بازدید 3670

تظاهرات در چک با درخواست استعفای نخست‌وزیر میلیاردر

هزاران تن از مردم جمهوری چک برای دومین هفته علیه نخست‌وزیر کشورشان دست به اعتراض زده و خواستار استعفای وی شدند.
کد خبر: ۹۴۵۰۴۳
تاریخ انتشار: ۲۷ آذر ۱۳۹۸ - ۱۸:۲۸ 18 December 2019

هزاران تن از مردم جمهوری چک برای دومین هفته علیه نخست‌وزیر کشورشان دست به اعتراض زده و خواستار استعفای وی شدند.

به گزارش ایسنا، به نقل از خبرگزاری رویترز، این راهپیمایی اعتراضی پس از آن برگزار شد که دادستان‌ها پرونده مربوط به کلاهبرداری در پرداخت سوبسید را مجددا باز کرده و بروکسل نیز اعلام کرد که یک تضاد منافع بین تجارت آندره بابیس، نخست‌وزیر جمهوری چک و نقش سیاسی وی وجود دارد.

گروه مدنی "میلیون لحظه برای دموکراسی" با برگزاری یک سری راهپیمایی‌ها در سال جاری میلادی به دنبال اعمال فشار بر نخست‌وزیر میلیاردر جمهوری چک بود؛ گرچه حزب "ANO" بابیس همچنان در نظرسنجی‌ها پیشرو است. به طوری که در نظرسنجی‌های سیاسی، میزان حمایت از این حزب ۳۰ درصد است.

میکولاس مینار، رهبر گروه مدنی "میلیون لحظه برای دموکراسی" در جمع معترضان که فریاد "استعفا" سر می‌دادند، گفت: ما اینجاییم چون نمی‌خواهیم از هم گسستگی مداوم فرهنگ سیاسی خود را در کشور تحمل کنیم؛ چون این رفتارها، برخلاف منافع و در مجموع دروغ هستند.

این گروه خواسته که کمپانی بابیس به نام "Agrofert" از سوبسیدهای اتحادیه اروپا و قراردادهای عمومی حذف شود و خواستار استعفای وی به عنوان نخست‌وزیر جمهوری چک شده است.

راهپیمایی یک ساعته روز سه‌شنبه از پراگ، پایتخت جمهوری چک به سمت دفتر دولت این کشور شاهد حضور کمتر معترضان نسبت به اعتراضات قبل‌تر بود که در آن ده‌ها هزار تن حضور داشتند. پلیس تخمین زد که در راهپیمایی سه‌شنبه ۱۵ هزار تن حضور داشتند.

سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هفدهم رمضان
آخرین اخبار