بازدید 11775

شرط سخت لیبرمن برای عفو نتانیاهو

رهبر حزب تعیین‌کننده در تشکیل کابینه رژیم صهیونیستی می‌گوید به یک شرط حاضر است از طرح عفو نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی از محکومیت حمایت کند.
کد خبر: ۹۴۳۵۴۶
تاریخ انتشار: ۲۱ آذر ۱۳۹۸ - ۱۴:۲۹ 12 December 2019

رهبر حزب تعیین‌کننده در تشکیل کابینه رژیم صهیونیستی می‌گوید به یک شرط حاضر است از طرح عفو نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی از محکومیت حمایت کند.

به گزارش تابناک به نقل از فارس، «آویگدور لیبرمن» وزیر جنگ پیشین رژیم صهیونیستی و رهبر حزب «اسرائیل بیتُنا» گفت: در صورتی که «بنیامین نتانیاهو» نخست‌وزیر این رژیم از عرصه سیاست کناره‌گیری کند، از طرح عفو وی حمایت می‌کند.

لبیرمن در مصاحبه با وبگاه «یدیعوت آحرونوت» توضیح داد: «هیچ مصونیتی [به نتانیاهو]اعطا نخواهد شد، عفو در ازای بازنشستگی آبرومندانه. احساس تنفر شدیدی به نتانیاهو در کنست (پارلمان) وجود دارد، گویی که او به باری بر دوش [کنست]تبدیل شده است».

«آویخای مندلبیت» دادستان کل رژیم صهیونیستی سه هفته پیش در بیانیه‌ای اعلام کرد که نتانیاهو رسما به تقلب، دریافت رشوه، سوءاستفاده از قدرت و خیانت در امانت متهم شده است.

گفته می‌شود ایده عفو نتانیاهو از محکومیت در ازای کناره‌گیری مادام‌العمر وی از عرصه سیاسی، برای اولین بار توسط «رووین ریولین» رئیس رژیم صهیونیستی مطرح شده است.

شبکه ۱۲ تلویزیون رژیم صهیونیستی هفته پیش گزارش داد ریولین به نتانیاهو پیشنهاد داده در صورتی که برای همیشه از عرصه سیاسی کنار برود و به انجام دادن جرائمی که به آن‌ها متهم شده، اعتراف کند، او را از محکوم شدن در دادگاه عفو کند.

پلیس رژیم صهیونیستی سه پرونده درخصوص فساد دولتی و مالی علیه نخست وزیر خود تشکیل داده و طی یک سال اخیر از منابع مختلفی شامل دستیاران و وزیران پیشین کابینه، بازجویی کرده است. اولین مورد موسوم به «پرونده ۱۰۰۰» است که در آن نتانیاهو به دریافت مستقیم رشوه و رانت خواری متهم است.

پرونده دوم فساد مالی نتانیاهو موسوم به «پرونده ۲۰۰۰» درباره سوء استفاده از قدرت و جایگاه خود جهت تحت فشار قرار دادن «آرنون موزس» صاحب‌امتیاز نشریه «یدیعوت آحرونوت» برای ارائه پوشش بهتر از اخبار نخست‌وزیری است.

او همچنین در «پرونده ۴۰۰۰» متهم است به «شائول ایلوویچ» مالک شرکت «بِزِک» میلیون‌ها دلار تسهیلات مالی پرداخت کرده تا پایگاه خبری «واللا» وابسته به این سرمایه دار صهیونیست از او و همسرش حمایت رسانه‌ای بهتری داشته باشد.

سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هجدهم رمضان # شب قدر