بازدید 3322

اعلام آمادگی اسرائیل برای انتقال تجربه خود در زمینه مدیریت آب به اتیوپی

معاون مدیرکل امور آفریقا در وزارت خارجه دولت اسرائیل اعلام کرد که این رژیم آماده است تا تجربه خود در زمینه مدیریت آب را در اختیار اتیوپی قرار دهد.
کد خبر: ۹۴۵۶۱۹
تاریخ انتشار: ۳۰ آذر ۱۳۹۸ - ۱۵:۱۱ 21 December 2019

معاون مدیرکل امور آفریقا در وزارت خارجه دولت اسرائیل اعلام کرد که این رژیم آماده است تا تجربه خود در زمینه مدیریت آب را در اختیار اتیوپی قرار دهد.

به گزارش ایسنا، به نقل از خبرگزاری اسپوتنیک، "هیروت زمین"، وزیر مشاور در وزارت خارجه اتیوپی در جریان دیدار با "آینات شیلین"، معاون مدیرکل امور آفریقا در وزارت خارجه دولت اسرائیل، روابط قوی میان آدیس آبابا و تل‌آویو را ستود.

طبق گزارش خبرگزاری رسمی اتیوپی (إینا)، دو طرف در جریان این دیدار درباره مسائل مشترک و منطقه‌ای رایزنی کردند.

در همین راستا، هیروت گفت که اتیوپی همچنان به توافقنامه اخیری که در جریان سفر آبی احمد، نخست وزیر این کشور به تل‌آویو میان دو طرف امضا شد، پایبند است.

در مقابل، شیلین نیز اظهار کرد: روابط میان اتیوپی و اسرائیل تاریخی است و این روابط با روابط قوی میان ملت دو "کشور" تقویت می‌شود.

وی همچنین گفت که تل‌آویو تمایل دارد تا تجربه خود در زمینه مدیریت آب را در اختیار آدیس آبابا قرار دهد.

رافائل موراف، سفیر اسرائیل در اتیوپی نیز سپتامبر گذشته اعلام کرده بود که به زودی تل‌آویو سیستم‌های آبیاری جدیدی را به اتیوپی صادر می‌کند.

وی مدعی شد که این اقدام اسرائیل برای بهبود اوضاع کشاورزی در این کشور صورت می‌گیرد.

موراف همچنین گفت: علاوه براین قرارداد، دو طرف در زمینه‌های دیگر از جمله انرژی و تکنولوژی همکاری دارند. با این حال مسؤولان دو طرف تلاش دارند تا درحوزه‌های امنیتی و علوم فضایی نیز همکاری کنند.

سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هجدهم رمضان # شب قدر