بازدید 4028
موسوی لارگانی:

سود سپرده‌های قرض الحسنه در کجا هزینه می شود؟

عضو کمیسیون اقتصادی مجلس، بر ضرورت نظارت بانک مرکزی بر روند تسهیلات دهی بانک‌ها تاکید کرد و گفت: باید مشخص شود سود تسهیلات قرض الحسنه در کجا هزینه می شود.
کد خبر: ۹۴۵۷۴۳
تاریخ انتشار: ۰۱ دی ۱۳۹۸ - ۰۹:۲۴ 22 December 2019

عضو کمیسیون اقتصادی مجلس، بر ضرورت نظارت بانک مرکزی بر روند تسهیلات دهی بانک‌ها تاکید کرد و گفت: باید مشخص شود سود تسهیلات قرض الحسنه در کجا هزینه می شود.

سیدناصر موسوی لارگارنی در گفتگو با ایبِنا با انتقاد از عملکرد برخی بانک ها در ارایه تسهیلات قرض الحسنه، گفت: در حال حاضر شرایط به سمتی پیش رفته که دریافت تسهیلات قرض الحسنه بدون داشتن سفارش های لازم از مقامات بالا یا ممکن نیست یا به شدت سخت است.

نماینده مردم فلاورجان در مجلس شورای اسلامی، با بیان اینکه متاسفانه هزینه کرد سود سپرده های قرض الحسنه در جای دیگر انحراف منابع بانکی را رقم زده است، افزود: بانک ها به جای ارایه تسهیلات از محل سود سپرده های قرض الحسنه به سرمایه گذاری در حوزه هایی که سود بیشتری را عاید آن ها می‌کند اقدام کرده اند.

وی با تاکید بر اینکه بانک ها در خصوص ارایه تسهیلات قرض الحسنه  تکلیف قانونی دارند، تصریح کرد: با توجه به اینکه بانک ها عزم خود را بر ندادن چنین تسهیلات ارزان قیمتی جزم کرده اند از بانک مرکزی می خواهیم ادامه چنین سلطنت معیوبی را با نظارت ها و برخوردهای سلبی غیر ممکن کند.

این نماینده مردم در مجلس دهم، با بیان اینکه باید بانک مرکزی گزارش ماهانه از روند تسهیلات دهی بانک ها به مجلس ارایه کند، گفت: این مطالبه ما از بانک مرکزی در راستای بهبود وضعیت اقتصادی جامعه و همچنین ساماندهی وضعیت شبکه بانکی است.

این عضو کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی، با تاکید بر اینکه نظارت بر عملکرد بانک ها برعهده بانک مرکزی است، افزود: قصور بانک ها در تسهیلات دهی به بانک مرکزی نسبت داده می شود از این رو باید با نظارت های جدی جلوی چنین کم کاری هایی گرفته شود.

تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل