بازدید 5872
۴

سهم زنان در عرصه مدیریتی دولت به روایت ابتکار

معاون رییس جمهوری در امور زنان و خانواده گفت: شمار مدیران زن در دستگاه‌های اجرایی از ۱۳.۸ درصد در سال ۹۶ به حدود ۲۰ درصد در سال جاری افزایش پیدا کرده است.
کد خبر: ۹۴۴۱۴۸
تاریخ انتشار: ۲۴ آذر ۱۳۹۸ - ۰۳:۱۳ 15 December 2019
به گزارش «تابناک» به نقل از ایرنا؛ معصومه ابتکار عصر شنبه در جلسه شورای مشورتی با زنان استان همدان افزود: در دولت دوازدهم سهم زنان در عرصه مدیریتی باید ۳۰ درصد باشد که با همکاری مدیران بخش‌هایی اجرایی عملیاتی شده است.

وی با بیان اینکه هم اکنون زنان ۴۱ درصد از کارکنان دولت را نیز تشکیل می‌دهند افزود: ۲۷ درصد اعضای هیات علمی کشور زنان هستند و انتظار می‌رود زنان بیشتری را در بخش‌های مدیریتی دانشگاه‌ها داشته باشیم.

ابتکار اظهار داشت: عدالت یکی از مباحث محوری در جامعه است چراکه هم از جهت فرهنگ و باور‌های دینی و هم به لحاظ ارزش‌ها و آرمان‌هایی که انقلاب اسلامی پایه گذاری کرده همواره جزو موضوعات مهم در جامعه است.

معاون رییس جمهوری در امور زنان و خانواده گفت: در برنامه ششم توسعه، سیاست ابلاغی رهبر معظم انقلاب و در سیاست‌های اختصاصی ابلاغی رییس جمهوری و برنامه‌های دولت دوازدهم، فرصتی است که بتوانیم بر اساس آن‌ها برای عدالت جنسیتی برنامه ریزی کنیم.

ابتکار با اشاره به تصویب سند ارتقا زنان و خانواده در همدان و دیگر استان‌ها گفت: در سطح ملی و برای هر استان سند ارتقا وضعیت زنان مبتنی بر اطلس هر استان و نیاز‌های خاص آن‌ها پیگیری می‌شود.

معاون رییس جمهوری در امور زنان و خانواده افزود: شاخص‌های عدالت جنسیتی در هشت محور و ۱۷۶ شاخص تخصصی ارائه شده که همه دستگاه‌ها را در برمی‌گیرد و شامل شاخص‌های بهداشتی، آموزشی، مشارکت سیاسی و ... با هدف‌گذاری‌ها مشخص است.

ابتکار ادامه داد: دولت از کارآفرینی زنان حمایت و وام اشتغال روستایی را پرداخت کرده که زمینه اشتغال ۴۰ درصد زنان روستایی را فراهم کرده است.

حضور در جلسه شورای برنامه ریزی استان همدان، بازدید از طرح‌های اشتغالزا و دیدار با خانواده شهید خوش لفظ از دیگر برنامه‌های معاون رییس جمهوری در سفر یک روزه اش به پایتخت تاریخ و تمدن ایران زمین بود.
سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۱
در انتظار بررسی: ۱
انتشار یافته: ۴
سهم دهی و سهمیه سازی جنسیتی در کسب صندلی های قدرت، یکی دیگر از بی تدبیریها و سطحی نگری ها و عوامل ایجاد فساد و ناکارامدی سیستم ایران است.
شیب ناکارامدی روز به روز بیشتر میشود.
لطفا تصحیح بفرمایید "سهم زنان فامیل در عرصه مدیریتی دولت به روایت ابتکار"
همه اين حرفها شعاره..اتفاقا زنان در عمل هيچ اقبالي در تصدي پستهاي مهم دولتي ندارن
تابناک عزیز، تقاضا میکنم پویشی برای بررسی "صلاحیت شغلی" راه اندازی کنید. بگذارید صاحبنظران راه نمایی کنند.
ملاک برای انتخاب شاغل، شایستگی شغلی است نه معیارهای خود ساخته مانند جنسیت و سن و ... .
در حقیقت وقتی فردی صلاحیت لازم برای تصدی شغلی را دارد زن یا مرد بودن و یا پیر یا جوان بودن نباید مانعی ایجاد نماید.
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هجدهم رمضان # شب قدر