بازدید 5410

شی: توافق تجاری به نفع چین، آمریکا و جهان است

رییس جمهوری چین اعلام کرد امضای فاز نخست توافق تجاری با آمریکا نه تنها به نفع پکن و واشنگتن؛ بلکه به نفع جهان است.
کد خبر: ۹۴۵۴۶۵
تاریخ انتشار: ۳۰ آذر ۱۳۹۸ - ۰۸:۱۴ 21 December 2019

«شی جین پینگ» رییس جمهوری چین اعلام کرد امضای فاز نخست توافق تجاری با آمریکا نه تنها به نفع پکن و واشنگتن؛ بلکه به نفع جهان است.

به گزارش «تابناک» به نقل از ایرنا از شینهوا، شی جمعه شب در تماس تلفنی با دونالد ترامپ رییس جمهوری آمریکا خاطرنشان کرد دو کشور براساس اصل برابری و احترام متقابل به مرحله اول توافق تجاری رسیده اند.

وی تاکید کرد همکاری اقتصادی و تجاری بین چین و ایالات متحده آمریکا نقش بسزایی در ثبات و توسعه چین و آمریکا داشته است و باعث پیشرفت در اقتصاد جهانی شده است.

شی اظهار امیدوار کرد ایالات متحده توافقنامه های مهم حاصل شده توسط رهبران دو کشور در جلسات مختلف و گفت و گوهای تلفنی را به طور جدی اجرا کند، به آنها توجه کند و اهمیت زیادی به نگرانی های چین ببخشد و از آنچه باعث تضعیف روابط دو جانبه می گردد جلوگیری کند.

ترامپ هم در این مکالمه تلفنی گفت: مرحله اول توافق تجاری که بین چین و آمریکا حاصل شده است برای دو کشور و کل جهان خوب است.

وی با اشاره به اینکه بازارهای دو کشور و جهان به این توافق واکنش مثبت نشان داده اند، گفت: آمریکا مایل است ارتباط نزدیک با چین را حفظ کند و برای امضاء و اجرای این توافق در کمترین زمان ممکن تلاش می کند.

به دنبال همین تماس تلفنی، ترامپ با انتشار پیامی در توئیتر گفت: گفت‌وگوی خیلی خوب با رئیس جمهوری چین درباره توافق تجاری بزرگ داشتم چین خرید بزرگ در حوزه کشاورزی و دیگر موارد را شروع کرده است.

او افزود: همچنین در مورد کره شمالی و هنگ‌کنگ نیز با یکدیگر حرف زدیم.

چین و آمریکا جمعه گذشته اعلام کردند بر سر سند مرحله اول توافق تجاری با هدف پایان دادن به جنگ تجاری و نبرد تعرفه ها به توافق رسیده اند متن این توافق نامه شامل ۹ بخش از جمله مقدمه، حق مالکیت معنوی، انتقال فناوری، خوراک و محصولات کشاورزی، خدمات مالی، نرخ ارز و شفافیت، گسترش تجارت، ارزیابی دو جانبه و حل اختلافات و موارد نهایی است.

در عین حال دو طرف به توافق رسیدند که طرف آمریکا مراحل تعهدات مربوط به لغو تعرفه افزوده بر کالاهای چین را لغو کند و روند افزایش تعرفه را به سوی کاهش محقق سازند.

این توافقنامه به دو کشور امکان می دهد فعالیت های تجاری را بهبود بخشیده و راه را برای حل اختلافات اقتصادی باز کنند و همزمان همکاری هایشان را در این قلمروها افزایش دهند.

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
خرید چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# اسرائیل # توماج صالحی # انتخابات # روز دختر # نمایشگاه کتاب
آخرین اخبار
وب گردی