بازدید 7929
۷
رییس پلیس راهور تهران بزرگ تشریح کرد:

محدودیت‌های ترافیکی پایتخت برای کاهش آلودگی هوا

رییس پلیس راهنمایی و رانندگی تهران بزرگ جزئیات محدودیت‌های ترافیکی اعمال‌شده در پایتخت برای کاهش آلودگی هوا را تشریح کرد.
کد خبر: ۹۴۴۱۳۴
تاریخ انتشار: ۲۴ آذر ۱۳۹۸ - ۰۱:۴۰ 15 December 2019
به گزارش «تابناک» به نقل از ایسنا، سردار محمدرضا مهماندار با اشاره به مصوبات جلسه کمیته اضطرار آلودگی هوای تهران که عصر امروز (شنبه، ۲۳ آذر) به ریاست استاندار تهران برگزار شد، گفت: برابر تصمیمات اتخاذشده، در روز یکشنبه (۲۴ آذر) یک‌سری محدودیت‌های ترافیکی برای تردد خودرو‌ها در معابر پایتخت اعمال شده است.

وی ادامه داد: بر این اساس، تردد در محدوده طرح ترافیک اصلی تنها برای آن دسته از رانندگانی مجاز است که دارای مجوز طرح ترافیک سالانه هستند و دیگر خودرو‌ها در صورت ورود جریمه خواهند شد، چراکه در این‌روز هیچ‌گونه مجوز روزانه‌ی ورود به طرح ترافیک فروخته نخواهد شد.

مهماندار با بیان این‌که در روز یکشنبه (۲۴ آذر) تردد در محدوده کاهش آلودگی‌هوا یا همان زوج و فرد سابق نیز صرفا برای خودرو‌هایی که رقم سمت راست پلاک‌شان فرد است ممکن خواهد بود، گفت: در خارج از این محدوده هم طرح زوج و فرد از در منازل اجراء می‌شود و خودرو‌های دارای پلاک زوج جریمه خواهند شد.

رییس پلیس راهور تهران بزرگ در مورد ممنوعیت تردد کامیون‌ها نیز گفت: از فردا شب (۲۴ آذر) تا اطلاع ثانوی تردد کامیون‌ها در پایتخت ممنوع است، اما امشب (۲۳ آذر) به‌دلیل این‌که تصمیمات کمیته کاهش آلودگی هوا دیر اتخاذ شد و فرصتی برای اطلاع‌رسانی مناسب به رانندگان کامیون‌ها نبود، ممنوعیتی برای ورود کامیون‌ها وجود ندارد.

وی از تشدید برخورد با خودرو‌های آلاینده و دودزا نیز خبر داد و گفت: ماموران پلیس علاوه‌بر برخورد با خودرو‌های غیرمجاز، نسبت به اعمال قانون خودرو‌های آلاینده و دودزا نیز اقدام خواهند کرد.
تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۷
در گزارش شرکت کنترل کیفیت هوای تهران و به نقل از برخی اعضای شورای شهر بارها گفته شده که بخشی بسیار اندک از آلودگی هوای تهران ناشی از خودروهای سواری است. درصد بالایی از آلودگی ناشی از سه عامل اتوبوس، کامیون و موتور سیکلت عنوان شده است. پس چرا تردد خودروهای سواری محدود میشه؟!!!
از هر طرف نگاه کنی بی فکری است: اگه گزارشات فنی درسته پس باید حرکت عوامل آلودگی محدود بشه. اگه گزارشات اشتباهه باید در ترکیب کارشناسی شرکت مزبور تجدید نظر بشه.
چرا همیشه برای حل مشکلات به بی فکرترین شیوه ممکن عمل می کنیم؟!!!
هم در سیاست، هم در اقتصاد، هم در بهداشت و درمان و . . .
سلام:برای رفع آلودگی هوا ،رفع معضل ترافیک ،کم مصرف کردن بنزین و صرفه جویی در وقت و انرژی که اکثر کشورهای پیشرفته دنیا آن را تجربه کردند راهی جز توسعه مترو در کلان شهر ها مخصوصا تهران نداریم تهران نیاز به 20 خط مترو با توقف دو دقیقه درهر ایستگاه مترو و بیش از30خط اتوبوسرانی BRT نیازمند است. از دیگر عوامل رفع آلودگی هوا سهمیه بندی و متعادل کردن قیمت بنزین ،اخذ مالیات از خودروهای تک سرنشین در مرکز شهر وتوسعه جامع و ریل پایه حمل و نقل عمومی صرفآ مترو و BRT ، تعطیلی یک ساعت زودتر کارمندان ،تولید موتور وخودروهای برقی و هیربدی داخلی و استفاده آن بجای خودروهای بنزین سوز ،تولید خودروهای با مصرف پائین و همچنین توسعه اتوبوس ،مینی بوس و و ون است اما تاکسی ها اصلآ نمی توانند کمکی به رفع آلودگی هوا و رفع ترافیک نمایند زیراخود تاکسی های سواری به اندازه سایر ماشین ها ی شخصی ترافیک و بعضاً آلودگی هوا ایجاد می کنند. متاسفانه مجلس و دولت ها در این امر مهم و حیاتی کوتاهی وغفلت می کنند
با سلام
باز که برگشتید به زوج و فرد سابق! پس سهمیه 20 روز چه می شود؟.....
من امروز مثل همیشه با اتوبوسهای صادقیه به ولیعصر آمدم اداره. خیابان باقر خان و بلوار کشاورز که اتفاقا در محدود طرح هم هستند، پر از تردد پلاکهای زوج بود. امان از این مردم که همه توقع دارند همسایه رعایت کند. از ماست که بر ماست.
طبق کامنت قبلی من که متاسفانه تابناک منتشر نکرد منشاء آلودگی در سطح کشور، وجود بنزین با کیفیت پایین می باشد. که با محدودیت تردد خودرو این آلودگی کاهش می یابد.
و موتورسيكلت ها و كاميون هاي جنگ جهاني دوم كماكان مي تازند .
چه مسخره بازیه درآوردن مگه قرار نبود فرق بین پلاک وجود نداشته باشه
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل
آخرین اخبار