بازدید 2695

دولت مستعفی از خروج نیروهای سودانی از ساحل غربی یمن خبر داد

نیروهای سودانی فعال در قالب نیروهای ائتلاف سعودی بعد از تکمیل ماموریت خود در جبهه ساحل غربی یمن و تحویل این جبهه به نیروهای یمنی وابسته به عبدربه منصور هادی، رئیس‌جمهوری مستعفی یمن خاک این کشور را ترک کردند.
کد خبر: ۹۴۴۴۷۰
تاریخ انتشار: ۲۵ آذر ۱۳۹۸ - ۱۰:۳۸ 16 December 2019

نیروهای سودانی فعال در قالب نیروهای ائتلاف سعودی بعد از تکمیل ماموریت خود در جبهه ساحل غربی یمن و تحویل این جبهه به نیروهای یمنی وابسته به عبدربه منصور هادی، رئیس‌جمهوری مستعفی یمن خاک این کشور را ترک کردند.

به گزارش ایسنا، سایت خبرگزاری "۲ دسامبر یمن" اعلام کرد، سرتیپ سرلشگر طارق محمد عبدالله صالح، فرمانده نیروهای وابسته به منصور هادی اقدام به تکریم نیروهای سودانی به سرکردگی منزول حمدان ازرق در روز یکشنبه کرد.

این سایت گزارش داد، نیروهای سودانی ماموریت نظامی خود را در یمن پایان داده و ماموریت خود را به نیروهای مشترک محول کردند. نیروهای دولت مستعفی در تمامی جبهه‌های درگیری با حوثی‌ها مستقر شده‌اند.

فرمانده نیروهای وابسته به منصور هادی تاکید کرد: نیروهای مشترک ائتلاف سعودی به مبارزه با حوثی‌ها ادامه می‌دهند و ما به حفاظت از سواحل یمن خواهیم پرداخت.

در این باره شبکه المیادین به نقل از یک منبع مطلع گزارش داد، نیروهای سودانی درحال حاضر به صورت تدریجی درحال خروج از ساحل غربی یمن و تحویل پایگاه‌هایشان به دولت مستعفی هستند. تعدادی از نیروهای سودانی البته همچنان در پایگاه ائتلاف سعودی در بندر المخا و منطقه ذباب مقابل تنگه باب المندب در جنوب غرب تعز مستقر هستند.

به گفته منابع، سودان نیروهایش را کاهش داده و به طور کامل عقب‌نشینی نکرده است. سودان حدود چهار گردان از سربازانش را از ساحل غربی خارج کرده و دو گردان دیگر هنوز در این منطقه هستند. اقدام سودان به دلیل ناتوانی امارات از پرداخت حقوق این سربازان و فشارهای مردمی سودان صورت گرفته است.

یک منبع یمنی اعلام کرد که سودان حدود چهار روز پیش ۱۵۰۰ سرباز را از ساحل غربی خارج کرد. از مجموع ۱۲۰۰۰ سرباز نیز تاکنون ۷۵۰۰ سرباز از یمن خارج شده‌اند.

این منبع افزود، نیروهای سودانی پایگاه‌هایشان را به نیروهای طارق صالح که مورد حمایت امارات است، تحویل داده‌اند.

عبدالله حمدوک، نخست‌وزیر سودان اخیرا اعلام کرد تعداد نیروهای این کشور در یمن از ۱۵ هزار سرباز به ۵۰۰۰ سرباز رسیده است.

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل