بازدید 4615

رایزنی حماس با رهبران گروه‌های فلسطینی در بیروت

هیات بلندپایه جنبش مقاومت اسلامی حماس به ریاست صالح عاروری نائب رئیس دفتر سیاسی این جنبش با رهبران گروه‌های فلسطینی در بیروت دیدار کرد.
کد خبر: ۹۴۰۴۸۹
تاریخ انتشار: ۰۸ آذر ۱۳۹۸ - ۱۰:۴۵ 29 November 2019
به گزارش تابناک به نقل از مهر، هیات بلندپایه جنبش مقاومت اسلامی حماس به ریاست صالح عاروری نائب رئیس دفتر سیاسی این جنبش با رهبران گروه‌های فلسطینی در بیروت دیدار کرد.

بر اساس این گزارش؛ در این دیدار زیاد النخاله دبیرکل جنبش جهاد اسلامی و هیات همراه، ماهر الطاهر مسئول دایره سیاسی جبهه خلق برای آزادی فلسطین و هیات همراه، فهد سلیمان معاون دبیرکل جبهه دمکراتیک برای آزادی فلسطین و هیات همراه، طلال ناجی مشاور دبیرکل جبهه خلق ـ. فرماندهی کل و هیات همراه، ابو نضال اشقر معاون دبیرکل جبهه آزادی بخش فلسطین و هیات همراه و ابو حازم دبیر جنبش فتح و هیات همراه وی حضور داشتند.

هیات حماس نیز متشکل از صالح عاروری، خلیل حیه، روحی مشتهی، عزت رشق و حسام بدران اعضای دفتر سیاسی این جنبش و احمد عبدالهادی نماینده این جنبش در بیروت و وسام ابوشماله از رهبران این جنبش بود.

رهبران گروه‌های فلسطینی در این دیدار در مورد آخرین تحولات فلسطین و چالش‌های پیش رو و وضعیت آوارگان فلسطینی در اردوگاه‌های لبنان بحث و تبادل نظر کردند.

حاضرین در این نشست تعامل وحشیانه سازمان زندان‌های رژیم صهیونیستی با اسیر سامی ابو دیاک که به شهادت وی منجر شد را به شدت محکوم کرده و این اقدام را نقض صریح تمامی قوانین و معاهدات بین المللی دانسته و خواستار تحرک و مداخله فوری تمامی طرف‌های بین المللی برای نجات و آزادی هزاران اسیر فلسطینی از زندان‌های صهیونیستی شدند و تاکید کردند که مقاومت بهترین و مناسب‌ترین راهکار برای آزادی اسرا از زندان است.

رهبران گروه‌های فلسطینی همچنین عنوان کردند که اقدام اخیر آمریکا در مشروعیت بخشی به شهرک سازی رژیم غاصب صهیونیستی در اراضی اشغالی فلسطین کاملا با قوانین بین المللی و مبانی حقوق بشر در تضاد است و این اقدام گامی در جهت اجرای طرح صلح مدنظر آمریکا موسوم به معامله قرن است که حقوق ملت فلسطین را به کلی نادیده می‌گیرد.

آن‌ها تاکید کردند که بهترین پاسخ به این اقدام آمریکا، تحقق وحدت ملی فلسطینیان و بهبود اوضاع داخلی بر اساس توافقنامه‌های امضا شده است.

رهبران گروه‌های فلسطینی حمله تجاوزکارانه ارتش رژیم صهیونیستی به غزه و ترور شهید بها ابو العطا از فرماندهان گروهان‌های قدس و تلاش نافرجام دشمن صهیونیستی برای ترور اکرم العجوری عضو دفتر سیاسی این جنبش در دمشق را به شدت محکوم کرده و ثبات و پایداری ملت فلسطین در برابر دشمن و پاسخ قاطع و کوبنده مقاومت به جنایات این رژیم را ستودند.

آن‌ها بر ضرورت تسریع در تحقق وحدت ملی به منظور مقابله با خطرات و تهدیدات پیش روی مساله فلسطین به ویژه طرح شوم موسوم به معامله قرن که هدف از آن نابودی مساله فلسطین است، تاکید کرده و خواستار ادامه تلاش‌ها برای سر و سامان دادن به اوضاع داخلی فلسطین و و زمینه سازی برای برگزاری انتخابات سراسری شدند.

در این نشست به وضعیت آوارگان فلسطینی در لبنان رسیدگی و بر حق مسلم آنان در برخورداری از یک زندگی شرافتمندانه و دست یابی به حقوق مدنی و انسانی خود تاکید شد و از آژانس آنروا خواسته شد نیاز‌های ضروری و حیاتی آوارگان را تامین کند.

رهبران جنبش حماس شهادت ابو العطا را تبریک و تسلیت گفته و بر ادامه همکاری و هماهنگی بین گروه‌های مقاومت فلسطین برای مقابله با دشمن در عالی‌ترین سطح ممکن تاکید کردند.
تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس # تعطیلی پنجشنبه ها # توماج صالحی