بازدید 2723

وزارت دفاع آلمان داده‌های تلفن همراه وزیر دفاع سابق را پاک کرده است

پس از آنکه اعلام شد تمامی داده‌های تلفن همراه وزیر دفاع سابق آلمان از گوشی همراه وی پاک شده‌اند، اعضای پارلمان وزارت دفاع این کشور را به خرابکاری در روند تحقیقات درباره قراردادهای مستشاری این وزارتخانه متهم کردند.
کد خبر: ۹۴۵۹۲۰
تاریخ انتشار: ۰۱ دی ۱۳۹۸ - ۲۲:۴۰ 22 December 2019

پس از آنکه اعلام شد تمامی داده‌های تلفن همراه وزیر دفاع سابق آلمان از گوشی همراه وی پاک شده‌اند، اعضای پارلمان وزارت دفاع این کشور را به خرابکاری در روند تحقیقات درباره قراردادهای مستشاری این وزارتخانه متهم کردند.

به گزارش ایسنا به نقل از شبکه خبری دویچه وله، پس از آنکه وزارت دفاع آلمان العام کرد داده‌های تلفن همراه رسمی اورسولا فون درلاین، وزیر دفاع سابق این کشور به دلایل امنیتی پاک شده پارلمان این وزارت‌خانه را به خرابکاری در تلاش‌های پارلمان برای انجام تحقیقات در مورد یک قرارداد مستشاری دفاعی متهم کرد.

وزارت دفاع آلمان پس از ماهها فاش کرد که داده‌های تلفن قدیمی وزیر دفاع سابق در ماه اوت پس از آنکه نمایندگان مجلس تقاضا کردند آن را به عنوان مدرک محرمانه طبقه بندی کنند، پاک شده است. نمایندگان پارلمان آلمان این اقدام را "تاکتیک های متوقف کننده آزار دهنده" و "رسوایی واقعی" توصیف کرده‌اند.

روزنامه دی ولت چاپ آلمان نیز گزارش کرده که این اعتراف از سوی یکی از مقام های دولت آلمان در جریان جلسه استماع روز پنجشنبه باعث تنش بین قانونگذاران احزاب مختلف در پارلمان این کشور شده است.

وزیر دفاع سابق آلمان میلیون‌ها یورو از بودجه دفاعی این کشور را صرف قراردادهای مستشاری کرده که بخشی از اقدامات برای تجهیز مجدد ارتش آلمان در جریان یک بازه شش ساله فعالیت خودش محسوب می شود.

دفتر حسابرسی فدرال آلمان گزارش کرده که وزارت دفاع این کشور قراردادهای گسترده‌ای را به کمپانی‌های مستشاری بدون یک رقابت یا ارزیابی ارزش اقتصادی آنها ارائه کرده است.

این گزارش ها آغزگر تحقیقاتی تحت نظر کمیته دفاعی پارلمان شد. قانونگذاران پارلمان آلمان بیش از ۴۰۰۰ سند و مدرک را جمع‌آوری کرده و ۳۰ تن را در ارتباط با این قراردادها مورد بازجویی قرار دادند اما می‌گویند که شواهد حساس و مستدل هنوز مفقود هستند که شامل پیام های مکتوب و داده‌های مربوط به تلفن همراه رسمی وزیر دفاع سابق این کشور می‌شوند که همگی به صورت غیرقانونی و عمدی پاک شده‌اند.

قانون گذاران پارلمان آلمان بر این باورند داده‌های موجود در تلفن همراه رسمی وزیر دفاع سابق این کشور ممکن است این مسئله را افشا کند که آیا وزیر دفاع سابق دستورالعمل‌هایی را ارائه کرده که قوانین دولتی را بدون شواهد رسمی و مکتوب نقض کرده باشد.

تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل
آخرین اخبار