بازدید 4503

چگونه برای محصولات خود یک بسته بندی مناسب طراحی کنیم؟

مرتضی الیاسی
کد خبر: ۹۴۲۴۸۱
تاریخ انتشار: ۱۷ آذر ۱۳۹۸ - ۱۵:۱۶ 08 December 2019

اگر محصولی دارید که به فکر عرضه آن هستید، به یک بسته بندی مناسب نیاز دارید. طراحی پکیج یک محصول بخش مهمی از پروسه فروش آن است.

چه محصول شما یک محصول لوکس مانند ساعت یا جواهرات باشد چه یک محصول خوراکی یا تکنولوژیک، شما با چالش طراحی پکیج روبرو هستید.

در این مقاله به مرور چند نکته برای داشتن یک بسته بندی مناسب می‌پردازیم.

 

به حسی که میخواهید منتقل کنید فکر کنید
اول از همه به این فکر کنید که پکیج شما چه حسی از محصول شما را میخواهد به مشتریانتان انتقال دهد؟ آیا لوکس بودن برای شما مهم تر است یا حس داشتن یک محصول دست ساز؟ قابل حمل بودن اولویت شماست یا داشتن یک ظاهر شکیل تر ؟ سنتی بودن یا مدرن بودن؟ خلاقانه و متفاوت بودن یا ساده و سر راست بودن؟ جواب هر کدام از این سوالات مسیر کلی طراحی پکیج شما را تعیین خواهد کرد.

 

از پیچیدگی زیاد پرهیز کنید
اگر تمایل به داشتن پکیج اختصاصی خود دارید و میخواهید آنرا از صفر طراحی کنید سعی کنید از پیچیدگی‌های غیر ضروری دوری کنید. بسته بندی‌های جذاب زیادی وجود دارند که با داشتن ظاهری جذاب در عمل سخت و وقتگیر هستند! به یاد داشته باشید محصول اصلی در داخل بسته بندی شما قرار دارد! پکیج شما نباید مانع سختی برای رسیدن به محصول باشد. سعی کنید پکیجی طراحی کنید که با چند حرکت ساده قابل باز کردن باشد!

 

هزینه ها را مدیریت کنید
هدف شما از طراحی پکیج، فروش و سود بیشتر است. هزینه پکیج را به صورت دقیق و با توجه به میزان تولید محصول خود محاسبه کنید. با توجه به قیمت محصول شما، هزینه بسته بندی باید درصدی منطقی از کل هزینه‌ها باشد. همچنین به تعداد فروش محصول خود و تعداد پک های مورد نیاز فکر کنید. بسیاری از مواقب پیش می‌آید که تولید محصول شما متوقف شده اما انبار شما هنوز از بسته‌های خالی پر است!

 

چرخ را دوباره اختراع نکنید!
لازم نیست برای هر محصولی از ابتدا پکیج طراحی کنید. در بیشتر اوقات با یک طراحی گرافیکی مناسب و نهایتا اضافه کردن چند عنصر کوچک به پک‌های موجود در بازار میتوانید پکیجی خلاقانه و متفاوت داشته باشید. این کار به شکل چشمگیری هزینه های شما را کاهش میدهد.

 

از عناصر گرافیکی به درستی استفاده کنید!
سعی کنید رنگ بندی پکیج شما هماهنگ با مشخصات محصول شما باشد. برای مثال اگر یک محصول لوکس دارید از رنگهای خیلی شاد و جیغ استفاده نکنید! یا برای بسته بندی یک اسباب بازی از رنگهای تیره یا بی‌روح کمتر استفاده کنید. در استفاده از فونت‌ها دقت کنید. برای مثال بر روی بسته های شیرینی‌های خانگی از فونت‌هایی که نزدیک به نوشته‌های دست نویس هستند استفاده کنید. یا برای یک محصول صنعتی از فونت‌های کارتونی و گرافیکی استفاده نکنید! از استفاده افراطی از متن و عکس بر روی پکیج محصول خودداری!

به این نکته که "اوج کمال، سادگی ست" بیشتر و بیشتر فکر کنید!

سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هجدهم رمضان # شب قدر