بازدید 11083

سلبریتی‌ها در یک قدمی خروج از دایره معافیت مالیاتی

اگر در پیش‌نویس قانون مالیات‌های مستقیم این معافیت درج نشود و این قانون در دولت تصویب و به تصویب مجلس نیز برسد، لازم‌الاجراست و کاری نمی‌توان کرد.
کد خبر: ۹۴۱۳۷۶
تاریخ انتشار: ۱۲ آذر ۱۳۹۸ - ۱۲:۵۵ 03 December 2019
معاون حقوقی وزیر ارشاد ضمن تشریح موضع وزارت ارشاد درباره معافیت مالیاتی سلبریتی‌ها گفت: در جلسه‌ای که به خواست وزیر ارشاد در سازمان مالیاتی برگزار می‌شود، درباره عدم بهره‌مندی سلبریتی‌ها با درآمد بالا از معافیت مالیاتی تصمیم‌گیری خواهیم کرد.

علی‌اصغر کاراندیش، معاون حقوقی و پارلمانی مجلس شورای اسلامی، در گفتگو با تسنیم، با اشاره به مشخص نشدن تکملیف معافیت مالیاتی اهل فرهنگ در قانون مالیات‌های مستقیم سال آینده، پس از ۱۰ روز از نامه‌نگاری وزیر فرهنگ گفت: هنوز پاسخ مکتوب یا غیر مکتوبی به خواسته وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی مبنی بر ابقای معافیت مالیاتی اهل فرهنگ داده نشده است.

وی با اشاره به دستور نوبخت برای باقی‌ماندن ۱۰۰ درصدی معافیت مالیاتی اهل فرهنگ در لایحه بودجه ۹۹ گفت: اگر در پیش‌نویس قانون مالیات‌های مستقیم این معافیت درج نشود و این قانون در دولت تصویب و به تصویب مجلس نیز برسد، لازم‌الاجراست و کاری نمی‌توان کرد.

کاراندیش همچنین در پاسخ به انتقادات چند روز اخیر مبنی بر معافیت مالیاتی سلبریتی‌ها و بازیگران با دستمزد‌های میلیونی توضیح داد: من شب گذشته در گفت‌وگویی با برنامه ۲۰:۳۰ در این‌باره مواردی را مطرح کردم، اما عجالتاً باید بگویم که ما ۲۷۳ نوع فعالیت را که از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی مجوز دارند، از پرداخت مالیات معاف کرده‌ایم. در این بازه فعالیت‌های قرآنی، فرهنگی، رسانه‌ای، دیجیتالی، هنری، سینمایی، خوانندگی و بازیگری هم گنجانده شده است. عده‌ای مطرح می‌کنند، سلبریتی‌ها درآمد بالا دارند، چرا معاف‌اند؟

وی ادامه داد:، اما نکته‌ای که وجود دارد، این است که در بین بازیگران و خوانندگان تعداد بسیار اندکی هستند که دستمزد‌های بالایی می‌گیرند و کار زیاد در سال انجام می‌دهند، اما عمده و اکثریت قریب به اتفاق درآمد آنچنانی ندارند، اگر قرار باشد که ما این دو قشر را بخواهیم از مالیات معاف کنیم، باز هم عدالت برقرار نشده است.

کاراندیش تصریح کرد: موضع وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی مشخص است. ما در نظر داریم که به یک بررسی بپردازیم و بگوییم کسانی که در سال از سقف مشخصی بیشتر درآمد دارند، از این معافیت بهره‌مند نمی‌شوند. از آنجایی که تمامی معاف‌شدگان در موعد مقرر باید اظهارنامه مالیاتی خود را پرکنند، این قابل کنترل است و می‌توان درآمد‌ها را مشخص کرد.

معاون حقوقی و پارلمانی وزارت ارشاد گفت: ما نمی‌توانیم به خاطر تعدادی از سلبریتی‌ها تمامی جامعه بازیگران و خوانندگان را که ممکن است در سال حتی یک کنسرت برگزار نکنند یا یک فیلم بازی نکنند، معاف کنیم.

وی یادآور شد: ما حدود ۱۰ روز پیش در نامه‌ای به وزیر صنعت و معدن خواستار برگزاری جلسه‌ای با سازمان امور مالیاتی شده‌ایم. تاریخ برگزاری این جلسه هنوز تعیین نشده است. در این جلسه قطعاً درباره عدم معافیت مالیاتی سلبریتی‌ها با درآمد‌های بالا صحبت خواهیم کرد، موضع وزیر ارشاد این است که بازیگران و خوانندگان با درآمد بالا از معافیت بهره‌مند نشوند.
تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب ها
مطالب مرتبط
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۲۲
انتشار یافته: ۱۸
بجای اینکه بیان تولید کننده که با خون دل ارزش افزوده ایجاد میکنه و چرخ اقتصاد رو میچرخونه ، بیکاری رو کم میکنه معاف کنن سلبریتی بی سواد رو معاف میکنن جدا حساب کتاب تو این ممکلت برعکس شده
چرا باید معافیت از مالیات باشند چرا از کارگر مالیات می کیرند
بگمانم معافیت مالیاتی خارج از اختیارات رییس سازمان مدیریت و برنامه ریزی کشور و عضو هیات امنا حزب مشارکت میباشد
عجب توجیه عجیبی که به خاطر اینکه تعداد زیادشون درآمد بالایی ندارند به همشون معافیت 100 درصد بدیم. خوب این تو همه مشاغل هست که یه تعدادی درآمد بالا دارند . به خاطر همین هست که یک کف معافیت مالیاتی برای همه تصویب می کنند و از اون کف به بالا رو مالیات میگیرن. اگر درآمد کمتر از اون کف بود از مالیات معاف میشن. خوب در مورد هنرمندان هم باید به همین صورت باشه دیگه. یعنی در این حد هم تعقل نمی کنن!! یا موضوع دیگه ای هست؟!!
والا همه جای دیگه هم وضع همین است
عده خاصی از پزشکان درآمد بالا دارند ، همه پزشکان حتی آنها که توان اجاره مطب ندارند به فرار مالیاتی میلیاردی متهم میشوند

عده خاصی از وکلا درآمد بالا دارند ، همه وکلا حتی آنها که توان اجاره شراکتی دفتر هم ندارند به فرار مالیاتی میلیاردی متهم میشوند!
ما چطور می تونیم حرف از اقتصاد بدون نفت بزنیم وقتی که فقط اقشار ضعیف باید مالیات بدهند .
افراد مشهور و متمول و سیاستمدار و ....... همه معافند
سلبریتی ها معافند
بازرگانان و کاسبان فرار مالیاتی دارند
پزشکان از کارت خوان و شفاف سازی حساب معافند
نمایندگان اموال خود را اعلام نمی کنند
و
و
و
اما امثال منی که سه میلیون تومان با اضافه کار دریافتی دارم ، هنوز حقوق نگرفته مالیاتم کم میشه
حتی برای خرید شارژ 2000 تومنی هم باید مالیات بدم

جای تاسف داره از بی برنامه گی و بی نظمی و بی مدیریتی در کشور .
موقع انتخابات و راهپیمائی هم از مردم مستضعف مایه میزارن
از سلبریتی ها انتقام گرفته شد
ایا به فکر کارگر ها هم هستید یا فقط بازیگران ؟ چون حرفشان در رو دارد و توسط مردم شنیده میشود به ایشان باج میدهید



یک سوال
همان بازیگری که به قول شما در سال کم کار می کند یا دو سال یک بار کار میکند درامدش رو به تعداد ماه هایی که کار کرده و نکرده تقسیم کنی آیا کمتر از یک کارگر یا کارمند دون پایه می شود؟
چرا باید به این بازیگران مفت خور مالیات را بخشید؟
چرا باید معافیت مالیاتی داشته باشند؟
دولت محترم پرداخت هزینه های پزشکی جانبازان را در ادارات را دوسال است بدلیل نداشتن نقدینگی لغو کرده و سلبریتی ها را معاف از پرداخت مالیات بعلت داشتن بودجه اضافی؟؟؟
ایا کارگران واجب تر نبودند ؟
مسئولان دلسوز دولت و مجلس که همیشه حامی اقشار کم درآمدی مانند کارمندان، کارگران و بازنشستگان بوده و هستید لطفا مالیات سنگین و مضاعف از ثروتمندانی مثل بازیگران سینما و تلویزیون ، خوانندگان و .... بگیرید و در جهت عدالت به حقوق کم درآمدهای جامعه اضافه کنید.
معافشون کنین تا ثناگوی دولت بمونن!
همه باید مالیات دهند زیرا این از حقوق حکومت اسلامی است بنابراین معاف کردن عده ای انهم با درامدهای فوق میلیاردی هم خلاف قانونه و هم خلاف شرع
کی به شما اجازه داده همچین کاری بکنید که هنرمندان از مالیات معاف بشن !!!!
چرا رفراندوم نمیزاری دولت پیگیره رفراندوم!!!!!!
هر فردی با درآمد بالاتر از سقف معافیت مالیاتی سالانه باید مالیات بده
به نظر ینده و خیلی از اطرافیان . هنرپیشگان نیز می بایست مانند یک کارمند ساده در یک شرکت . مالیات پرداخت کنند . جالبه که درامد هنرپیشگان جند صد برابر یک فرد عادیست . پس دلیلی ندارد که مالیات ندهند . مگر اینان از امکانات کشور استفاده نمی کنن ؟؟؟؟؟
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس