بازدید 8872

ممنوعیت خروج فرمانداران خوزستان از استان

کد خبر: ۹۴۴۴۸۷
تاریخ انتشار: ۲۵ آذر ۱۳۹۸ - ۱۱:۲۲ 16 December 2019

استاندار خوزستان گفت: خروج فرمانداران،مدیران دستگاه‌های اجرایی، شهرداران و مدیران دستگاه‌های خدمات رسان در مدت زمان آماده باش، ممنوع است.

به گزارش تابناک به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان از اهواز، غلامرضا شریعتی استاندار خوزستان در نشست ستاد پیشگیری، هماهنگی و فرماندهی عملیات پاسخ به بحران در اداره کل مدیریت بحران استانداری و در پی هشدار سازمان هواشناسی برای فعالیت سامانه بارشی از دوشنبه در استان گفت: فرمانداران، مدیران دستگاه‌های اجرایی، شهرداران و مدیران دستگاه‌های خدمات رسان در مدت زمان آماده باش از منطقه خارج نشوند.

او بیان کرد: مدیران و فرمانداران تنها در صورت اضطرار می‌تواند با اطلاع و هماهنگی از استان و منطقه خودشان خارج شوند در غیر این صورت حق خروج ندارند.

شریعتی اظهار داشت: با وجود این که میزان بارش‌های امسال از سال گذشته کمتر است، اما از متوسط دراز مدت بهتر است، بارش‌ها در مدت اخیر شرایط خوب و قابل قبولی داشتند لذا امیدواریم بر همین منوال ادامه پیدا کند و در سال بعد هم از شرایط سخت خشکسالی بگذریم.

استاندار خوزستان با اشاره به اینکه بارش باران برکت و نعمت را با خود به همراه دارد افزود: البته وجود بارش‌ها مشکلاتی را نیز برای ما ایجاد می‌کند، اما باید با دقت و برنامه از پیش تعیین شده تلاش کنیم تا خسارت‌ها را به حداقل برسانیم.

نماینده عالی دولت در استان خوزستان ادامه داد: با توجه به پیش بینی هواشناسی مبنی بر آغاز یک سامانه بارش زا از روز دوشنبه ۲۵ آذر ماه جاری در خوزستان باید برنامه‌هایی از قبیل توصیه‌های ایمنی در جاده‌ها یا ارایه هشدار‌های لازم به مردم، مسافران، عشایر و روستایی‌ها داده شود.

او افزود: فرمانداران وقت کافی برای عبور از بحران را دارند و از طریق ستاد مدیریت بحران استان به تمامی دستگاه‌های متولی استان آماده باش ابلاغ کند تا اطلاع رسانی کامل به مردم صورت گیرد.

غلامرضا شریعتی با تاکید بر آماده باش بودن دستگاه‌های اجرایی استان تصریح کرد: با توجه به پیش بینی وقوع تندبادها، ضرورت دارد سیستم برق رسانی استان به صورت آماده باش باشد و با توجه به حجم بارش‌های پیش بینی شده شرکت‌های آب و فاضلاب نیز باید مجهز و آماده باشند و اتصالات اصلی فاضلاب را انجام دهند چراکه قابل پذیرش نیست در بارندگی بعدی با وجود هزینه ها، خدمات ناقص باشد.

او بیان داشت: برای برون رفت از مشکلات فاضلاب اهواز، آب و فاضلاب این شهرستان منطقه بندی شود و به صورت متمرکز نباشد، شهرستان کارون نیاز به برنامه ریزی بیشتری دارد و پمپ‌های بیشتری باید برای آن تدارک دیده شود.

بروز مشکلات در خوزستان بدلیل فقدان زیرساخت‌ها
کیامرث حاجی‌زاده مدیر کل مدیریت بحران استان گفت: استان خوزستان با توجه به فقدان زیرساخت‌ها مشکلات بسیاری دارد برای همین با ۲۰ میلیمتر بارندگی در کلانشهر اهواز یا سایر شهر‌های استان دچار مشکل آبگرفتگی می‌شود.

او با اشاره به وجود مشکلات در حوزه فاضلاب اظهار کرد: متاسفانه برای خروج آب‌های سطحی در شهر اهواز کانال آب‌های سطحی وجود ندارد و همین امر آبگرفتگی را تشدید می‌کند.

حاجی زاده با اشاره به پیش بینی‌های هواشناسی در خوزستان اذعان داشت: در حال حاضر پیش بینی‌ها به نسبت گذشته بهتر شده، اما همچنان با وجود تلاش‌هایی که برای بهبود تجهیزات هواشناسی استان صورت گرفت ایراداتی در این حوزه دیده می‌شود.

این مقام مسئول بیان کرد: انتظار می‌رود وضعیت پیش‌بینی‌ها باز هم بهتر از قبل شود و اخطار‌ها حداقل ۷۲ ساعت قبل از حوادث جوی صادر شوند.

مدیر کل مدیریت بحران استان با اشاره به ضرورت پای کار بودن تمامی دستگاه‌های خدماتی و امدادی در شرایط بحرانی افزود: حتی اگر کاری هم صورت نگیرد همین حضور نیرو‌های خدماتی در شهر و استفاده از امکانات در حد توان مردم را متقاعد می‌کند که مسئولان پای کار هستند.

او ادامه داد: پس از باران نقاطی وجود دارند که زیر آب می‌روند یا با آبگرفتگی شدید رو به رو می‌شوند لذا دستگاه‌های متولی باید این نقاط آسیب پذیر را از قبل شناسایی کنند تا در بارش‌های پیش رو مشکلی نداشته باشند.

حاجی زاده با اشاره به ورود یک سامانه بارشی در روز دوشنبه در استان خوزستان گفت: همه فرمانداران و اعضای ستاد پیشگیری، هماهنگی و فرماندهی عملیات پاسخ به بحران در آماده‌باش هستند و طبق دستور استاندار تمامی ماموریت‌ها لغو است مسئولان استانی حتی برای جلسه با وزیر هم نباید از استان خارج شوند.

سامانه بارشی جدید در حد هشدار نیست فاضلاب شهری مشکل دارد!
محمد سبزه زاری مدیرکل هواشناسی استان خوزستان گفت: یک سامانه بارشی قوی از دوشنبه وارد استان می‌شود که تا سه شنبه فعال خواهد بود این سامانه ابتدا از سمت جنوب و جنوب غربی استان وارد می‌شود و سپس دیگر نقاط استان را تحت تاثیر قرار خواهد داد.

او افزود: سامانه بارشی دوشنبه، از نظر هواشناسی هشدار دهنده نیست، اما با توجه به حجم بارش‌ها در بازه زمانی هشت تا ۱۰ ساعت و با توجه به وضع فاضلاب شهری ما مشکل ساز خواهد بود.

سبزه زاری با بیان این بارش باران در شهر‌های جنوبی از جمله هندیجان، ماهشهر و امیدیه ۱۰۰ تا ۱۱۰ میلیمتر و در اهواز ۳۵ تا ۶۵ میلیمتر پیش بینی می‌شود اظهار داشت: بارش باران و رعد و برق شدید اوایل روز از ماهشهر آغاز و اواسط روز به اهواز خواهد رسید و حجم باران در مرکز استان بعدازطهر تا نیمه شب دوشنبه خواهد بود، روز سه شنبه نیز این سامانه بیشتر در شرق و شمال شرق استان خواهد بود و سپس از استان خارج می‌شود.

سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هفدهم رمضان