بازدید 2656

رشد اقتصادی انگلیس صفر شد

کد خبر: ۹۴۳۵۸۱
تاریخ انتشار: ۲۰ آذر ۱۳۹۸ - ۱۵:۱۷ 11 December 2019

دومین اقتصاد بزرگ انگلیس در ماه اکتبر نتوانست رشدی را تجربه کند.

به گزارش ایسنا به نقل از گاردین،  پس از ثبت دو رشد منفی متوالی ماهانه در ماه های اوت و سپتامبر، رشد اقتصادی انگلیس در ماه اکتبر به صفر درصد رسید. کاهش رشد اقتصادی کشورهای جهان، جنگ تجاری بین آمریکا و چین و نا مطمئن بودن فعالان تجاری و اقتصادی از چگونگی خروج انگلیس از اتحادیه اروپا از جمله مهم‌ترین دلایل عنوان‌شده برای کاهش رشد اقتصادی انگلیس در ماه های اخیر عنوان می‌شود.

از سوی دیگر با افزایش میزان واردات، کسری تراز حساب تجاری انگلیس نیز بیش از پیش افزایش پیدا کرده است. طی این مدت صادرات انگلیس با ۰.۸ درصد افزایش سبت به ماه قبل به ۵۸.۹۴ میلیارد دلار رسیده است که در این بین، صادرات به بلژیک با ۱۳.۹ درصد افزایش بیشترین افزایش را داشته است و پس از آن نیز ایرلند با ۱۰.۲ درصد و هلند با ۸.۲ درصد قرار دارند. از سوی دیگر بیشترین کاهش در صادرات انگلیس مربوط به سنگاپور با منفی ۱۲.۳ درصد بوده است و پس از این کشور نیز سوئیس با منفی ۱۱.۵ درصد و کانادا با منفی ۱۰.۱ درصد قرار دارند. انگلیس طی این ماه از کشورهای جهان ۶۴.۱۳ میلیارد دلار واردات داشته است که ۶.۲ درصد بیشتر از رقم ثبت شده ماه قبل است.

رشد اقتصادی انگلیس در سه ماهه سوم، ضعیف ترین  عملکرد این کشور در طول هفت سال اخیر بوده است به گونه ای که میزان تولیدان ناخالص داخلی این کشور در مقایسه با سه ماهه سوم سال قبل تنها ۰.۷ درصد بیشتر شده است.

پاول دیلز، کارشناس ارشد مسائل اقتصادی انگلیس در موسسه " کپیتال اکونومیکس" گفت: شاید آمارهای رشد ماه اکتبر تاثیر زیادی روی نتایج انتخابات نداشته باشد اما احتمالا باعث واکنش نشان دادن بانک مرکزی خواهد شد.

متوسط نرخ رشد ماهانه انگلیس در بازه زمانی ۱۹۹۷ تا ۲۰۱۹ معادل ۰.۴۹ درصد بوده است که کمترین آن‌ها مربوط به رشد منفی ۲.۱ درصدی ژانویه ۲۰۰۹ و بیشترین آنها مربوط به رشد ۱.۹ درصدی سپتامبر ۱۹۹۹ بوده است.

تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل