بازدید 4243
۱

پیمان جدید اوپک پلاس تصویب شد

اوپک و متحدانش که به گروه اوپک پلاس معروف هستند در نشست رسمی روز جمعه در وین با عمیق کردن کاهش تولید به میزان 500 هزار بشکه در روز موافقت کردند.
کد خبر: ۹۴۲۱۰۹
تاریخ انتشار: ۱۶ آذر ۱۳۹۸ - ۰۸:۳۰ 07 December 2019

اوپک و متحدانش که به گروه اوپک پلاس معروف هستند در نشست رسمی روز جمعه در وین با عمیق کردن کاهش تولید به میزان 500 هزار بشکه در روز موافقت کردند.

به گزارش ایسنا، وزیران انرژی برخی از بزرگترین تولیدکنندگان نفت جهان با افزودن 500 هزار بشکه در روز دیگر به کاهش تولید تا مارس سال 2020 موافقت کردند و به این ترتیب تصمیم گرفتند سیاست محدودیت عرضه خود را تشدید کنند.

توافق محدودیت عرضه جدید بسیار بزرگتر از آنچه که بسیاری از تحلیلگران پیش بینی کرده بودند است و طبق آن، مجموع تولید اوپک پلاس به میزان 1.7 میلیون بشکه در روز کاهش پیدا خواهد کرد.

این گروه قصد دارد سیاست خود را در یک نشست فوق العاده که روزهای پنجم و شش مارس برگزار می شود، بازبینی کند.

قیمتهای نفت مدت کوتاهی پس از اعلام تصمیم اوپک پلاس، صعود کردند. قیمت نفت برنت با دو درصد افزایش، 64 دلار و 70 سنت در هر بشکه معامله شد. قیمت وست تگزاس اینترمدیت آمریکا با بیش از دو درصد افزایش، به 59 دلار و 63 سنت در هر بشکه رسید.

با این حال نفت برنت حدود 15 درصد و وست تگزاس اینترمدیت حدود 12 درصد نسبت به رکوردی بالای خود در آوریل پایینتر هستند.

شاهزاده عبدالعزیز بن سلمان، وزیر انرژی عربستان سعودی روز جمعه به خبرنگاران گفت: 167 هزار بشکه در روز به سهمیه کاهش تولید این کشور تا مارس سال 2020 اضافه شده است.

عبدالعزیز که در کنفرانس مطبوعاتی پس از نشست اوپک پلاس در کنار نمایندگان اوپک نشسته بود، توضیح داد کشورش کاهش داوطلبانه تولید به میزان 400 هزار بشکه در روز را انجام خواهد داد که به معنای کاهش تولید 2.1 میلیون بشکه در روز از سوی گروه اوپک پلاس است. وی تاکید کرد اوپک پلاس تنها با بهبود پایبندی خود به توافق قادر خواهد بود به این رقم دست پیدا کند.

عربستان سعودی تاکید کرد کشورهایی مانند عراق و نیجریه که پیش از این بالاتر از سهمیه خود نفت تولید کرده اند باید به سهمیه تولید این گروه پایبند باشند.

بر اساس گزارش شبکه سی ان بی سی، الکساندر نواک، وزیر انرژی روسیه هم گفت سهمیه کاهش تولید روسیه در سه ماه نخست سال 2020 به میزان 300 هزار بشکه در روز خواهد بود و میعانات گازی از محاسبه تولید نفت این کشور حذف شده است.

سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۱
...
چرا در جواب تحريم نفت وگاز را براي مشتريانمان كه حاضرند از خود مايه گذاشته و به هر حال بگونه اي در دور زدن تحريم به ايران كمك ميكنند پاداش براي ترغيب ديگران نمي دهند مثلا ١٠ بشكه بخر١١تا١٢تا١٣تايا بسته به صرفه كه هم بازارمان را ازدست ندهيم هم باعث ضررو زيان به كشورهاي فرصت طلبي كه ميخواهند جايگاه ايران را پركنند مي رسانيم
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هجدهم رمضان # شب قدر