بازدید 5388

حمله الشباب به هتلی در موگادیشو

کد خبر: ۹۴۳۳۱۷
تاریخ انتشار: ۲۰ آذر ۱۳۹۸ - ۱۲:۳۵ 11 December 2019
خبرگزاری رویترز از موگادیشو گزارش داد که تروریست‌های الشباب بعد از آنکه از حمله به کاخ ریاست جمهوری جاماندند، با حمله به هتلی در این شهر تعدادی را کشته و مجروح کردند.

این گزارش به نقل از گزارش صبح چهارشنبه پلیس سومالی حاکیست که حمله سحرگاه امروز تروریست‌های الشباب وابسته به القاعده به هتل "سیل" محل استقرار مسئولان، مقامات مجلس و شخصیت‌های سیاسی داخلی و خارجی در مرکز موگادیشو، ۱۰ کشته و ۱۱ زخمی برجای گذاشت.

"زکیه حسین" معاون اداره پلیس موگادیشو صبح امروز در یک پیام توئیتری نوشت که ۵ تن از این تروریست‌ها قبل از حمله به هتل، ساعت ۱۹ دیشب به وقت محلی به کاخ ریاست جمهوری در مرکز شهر حمله کردند که این اقدام تلفاتی نداشت. پس از آن مهاجمان ساعت ۱ بامداد، به هتل نزدیک کاخ حمله ور شده و با ورود به آن تعدادی از میهمانان و خدمه هتل را به کام مرگ بردند.

پلیس ۳ تن از کشته‌ها را شهروندان عادی و ۲ تن دیگر را سرباز معرفی کرد و افزود: در میان زخمی‌های این حادثه نیز ۹ شهروند عادی و ۲ سرباز قرار دارند که به دفاع از مردم می‌پرداختند.

"اسماعیل مختار عمر" سخنگوی دولت سومالی در گفت: وگو با تلویزیون دویچه وله آلمان از کشته شدن ۵ مهاجم مسلح خبر داد و گفت که ۱۲ نفر از آن‌ها نیز زخمی و دستگیر شدند؛ بنابراین گزارش مهاجمان از نارجک استفاده می‌کردند، نیرو‌های امنیتی بلافاصله بعد از بروز این حادثه موفق شدند ۸۲ تن از ساکنان این هتل و چند مقام دولتی را که جمعا ۱۰۰ نفر بودند از هتل خارج کنند.

عبدالعزیز ابومصیب، سخنگوی الشباب نیز امروز در یک پیام توئیتری ضمن تایید این حمله و تعداد تلفات آن گفت که الشباب مسئولیت این حمله دوگانه به کاخ ریاست جمهوری و هتل را به عهده می‌گیرد و تا نیل به اهداف خود به مبارزه علیه دولت ادامه می‌دهد.

الشباب یک گروه تروریستی سومالیایی است که از سال ۲۰۱۲ به القاعده پیوسته است. این گروه در گذشته بخش‌هایی از مرکز و جنوب این کشور را در کنترل خود داشت، اما در سال ۲۰۱۵ کنترل شهر‌های بزرگ را از دست داد و اکنون تنها چند منطقه روستایی در تصرف این گروه قرار دارد و البته به کشور‌های همجوار از جمله کنیا و تانزانیا نیز دست اندازی می‌کند.
تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس # تعطیلی پنجشنبه ها # توماج صالحی
آخرین اخبار