بازدید 25956
«مجید انصاری» در گفت‌وگو با «تابناک»؛

باید اصلاحات شجاعانه‌ای در مجلس انجام بشود/ اصلاح‌طلبان در بلاتکلیفی تایید صلاحیت‌ها به سر می‌برند/ عده‌ای نخواستند چوب حراج به اعتبار سیاسی‌شان بزنند/ ادامه مشکلات اقتصادی راه را برای تکرار حوادث اخیر باز می‌گذارد

این فعال سیاسی اصلاح طلبان عنوان کرد: اعتقاد دارم حل اساسی مشکلاتی نظیر آنچه در هفته‌های اخیر رخ داد، تنها با بازگرداندن روح اعتماد و امید به جامعه صورت می‌گیرد که امری ضروری و مهم است و لازمه این کار، اصلاحات شجاعانه‌ای است که باید در مجلس انجام شود، چون مجلس مرکز قانونگذاری است و به تعبیر امام خمینی (ره) مرکز همه قدرت‌ها و قانون‌هاست...
کد خبر: ۹۴۳۹۴۷
تاریخ انتشار: ۲۳ آذر ۱۳۹۸ - ۱۱:۳۱ 14 December 2019

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام با ابراز امیدواری نسبت به شکل گیری انتخاباتی پرشور در اسفندماه سال جاری، این موضوع را مستلزم ایجاد پیش زمینه هایی از سوی مجریان و ناظران بر انتخابات خواند و گفت: اصلاح‌طلبان در ادوار مختلف و همچنین این دوره در یک بلاتکلیفی و ابهام نسبت به تایید صلاحیت‌ها به سر می‌برند.

حجت الاسلام والمسلمین «مجید انصاری» عضو مجمع روحانیون مبارز و عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام در گفت و گو با خبرنگار «تابناک» درباره دلایل حضورش در انتخابات مجلس یازدهم و ارزیابی‌اش از فضای انتخابات پیش ‌روی که اسفندماه سال جاری برگزار خواهد شد، اظهار کرد: ابتدا باید بگویم علت ثبت‌نام من در انتخابات مجلس برحسب احساس وظیفه ملی، دینی و ضرورت خدمتگزاری به کشور و جامعه است.

کاندیدا شدم تا تجربیاتم را برای بهبود امور به کار بگیرم

وی افزود: به هرحال من در حوزه قانونگذاری و مسائل مرتبط به مجلس دارای تجربیاتی هستم و بخشی از بهترین سال‌های عمرم را در این موضوع صرف کرده ام. در حقیقت سرمایه زندگی من ناشی از اعتماد مردم به رایی است که در چند دوره مجلس شورای اسلامی به من داده اند و من نیز به همین واسطه تجربه‌ای را کسب کرده ام.

عضو مجمع روحانیون مبارز تصریح کرد: احساس می‌کنم در شرایط کنونی که مردم و کشور به ویژه در حوزه مسائل اقتصادی، معیشتی و برنامه‌ریزی‌های اساسی به جهت برون رفت از مشکلات کنونی که در راس آن مسئله بیکاری جوانان، گرانی و تورم است با مشکل روبه‌رو هستند، تجربه بنده و سابقه من در حوزه‌هایی چون مجمع و مجلس مثمرثمر است و امیدوارم از این مسیر بتوانم ادای دینی را به مردم داشته باشم.

فضای انتخابات سرد است

وی با ارزیابی شرایط و حال و هوای انتخاباتی موجود در کشور ادامه داد: فضای انتخاباتی، هنوز فضای سردی است و حال و هوای انتخابات هنوز در کشور به چشم نمی‌خورد، به خصوص در دانشگاه‌ها که همیشه دانشجویان مرکز انرژی و نشاط بودند و در واقع موتور متحرک جامعه به سمت انتخابات محسوب می شدند. متاسفانه به دلایل زیادی امروز دانشگاه‌های ما دوران سرد و بی‌رمقی از لحاظ سیاسی را طی می‌کنند که در جای خودش قابل بررسی و آسیب‌شناسی است.

باید اصلاحات شجاعانه‌ای در مجلس انجام بشود/ اصلاح‌طلبان در بلاتکلیفی تایید صلاحیت‌ها به سر می‌برند/ عده‌ای نخواستند چوب حراج به اعتبار سیاسی‌شان بزنند/ ادامه مشکلات اقتصادی راه را برای تکرار حوادث اخیر باز می‌گذارد

انصاری تاکید کرد: از طرف دیگر ابهام کلی در سطح جامعه وجود دارد. به خصوص در میان احزاب و گروه‌ها این سوال به شدت مطرح است که چشم‌انداز بررسی صلاحیت‌ها چگونه خواهد بود و امکان انجام رقابت‌های جدی تا چه حد مسیر است؟ ما – اصلاح طلبان - در ادوار گذشته این مشکل را داشتیم و این دوره هم هنوز این مشکل وجود دارد.

یک طیف سیاسی خیالش درباره بررسی صلاحیت‌ها راحت است

وی اظهار کرد: به هر حال یک طیف سیاسی – اصولگرایان - از جهت تایید صلاحیت همیشه خاطرشان جمع بوده و از ماه‌ها و گاهی هم سال‌ها قبل از انتخابات این فرصت را دارند و داشته اند که روی پیدا کردن کاندیداهای مدنظر خودشان برای حوزه‌های مختلف به خصوص کلانشهرها وارد عمل شوند.

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام اضافه کرد: جریان اصلاح‌طلب نوعا در ادوار مختلف و همچنان در این دوره، در یک بلاتکلیفی و ابهام نسبت به تایید صلاحیت‌ها به سر می‌برد و البته همین وضعیت موجب شده تا جمع بسیاری از کسانی که توانایی بالایی برای حضور در مجلس و نقش‌آفرینی داشتند، ترجیح بدهند اصلا وارد صحنه نشوند، چون در گذشته بارها رد صلاحیت شده اند و احساس می‌کنند بیش از این نباید چوب حراج به اعتبار سیاسی و اجتماعی‌شان بزنند.

همین الان هم برای ایجاد امید در مردم دیر است

وی در عین حال یادآوری کرد: به نظر من، فضای انتخابات اگر بخواهد فضای جلب مشارکت حداکثری مردم در نقاط مختلف کشور باشد، همین الان هم خیلی دیر شده است. پس هر چه سریع تر باید عوامل تردید، ناامیدی با اقدامات عملی نه شعارهای مبهم تبدیل به فضای امیدواری و نشاط بشود.

به گفته انصاری، به هر حال ما اعتقاد داریم که راه اصلاح کشور از انتخابات سالم، آزاد و پرشور می‌گذرد و مجلس اگر در جایگاه شایسته خودش و در ظرفیت قانون اساسی که برایش پیش‌بینی شده قرار گیرد، واقعا می‌تواند منشا اصلاحات بنیادین و تحولات اساسی در کشور باشد.

ادامه مشکلات اقتصادی، راه را برای تکرار حوادث اخیر باز می‌گذارد

وی تاکید کرد: ما در حوزه‌های اقتصادی و دیگر حوزه‌ها دچار اشکالات بزرگی هستیم که ادامه این اشکالات هر روز کشور و مردم را در مشکلات بیشتری فرو خواهد برد و خدای ناکرده باید شاهد حوادث ناگوار و تلخی از جنس آنچه چند هفته پیش رخ داد، باشیم که متاسفانه خسارات‌ مالی و جانی بسیاری برای کشور و اقتدار ما داشت و عده‌ای از هموطنانمان جان باختند و به خانواده‌های زیادی آسیب وارد شد و پس از آن هم عده‌ای بازداشت شدند.

این فعال سیاسی اصلاح طلبان عنوان کرد: اعتقاد دارم حل اساسی مشکلاتی نظیر آنچه در هفته های اخیر رخ داد، تنها با بازگرداندن روح اعتماد و امید به جامعه صورت می گیرد که امری ضروری و مهم است و لازمه این کار اصلاحات شجاعانه‌ای است که باید در مجلس انجام شود، چون مجلس مرکز قانونگذاری است و به تعبیر امام خمینی(ره) مرکز همه قدرت‌ها و قانون‌هاست.

نمایندگان یا نخواستند یا نتوانستند از اختیارات قانونی زیادشان استفاده کنند

وی گفت: مجلس دچار آسیب‌های بسیاری شده ‌و نهادهای موازی به تضعیف مجلس پرداخته اند و خود نمایندگان هم بنا به دلایل زیادی که جای توضیح آن در مقطع فعلی نیست، یا نخواستند یا نمی‌توانند وظایف بزرگی که قانون اساسی به عهده آنها گذاشته و اختیارات گسترده‌ای که دارند را اعمال کنند. متاسفانه نمایندگان دچار روزمرگی و پرداختن به جزئیات امور حوزه‌های انتخابیه شده اند و در نتیجه مشکلات بسیاری در مجلس ایجاد شده است.

انصاری ادامه داد: اگر مجلس ما، مجلس توانمند و قدرتمندی بود و قدرت قانونی خود را اعمال می‌کرد، می توانست از طریق سوال، استیضاح و بازخواست از همه مسئولان در همه رده‌ها قدرت نظارتی اش را به کار بگیرد و علی‌القاعده مجلس با این تعاریف بسیار قدرتمند از وضعیت فعلی می بود.

ایجاد فضایی برای بیان دیدگاه‌های مختلف، راه گرم کردن تنور انتخابات است

وی تصریح کرد: مسائل مختلف اقتضا می‌کند که همه ما مسئولانه در رابطه با انتخابات ورود پیدا کرده و سعی کنیم فضای انتخاباتی را به گونه‌ای پیش ببریم که مردم مجددا بتوانند انتخاب مناسبی داشته باشند. البته بخش زیادی از این موضوع به صحت عمل مسئولان اجرایی و نظارت بر انتخابات مجلس مربوط می‌شود و نقش رسانه‌ها هم در این وسط نقش کلیدی است که بتوانند فضا را باز کنند و دو ماه مانده به انتخابات فضای بیان دیده‌گاها را مطرح تا مردم را به امر انتخابات مشتاق کنند.

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام، پیش بینی اش از وضعیت و شرایط انتخابات جاری را این گونه بیان کرد: بنده امیدوارم انتخاباتی رقابتی و پرشور داشته باشیم و جریان اصلاحات با همه مشکلاتی که با آن مواجه بوده در نهایت توصیه کلی دوستان ما در مجمع روحانیون مبارز، شورای عالی سیاستگذاری اصلاح‌طلبان و به خصوص شخص آقای خاتمی را برای حضور هرچه بهتر در انتخابات بپذیرنند.

چهره‌ها ردصلاحیت شوند، شاید اصلاح‌طلبان از ورود به انتخابات خودداری کنند

وی خاطرنشان کرد: این روند منوط به این است که افرادی باشند که صحنه رقابت را گرم کنند، چون عدم تایید صلاحیت چهره‌های مورد وثوق مردم سبب شکل‌گیری یک مسابقه ناعادلانه‌ای شده و منجر می‌شود تا احزاب و جریانات سیاسی از جمله اصلاح‌طلبان از ورود به عرصه انتخابات خودداری کنند.

سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۲۸
در انتظار بررسی: ۱۵
انتشار یافته: ۱۰۷
به نظرم آقای مجید انصاری یکی از با اخلاقترین سیاستمداران کشور هستند و در این چهل سازله هیچ حاشیه ای نداشتند . و در مجلس می توانند آبروی اصلاح طلبان باشند
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۱۶ - ۱۳۹۸/۰۹/۲۳
باید دید حاشیه نداشتند سودی هم داشتند ؟
40 سال انتخابات برگزار شده و هر روز وضع بدتر شده
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۴۸ - ۱۳۹۸/۰۹/۲۳
ایشون می ره مجلس که چه کنه مثلا
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۴۷ - ۱۳۹۸/۰۹/۲۳
این دوره میخوایم انصاری رو تکرار کنیم و مجددا به اشتباه کردم بیفتیم
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۴۸ - ۱۳۹۸/۰۹/۲۳
نمایندگان مجلس اگر می خواهیم فساد و دلالی در کشور از بین برود و نقدیندگی به سمت تولید و شرکت های تولیدی برود و اشتغال آفرینی کنیم باید مالیات بر عایدی سرمایه تصویب و اجرا شود
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۶:۴۷ - ۱۳۹۸/۰۹/۲۳
متاسفانه باید قبول کرد مجلس چه با اقای انصاری وچه بدون ایشان هیچ خاصیتی ،جز هزینه بر بیت المال نداشته وندارد.
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۱:۴۴ - ۱۳۹۸/۰۹/۲۳
جناب انصاری ۲۲ سال از دوم خرداد ۷۶ میگذرد و اصلاح طلبان علیرغم داشتن فرصتهای عالی و داشتن مجلس و دولت خاتمی و شورای شهر
و بالاترین حمایت جوانان و مردمی که حاضر بودند تا جانشان را هم فدا کنند
چکار کردند ؟
جز انفعال و عقب نشینی و پشت کردن به مردم وفادار !؟
چطور الان اصلاح طلبان میتوانند ، با اینهمه تنگنا و محدودیت و بستن دهانها و از بین رفتن تمام شانس ها و خراب شدن اعتماد مردم و قدرت گرفتن اصولگرایان تند رو
میتوانند انجام بدهند ؟ که آنزمان نتوانستند انجام بدهند !؟
لطفا شما هم چون اکثریت مردم گرفتار و ناامید تا دیر تر نشده است
انتخابات را تحریم کرده و به تغییرات اساسی بپردازید
مهدی
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۲:۲۸ - ۱۳۹۸/۰۹/۲۳
باید عرصه را برا دیگران باز کنند وفکر نکنند مصلح
هستند بلکه ایشان در پا گرفتن این دولت ومجلس ومشکلاتی که برای کشور ومردم بوجود امده شریک هستند.ا
چند سال گذشته خبری از آقای مجیدانصاری نبود !!!....چرا؟؟
پاسخ ها
Cob
| Germany |
۱۹:۳۲ - ۱۳۹۸/۰۹/۲۳
چون اونموقع شرایط مثل الان نبود ، رای بی رای!
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۱:۵۹ - ۱۳۹۸/۰۹/۲۳
مگر زمانی که مجلس ششم
و دولت خاتمی همزمان در دست اصلاح طلبان بود چکار کردید ؟
فقط از ترس تند روها ، به مردم پشت کردید
و مردم را تنها گذاشتید
رای بی رای و تمام
ما که رای ندیم اصلاحات خود بخود اتفاق می افتد
پاسخ ها
ناشناس
| United States of America |
۱۵:۳۹ - ۱۳۹۸/۰۹/۲۳
دمت گرم حرف قشنگی زدی . ما جوانان شرکت نکنیم این اصلاحات نه از دایره اصلاحات بلکه تندروها مجبور به اصلاحات خواهند شد .
حسنعلی
| Canada |
۱۷:۵۰ - ۱۳۹۸/۰۹/۲۳
اقلیت بر اکثریت
شما اگه دلسوز مردم بودی.... کاندید نمیشدی!
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۶:۳۸ - ۱۳۹۸/۰۹/۲۳
آمپول زن محل ما خیلی دلسوزه
ما چقدر بدبختیم که شماها نماینده ما میشید!!!
شما اول خودتان را اصلاح کنید بعد در مورد اصلاحات حرف بزنید
وقت مردم را نگیرید

اکثریت رای نخواهیم داد
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۰۱ - ۱۳۹۸/۰۹/۲۳
درود خدا بر شما
رای بی رای
مهران
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۲۵ - ۱۳۹۸/۰۹/۲۳
دو راه پیش رو داریم. یا رای نمی دیم یا فقط به زنان رای می دیم تا آبرویی برای مجلس نمونه
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۶:۳۹ - ۱۳۹۸/۰۹/۲۳
بابا اکثریت بابا خفن
رای بی رای
پاسخ ها
نعمت
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۶:۴۰ - ۱۳۹۸/۰۹/۲۳
سریع خودتو تسلیم کن قول میدم برات تخفیف بگیرم خارج از نوبت اعدام شی
ناشناس
| Italy |
۱۹:۰۳ - ۱۳۹۸/۰۹/۲۳
این کجا بود دیگه.کلاه وشال بچه گانه 150000
رئیس مجلس اینده
پاسخ ها
مجید انصاری
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۶:۴۱ - ۱۳۹۸/۰۹/۲۳
خیلی ممنون مخلصیم داداش
ناشناس
| Italy |
۱۹:۰۴ - ۱۳۹۸/۰۹/۲۳
یک کیک دو لایه 1750 تومان به اضافه 250 تومان مالیات2000 تومان
خودشان هم میدانند هیچ کاره هستند و برای مردم نمیتوانند کاری بکنند .
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۱۷ - ۱۳۹۸/۰۹/۲۳
آره چقدرر هم که این آقا شیفته خدمت هستند ولی نمیتونن
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۳۲ - ۱۳۹۸/۰۹/۲۳
پس چرا به هردری میزنن که برن تو مجلس؟؟؟
اخه ميگويند اعتراضات اقتصادي نبود من كه گيج شدم
پاسخ ها
ناشناس
| United States of America |
۱۵:۴۱ - ۱۳۹۸/۰۹/۲۳
لابد اعتراض سیاسی بود . کسی به اعتراض گوش کرد نه . فقط انجا چند ورق کاغد دستشان گرفتند فقط سخنرانی سخنرانی سخنرلنی . چقدر شما سخنرانی میکنید . خسته شدم از اینهمه سخنرانی
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۶:۴۳ - ۱۳۹۸/۰۹/۲۳
قرصاتو سروته خوردی خوب میشی
فعلا 800 ساعت استراحت ملطق برات مینویسم از داروخونه پایین بگیر
شرکت درانتخابات تداوم بخشیدن به وضعیت فعلی
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۱۴ - ۱۳۹۸/۰۹/۲۳
دقیقا همینطوره.پس نباید رای بدیم
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۳۷ - ۱۳۹۸/۰۹/۲۳
مثلا که چی؟ رای بدی یا ندی مجلس تشکیل میشه.
تو بیا بجای این حرف ها بگو برای چی از روحانی حمایت کردی که بردارشو اورد تو ریاست جمهوری ، دامادشو که هر کسی فیلم شو ببینه میفهمه آی کیو زیر 90 هستش سه تا پست داد
بعد عباس آخوندی رو آورد که کل قرار داد های وزارت خونه رو داده بود دست بچه هاش
نعمت زاده رو آورد که دخترش میخواست با وارد کردن داروهای تاریخ مصرف گذشته مردم و قتل عام کنه قصر ساخته تو لواسان با پول شرکت های نیمه دولتی دامادش رو گذاشته مدیر شرکت نفتی که راسما به خبرنگارها فحش میداد چرا جریان خونه ما تو لواسون رو پیگیری میکنید
8 هزار میلیارد تومن صندوق ذخیره فرهنگیان ورداشتن بردن روحانی برمیگرده میگه دزدی نبوده فقط میخوان دیر پس بدن !
حقوق های نجومی مطرح شد نوبخت میگه اینها ذخیره های نظام اند نباید بهشون جفا بشه
رئیس سازمان خصوصی سازی صد ها هزار میلیارد ریخت تو جیبشون از پول مالیات های مردم از پول نفت مردم
وزیر نفتشون پوزر داره تو محل کارش 10 میلیارد فقط دستی از ملت گرفته تو دفترش !

بعد این انصاری یه جوری خودش رو زده به اون راه داره صحبت میکنه اینگا هیچ کدوم از این اتفاق ها نیوفتاده !!
ه
پاسخ ها
ناشناس
| Germany |
۱۵:۵۶ - ۱۳۹۸/۰۹/۲۳
اشتباه منفی دادم هزار تا مثبت
داریوش
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۶:۲۵ - ۱۳۹۸/۰۹/۲۳
دمت گرم
مجلس بي اختيار
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۱:۴۷ - ۱۳۹۸/۰۹/۲۳
دولت بی اعتبار
هر کس ادامه فقر و بیکاری و اختلاس را میخواهد رای میدهد
مطلبی که در مملکت به عیان مشخص است همه فکر خودهستند و هیچ کس به فکر مردم نیست این همه خدا خدا همه دکانی برای رای گرفتن است هیچ کس فکر خدا و مردم نیست
فرض بگیریم که ماندلاوگاندی وآبراهام لینکن تاییدصلاحیت هم بگیرن آیاتوان انجام اصلاحات ممکن است .؟ابدا
هههههههههههه
برادر عزیز مسبب مشکلات کشور همین اصلاحطلبان همیشه پر مدعای، اپوزسیون نمای، بی سواد هستند. خود شما که از اون دولتی چی های معروفی. تا همین چند وقت پیش توی دولت پست داشتی حالا میخوای کیو چیو اصلاح کنی با اصلاح طلبان؟ البته این حرف به هیچ وجه به معنای تایید اصولگرایان نیست
حالا باید تو رو تکرار کنیم؟
این مشکلات از حمایت های امثال تو از روحانی ناشی شده. حالا بیایم دوباره به تو رای بدیم؟
حالم دیگه از هر چی تکرار بهم میخوره
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۶:۵۴ - ۱۳۹۸/۰۹/۲۳
مردم بازیچه منافع آقایان شده اند...
من رای میدم ولی دیگه نه به تو. رای میدم به چهار تا جوان سالم. حالا میخوان رای بیارن یا رای نیارن
پاسخ ها
مهران
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۲۶ - ۱۳۹۸/۰۹/۲۳
به خانمها رای بده که همه بفهمن یک مرد تو مجلس نیست
ناشناس
| Netherlands |
۱۵:۴۳ - ۱۳۹۸/۰۹/۲۳
چهل سال رای دادی چی شد؟ باز هم میخوای بری رای بدی که چی بشه فکر کردی اصلا مهمه نه.
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۴۹ - ۱۳۹۸/۰۹/۲۳
همان جوانهایی که میخوای به آنها رای بدی با بقیه فرقی نمیکنه . هم جوانش را دیدیم هم دست به عصایش را
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۶:۱۴ - ۱۳۹۸/۰۹/۲۳
به هیچ کس در شرایط فعلی و ادامه آن رای نخواهیم داد
دیگه توی این چاه که از ترس اینکه اصولگراها رای نیارن بیام به شماها رای بدم نمیفتم.
حاجی دیگه پیر شدی برو کنار
حتی یک درصد هم احتمال اصلاح وجود ندارد
پاسخ ها
ناشناس
| United States of America |
۱۹:۰۵ - ۱۳۹۸/۰۹/۲۳
یک درصد؟ صفر درصد هم زیاده
حالا صبر کنید فعلا داریم دستپخت خاتمی رو نوش جان میکنیم.
فقط حاج باقر قالیباف
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۲۸ - ۱۳۹۸/۰۹/۲۳
و پرونده های املاک نجومی و .....؟؟؟؟؟

فقط هیچکدام
رای بی رای هرگز.
پاسخ ها
ناشناس
| Singapore |
۱۴:۵۳ - ۱۳۹۸/۰۹/۲۳
هرگز دیگه چی بود.!!!رای بی رای
تنها کسی که میتونه جلوی گندکاری های دولتو بگیره محمدباقر قالیبافه. تا حالا بهش رای ندادم ولی این دوره با افتخار بهش رای میدم
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۵۲ - ۱۳۹۸/۰۹/۲۳
اگر قانون حاکم است باید رد صلاحیت شود . ایشان بروند پرونده های میلیاردی شهرداری را جواب بدهند
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۱:۳۰ - ۱۳۹۸/۰۹/۲۳
فقط تهمت بود برای تخریب ایشان
مجید انصاری پیر مرد اصلاحات میخواد چیکار کنه؟ چه سوادی داره؟
احساس تکلیف اینا کی قراره تموم بشه فقط خدا میدونه
جناب انصاری به فرض انتخابات پرشور بر گزار شود و افراد شاخص و کارامد به مجلس بروند ایا به نظر شما می توانند مشکل کشور را حل کنند ؟ ولی به نظر بنده حقیر تا زمانیکه در کشور مطبوعات ازاد نباشند و منتقدان در حاشیه و گوشه نشین باشند و احزاب مستقل وجود نداشته باشد امیدی به اصلاح در کشور وجود ندارد . اقای خاتمی با بالا ترین رای رییس جمهور شد و در اخر هم گفت من تدارکاتچی بودم رییس جمهوری با اینهمه رای نتوانست در کشور اصلاحاتی انجام دهد و خود ش هم در هر روز با نه بحران روبرو بودم شما چه انتظاری از مجلس اینده دارید چون قدرت واقعی در کشور در دست نهاد های انتصابی می باشد
باشه برو اصلاحات کن شجاعانه خیلی شجاعانه
‏می‌گفت: یکی از کاندیداهای انتخابات مجلس آمده بود روستایمان.
گفتیم دو مشکل داریم. اولی گاز نداریم.
موبایلش را برداشت. شماره رئیس گاز منطقه را گرفت و گفت باید بعد انتخابات برای این روستا گاز کشیده شود.
نگاهمان کرد و ادامه داد مشکل اول حل شد، دومی؟
گفتیم روستایمان آنتن موبایل ندارد
امثال اقای انصاری با جوسازی های که انجام می دهند اجازه نمی دهند بخش های نظارتی بدقت وضعیت افرادرا بررسی نمایند و نگذارندافراد بد سابقه به معرض انتخاب مردم در آیند چرا این موضوع را مطرح می نمایند شما نگاه کنید ببیند چگونه برخی به آنطرف آب فرار کردند وپول مردم را به یغما برده اندیا از حیث اعتقادی به اسلام این مردم اعتقادی نداشتند یا انسانهای سود جو وفرصت طلب بوده اند.کجای دنیا بودن بررسی شرایط پیش بینی شده در قانون کاندیداها را در معرض انتخاب مردم قرار می دهند
این بار نظارت استصوابی با مردم هست که بعید میدونم حداقل شما اصلاح طلبها جایگاهی داشته باشید
پاسخ ها
ناشناس
| United Kingdom of Great Britain and Northern Ireland |
۲۱:۱۸ - ۱۳۹۸/۰۹/۲۳
نظارت استصوابی هیچوقت به نفع مردم نبوده
آقایان دست ازین جناح بازی بردارین.مردم عادی و بومی شهرهایی که درآنها اغتشاش و درگیری بود مثل ماهشهر هم احساس امنیت و آرامش نمیکنند و احساس بوجود اومدن مشکل توشون هست
رای بی رای یا کسایی که می ترسن شناسنامه هاشون باعث از نون خوردن افتادنشون بشه فقط به زنها رای بدن .
عدم وجود نماینده اصولگرا در مجلس از کلانشهرها بویژه از تهران بزرگ خیلی برای اصولگرایان سخت وسنگین بود وتنها راه پیروزی اصولگرایان در کلانشهرها فراری دادن اصلاح طلبان از شرکت در انتخابات است " اصلاح طلبان دقیقه نود تصمیم خواهند گرفت که بازی را بهم بزنند ویا بگذارند اصولگرایان برنده از پیش تعیین شده باشند "
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۵۷ - ۱۳۹۸/۰۹/۲۳
اصولگرا و اصلاح طلب فرقی با هم ندارند هر دو یکی هستند
م ه د ی
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۲:۳۸ - ۱۳۹۸/۰۹/۲۳
خجالت وضع موجود مال اصلاح طلبها است . اینقدر ستگ اصلاحات خود بین وعربگرا وخرابکار را به سینه .نزنید . شورا وشهرداری شون رو هم دیدیم
بر فرض افراد متخصص و متعهد و وطن پرست از کانال تایید صلاحیت شورای نگهبان گذر کردند و به مجلس راه یافتند آیا این مجلس می تواند مشکلات کشور را حل کند؟ بطور قطع خیر ، چون هر قانونی که چنین مجلسی تصویب کند باید از تایید شورای نگهبان عبور کند بنابراین در حالت خوشبینانه مجلس به ارگانی دکوری در کشور ما تبدیل شده است.راه اینکه مجلس به عنوان قوه قانون گذاری کشور شناخته شود فقط و فقط تغییر قانون اساسی است من هم از این به بعد در هیچ انتخاباتی شرکت نمی کنم و فقط در همه پرسی مربوط به تغییر قانون اساسی شرکت خواهم کرد.
پاسخ ها
ناشناس
| Germany |
۱۵:۳۵ - ۱۳۹۸/۰۹/۲۳
مشکل افراد بی لیاقتیست که اسم خود را نماینده می گذارند و فقط لابیگری می کنند. آیا شورای نگهبان مشکلی با شفافسازی رای نمایندگان داشت؟ آیا شورای نگهبان مشکلی با اصلاح قانونهای فسادزا دارد؟ آیا شورای نگهبان مشکلی با عدالت مالیاتی دارد؟ آیا شورای نگهبان مشکلی با وضع قوانین حمایت از مستضعفان دارد؟ دست از این شعارهای پوچ بردارید. مشکل نبود افراد شجاع و غیر قابل فروش است.
ناشناس
| United States of America |
۱۵:۵۶ - ۱۳۹۸/۰۹/۲۳
پدر بزرگم‌میگوید اگر اشکالی در قدیم بوجود میامد براحتی میتونستی دم کدخدا را ببینی اگر ارباب ظلم‌میکرد براحتی کد خدا گوش شنوایی داشت و رعیت را درک میکرد . اگر چه ارباب ستم‌میکرد
در طول چهل سال اساسا اصلاحاتی انجام نشده یا احیانا اگر شده همچین به اون حد و حدودی که مد نظر جنابعالی است شجاعانه نبوده؟
تکرار اشتباهات و گفتن این خوبه این با اخلاقه . این با بقیه فرق داره نباید به هیچکس رای داد چون نتیچه کار همیشه فقر مردم و کنایه هاز و توهین های مسئولین به مردم خواهد بود . پس بباید به خودمان احترام بگذاریم. والسلام
تازمانی که قوه قظاییه اعلام نکند که اقای قالیباف ازنظر پرونده های املاک نجومی وسایر موارد مشگلی ندارد فکر نمیکنم کسی بخواهد به ایشان رای بدهد.
باید بگویم رای دادن هیچ فایده ای ندارد. چون مجلس اصلا در حاشیه هست و نماینده از خود اراده ندارد. نمایندگان مجلس با مجسمه هیچ تفاوتی ندارند.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۶:۵۷ - ۱۳۹۸/۰۹/۲۳
چرا دارند...منافع برای خودشان
من تعجب می کنم از این ملت ایران که همه آقایان و آقازاده ها دارن میلیاردی خرج می کنند که نوکری مردم را بکنند.
ایشون دنبال رای است.
تخصص این اقا چیه؟
پاسخ ها
مهران
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۹:۵۱ - ۱۳۹۸/۰۹/۲۳
منحرف کردن و تشویق افکار عمومی از واقعیت ها . پر کردن ساون روزنامه و تابناک .اخرین تیر ترکش پرانی جبهه به اصطلاح اصلاحات .
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۱:۵۵ - ۱۳۹۸/۰۹/۲۳
حرف خوب زدن !؟
ولی عمل زیر صفر
نتیجه کارکرد هردو جناح این فلاکتها در تمام زمینه ها است
تنها راه اعتراض به وضع موجود شرکت نکردن در انتخابات است.
آخه پیرمرد تو که معاون رئس جمهور روحانی بودی، میگی اقتصاد خراب تر شده، خوب چرا دعوت به تکرار می کنی..
اصلاحات سیاسی شاه بیت آن حذف نظارت استصوابی شورای نگهبان و اصلاحات اقتصادی شاه بیت آن ثابت نگه داشتن قیمت ارز است.
نماینده ای که به فکر این دو مقوله نباشد کوتوله سیاسی است.
مجلس حتی در ته ته ته ......... امور هم نیست ! شرکت در این انتخابات چه به درد می خورد ؟ خود سران قوا کار مجلس را انجام می دهند !
این دفعه بزارید اقای حنتی و دوستانش در شورای نگهبان فقط رای بدهند
شرکت درانتخابات با انتخاب نکردن بهترین کزینه هست
اگه رای بدم مهر تایید زدم روی کارای دولت و مجلس ، اگه رای ندم اصلاح طلبا مثل آب خوردن مجلسو پر میکنن و هر بلایی که دلشون بخواد سر ملت میارن. شما بگین چیکار کنم؟؟
آقایان اصلاح طلب یا همان استمرار طلب یک سئوال ساده را جواب دهید مردم چطور می توانند از طریق قانونی و با قانون اساسی کنونی شورای نگهبان را حذف کنند؟ پاسخ این سئوال را بدهید خیلی مسایل روشن می شود.
قالیباف را تخریب می کنند چون مدیری است توانمند و تحولگرا
املاک نجومی توهم اصلاح طلبان است که برای رد گم کردن گنده کاری های خودشون مطرح میکنند
قالیباف اگر مشکلی داشت قوه قضائیه برادر لاریجانی تاییدش نمی کرد
آقای انصاری مدت زیادیه مردم از اصلاح طلب و اصولگرا عبور کردن و اصلا براشون مهم نیست واقعا .
من میخواهم انصاری را این دوره هم تکرار کنم تا بعد از چهار سال به شکر خوردن خود اعتراف کنم، چطوره؟؟
مجلس فرمایشی که فایدهای ندارد وقتی یه تصمیم ساده نمیتونندیچبگیرند
ما مجلس نمی خواهیم مجلس خانه ملت نیست خانه دولت است نمایندگان مجلس کارمندان دولت هستند؟؟
آیا مجلس اعتبار گذشته را دارد؟ آیا مجلس بله قربان گو نیست؟
برچسب منتخب
# غزه # ماه رمضان # عید نوروز # کاظم صدیقی # دعای روز هشتم رمضان # دعای سال تحویل
وب گردی