بازدید 2724

اعتراضات شبانه هنگ‌کنگی‌ها پیش از دیدار کری لام و شی‌ جینپینگ

پیش از ملاقات امروز (دوشنبه) رهبر هنگ‌کنگ و رئیس جمهوری چین در پکن، پلیس هنگ‌کنگ در درگیری‌های خیابانی شبانه با شلیک گاز اشک‌آور معترضان را هدف گرفت.
کد خبر: ۹۴۴۴۶۹
تاریخ انتشار: ۲۵ آذر ۱۳۹۸ - ۱۰:۳۷ 16 December 2019

پیش از ملاقات امروز (دوشنبه) رهبر هنگ‌کنگ و رئیس جمهوری چین در پکن، پلیس هنگ‌کنگ در درگیری‌های خیابانی شبانه با شلیک گاز اشک‌آور معترضان را هدف گرفت.

به گزارش ایسنا، به نقل از خبرگزاری رویترز، کری لام، رئیس اجرایی هنگ‌کنگ به پایتخت چین رفته است و پس از دیدار با لی کچیانگ، نخست‌وزیر چین با شی جینپینگ، رئیس‌جمهوری این کشور دیدار خواهد داشت و گمانه‌زنی درباره اینکه دستورات جدیدی از جمله ترمیم کابینه برای حل و فصل بحران سیاسی این دولت‌شهر مطرح شود، وجود دارد.

کری لام و رئیس‌جمهوری چین پیشتر در ماه نوامبر در شانگهای دیدار داشتند و شی جینپینگ با وجود این آشوب "اعتماد حداکثری" به رهبر هنگ‌کنگ را ابراز کرد.

شامگاه یکشنبه گروهی از جوانان هنگ‌کنگی ماسک‌پوش که از مداخله چین در آزادی‌های وعده داده شده به هنگ‌کنگ در زمان تحویل حاکمیت آن به پکن در ۱۹۹۷ ناخشنود بودند، جاده‌های اطراف منطقه مونگ کوک را مسدود کردند و موجب شدند تا پلیس چندین مرتبه گاز اشک‌آور شلیک کند و با باتوم معترضان را هدف بگیرد.

این اولین بار طی حدود دو هفته گذشته است که گاز اشک‌آور از سوی پلیس هنگ‌کنگ شلیک می‌شود. آتش‌هایی در خیابان‌ها بر پا شد و چراغ‌های راهنمایی و رانندگی خسارت دیدند. همچنین یکی از دانشجویان دانشگاه بپتیست که کپسول گاز اشک‌آور به صورتش اصابت کرده بود، راهی بیمارستان شد.

تعداد اندکی از معترضان هم به چندین فروشگاه آسیب رساندند، ورودی‌ها را بستند، شیشه‌ها را خرد کردند و شعارهایی از جمله "مبارزه برای آزادی" سر دادند. بسیاری از فروشگاه‌های خسارت‌دیده پس از ورود پلیس ضد شورش تعطیل شده و معترضان با اسپری فلفل سرکوب شدند. در همین حال چندین معترض هم بازداشت شد.

تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل