بازدید 4785

پیش‌بینی رشد ۳.۲درصدی اقتصاد جهان در۲۰۲۰

بانک سرمایه گذاری مورگان استنلی رشد تولید ناخالص داخلی جهان را در ۲۰۲۰، ۳.۲ درصد و در ۲۰۲۱، ۳.۵ درصد پیش بینی می‌کند.
کد خبر: ۹۴۱۸۳۹
تاریخ انتشار: ۱۴ آذر ۱۳۹۸ - ۱۴:۲۸ 05 December 2019

به گزارش بیزینس استاندارد، به گفته تحلیلگران پس از حدود 2 سال رشد ضعیف، نرخ تولید ناخالص داخلی جهان در 2020 ثابت می شود و از آغاز نیمه دوم سال تا 2021 رشد خواهد داشت. ولی برای اینکه این اتفاق بیفتد، آنها انتظار دارند درگیری های تجاری آرام شوند و رشد اشتغال و مصرف در آمریکا همچنان قوی باقی بماند.

به گزارش تسنیم، تحلیلگران بانک سرمایه گذاری گلدمن ساچز نتیجه شرایط آسان تر مالی و پایان درگیری تجاری بین آمریکا و چین را افزایش رشد اقتصاد جهان می دانند.  آنها احتمال ورود اقتصاد آمریکا به یک دوره رکود را در 2020، بیست درصد تخمین می زنند.

 یان هاتزیوس، اقتصاددان ارتش در گلدمن ساچز در آخرین گزارش این بانک نوشت:« گرچه میانگین رشد سالانه تولید ناخالص داخلی جهان افزایش کمی خواهد داشت و از 3.1 درصد 2019 به 3.4 درصد در 2020 می رسد، ولی نشان دهنده یک الگوی تدریجی برای رشد آهسته اقتصاد در سال جاری و سال آینده میلادی است. اطمینان ما از اینکه اقتصاد جهان به تدریج بهبود خواهد یافت در آمریکا بیشتر است چون تقاضا در این کشور بیشتر به شرایط مالی واکنش نشان می دهد و همچنین در انگلیس انتظار داریم روند کاهش رشد اقتصادی در اثر برگزیت برعکس و سیاست مالی تسهیل شود».

 از طرف دیگر، بانک سرمایه گذاری مورگان استنلی رشد تولید ناخالص داخلی جهان را در 2020، 3.2 درصد و در 2021، 3.5 درصد پیش بینی می‌کند. شرکت سرمایه گذاری CLSA  رشد اقتصاد جهان را در 2019 ، 2.2 تخمین می زند که 2.9 درصد کمتر از سال گذشته است و انتظار دارد رشد اقتصاد جهان در 2020 به یک درصد برسد و پس از آن در 2021 تا 2.2 درصد افزایش یابد.

 اندرو گارتویت، مدیر و استراتژیست بازار جهانی در کردیت سوئیس در آخرین گزارش خود نوشت:« از آغاز سال 2018 شاهد طولانی ترین دوره ضعف رشد تولید ناخالص داخلی جهان بوده ایم. ولی به نظر می رسد هنوز امیدی وجود دارد. شاخص مدیران خرید کمی از پایین ترین حد خود بالا آمده است».

تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل
آخرین اخبار