بازدید 8559
۶

موانع ساخت آپارتمان ۲۵ تا ۴۰ متری برطرف می شود

در تهران سرمایه های زیادی در امر مسکن صرف شده است اما چون درست و به اندازه ساخته نشده است امروز شاهد ۳۰۰ تا ۴۰۰ هزار واحد خالی از سکنه در تهران هستیم در حالی که اگر اینها جایی که باید هزینه می شد و آنگونه که باید ساخته می شد خالی نبود. ۴۰۰ هزار واحد خالی را در حدود ۱.۵ میلیارد تومان قیمت واحد ضرب و تقسیم کنید ببینید چه عددی می شود.
کد خبر: ۹۴۴۹۱۷
تاریخ انتشار: ۲۷ آذر ۱۳۹۸ - ۱۰:۴۶ 18 December 2019

معاون معماری و شهرسازی شهرداری تهران ، گفت: ما در تلاشیم تا موانع ساخت آپارتمان های ۲۵ تا ۴۰ متری را از سرا راه برداریم. این ایده در تمام کلانشهر های دنیا وجود دارد و این در همه دنیا یک ضرورت است.

به گزارش <<تابناک>> : عبدالرضا گلپایگانی در نشست خبری خود با اصحاب رسانه با اشاره به اینکه  شهردار تهران با شعار تهران شهری برای همه فعالیت خود را آغاز کرد شهری برای همه قرار است به همه وجوه زندگی بهتر برای مردم توجه کند، اظهارکرد:  همه مردم در مدیریت شهر مداخله کرده و تحولات شهر را احساس کنند و همه مردم شهر رفتار و کارکرد ما را به صورت شفاف رصد کنند و اقداماتی که انجام می دهیم برای همه مردم باشد نه یک طبقه خاص.

وی در ادامه با بیان اینکه رویکردهای اصلی که از همین شعار بیرون آمده، ارتقا کیفیت محیط شهر و فضای شهری مناسب بوده است که در گام اول به آن توجه شده است، افزود: بحث شفاف سازی و خانه شیشه ای دومین رویکرد ما بوده است زیرا در گذشته اتفاقاتی می‌افتاد که مردم از آن با خبر نبودند اما امروز همه آن ها در اختیار مردم است.

اقدامات شهرسازی و ساختمان سازی باید مبتنی بر مهندسی سازی باشد

معاون معماری و شهرسازی شهرداری تهران  با اشاره به اینکه محور سوم فعالیت ما بحث هوشمندسازی بوده است که در همه وجوه معماری و شهرسازی به آن توجه شده و عدالت اجتماعی رویکرد چهارم ما بوده است، گفت: اعتقاد داریم شعار تهران شهری برای همه محقق نمی شود مگر به عدالت اجتماعی رسیده باشیم و همه مردم به همه امکانات شهر دسترسی داشته باشند.

گلپایگانی ادامه داد: رویکرد دیگر ما این بوده است که اقدامات شهرسازی و ساختمان سازی مبتنی بر مهندسی سازی باشد و در نهایت به حوزه قانون مداری رسیدیم.

قانون مداری در دوره‌های قبلی شهرسازی خیلی مورد توجه قرار گرفت

وی با بیان اینکه قانون مداری در دوره‌های قبلی شهرسازی خیلی مورد توجه قرار گرفته نشده بود در حالی که یک وظیفه شرعی و دینی است که به گردن ما گذاشته شده است، اظهارکرد: همه ما کسانی را بیشتر دوست داریم که قانون را رعایت می کنند و بدون آنکه توجه کنیم کسانی را که قانون را رعایت نمی کنند را دوست نداریم.

معاون معماری و شهرسازی شهرداری تهران افزود: در حوزه های ده‌گانه ای که در معماری و شهرسازی فعالیت می کنیم بحث شهرسازی و طرح های شهری یکی از حوزه های کلیدی ما بوده است.

وی بیان کرد: در این حوزه طرح های تفصیلی تهیه شده است و در یک سال گذشته طرح‌های تهیه شده در دو بخش طرح های موضعی و طرح های موضوعی تقسیم شده است.

در یک سال گذشته 19 طرح موضعی و موضوعی را به تصویب کمیسیون ماده ۵ رسید

معاون معماری و شهرسازی شهرداری تهران با بیان اینکه ما در یک سال گذشته 19 طرح موضعی و موضوعی را به تصویب کمیسیون ماده ۵ رسانده این در حالی است که در بین سال‌های ۹۱ تا ۹۷ تنها ۲۲ طرح موضعی و‌ موضوعی به تصویب رسیده شده بود، گفت: در این سال مصوبه برج باغ ها، پادگان ۰۶، طرح کمربندی شهر تهران و تعداد زیادی از طرح های دیگر مورد تصویب قرار گرفته است و برای اولین بار محور ۱۳ کیلومتری دماوند-آزمایش را در حال طراحی داریم.

گلپایگانی با اشاره به اینکه در این اداره کل کارهای بزرگی انجام شده است که یکی از آنها کمک گرفتن از خود ۲۲ منطقه بوده است تا در طراحی طرح های موضعی به کمک معاونت بیایند، افزود: در حوزه معماری بحث مهندسی کردن ساختمان سازی را با تاکید بر ایجاد قاب بندها پیگیری کردیم زیرا برای نمای ساختمان‌ها هزینه زیادی می شد اما با یک هزینه کوچک می توانند آن را ایمن سازی هم کنند.

تا پایان سال بحث نصب برچسب انرژی را در ساختمان ها به نتیجه خواهیم رساند

گلپایگانی همچنین در ادامه با اشاره به اینکه ما به سمت ساخت ساختمان های سبز رفتیم که البته کار زمان بری هست اما مطمئن باشید تا پایان سال بحث نصب برچسب انرژی را در ساختمان ها به نتیجه خواهیم رساند، بیان کرد: ۳۰ درصد سوختگی به هوای تهران وارد شده به دلیل سوختی است که در ساختمان ها مصرف می شود و اگر این موضوع را به درستی مدیریت کنیم حتما از آلودگی هوای شهر تهران هم کاسته می شود.

معاون معماری و شهرسازی شهرداری تهران ادامه داد: این حق طبیعی مردم است که موقع خرید یک ساختمان بدانند چه میزان انرژی در این ساختمان مصرف می شود تا قدرت انتخاب داشته باشند.

گلپایگانی با اشاره به اینکه ۱۵ درصد از تعداد پروانه های صادر شده در سال جدید کاهش یافته است، گفت: ۱۸ درصد مقدار زیر بنا و مساحت پروانه های صادر شده در سال جدید هم کاهش داشته است اما بیش از ۹۵ درصد درآمدهای در نظر گرفته شده در لایحه بودجه محقق شده است.

معاون معماری و شهرسازی شهرداری تهران گفت: لایحه عوارضی که در اواخر سال گذشته تایید شد بنای ما این بود که در مناطقی که خانه کران تر است عوارض بیشتری هم پرداخت شود.

گلپایگانی افزود: اولین بار است که براساس کدهای منطقه ای نسبت به اخذ عوارض اقدام کردیم و کل تهران را به ده دهک تقسیم کردیم و براساس این دهک ها عوارض تعیین می شود.

وی ادامه داد: یکی از اقدامات این است که هر قطعه ملک براساس جای قرار گیری و براساس آن شرایطی که دارد عوارض می پردازد. برای مثال اگر یک قطعه ملک دید خوبی به یک پارک دارد یا بالعکس یک ملک کنار یک خیابانی شلوغ واقع شده است باید عوارض شأن متفاوت باشد.

معاون معماری و شهرسازی شهرداری تهران بیان کرد: در بحث هوشمندسازی در حال حاضر تا مرحله بازدید از ملک فرآیندها هوشمندسازی شده است و مهندسان می توانند بدون حتی حضور مالک بروند و ملک را بررسی کنند.

ظرف دو ماه آینده پایان کار آپارتمان را صادر می کنیم

گلپایگانی به اقدامات مربوط به صدور پایان کار اشاره کرد و گفت: قول می دهیم ظرف دو ماه آینده پایان کار آپارتمان را بدون حضور مالک و ظرف حداکثر یک هفته صادر کنیم.

وی افزود: یکی از موضوعات مهم معماری و شهرسازی بحث نوسازی است و سازمان نوسازی شاهد یک تحول بزرگ در رویکرد بنیادین خودش بوده است و امروز به حوزه بازآفرینی بیشتر توجه می شود.

امروز در ۱۸۰ محله در حال بازآفرینی هستیم

معاون معماری و شهرسازی شهرداری تهران با اشاره به اینکه اگر در یک محله زیرساخت‌های شهری ارتقا پیدا کند و اگر ساختارهای اجتماعی پایدارتر باشد نوسازی کالبدی هم پایدار تر خواهد بود، افزود: در بافت‌های فرسوده عدد کاهش صدور پروانه فقط 10 درصد بوده است و این نشان می دهد که هنوز مردم در بافت فرسوده علاقه به نوسازی بافت دارند. ما امروز در ۱۸۰ محله در حال بازآفرینی هستیم.

وی بیان کرد: ما قول داده ایم یک هزار پروژه در محلات شهر تهران طراحی کنیم و این را در سال ۹۹ و ۱۴۰۰ به اجرا خواهیم رساند و این پروژه ها به ارتقا کیفیت زندگی مردم در محلات منجر خواهد شد. یک باب کلیدی باز شده است که به نام خانه های کوچک مقیاس آن را می شناسیم. ما در تلاشیم تا موانع ساخت آپارتمان های ۲۵ تا ۴۰ متری را از سرا راه برداریم. این ایده در تمام کلانشهر های دنیا وجود دارد و این در همه دنیا یک ضرورت است.

گلپایگانی گفت: در تهران سرمایه های زیادی در امر مسکن صرف شده است اما چون درست و به اندازه ساخته نشده است امروز شاهد ۳۰۰ تا ۴۰۰ هزار واحد خالی از سکنه در تهران هستیم در حالی که اگر اینها جایی که باید هزینه می شد و آنگونه که باید ساخته می شد خالی نبود. ۴۰۰ هزار واحد خالی را در حدود ۱.۵ میلیارد تومان قیمت واحد ضرب و تقسیم کنید ببینید چه عددی می شود.

معاون معماری و شهرسازی شهرداری تهران گفت: این مسکن‌های کوچک مقیاس قرار نیست فقط به افراد فقیر اختصاص پیدا کند بلکه یک زوج جوان می توانند در یک خانه ۳۰ متری زندگی شأن را شروع کنند.

گلپایگانی افزود: در بازار تهران حدود صد هزار نفر کار می‌کنند آن هم به صورت مستقیم. حالا به نظرتان نباید برای این تعداد افرادی که کار می‌کنند فکر منزل و محل سکونت باشیم؟ همچنین یک زوج پیر مرد و پیر زن که به دوران سالمندی رسیده اند و توان رفت و روب درست یک خانه بزرگ را ندارند منطقی نیست که به یک خانه ۳۰ تا ۴۰ متری بروند تا زندگی شأن راحت تر باشد؟

ساخت خانه های 25 تا 45 متری

معاون معماری و شهرسازی شهرداری تهران ادامه داد: یکی از راه حل های این موضوع ساخت همین خانه های ۲۵ تا ۴۰ متری است که این طرح آماده شده و به وزارت کشور فرستاده شده است.

وی در ادامه گفت: شهرداری قرار نیست خانه سازی کند بلکه قرار است مشکلات این مسیر را از سر راه بردارد و ما مطمئن هستیم که حتما سرمایه های خوبی به این سمت خواهد آمد.

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۱
در انتظار بررسی: ۱۳
انتشار یافته: ۶
خدایا‌ تو‌ دخمه‌ باید‌ زندگی‌ کنن‌ بیشتر‌ مردم
آخه 25 متر خونه واقعا اسمش خونه هست؟ ما توی خونه چهل متری زندگی میکنیم افسردگی حاد گرفتیم انگار توی قفس هستیم اونوقت میخوان خونه 25 متری بسازن؟ این متراژ خونه از زندان بدتره فکر نکنم سلول انفرادی زندان هم اینقدر کوچیک باشه این همه زمین خالی اطراف شهرهای بزرگ افتاده چرا مثل کشورهای مترقی و خارجی حومه شهر ها رو خوب نمیسازن که مردم تشویق بشن برن اونجاها زندگی کنن؟ متراژ بالا آب و هوای خوب و شهرسازی استاندارد اگر توی حومه شهرها وجود داشته باشه همه میرن از شهر و هم آلودگی از بین میره هم ترافیک کم میشه هم مردم جایی مناسب برای زندگی پیدا میکنن الان از شهر که دور میشیم وضعیت بدتر هست و همش شده آپارتمان سازی اونم انبوه سازی که واقعا جای زندگی نیست به جای این کار میشد شهرک های ویلایی بسازن با قیمت مناسب بفروشن
اخوی به جای ابن کار اگر سیستم توسعه متوازن را پیگیری کرده بودید ،در وسط کشور با یک ابر شهر ۱۰ میلیون نفری مواجه نمی شدید که هزار و یک مشگل برای زندگی کردن داشته باشد.شما باید به سمتی حرکت کنید که شهری با جمعیت بیستر از ۲ میلیون نفر نداشته باشید و همه این شهرها هم در همه جاهای کشور پراکنده باشند نه اینکه ۶۰ درصد جمعیت کشور در ۵ شهر باشند و بقیه مملکت خالی از سکنه باشد
داریم توی دود خفه میشیم بعد میخواید جمعیت تهرانو بیشتر از این هم بکنید؟
با این وضع ۲۰ سال دیگه وضعمون مثل شوروی چین میشه که مسکن اشتراکی به مردم میدادند که هر خونواده تنها یک اتاق داشت
بهترین طرح هست بنده 10 سال تهران کار میکردم و مجبور بودم تهران ساکن باشم در تمام این ده سال خانه اجاره ای من حداقل 45 متر بود که همیشه 50درصد آن بلاستفاده می ماند یک سرویس حمام دستشویی نهایت 5 متر بعلاوه یک اشپزخانه 5 متر و یک اطاق 15 متر برایم کافی بود . در تمام دنیا مخصوصا چین در یک اطاق 25 نفره 4 نفر بصورت خوابگاه زندگی میکنن با تکنولوژی کوچک سازی و تاشدگی وسایل خواب و میز .
تازه جرم بقیه مردم چیست که مرفه نشینان تهران از تهران تکون نمی خورند و سرمایه رو بردن تهران . سرمایه دارن هم نیروی کار مفت میخواهن که از شهرستانها میان هم سرمایه رو تو تهران سرمایه گذاری میکنن هم دوست دارن تو خونه هزار متر راحت زندگی کنن و اونها که برای اونها کار میکنن هر بدبختی هست بکشن. جرم مردم چیست که کار تو تهران هست از نظر شما کسی تو شهرستان کار باشه حاضره تو تهران کار کنه ضمن اینکه تهران حق همه مردم هست خونه 1000 متری ویلایی رو میشه از توش 100 تا واحد 25 متری با پارکینگ ساخت تا 100 نفر هر روز رفت و آمد نکنن
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس