بازدید 9542
۱

سخنان تند وزیر اماراتی علیه ترکیه

کد خبر: ۹۴۵۸۵۵
تاریخ انتشار: ۰۱ دی ۱۳۹۸ - ۱۶:۱۲ 22 December 2019

وزیر مشاور دولت امارات در امور خارجه در واکنشی تُند به اظهارات یک مقام ترکیه‌ای، تأکید کرد که «سخنان تهدیدآمیز خالی از پیام مثبت، به طور کل مردود است».

به گزارش تابناک به نقل از فارس، «انور قرقاش» وزیر مشاور دولت امارات در امور خارجه به اظهارات «فخرالدین التون» مدیر ارتباطات ریاست‌جمهوری ترکیه واکنش نشان داد.

آلتون روز شنبه (دیروز) گفته بود که مصر، امارات و روسیه با حمایت از ژنرال «خلیفه حفتر» فرمانده نیرو‌های شرق لیبی، قطعنامه‌های سازمان ملل را نقض می‌کنند. (جزئیات بیشتر)

قرقاش در واکنش به این اظهارات مقام ترکیه‌ای، با لحنی تُند در حساب توئیتری خود نوشت: «منطقه گرفتار سخنان افراطی و آتشین حکومت‌هایی شده است که هم‌وغم آن‌ها توسعه نفوذشان به ضرر جهان عربی است، تلاش‌های بیهوده‌ای که‌ای کاش صرف شکوفایی اقتصادی و سازندگی اجتماعی می‌شد».

 

 

وی افزود: «سخنان تهدیدآمیز از کشور‌هایی که همچنان در رویا‌های امپریالیستی و خالی از پیام‌های مثبت بسر می‌برند، به طور کل مردود است».

این مقام اماراتی همچنین در توئیت دیگری که نشان دهنده اختلاف‌نظر عربستان و امارات درباره اجلاس سران اسلامی در مالزی است، نوشت: «آیا شکوفایی جهان اسلام بدون حضور کشور‌های عربی ممکن است؟ آیا شکوفایی این کشور‌ها بدون حضور بلاد حرمین شریفین و الازهر ممکن است؟ پاسخ مشخص است، قطب‌بندی، تفرقه و حزب‌بندی ابدا راه‌حل نبوده و نخواهد بود.»

اجلاس سران کشور‌های اسلامی در کوالالامپور چهارشنبه گذشته در مالزی با حضور سران و نمایندگان کشور‌های اسلامی ایران، مالزی، قطر، اندونزی، ترکیه و پاکستان برگزار شد.

برگزاری این نشست عصبانیت عربستان سعودی و امارات را به دنبال داشت و در همین ارتباط «یوسف العثیمین» دبیر کل سعودی سازمان همکاری اسلامی چهارشنبه گذشته مدعی شد که به سود جامعه اسلامی نیست که نشست‌هایی خارج از چارچوب این سازمان برگزار کند و این مسئله «از بین بردن همبستگی اسلامی است... هر گونه تضعیف سازمان همکاری اسلامی، تضعیف اسلام و مسلمین است.»

خبرگزاری رسمی سعودی (واس) هم گزارش داد که «سلمان بن عبدالعزیز آل سعود» پادشاه عربستان در تماس تلفنی با ماهاتیر محمد به وی گفته بود که «مسائل مهم اسلامی باید از طریق سازمان همکاری اسلامی بررسی شود که مقر آن در جده است»

سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۶
انتشار یافته: ۱
این مردک چنان از جهان عربی حرف میزنه که انگار کی هستند و چه گلی به سر مسلمانان زدند انفاقا تمام بدبخیتیهای مسلمانان ازابتدا تا الان از بد عهدی و نامردی سران عرب هست که همگی دست نشانده و نوکر های حلقه به گوش امریکا و اسرائیل هستند.
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هفدهم رمضان