بازدید 10770

سردار جلالی: اصلاح قیمت بنزین به شدت بد اجرا شد

طرح افزایش قیمت بنزین به حدی بد اجرا شد که برخی معتقدند احتمال نفوذ دشمن در سیستم مدیریتی کشور وجود دارد که البته وزارت اطلاعات باید درخصوص آن به جمع‌بندی برسد و اعلام نظر کند.
کد خبر: ۹۴۰۸۵۰
تاریخ انتشار: ۱۰ آذر ۱۳۹۸ - ۰۹:۴۹ 01 December 2019

سردار جلالی گفت: طرح افزایش قیمت بنزین به حدی بد اجرا شد که برخی معتقدند احتمال نفوذ دشمن در سیستم مدیریتی کشور وجود دارد که البته وزارت اطلاعات باید درخصوص آن به جمع‌بندی برسد و اعلام نظر کند.

به گزارش «تابناک» به نقل از، سردار غلامرضا جلالی در اولین مجمع فعالان بسیجی و جهادی دفاع سایبری کشور با بیان اینکه کشور ما امروز در یک درگیری سینه به سینه و نزدیک با استکبار قرار دارد، اظهار کرد: در این جنگ با یک مثلث، غربی، عربی، عبری روبه‌رو هستیم که علیه کشور ما اقدامات خصمانه انجام می‌دهند.

وی با تاکید بر اینکه امروز با مدل جدیدی از تهدیدات پیچیده روبه‌رو هستیم که لایه‌های مختلفی دارد و فهم آن دشوار است، گفت: موشکافی این تهدیدات برای تفکر بسیجی یک ضرورت است، چون امروز دشمن، استراتژی «قدرت هوشمند» را در پیش گرفته است؛ یعنی از همه مولفه‌های قدرت خود در بخش‌های متناظری ما که در آن دچار ضعف هستیم برای ضربه زدن استفاده می‌کند.

جلالی گفت: یکی از مولفه‌های این نبرد، نداشتن محدودیت برای حمله از سوی دشمن است؛ یعنی دشمن هر کجا که ظرفیت داشته باشد حمله می‌کند. مولفه دیگر نیز فناوری­‌های هم‌افزاست. یعنی دشمن از ظرفیت تکنولوژی‌های مختلف در کنار هم برای پیشبرد اهدافش استفاده می‌کند و مولفه سوم، شناسایی نقاط ضعف کشور مقابل است. یعنی دشمن براساس نقاط ضعف طرف مقابل استراتژی‌اش را تدوین می­‌کند.

وی با بیان اینکه مواجهه ما با دشمن در حداقل پنج جبهه از اواسط سال 97 آغاز شد و همچنان ادامه دارد، اظهار کرد: این حوزه‌های درگیری شامل حوزه‌های نظامی مانند اقدامات امنیتی و تروریستی، جنگ اقتصادی، سیاسی و سایبری است که البته جنگ سایبری در دو لایه زیرساختی و مردم‌محور مبتنی بر شبکه‌های اجتماعی علیه ما آغاز شده است.

استراتژی‌های دشمن با هدف قرار گرفتن پهپاد جاسوسی آمریکا به بن‌بست خورد

جلالی با بیان اینکه آمریکا به دنبال این بود که این تهدیدات را گام به گام پیش ببرد به طوری که با یکدیگر هم‌پوشانی و هم‌افزایی داشته باشند، گفت: دشمن ابتدا با لشکرکشی به منطقه به دنبال ایجاد شبح جنگ بر سر کشور ما و ایجاد رعب و وحشت بود. در کنار آن با استفاده از ابزارهای اقتصادی سعی در ایجاد فشار بیشتری بر کشور را داشت تا این دو در کنار هم سبب ایجاد گسست اجتماعی و نارضایتی شود اما تمام این استراتژی‌ها با هدف قرار گرفتن پهپاد جاسوسی آمریکا با بن‌بست مواجه شد.

رئیس سازمان پدافند غیرعامل کشور ادامه داد: دشمن دلخوش به این بود که ما در پدافند هوایی دچار ضعف هستیم و به خیال خود بالای 30 هزار پا را محل جولان خود تصور می‌کرد اما با این اقدام تمام گزینه‌هایش ناکارآمد شد.

وی با بیان اینکه دشمن در عرصه سیاسی نیز به دنبال معطل کردن ایران بر سر برجام بود تا زمان لازم را برای اعمال فشارهای حداکثری در حوزه اقتصادی به دست آورد، گفت: خوشبختانه با درایت رهبری، گام‌های تدریجی برای خروج برجام برداشته شد و در این لایه نیز تیر دشمنان به سنگ خورد.

رئیس سازمان پدافند غیرعامل کشور با اشاره به اقدامات دشمن در جنگ اقتصادی علیه ایران اظهار کرد: در لایه جنگ اقتصادی توانستیم با تثبیت قیمت ارز و ثبات بازار و تقویت تولید داخلی، پیامدهای اقتصادی این جنگ را متوقف کنیم و در گام دوم پیامدهای این جنگ را مدیریت و در گام بعدی نیز با شروع تدریجی تولید، آثار فرصت­زای تهدیدات اقتصادی نیز دیده شد.

جلالی با اشاره به لایه جنگ سایبری علیه ایران نیز تصریح کرد: سال‌ها آمریکا تلاش می‌کرد در همه حمله‌های سایبری انگشت اتهام را به سوی ما نشانه برود و ایران را یک مهاجم آنارشیست سایبری به دنیا معرفی کند. اما بعد از ناکام ماندنش در لایه های مختلف، رسما جنگ سایبری را علیه ایران اعلام کرد و حتی حوزه های هدف حمله همچون دریایی، حمل و نقل و انرژی را معرفی کرد.

افکار عمومی کشورمان را دو دستی تقدیم بیگانگان کرده‌ایم

وی با بیان اینکه حوزه دیگر حملات سایبری دشمن، عرصه جنگ مردم محور مبتنی بر شبکه‌های اجتماعی بود، تاکید کرد: در این لایه، افکار عمومی به عنوان حیاتی‌ترین دارایی کشور، توسط شبکه‌های مجازی، شکل‌گیری، هدایت و به کارگیری می‌شود. نمونه این حربه را در حوادث اخیر شاهد بودیم که در صورت عدم مدیریت افکار عمومی با چه تهدیداتی روبه‌رو خواهیم شد.

رئیس سازمان پدافند غیرعامل کشور ادامه داد: حال با این شرایط که دشمن چندین قرارگاه ثابت برای حملات سایبری دارد و برای آن طرح‌ریزی کرده و برای شرایط خاص نقشه کشیده است و از همه ظرفیت‌ها بهره می‌برد، ما دچار یک وادادگی و ولنگاری در صیانت از افکار عمومی جامعه هستیم. گفته می‌شود حدود 40 میلیون از افراد این کشور عضو شبکه‌های اجتماعی خارج‌پایه هستند که تقریبا همه جمعیت فعال کشور است. یعنی ما افکار عمومی کشورمان را دو دستی تقدیم بیگانگان کرده‌ایم تا هر کاری که دلشان می‌خواهد انجام دهند.

جلالی با اشاره به اجرای طرح اصلاح قیمت انرژی نیز گفت: معتقدم با توجه به اینکه ما تجربه اجرای قانون هدفمندسازی یارانه‌ها را داشتیم باید با توجه به شرایط جامعه این تصمیم به شیوه مناسب‌تری و با اقناع افکار عمومی اجرا می‌شد تا شرایط بعد آن رقم نمی‌خورد؛ این طرح به حدی بد اجرا شد که برخی معتقدند احتمال نفوذ دشمن در سیستم مدیریتی کشور وجود دارد که البته وزارت اطلاعات باید درخصوص آن به جمع‌بندی رسیده و اعلام نظر کند.

اگر شبکه­‌های اجتماعی را مدیریت می‌کردیم، لازم نبود مانند عصر حجر اینترنت قطع شود

رئیس سازمان پدافند غیرعامل کشور با تاکید بر اینکه عدم مدیریت درست شبکه‌های اجتماعی سبب شد تا شورای امنیت کشور مجبور به قطع اینترنت شود، ادامه داد: اگر وضعیت شبکه­‌های اجتماعی خارج‌پایه را مدیریت می‌کردیم لازم نبود مانند عصر حجر اینترنت کشور قطع شود.

شرایط اخیر، آزمون شبکه ملی اطلاعات نبود

وی در خصوص برخی ادعاها مبنی بر اینکه در شرایط اخیر شبکه ملی اطلاعات آزمون خود را خوب پس داده است، افزود: آنچه در شرایط اخیر شاهد آن بودیم آزمون شبکه ملی اطلاعات نبود چون این شبکه زمانی می‌تواند آزمون پس دهد که از خارج کشور اینترنت قطع شود و آنگاه کارکردهای حیاتی خود را حفظ کند و بتواند نیازهای جامعه را در این بخش بدون هیچ مشکلی مرتفع کند، نه اینکه به صورت انتخابی اینترنت برای برخی بخش‌ها وصل باشد.

وی ادامه داد: اکنون دشمن ظرفیت‌هایی همچون قرارگاه سایبری ناتو در کشور استونی، قرارگاه عملیات شناختی در آلبانی که توسط منافقین کنترل می‌شود، مرکز عملیاتی اعتدال عربستان و مرکزی که توسط سلطنت‌طلبان در یکی از کشورهای همسایه شکل گرفته را علیه ما به کار گرفته است.

نظام عملیاتی پدافند سایبری ابلاغ شده و مجمع فعالان بسیجی در آن مشارکت دارند

رئیس سازمان پدافند غیرعامل با بیان اینکه برای یک آرایش کارآمد در حوزه دفاع سایبری نیازمند یک نظام عملیاتی هستیم، گفت: ما نظام عملیاتی پدافند سایبری را طراحی کرده‌ایم و در ستاد کل به تصویب رسانده­‌ایم که با امضای سرلشکر باقری ابلاغ شده است. این ساختار یک بخش حاکمیتی دارد که ایجاد شده است و یک بخش کار نیز استفاده از ظرفیت شرکت‌ها و بخش خصوصی است که ما در قالب حوزه بسیج باید از ظرفیت‌های آن استفاده کنیم، برای آن طرح‌ریزی داشته باشیم و در سامانه منظمی کارکردهای آن را دنبال کنیم.

وی با بیان اینکه در چارچوب استراتژی که رهبر انقلاب به عنوان نقشه راه برای ما تدوین کرده است، باید دفاع فعال را در دستور کار قرار دهیم، گفت: هدف نهایی قرارگاه پدافند سایبری کشور، دفاع از قلمرو و دارایی‌های سایبری کشور است و هدف مجمع فعالان بسیجی و جهادی دفاع سایبری کشور نیز مشارکت در این امر دفاعی است.

سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# غزه # ماه رمضان # عید نوروز # کاظم صدیقی # دعای روز هشتم رمضان # دعای سال تحویل
وب گردی