بازدید 4556

اوپک پلاس تحت فشار افزایش تولید دیگر کشورهاست

رئیس آژانس بین‌المللی انرژی گفت کشورهای عضو اوپک باید تصمیمی درست برای اقتصاد جهان که «بسیار شکننده» است، بگیرند. اما آنچه من می‌بینم این است که فشار بر اوپک بعلاوه روسیه زیاد است.
کد خبر: ۹۴۰۲۰۳
تاریخ انتشار: ۰۶ آذر ۱۳۹۸ - ۱۳:۴۲ 27 November 2019

به گزارش فارس به نقل از رویترز، رئیس آژانس بین‌المللی انرژی گفت کشورهای عضو اوپک که هفته آینده برای بحث در مورد سطح تولید نفت دیدار می‌کنند، باید تصمیمی درست برای اقتصاد جهان که «بسیار شکننده» است، بگیرند.

فاتح بیرول، در مصاحبه‌ای در حاشیه کنفرانس انرژی در اوسلو گفت: «این بستگی به کشورهای عضو اوپک دارد اما آنچه من می‌بینم این است که فشار بر اوپک بعلاوه روسیه، در نتیجه تولید بالای از سوی کشورهای (تولیدکننده) غیراوپکی است نظیر آمریکا، برزیل، نروژ، گویان و دیگر کشورها، زیاد است.»

«نفت زیادی در بازار خواهد بود. من امیدوارم که آنها تصمیم درستی برای خود و اقتصاد جهان که هنوز بسیار شکننده است، بگیرند.»

در مجموع، وی معتقد است به علت تقاضای کم برای نفت ناشی از کندی رشد اقتصادی به ویژه در چین، عرضه نفت بسیار زیاد باشد.

بیرول گفت انتظار دارم که به علت مشکلات مالی برخی تولیدکنندگان آمریکایی و نه به دلیل کم شدن منابع شیل، رشد تولید در بخش نفت شیل از سطح بی سابقه در گذشته، کند شود.

«من ابدا انتظار کاهش ندارد اما انتظار دارم رشد تولید کند شود.»

وی توضیح داد: «ما دیگر شاهد رشد شدید در تولید نفت شیل آمریکا نخواهیم بود اما هنوز رشد تولید از ناحیه آمریکا خواهد بود نه تنها از سوی نفت شیل بلکه از سوی خلیج مکزیک.»

سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هجدهم رمضان # شب قدر