بازدید 6374

پلوسی: استیضاح ترامپ برای حفظ قانون اساسی است

رئیس مجلس نمایندگان آمریکا، استیضاح دونالد ترامپ را در راستای حفظ قانون اساسی این کشور توصیف کرد و گفت شکست در برابر ترامپ، پیام بدی برای روسای جمهوری آینده خواهد داشت.
کد خبر: ۹۴۱۹۲۳
تاریخ انتشار: ۱۵ آذر ۱۳۹۸ - ۰۹:۰۰ 06 December 2019

رئیس مجلس نمایندگان آمریکا، استیضاح دونالد ترامپ را در راستای حفظ قانون اساسی این کشور توصیف کرد و گفت شکست در برابر ترامپ، پیام بدی برای روسای جمهوری آینده خواهد داشت.

به گزارش «تابناک» به نقل از ایرنا، نانسی پلوسی شامگاه پنج شنبه در برنامه گفت‌وگو با شبکه خبری سی ان ان و حاضران در استادیو بار دیگر بر لزوم استیضاح دونالد ترامپ رئیس جمهوری این کشور برای آنچه که او حفظ قانون اساسی آمریکا نامید، تاکید کرد.

وی افزود: اگر ما در ایستادگی در برابر ترامپ شکست بخوریم، پیامی را به رئیسان جمهوری آینده خواهیم فرستاد که آنها به سادگی می توانند سیستم های کنترلی و تعادلی را نادیده بگیرند.

رئیس مجلس نمایندگان آمریکا درباره احتمال انتخاب دوباره ترامپ هم گفت بگذارید حتی تصور آن را هم نکنیم. تمدنی که ما می شناسیم امروز در گرو این انتخابات است.

پلوسی درباره سفر اخیر رودی جولیانی وکیل شخصی ترامپ به اوکراین در زمانی که تحقیقات استیضاح جریان داشت هم اظهار کرد: وقت ندارد که به این موضوعات تمرکز کند اما این اقدام، بیشتر نشان دهنده تکبر و غرور است و جولیانی هم همچون ترامپ برای توتین نقش آفرینی می کند.

کریس مورفی سناتور دموکرات هم روز پنج شنبه درباره این سفر در صفحه توئیتر خود نوشته بود: رودی جولیانی امروز در اوکراین است و با مقامات اوکراین به نیابت از رئیس جمهوری ایالات متحده و کارزار انتخاباتی وی دیدار می کند.

وی افزوده بود: زمان بیدار شدن است. فساد حتی در زمانی که استیضاح آغاز شد هم پایان نیافت و همچنان ادامه دارد.

رئیس مجلس نمایندگان آمریکا در ادامه این گفت‌وگو در مورد روند تهیه طرح استیضاح ترامپ از سوی روسای کمیته این مجلس هم گفت: ما به صورت جمعی کار می کنیم. قرار نیست کسی چیزی را روی میز بگذارد. ما خودمان با یکدیگر ارتباط داریم.

پلوسی بار دیگر در پاسخ به این سوال که آیا اعتقاد دارد که رئیس جمهوری آمریکا باید استیضاح شود، خاطرنشان کرد: من عقیده دارم که ما باید طرح استیضاح را تدوین کنیم.

وی همچنین درباره احتمال تعطیلی موقت دولت برای تحت تاثیر قراردادن فضای استیضاح هم اظهار کرد: فکر نمی کنم ما به سمت تعطیلی دولت برویم. فکر نمی کنم هیچ کسی چنین مساله‌ای را بخواهد.

ترامپ در ۲ سال گذشته برای تحت فشار قرار دادن کنگره و تصویب بودجه مورد نظر خود به ویژه برای ساخت دیوار مرزی با مکزیک، یک تعطیلی طولانی را برای دولت رقم زد.

سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هجدهم رمضان # شب قدر