بازدید 14017

جهانگیری:میزان صادرات نفت به شدت کاهش یافته است

کد خبر: ۹۴۴۵۸۹
تاریخ انتشار: ۲۵ آذر ۱۳۹۸ - ۱۷:۰۵ 16 December 2019

میزان صادرات نفت به شدت کاهش یافته است

معاون اول رئیس جمهور با بیان اینکه بخاطر گوش‌های نامحرم نمی‌گویم چه میزان صادرات نفت داریم، اعلام کرد: میزان صادرات نفت به شدت کاهش یافته است.

به گزارش تابناک به نقل از ایسنا، اسحاق جهانگیری عصر امروز (دوشنبه) در مراسم تجلیل از مهندس محسن خلیلی عراقی در محل اتاق بازرگانی با اشاره به اینکه مهندس خلیلی همه عمر تلاش کرد تا ایران سربلند شود، اظهار کرد: مهندس خلیلی در فراز و فرود صنعت ایران، دغدغه توسعه ایران داشتند. روز‌های سختی بر صنعت ایران گذشته است و عده‌ای مثل مهندس خلیلی اجازه ندادند که صنعت ایران خاموش شود. نقش این افراد در تاریخ ماندگار است آن‌ها ثروت ملی آفریدند و در عین حال مسئولیت اجتماعی و اخلاقی خود را به خوبی ایفا کردند.

وی ادامه داد: همیشه یکی از دغدغه‌های من توسعه ایران است و موانع توسعه را می‌شناسم. یکی از مهمترین کار‌های ما باید قدردانی از کسانی باشد که در راه توسعه ایران تلاش کرده اند. وقتی جامعه قدردان این افراد باشد، آن‌ها تلاش بیشتری برای توسعه کشور خواهند داشت، باید کاری کنیم از محسن خلیلی الگوبرداری شود.

معاون اول رئیس جمهور همچنین با بیان اینکه تحریم ها، مشکلات ساختاری اقتصاد و ضعف‌های مدیریتی برای کشور مشکل درست کرده است، تصریح کرد: این چالش‌ها در برابر فرصت‌هایی که ایران دارد، ناچیز است. می‌توانیم با کمک هم ایران را از هر پیچ خطرناک عبور دهیم. مهم این است که این اراده در همه ما شکل بگیرد. آمریکا می‌خواست اقتصاد ما را نابود کند، اما فعالان اقتصادی، اقتصاد کشور را سرپا نگه داشته اند. می‌دانم شما با چه سختی تولید کرده و بنگاه‌های خود را سرپا نگه داشته اید.

جهانگیری خاطرنشان کرد: دولتمردان، نخبگان، دانشگاهیان، بخش‌خصوصی در فکر افق گشایی برای کشور باشند. دشمن می‌خواهد آینده را مبهم نشان دهند و ما نباید اجازه دهیم ملت ایران احساس کند آینده‌ای وجود ندارد و باید از فرسایش سرمایه‌های مادی و معنوی کشور جلوگیری کنیم، امید اجتماعی را تقویت کنیم.

جهانگیری همچنین گفت: در دهه نود دو شوک تحریم‌ها در سال ۹۰ و ۹۷ قدرت خرید مردم را کاهش داد. در سال نود گفتند اجازه می‌دهیم یک میلیون بشکه نفت صادرات کنید. درآمد سال ۹۰، ۱۱۸ میلیارد دلار و سال ۹۱، ۶۸ میلیارد دلار بود. در سال ۹۷ گفتند تلاش می‌کنیم که صادرات نفتی ایران به صفر برسد. الان بخاطر گوش‌های نامحرم نمی‌گویم چه میزان صادرات نفت داریم، ولی میزان صادرات نفت به شدت کاهش یافته است. در این شرایط که زندگی مردم در شرایط سخت است، باید در دولت و نظام یک صدا بشنویم، ولی این علیه آن و آن علیه این صحبت می‌کند. مردم متحیر می‌شوند و می‌گویند آیا ما فراموش شده ایم؟

وی در ادامه با اشاره به اینکه اشکالی ندارد به مردم صادقانه بگوییم کجا اشتباه کرده ایم، گفت: باید به بخش خصوصی بیشتر از سایر زمان‌ها توجه کرده و نگاه پیمانکارانی به آن‌ها نداشته باشیم، زیرا آن‌ها شریک توسعه ایران هستند.

جهانگیری همچنین اظهار کرد: راهی جز صنعتی کردن ایران نداریم. من از بخش خصوصی همیشه دفاع می‌کنم. من بخش خصوصی را به عنوان محور اصلی توسعه ایران قبول دارم و تاکید دارم از نظرات بخش خصوصی در تصمیم سازی استفاده شود.

سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# غزه # ماه رمضان # عید نوروز # کاظم صدیقی # دعای روز هشتم رمضان # دعای سال تحویل
وب گردی