بازدید 5635
۱
وزیر خزانه‌داری آمریکا:

ایران شروط ضروری را اجرا کند، تحریم‌ها پایان می‌یابند

وزیر خزانه‌داری آمریکا در کنفرانس «مجمع دوحه» ضمن تکرار اتهام‌زنی‌های بی سند علیه تهران اعلام کرد، اگر ایران شروط لازم را اجرا کند، همه تحریم‌های این کشور رفع می‌شوند.
کد خبر: ۹۴۴۲۸۳
تاریخ انتشار: ۲۴ آذر ۱۳۹۸ - ۱۴:۲۷ 15 December 2019

وزیر خزانه‌داری آمریکا در کنفرانس «مجمع دوحه» ضمن تکرار اتهام‌زنی‌های بی سند علیه تهران اعلام کرد، اگر ایران شروط لازم را اجرا کند، همه تحریم‌های این کشور رفع می‌شوند.

به گزارش فارس، «استیو منوشین» وزیر خزانه‌داری آمریکا که وزارتخانه تحت امر او مسوول اعمال تحریم‌های غیرقانونی واشنگتن علیه تهران است، طی سخنرانی روز شنبه (دیروز) در یک کنفرانس به میزبانی قطر شرط و شروط دولت آمریکا درباره رفع تحریم‌های ایران را تکرار کرده است.

به نوشته رویترز، با گذشت حدود یک سال و هفت ماه از درخواست ۱۲ گانه «مایک پامپئو» وزیر خارجه آمریکا از ایران پس از خروج غیرقانونی از برجام، وزیر خزانه‌داری آمریکا در یک کنفرانس به میزبانی پایتخت قطر بار دیگر به سراغ شروط درخواستی واشنگتن رفته است.

وزیر خزانه‌داری آمریکا در کنفرانس «مجمع دوحه» درباره مسائل مختلفی به ویژه مواضع آمریکا در قبال ایران، سوء استفاده واشنگتن از دلار و تحریم‌ها اشاره کرد.

منوشین در این سخنرانی با اشاره به طرح دولت «دونالد ترامپ» برای استقرار ۱۴ هزار نظامی آمریکایی در عربستان سعودی مدعی شد، این طرح صرفا یک طرح دفاعی است.

مقام‌های آمریکایی پیش از این مدعی شده بودند که اعزام نظامی به عربستان سعودی برای «مقابله با تهدیدات ایران» است و رئیس‌جمهور آمریکا هم با لحنی توهین‌آمیز گفته بود که سعودی‌ها به واشنگتن برای انجام این کار پول می‌دهند.

وزیر خزانه‌داری آمریکا در بخشی از این کنفرانس مدعی شد، هر وقت ایران شروط لازم را انجام دهد، ایالات متحده به همه تحریم‌های خود علیه این کشور پایان خواهد داد.

منوشین هر چند در این نشست اشاره دقیقی به «شروط لازم» مد نظر دولت آمریکا برای پایان دادن تحریم‌های ایران نکرده است اما پیش از او وزیر خارجه دولت ترامپ طی سخنرانی ۳۱ اردیبهشت ماه ۱۳۹۷ به درخواست‌های ۱۲ گانه واشنگتن از تهران اشاره کرده بود.

وزیر خزانه‌داری دولت ترامپ در ادامه این نشست بار دیگر اتهام‌زنی‌های بی‌سند آمریکایی‌ها و سعودی‌ها علیه ایران درباره حمله ۲۳ شهریورماه امسال یمنی‌ها به تاسیسات آرامکو را تکرار کرد؛ حمله‌ای که سخنگوی نیروهای مسلح یمن مسوولیت انجام آن را برعهده گرفته است.

این مقام آمریکایی در بخش دیگری از این نشست، به تعریف و تمجید از مواضع دولت ترامپ علیه ایران و کره شمالی پرداخت و از اتکای واشنگتن به فشارهای اقتصادی و تحریم‌ها دفاع کرده است.

وی تصریح کرد: «دلیل اینکه ما داریم از تحریم‌ها استفاده می‌کنیم آن است که (استفاده از تحریم‌ها) جایگزین مهمی برای درگیری‌های نظامی در جهان است و به نظر من، (مواضع واشنگتن) موثر واقع شده است خواه درباره کره شمالی، خواه درباره ایران یا دیگر جاهای جهان».

منوشین همچنین در بخشی از این کنفرانس با سوالی درباره احتمال از دست رفتن غلبه دلار بر مبادلات پولی جهان به دلیل سوءاستفاده مکرر آمریکا از این ارز مواجه شد.

وزیر خزانه‌داری آمریکا در پاسخ به این سوال گفت: «بگذارید صراحتا این را بگویم که ما از دلار آمریکا به عنوان سلاح استفاده نمی‌کنیم. دلار قدرتمند است چرا که اقتصاد آمریکا قوی است و مردم (جهان) می‌خواهند دلار در اختیار داشته باشند به همین دلیل ما مسوولیتمان را در موضوع تحریم‌ها بسیار جدی می‌گیریم و من شخصا روی تک تک تحریم‌هایی که ما اعمال می‌کنیم را امضا می‌کنیم».

انکار منوشین درباره سوءاستفاده از دلار به عنوان سلاح در جهان در شرایطی مطرح شده که پیش از این مقام‌های ارشد کشورهای جهان از قبیل رئیس‌جمهور روسیه درباره تبعات استفاده از دلار به عنوان سلاح شدیدا هشدار داده‌اند.

سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۱
آقای منوشن؛ دولت نامحترم صهیونیستی آمریکا. ...خودتی! شما حکومت ایران را تحریم کردی اما زیان عمده آن به چشم مردم فرودست و جمعبت اصلی ایران میره و آنها را بیچاره میکنه.
برچسب منتخب
# غزه # ماه رمضان # عید نوروز # کاظم صدیقی # دعای روز هشتم رمضان # دعای سال تحویل
وب گردی