بازدید 10582

مهاجرت به مناطق کم جمعیت و استان های آتلانتیک در کانادا

کانادا به دلایل متعدد در طی سال های اخیر به مقصد هزاران مهاجر از اقصا نقاط دنیا تبدیل شده است. دلایل متعددی برای مهاجرت به کانادا وجود داد، اما یکی از عمده ترین این دلایل می تواند نیاز مبرم کانادا به پذیرش مهاجر باشد.
کد خبر: ۹۴۵۸۴۵
تاریخ انتشار: ۰۱ دی ۱۳۹۸ - ۱۵:۴۵ 22 December 2019

مهاجرت به مناطق کم جمعیت و استان های آتلانتیک در کانادا

کانادا به دلایل متعدد در طی سال های اخیر به مقصد هزاران مهاجر از اقصا نقاط دنیا تبدیل شده است. دلایل متعددی برای مهاجرت به کانادا وجود داد، اما یکی از عمده ترین این دلایل می تواند نیاز مبرم کانادا به پذیرش مهاجر باشد. بر اساس اطلاعات آماری که کانادا اعلام می کند تعداد بسیار زیادی از کودکانی که بعد از جنگ جهانی دوم به دنیا آمدند و به بیبی بومر ها معروف بودند به سن کهولت و بازنشستگی رسیده اند. این مساله از دو دیدگاه متفاوت، بر پراکندگی جمعیت و نیاز به مهاجر، تاثیر مستقیم گذاشته و در طی سالهای آینده این تاثیر به وضوح بیشتری خودنمایی خواهد نمود.

 از یک دیدگاه اکثریت قریب به اتفاق این افراد به سن بازنشستگی رسیده‌اند و مجبور به ترک جایگاه خود در سیستم کاری و اقتصادی کانادا شده‌اند، که این امر تاثیر منفی خود را به وضوح بر هر دو بخش خصوصی و دولتی کانادا نمایان کرده است. از سوی دیگر دولت کانادا بر اساس مسئولیت ها و تعهدات خود نسبت به شهروندان بازنشسته و کهنسال خود نیاز مبرم به نیروهای مهاجری دارد که بتوانند از سالخوردگان این کشور به درستی نگهداری کنند. یکی از دلایل نیاز شدید به پرستاران و زیر گروه پزشکی و پزشکان شاید نگرش دولت کانادا به این سوی قضیه باشد.

یکی دیگر از معضلاتی که دولت کانادا با آن روبروست تمایل اکثریت مهاجرین به سکونت در شهرهای پرجمعیت و مراکز اقتصادی این کشور یعنی شهرهای همانند تورنتو، ونکوور و مونترال را دارند و کمتر تمایل به زندگی در مناطق کم جمعیت تر و مناطق آتلانتیک کانادا نشان می‏دهند. شاید یکی از دلایلی که در سال‌های اخیر و مخصوصاً در سال ۲۰۱۹ اداره مهاجرت کانادا به این نتیجه رسید که مشخصاً برنامه‌هایی را برای پذیرش نیروهای مهاجر و کمک‌های جانبی برای اسکان مهاجرین جدید در این مناطق برنامه‌ریزی کند همین مسئله باشد.

 در شهرهای کم جمعیت تر کشور و مناطق آتلانتیک، روش های متعددی برای جذب نیروی مهاجر اعلام شده است و یکی از مطلوب ترین این روش ها پیشنهاد کار کارفرمایان این مناطق به نیروهایی است که دارای صلاحیت و مدارک مورد نیاز در رشته‌های مشخصی باشند. این رشته‌ها در اصول می‌توانند بسیار متنوع می باشند، از جمله می‌توان به رشته های مهندسی، رشته های پرستاری، کارهای فنی، رانندگی ماشین های سنگین و تعمیر و نگهداری آن و بسیاری از رشته‌های دیگر اشاره کرد.

مسلماً پیدا کردن کارفرمای مناسب در این زمینه ها بسیار کارساز خواهد بود و این مهم را سازمان مهاجرتی حوری سلیمانی به عهده گرفته است. آنچه شما باید انجام دهید این است که در اولین فرصت ممکن برای یادگیری زبان اقدام نمایید. دو زبان اصلی که در کانادا مورد استفاده قرار می گیرند زبان‌های انگلیسی و فرانسه هستند. اما در اکثریت مناطق آتلانتیک و شهرهای کم جمعیت شما با دانستن زبان انگلیسی می‌توانید به راحتی زندگی خود را آغاز نمایید و در محل کار با آسودگی خیال مشغول شوید. در بسیاری از رشته ها همانند لوله‌کش ساختمان، جوشکار، قصاب یا حتی منشی، برنامه نویس کامپیوتر و داروساز به سطح زبان انگلیسی با نمره آیلتس ۴ تا آیلتس ۶ و بالاتر نیاز دارید.

مهاجرت به مناطق کم جمعیت و استان های آتلانتیک در کانادا

الزامات تجربه کار

تجربه کار باید شرایط زیر را داشته باشد:

  • شغل شما باید شامل تمام تعاریف در بیانیه شغلی در طبقه بندی مشاغل باشد.
  • تجربه کاری باید در سه سال گذشته به مدت یک سال و به صورت مداوم و یا به صورت پاره وقت باشد یعنی باید حداقل ۱۵۶۰ ساعت کار کرده باشید.
  • شغل شما باید یکی باشد اما می توانید کارفرمایان متفاوتی داشته باشید.
  • این ساعت کاری باید حداقل در یک دوره ۱۲ ماهه باشد که می تواند در داخل کانادا و یا خارج از آن صورت گرفته باشد.
  • اگر شما در کانادا کار کرده اید باید با اقامت موقت قانونی در کانادا کار کرده باشید.
  • ساعت هایی که به شما حقوقی پرداخت نشده است و یا به صورت اینترنشیپ کار کرده‌اید محاسبه نخواهد شد.
  • اگر به صورت خویش فرما و یا خود اشتغال بوده اید باز ساعت کاری شما محسوب نمی شود. ساعت کاری شما باید وظایف اصلی شغلی شما را در بر گرفته باشد و طبق نام مورد بررسی قرار خواهد گرفت که وظایف شغلی شما به خوبی تعریف شده است.

تحصیلات مورد نیاز

در مهاجرت از طریق مناطق کم جمعیت گروه تحصیلات مورد قبول، از معادل دیپلم دبیرستان کانادایی تا مدرک لیسانس، فوق لیسانس و دکترا است. لازم به ذکر است که باید مدارک شما ارزیابی و مورد تایید قرار گرفته باشد در نتیجه قدم بسیار اساسی اقدام برای ارزیابی مدارک شماست.

در بعضی از مشاغل شما باید از عهده امتحاناتی که اعلام می‌شود برآمده و بتوانید تاییدیه برای سوابق کاری خود بیابید.

 از آنجایی که این مسیر از پیچیدگی های بسیار زیادی برخوردار است پیشنهاد ما به شما عزیزان این است که در اسرع وقت ممکن با سازمان مهاجرتی حوری سلیمانی تماس گرفته و راجع به مهاجرت از طریق این مناطق اطلاعات تکمیلی را دریافت نمایید. سپاس


سلب‌ مسئولیت: این خبر یک آگهی تبلیغاتی است و تحریریه‌ی تابناک در تهیه آن نقشی نداشته و در محتوای آن هیچ نظری ندارد.

تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل
آخرین اخبار