بازدید 8833

ربیعی:حصر ایران باید شکسته شود

کد خبر: ۹۴۶۰۸۷
تاریخ انتشار: ۰۲ دی ۱۳۹۸ - ۱۲:۵۰ 23 December 2019

سخنگوی دولت گفت: اکنون با نوع تازه‌ای از جنگ و تحریم مواجه هستیم که کل ایران را در معرض حصر و اشغالگری قرار داده است.

به گزارش تابناک به نقل از مهر، علی ربیعی سخنگوی دولت ظهر امروز در نشیت خبری با اهالی رسانه با اشاره به سفر اخیر رئیس جمهور به کشورهای شرق آسیا، گفت: هفته گذشته رئیس‌جمهور دو سفر به کشورهای مالزی و ژاپن در شرق آسیا داشت. این سفرها حائز اهمیت بود.  سطح دیدارها و مذاکرات این سفر نشان‌دهنده آن بود که دیپلماسی فعال و سازنده دولت همچنان با قدرت ادامه دارد و هیچ‌گاه روندهای دیپلماتیک و گفت‌گو محور برای توسعه کشور و ارتقای جایگاه ایران در دنیا، تعطیل نخواهد شد.

دولت از ظرفیت های داخلی غافل نبوده است

وی افزود: دولت اگر چه دستاوردهای بی‌نظیری در عرصه دیپپلماسی داشته است و طی چندین سال، گشایش های فراوانی در سطح بین المللی برای کشور فراهم کرده است، از جمله خارج کردن کشور از قطعنامه های فصل ۷ شورای امنیت سازمان ملل، اما هرگز از ظرفیت های داخلی خود نیز غافل نبوده است.

سخنگوی دولت با بیان اینکه نگاه معطوف به حمایت از تولید داخلی، استقلال اقتصادی و اتکا به توان و ظرفیت های ملی همواره از جمله اولویت‌های دولت و تمام دستگاه‌های زیرمجموعه آن بوده است، اظهار داشت: اگر منصفانه و با توجه به شرایط تحریمی کشور به عملکرد دولت نگاه شود، پیداست که دولت هم به ظرفیت های داخلی توجه داشته و هم از ظرفیت های دیپلماتیک برای توسعه و پیشرفت کشور استفاده کرده است.

ربیعی افزود: دولت از ابتدا معتقد به استفاده از همه ظرفیت های ایران و نیز هم افزایی بوده است. دولت باور دارد که دو مسیر دیپلماسی و تحریم شکنی و تحریم زدایی و قوی کردن اقتصاد کشور راهگشا خواهد بود.  

وی تاکید کرد: از این رو سفر رئیس جمهور به مالزی و ژاپن نشان داد که تحریم را به عنوان یک واقعیت موجود در زندگی ملت ایران به رسمیت نشناخته و از همه ظرفیت های داخلی و خارجی برای شکستن این تحریم ضد بشری استفاده می کند و برای این منظور و همچنین با هدف توسعه و ارتقای جایگاه ایران و حمایت از منافع ملی، توجه به هر دو ظرفیت سرمایه‌های داخلی و استفاده از توان دیپلماتیک را در دستور کار خود قرار داده است.  

سخنگوی دولت ادامه داد: جمع بندی رئیس جمهور از مجموع مذاکرات ژاپن و مالزی این بود که فشارها به لطف دیپلماسی ملی و انقلابی کاملا شکست پذیر هستند و  استقامت و انسجام ملی در داخل و «صلح گستری در منطقه و دیپلماسی فعال در مناسبات منطقه ای و جهانی» یک راهبرد دو وجهی است.

حصر ایران باید شکسته شود

ربیعی با تاکید بر اینکه با همین راهبرد صلح و آزادی است که می توان حصر ایران در برابر تحریم های ظالمانه را شکست، خاطرنشان کرد: سخن امام خمینی(ره) در گوش ماست که در دشوار ترین روزهای میهن فرمودند حصر آبادان باید شکسته شود. اکنون ما با نوع تازه ای از جنگ در قالب تحریم های ظالمانه مواجه هستیم که به نوع دیگری کل ایران را در معرض یک حصر و یک اشغال گری جدید قرار داده و پیام رئیس جمهور این است که حصر ایران باید شکسته شود و حصر ایران شکستنی است.  

وی تصریح کرد: حصر ایران آنگاه شکسته خواهد شد که به تحلیل دقیق مقام معظم رهبری تولید داخلی چنان رونق گیرد که تحریم گران بی اثر بودن اقدامات خود را به چشم ببینند.

سخنگوی دولت اضافه کرد: من راهبرد دو وجهی در مقابله با تحریم ها را این گونه می توانم توضیح دهم که هر کجا تحریم هست و آثار و توابع خودش را آشکار کرده مقاومت در مقابل تحریم ها و همزمان با آن تلاش دیپلماتیک برای شکست دادن تحریم هم هست.  

ربیعی گفت: هدف این است که به نقطه ای برسیم که دولت آمریکا اگر برای مذاکره با ایران و رفع تحریم های غیر انسانی اش پیش قدم نشود بیشتر زیان ببیند.  

تبیین دستاوردهای سفر روحانی به مالزی و ژاپن

وی در رابطه با دستاوردهای سفرهای اخیر رئیس جمهور، گفت: این سفر دستاوردهای قابل توجهی برای کشورمان به همراه داشت. حضور رئیس‌جمهوری در اجلاس سران کشورهای اسلامی با سه پیشنهاد و طرح اجرایی از سوی ایران همراه بود که با استقبال کشورهای اسلامی مواجه شد.

سخنگوی دولت تشریح کرد: تاسیس صندوق مشترک برای تأمین مالی همکاری‌های فناورانه میان کشورهای اسلامی، تاسیس مرکز تحقیقات مشترک در حوزه فناوری‌های هوش مصنوعی و  امنیت سایبری و تاسیس بازار مشترک کشورهای اسلامی در حوزه اقتصاد دیجیتال و همکاری و تبادل تجربیات در زمینه رمزارزها، طرح های اجرایی ایران در این اجلاس بود که از سوی رئیس‌جمهوری مطرح شد.

ربیعی ادامه داد: علاوه بر آن، نشست سران کشورهای مالزی، ایران، ترکیه و قطر به عنوان قطب‌های اقتصادی جهان اسلام از اهمیت ویژه‌ای برخوردار بود که در مجموع گام‌های مهمی در جهت مقابله با یکجانبه‌گرایی آمریکا و جنگ و تروریسم اقتصادی علیه ملت‌ها به شمار می‌رود.

سخنگوی دولت با بیان اینکه سفر رئیس‌جمهوری به ژاپن در ۹۰ سال روابط سیاسی دو کشور نیز اهمیت ویژه‌ای داشت، تاکید کرد: علی‌رغم برخی حاشیه‌سازی‌ها، این سفر در راستای گسترش همکاری‌های دوجانبه میان ایران و ژاپن در زمینه‌های اقتصادی، فرهنگی و سیاسی بود. همچنین گام مهمی در جهت اجماع جهانی علیهتحریم‌های ظالمانه و غیرقانونی آمریکا بود چرا که علاوه بر اروپایی‌ها، کشورهایی مثل ژاپن که از هم‌پیمانان آمریکا به شمار می‌روند در تلاش برای شکستن تحریم‌های یکجانبه آمریکا علیه ایران هستند.

ربیعی تصریح کرد: در دیدار رئیس‌جمهور با نخست‌وزیر ژاپن مسئله طرح صلح هرمز مورد استقبال آقای «آبه» قرار گرفت و گفتگوها و پیشنهادهایی در زمینه انرژی، گسترش همکاری‌های اقتصادی و سرمایه‌گذاری مطرح شد.

سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هفدهم رمضان
آخرین اخبار