بازدید 5934

دادستان کل کشور: فضای دانشگاه نباید امنیتی باشد

دادستان کل کشور با تاکید بر اینکه فضای دانشگاه قطعا نباید امنیتی باشد گفت: گاه برخی جریانات درصدد سوءاستفاده از فضای دانشجویی هستند که مسئولان باید ورود داشته باشند.
کد خبر: ۹۴۳۶۲۴
تاریخ انتشار: ۲۱ آذر ۱۳۹۸ - ۲۰:۴۳ 12 December 2019
به گزارش «تابناک» به نقل از تسنیم ، حجت‌الاسلام محمدجعفر منتظری در دومین جشنواره ملی کرسی‌های آزاداندیشی در دانشگاه فردوسی مشهد اظهار داشت: برگزاری کرسی‌های آزاداندیشی با محوریت دانشگاه‌ها در شرایط فعلی که در معرض هجوم دشمنان هستیم یک ضرورت است.

دادستان کل کشور با اشاره به اینکه تنها از طریق یک جامعه اسلامی و دینی است که می‌توان در مسیر آرمان‌های سیاسی و اجتماعی گام برداشت عنوان کرد: در سیره اسلامی و در سیره ائمه اطهار (ع)، حکومت ابزار و روشی برای چگونه زیستن است و قرآن کریم نیز از شیوه مطلوب با عنوان حکومت حق و عدل تعبیر کرده است.

منتظری اضافه کرد: تزکیه و کسب علم و تلاش در این مسیر دو روشی است که در مسیر تکامل به انسان کمک می‌کند و کرسی‌های آزاداندیشی این دو مهم را دنبال می‌کنند.

«نقشه راه فرهنگی» دانشگاه‌ها باید تدوین شود

دادستان کل کشور خاطرنشان کرد: در سیره امام صادق (ع) بر علم‌آموزی تاکید شده و انسان مانند ظرفی تصور شده که هرچه داخل آن علم ریخته و افزون شود بازهم ظرفیت و گنجایش انسان را بیشتر می‌کند و هیچگاه سیراب نمی‌شود.

منتظری با تاکید بر اینکه فضای دانشگاه قطعا نباید امنیتی باشد تصریح کرد: متانت باید اصل اساسی حاکم بر کرسی‌های آزاداندیشی باشد و باید این فرهنگ نهادینه شود که هر مسئله‌ای را با ادله و استدلال منطقی پاسخ دهیم و از مجادله و توهین پرهیز شود. اما از سوی دیگر گاه شاهد هستیم که جریاناتی درصددند از فضای دانشگاهی و دانشجویی سوءاستفاده کنند که در این قبیل موارد باید مسئولان ورود کرده و اجازه هجمه به مقدسات و نظام اسلامی را ندهند.

دادستان کل کشور در ادامه با اشاره به اغتشاشات اخیر در پی ماجرای بنزین بیان کرد: قطعا باید صف اغتشاشگران را از معترضان بی‌گناه جدا کرد و از همان لحظه نخست این اتفاقات نیز بر این مهم تاکید داشتیم، زیرا قطعا ما نیز بر این تاکید داریم که نباید فرد بی‌گناهی بازداشت شود.

وی با اشاره به اینکه افزایش قیمت بنزین می‌توانست با شیب ملایم در چهار سال اخیر صورت بگیرد اظهار داشت: افزایش قیمت باید صورت می‌گرفت، اما نه به این شکل، زیرا رویه فعلی منجر به قاچاق بنزین نیز شده بود.
سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# غزه # ماه رمضان # عید نوروز # کاظم صدیقی # دعای روز هشتم رمضان # دعای سال تحویل
وب گردی