بازدید 3823

افزایش دانشجویان دوره های مهارتی

کد خبر: ۹۴۵۱۴۴
تاریخ انتشار: ۲۸ آذر ۱۳۹۸ - ۱۰:۵۱ 19 December 2019

معاون آموزشی وزارت علوم از افزایش دانشجویان در دوره های مهارتی دانشگاه ها خبر داد و گفت: مهارت افزایی در تمام دوره ها وارد می شود.

به گزارش مهر، علی خاکی صدیق یکی از برنامه های اصلی وزارت علوم را برنامه مهارت افزایی دانشجویان عنوان کرد و افزود: تقویت روحیه اشتغال و کاریابی دانشجویان را مهارت افزایی می گویند و قرار است مهارت افزایی در تمام دوره های آموزش عالی وارد شود.

وی ادامه داد: دانشگاه ها برنامه مفصلی در این خصوص اجرا کرده اند که قرار است گزارش دانشگاهیان از مهارت افزایی دانشجویان در قالب یک کتابچه ارائه شود.

معاون آموزشی وزارت علوم افزود: درصد دانشجویانی که درس مهارتی می‌خوانند و در دوره‌های مهارتی شرکت می‌کنند در حال افزایش است. بنابراین بحث اشتغال‌پذیری در اولویت دانشگاه‌ها قرار گرفته است.

وی ادامه داد: بحث مهارت‌افزایی در مقطع کاردانی انجام شده و می توانیم عنوان کنیم که در حال حاضر سیستم‌های تکنسینی و کاردانی ما براساس نیاز کشور فعالیت می کنند.

خاکی صدیق خاطرنشان کرد: در کارشناسی هنوز به طور کامل این اتفاق نیفتاده و برای وارد کردن بحث مهارت‌افزایی و اشتغال در این دوره‌ها ورود کرده‌ایم. در بحث بین‌رشته‌ای‌ها هم که در دکتری و کارشناسی ارشد بیشتر مطرح می‌شود دانشگاه‌ها در حال تعریف دوره‌ها هستند.

سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هفدهم رمضان