیش از ۱۱ هزار فشنگ و مهمات و ۳۶ هزار قرص غیر مجاز در این مرحله کشف شد.

وی از شناسایی و دستگیری عاملین تخریب پمپ بنزین شهید محلاتی تهران داد و گفت: تمامی افرادی که در تخریب پمپ بنزین شهید محلاتی تهران دست داشتند دستگیر شدند. این اقدام از سوی گروهی هفت نفره صورت گرفته که تمامی اعضای و سرکرده آن‌نیز دستگیر شدند.

سردار رحیمی ادامه داد: عاملین ایجاد رعب و وحشت در محله ۱۳ آبان نیز دستگیر شدند که چهار نفر این عوامل دارای سوابق متعددی مثل ضرب و جرح و درگیری با مامورین بودند.

رییس پلیس پایتخت این خبر را داد که باند ۱۱ نفره حمل سلاح که ۲۲ قبصه اسلحه از آنها کشف شد ، متلاشی شد.

وی در پایان گفت: طرح های پلیس در خصوص برخورد با اراذل اوباش ادامه پیدا خواهد کرد تا این طرح ها در اسایش پایتخت اثر خود را بگذارد.

سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هفدهم رمضان