بازدید 2705
۱
دکترعلیرضا رییسی با اعلام این خبر، افزود: در کلانشهرها، آلودگی هوا به ویژه ذرات معلق کمتر از ۲.۵ میکرون وارد ریه و بافت بدن افراد شده و عوارض زیادی به وجود می‌آورد.
کد خبر: ۹۴۱۳۶۳
تاریخ انتشار: ۱۲ آذر ۱۳۹۸ - ۱۲:۰۲ 03 December 2019

معاون بهداشت وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی از تاثیر آلودگی هوا بر بیش از ۳۳ هزار مرگ سالانه در کشور خبر داد.

به گزارش ایسنا، دکترعلیرضا رییسی با اعلام این خبر، افزود: در کلانشهرها، آلودگی هوا به ویژه ذرات معلق کمتر از ۲.۵ میکرون وارد ریه و بافت بدن افراد شده و عوارض زیادی به وجود می‌آورد.

وی بیان کرد: طی سال‌های ۹۲ تا ۹۴ شاهد کاهش غلظت آلاینده‌های هوا بودیم، اما از سال ۹۴ تا ۹۶ افزایش غلظت و آلودگی هوا را داشته ایم و هم اکنون این آلودگی ۳.۳ برابر حد مجاز جهانی است.

رییسی تصریح کرد: هزینه‌های مستقیم و غیر مستقیم تحمیلی ناشی از آلودگی هوا بسیار زیاد است که تعطیلی مدارس، دانشگاه ها، بازار بخشی از آن است.

وی با بیان اینکه طبق برآورد سازمان بهداشت جهانی این هزینه در ایران بالغ بر ۳۰ میلیارد دلار و برابر با ۲.۴۸ درصد تولید ناخالص ملی است، خاطرنشان کرد: طبق آمار، میزان مرگ و میر ناشی از آلودگی هوا در تهران در سال ۹۷، بالغ بر ۳ هزار نفر از افراد بالای ۳۰ سال بود که بیماران مزمن تنفسی ۸۵ نفر، سرطان ریه ۹۶ نفر، بیماران قلبی ۱۰۵۸ نفر و سکته‌های مغزی ۵۲۶ نفر بودند.

بنابر اعلام روابط عمومی وزارت بهداشت، معاون بهداشت وزارت بهداشت تاکید کرد: برای کلانشهر‌هایی مانند تهران و اصفهان نیازمند برنامه‌ها و تمهیدات ویژه هستیم. همچنین، در جنوب، غرب و شرق کشور با پدیده غبارآلودگی نیز مواجه هستیم که راهکار‌های این آلودگی‌ها باید مورد توجه قرار گیرد.
اشتراک گذاری
برچسب ها
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۳
انتشار یافته: ۱
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۳:۵۹ - ۱۳۹۸/۰۹/۱۲
سلام:برای رفع آلودگی هوا ،رفع معضل ترافیک ،کم مصرف کردن بنزین و صرفه جویی در وقت و انرژی که اکثر کشورهای پیشرفته دنیا آن را تجربه کردند راهی جز توسعه مترو در کلان شهر ها مخصوصا تهران نداریم تهران نیاز به 20 خط مترو با توقف دو دقیقه درهر ایستگاه مترو و بیش از30خط اتوبوسرانی BRT نیازمند است. از دیگر عوامل رفع آلودگی هوا سهمیه بندی و متعادل کردن قیمت بنزین ،اخذ مالیات از خودروهای تک سرنشین در مرکز شهر وتوسعه جامع و ریل پایه حمل و نقل عمومی صرفآ مترو و BRT ، تعطیلی یک ساعت زودتر کارمندان ،تولید موتور وخودروهای برقی و هیربدی داخلی و استفاده آن بجای خودروهای بنزین سوز ،تولید خودروهای با مصرف پائین و همچنین توسعه اتوبوس ،مینی بوس و و ون است اما تاکسی ها اصلآ نمی توانند کمکی به رفع آلودگی هوا و رفع ترافیک نمایند زیراخود تاکسی های سواری به اندازه سایر ماشین ها ی شخصی ترافیک و بعضاً آلودگی هوا ایجاد می کنند. متاسفانه مجلس و دولت ها در این امر مهم و حیاتی کوتاهی وغفلت می کنند
نظر شما

سایت تابناک از انتشار نظرات حاوی توهین و افترا و نوشته شده با حروف لاتین (فینگیلیش) معذور است.

نام:
ایمیل:
* نظر:
برچسب منتخب
انتخابات مجلس یازدهم آنفلوانزا آلودگی هوا محسن پورسیدآقایی مسعود سلیمانی طرح ملی مسکن مجید بهرامی حمید شهریاری محمد شیاع زهرا امیرابراهیمی