آموزش زبان چینی در مدارس، شاید به زودی
رئیس سازمان پژوهش و برنامه ریزی آموزشی گفت: پیشنهاد داده ایم که زبان چینی و زبان عربی در کنار زبانهای دیگر نه به شکلی که هم اکنون در مدارس آموزش داده میشود به فهرست آموزشهای ما افزوده شود.
به گزارش میزان، حجت الاسلام و المسلمین علی ذوعلم، رئیس سازمان پژوهش و برنامهریزی آموزشی در نشست خبری که به مناسبت هفته پژوهش برگزار شد اظهار کرد: شعار هفته پژوهش سال ۹۸ پژوهش خلاقیت و زندگی است.
ذوعلم بیان کرد: بدون رعایت عنصر خلاقیت و پویایی فکری و تقویت عقلانیت و تفکر به تحول دست نمییابیم. به عنصر خلاقیت در مدرسه و ساختار آمورش و پرورش به قدر کافی توجه نشده است.
وی افزود: پژوهش در آموزش و پرورش باید به رشد خلاقیت کمک کند. برنامه درسی فعلی ما چقدر با نیازهای واقعی نسل امروز پیوند برقرار کرده است؟ ما به این نقص اذعان داریم و رفع این نقیصه نیازمند کارهای بلند مدت و طولانی دارد.
ذوعلم بیان کرد: باید جهت گیری فعلی اسناد تحولی را به طور کامل و با توجه به اهمیتهای آشکار آن طی کنیم، ولی در اجرای کامل آن باید بر اساس کمبودها و کاستیها در زیر ساختها شروع کنیم که مهمترین کمبود زیر ساختی و تشکیلاتی است تا بتوانیم مقوله پژوهش را از مقوله تولید بستههای آموزشی جدا کنیم و از آن طرف نقد وبررسی درباره برنامه درسی شفافتر انجام شود. فرهنگ سازمانی و محوری بودن معبودات یک مانع و کمبود منابع انسانی یک بحث دیگر است.
وی گفت: دچار نقص فرهنگ پژوهشی هستیم و دچار پژوهشهای کلیشهای هستیم. پژوهشهای ما باید مدرسه محور شود تا کاستیها و چالشهای مدرسه را شناسایی کنند و راهکار ارائه دهند.
ذوعلم بیان کرد: دچار کمبود اعتبار پژوهشی هستیم، ولی پرداختن به اعتبارات پژوهشی آموزش و پرورش سرمایه گذاری مهمی است.
وی گفت: ما باید پژوهش را به سطح مدرسه و دانش آموز پیش ببریم.
رئیس سازمان پژوهش افزود: باید با یک نگاه مشارکتی در پژوهشگاههای کشور به صورت واقعی ورود کنیم و به تعمیق فرهنگ پژوهش در آموزش و پرورش بپردازیم.
وی بیان کرد: هنوز مبانی نظری تحولی ما در پژوهشهای آموزش و پرورش ورود نکرده است. باید به سمت تحول درونی پژوهشها متناسب با اسناد تحولی پیش برویم.
رئیس سازمان پژوهش در ادامه افزود: جز فرهنگ ساری و تعمیق فرهنگ سازمانی راه دیگری برای جلوگیری از جعل پژوهش وجود ندارد و جعل مدارک آفتی است که باید از آن خارج شویم. هر اقدامی در جامعه باید بر اساس یک اقدام پژوهشی باشد.
ذوعلم بیان کرد: تربیت و یادگیری زبانهای خارجی و زبانهای عربی و زبان فارسی سه حوزه را در سازمان تشکیل میدهد. پیشنهاد داده ایم که زبان چینی و زبان عربی در کنار زبانهای دیگر نه به شکلی که هم اکنون در مدارس آموزش داده میشود به فهرست آموزشهای ما افزوده شود.
به گزارش میزان، حجت الاسلام و المسلمین علی ذوعلم، رئیس سازمان پژوهش و برنامهریزی آموزشی در نشست خبری که به مناسبت هفته پژوهش برگزار شد اظهار کرد: شعار هفته پژوهش سال ۹۸ پژوهش خلاقیت و زندگی است.
ذوعلم بیان کرد: بدون رعایت عنصر خلاقیت و پویایی فکری و تقویت عقلانیت و تفکر به تحول دست نمییابیم. به عنصر خلاقیت در مدرسه و ساختار آمورش و پرورش به قدر کافی توجه نشده است.
وی افزود: پژوهش در آموزش و پرورش باید به رشد خلاقیت کمک کند. برنامه درسی فعلی ما چقدر با نیازهای واقعی نسل امروز پیوند برقرار کرده است؟ ما به این نقص اذعان داریم و رفع این نقیصه نیازمند کارهای بلند مدت و طولانی دارد.
ذوعلم بیان کرد: باید جهت گیری فعلی اسناد تحولی را به طور کامل و با توجه به اهمیتهای آشکار آن طی کنیم، ولی در اجرای کامل آن باید بر اساس کمبودها و کاستیها در زیر ساختها شروع کنیم که مهمترین کمبود زیر ساختی و تشکیلاتی است تا بتوانیم مقوله پژوهش را از مقوله تولید بستههای آموزشی جدا کنیم و از آن طرف نقد وبررسی درباره برنامه درسی شفافتر انجام شود. فرهنگ سازمانی و محوری بودن معبودات یک مانع و کمبود منابع انسانی یک بحث دیگر است.
وی گفت: دچار نقص فرهنگ پژوهشی هستیم و دچار پژوهشهای کلیشهای هستیم. پژوهشهای ما باید مدرسه محور شود تا کاستیها و چالشهای مدرسه را شناسایی کنند و راهکار ارائه دهند.
ذوعلم بیان کرد: دچار کمبود اعتبار پژوهشی هستیم، ولی پرداختن به اعتبارات پژوهشی آموزش و پرورش سرمایه گذاری مهمی است.
وی گفت: ما باید پژوهش را به سطح مدرسه و دانش آموز پیش ببریم.
رئیس سازمان پژوهش افزود: باید با یک نگاه مشارکتی در پژوهشگاههای کشور به صورت واقعی ورود کنیم و به تعمیق فرهنگ پژوهش در آموزش و پرورش بپردازیم.
وی بیان کرد: هنوز مبانی نظری تحولی ما در پژوهشهای آموزش و پرورش ورود نکرده است. باید به سمت تحول درونی پژوهشها متناسب با اسناد تحولی پیش برویم.
رئیس سازمان پژوهش در ادامه افزود: جز فرهنگ ساری و تعمیق فرهنگ سازمانی راه دیگری برای جلوگیری از جعل پژوهش وجود ندارد و جعل مدارک آفتی است که باید از آن خارج شویم. هر اقدامی در جامعه باید بر اساس یک اقدام پژوهشی باشد.
ذوعلم بیان کرد: تربیت و یادگیری زبانهای خارجی و زبانهای عربی و زبان فارسی سه حوزه را در سازمان تشکیل میدهد. پیشنهاد داده ایم که زبان چینی و زبان عربی در کنار زبانهای دیگر نه به شکلی که هم اکنون در مدارس آموزش داده میشود به فهرست آموزشهای ما افزوده شود.
گزارش خطا
غیر قابل انتشار: ۴
در انتظار بررسی: ۱۷
انتشار یافته: ۳۴
چین از نظر علمی پیشرفته ترین کشور دنیاست !
تمام متون علمی دنیا بعد از زبان اصلی به زبان چینی ترجمه می شوند !
زبان چینی زبان بین المللی دنیاست و در اکثر کشورهای دنیا می توانید به آن زبان صحبت کنید!
(آموزش کشور افتاده دست یه مشت ......)
اونجا هم می گفت فقط زبان چینی ....
آموزش زبان چینی؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟.
هر وعده ای که در مورد آموزش زبان مادری در مدارس داده شده مثل بقیه وعده های این دولت فقط شعار بوده است.
پاسخ ها
ناشناس
| ۱۶:۰۷ - ۱۳۹۸/۰۹/۱۸
نظرسنجی
آیا به عنوان زن حاضرید با مهریه 14 سکه «بله» را بگویید؟






