بازدید 4038
معاون فناوری اطلاعات بانک گردشگری:

رمز دوم ثابت کارت های بانکی از دی ماه غیرفعال می شود/ مشتریان تا پایان آذرماه جاری نسبت به دریافت رمز دوم پویا اقدام کنند

معاون فناوری اطلاعات بانک گردشگری اعلام کرد: رمزهای دوم ثابت یا ایستا کارت های بانک گردشگری از اول دی ماه 98 غیرفعال می شود. مشتریان تا پایان آذرماه نسبت به دریافت رمز دوم پویا اقدام کنند.
کد خبر: ۹۴۴۲۷۶
تاریخ انتشار: ۲۴ آذر ۱۳۹۸ - ۱۴:۱۸ 15 December 2019

رمز دوم ثابت کارت های بانکی از دی ماه غیرفعال می شود/ مشتریان تا پایان آذرماه جاری نسبت به دریافت رمز دوم پویا اقدام کنند

معاون فناوری اطلاعات بانک گردشگری اعلام کرد: رمزهای دوم ثابت یا ایستا کارت های بانک گردشگری از اول دی ماه 98 غیرفعال می شود. مشتریان تا پایان آذرماه نسبت به دریافت رمز دوم پویا اقدام کنند.

به گزارش تابناک اقتصادی به نقل از بانک گردشگری، رضا آقابابایی گفت: مشتریان بانک باید تا پایان آذرماه جاری نسبت به دریافت رمز دوم پویا یا یک بار مصرف به صورت حضوری و یا غیرحضوری از طریق مراجعه به شعب بانکها و یا بر روی همراه بانک گوشی های تلفن همراه خود اقدام کنند.

وی افزود: یکی از راهها این است که برنامه همراه بانک گردشگری را از روی سایت بانک دانلود و نصب و رمز دوم پویا را فعال کنند و راه دوم برای کسانی که دارای گوشی غیرهوشمند هستند می توانند با مراجعه به شعب، سیستم پیامکی را فعال کنند.

آقابابایی ادامه داد: پیرو تصمیم بانک مرکزی، فعالیت ها برای ایجاد رمز دوم پویا از آذر 97 شروع شد که تیر ماه 98 بر روی اپلیکیشن یاهمراه بانک گردشگری فراهم کردیم تا مشتریان از آن تاریخ به بعد بتوانند این سرویس را از انجا بگیرند.

وی تصریح کرد: همچنین امکان استفاده از رمز دوم پویا از طریق سامانه "هریم " بانک مرکزی در بانک گردشگری انجام شده که آن هم از ابتدای دی ماه عملیاتی خواهد شد. با سامانه "هریم" پوشش 100 درصدی مشتریان محقق شده است.

معاون فناوری اطلاعات بانک گردشگری در پاسخ به این سوال که آیا همه مشتریان بانک باید از رمز دوم پویا استفاده کنند، گفت: اصولا رمز دوم پویا برای مشتریانی کاربرد دارد که اقدام به خرید اینترنتی یا خرید از درگاه هایی می کنند که نیاز به رمز دوم دارد. البته مشتریانی هم هستند که کارت بانکی دارند اما نیازی به استفاده از رمز دوم ندارند.

آقابابایی افزود: بزرگترین کاربردی که رمز دوم پویا دارد، افزایش امنیت مبادلات پولی و مالی مشتریانی است که برای تراکنش های بانکی از این رمز استفاده می کنند. این رمز یک بار مصرف است و حداکثر یک تا دو دقیقه اعتبار دارد و همین مسئله زمینه سوء استفاده و فیشینگ و هک کردن را از بین می برد وموجودی مشتریان در امان می ماند.

وی با بیان اینکه استفاده از رمز یک بار مصرف فقط برای امنیت مشتریان برای خرید از درگاه های اینترنتی است و تاثیری در مبلغ تراکنش ندارد، گفت: تاکنون 4 در صد از مشتریان بانک با استفاده از برنامه همراه بانک نسبت به فعال کردن رمز دوم پویا اقدام کرده اند؛ البته ما اطلاع رسانی های خود را شروع کرده ایم و در مهلت باقی مانده خیلی افزایش خواهیم داد. آخرین مهلت پایان آذرماه امسال است.

وی درباره دلایل حذف رمز دوم ایستا و استفاده از رمز دوم پویا اظهار کرد: سوء استفاده از اطلاعات کارت و رمز دوم مشتریان، در یکی دو سال گذشته افزایش پیدا کرده بود و لذا بانک مرکزی این تصمیم را اتخاذ کرد. یکی از زمینه هایی که باعث سوء استفاده می شد، ثابت بودن رمز دوم مشتریان بود که اقدام به خرید از درگاه های اینترنتی یا درگاه های دیگر خرید اقدام می کردند لذا تبدیل رمز دوم ایستا به رمز دوم پویا یا یکبار مصرف جلوی سوء استفاده را می گیرد.

آقابابایی در پایان از مشتریان خواست بر اساس اطلاع رسانی که در سایت بانک وجود دارد، نسبت به دانلود و نصب رمز دوم پویا در مهلت زمانی باقی مانده (پایان آذر ماه) اقدام کنند چون با توجه به محدودیت زمانی، بعد از آن رمز ایستا مشتریان غیرفعال می شود.

وی افزود: چنانچه مشتریان نیاز به اطلاعات تکمیلی دارند یا می خواهند از سیستم پیامکی بهره مند شوند، می توانند به شعب بانک گردشگری مراجعه و شماره تلفن همراه خود را تایید کنند.

سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هفدهم رمضان