بازدید 6529

آنگلا مرکل: مخالف تحریم‌های آمریکا علیه ایران هستیم

صدر اعظم آلمان در سخنرانی در مجلس این کشور مخالفت خود با تحریم‌های فراسرزمینی آمریکا علیه ایران و پروژه گازی عظیم روسیه با آلمان را بیان کرد.
کد خبر: ۹۴۵۰۴۸
تاریخ انتشار: ۲۷ آذر ۱۳۹۸ - ۱۹:۳۳ 18 December 2019
به گزارش «تابناک» به نقل از فارس، صدر اعظم آلمان در سخنانی مخالفت خود را با تحریم‌های فراسرزمینی آمریکا علیه ایران و پروژه گازی روسیه با آلمان بیان کرد.

به نوشته خبرگزاری «تاس» «آنگلا مرکل» صدر اعظم آلمان چهارشنبه در سخنرانی در مجلس این کشور در این زمینه گفت که برلین مخالف هرگونه تحریم‌های فراسرزمینی است، چه این تحریم‌ها ایران یا پروژه گازی «نورد استریم-۲» را هدف گرفته باشند.

آنگلا مرکل در این زمینه گفت: «ما با تحریم‌های فراسرزمینی مخالفیم و این مخالفت از روز گذشته آغاز نشده و در رابطه با ایران ما با مسئله مشابه‌ای (اعمال تحریم‌های یکجانبه) مواجه شدیم. من گزینه دیگری جز گفتگو‌های قاطعانه با ایالات متحده ندارم و اشاره کنم که تحریم‌های فراسرزمینی را نمی‌پذیریم.»

واشنگتن بعد از خروج از برجام در راستای سیاست «فشار حداکثری» سعی در احیای تحریم‌ها و تحت فشار گذاشتن ایران کرده و حتی با تحریم‌های تازه علیه خطوط کشتیرانی، صادرات دارو و اقلام غذایی به ایران را نیز ممنوع کرده است. آمریکا روز گذشته صنایع فولادسازی ایران را نیز تهدید به تحریم کرد.

مجلس سنای آمریکا همچنین بامداد چهارشنبه طرح تحریم شرکت‌های شریک در ساخت خط لوله عظیم و زیر دریای نورد استریم-۲ که گاز روسیه را به آلمان می‌رساند ذیل لایحه بودجه نظامی ۷۳۸ میلیارد دلاری سال ۲۰۲۰ تصویب کرد.
سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هفدهم رمضان