بازدید 3785

روند کاهشی نرخ بهره در ایستگاه پایانی؟

کد خبر: ۹۴۰۰۴۸
تاریخ انتشار: ۰۶ آذر ۱۳۹۸ - ۰۲:۲۷ 27 November 2019

رئیس بانک مرکزی آمریکا گفت نیازی به کاهش نرخ بهره در آینده نزدیک وجود ندارد.

به گزارش ایسنا به نقل از اسوشیتدپرس، جروم پاول که برای سخنرانی در جمع اعضای اتاق بازرگانی ایالت رود آیلندز حاضر شده بود با اشاره به این‌که نرخ بیکاری با ثبت رقم ۳.۶ درصد به یکی از پایین‌ترین سطوح تاریخ نیم قرن اخیر خود رسیده است افزود که دستمزدها افزایش یافته و افراد بیشتری نیز وارد بازار کار شده اند.

بانک مرکزی آمریکا آبان ماه با کاهش ۰.۲۵ درصدی نرخ بهره و قرار گرفتن این نرخ در سطح ۱.۵ تا ۱.۷۵ درصدی موافقت کرد تا بدین ترتیب سومین کاهش متوالی نرخ بهره در سال جاری به ثبت برسد. با این حال به نظر می رسد که این چرخه دست کم در مقطع فعلی ادامه نخواهد یافت و سیگنال‌های مخابره شده از طرف مدیران بانک مرکزی آمریکا این مساله را تایید می‌کند.

باقی ماندن نرخ تورم در محدوده کمتر از ۲ درصد هدفگذاری شده توسط فدرال رزرو باعث شده است احتمال توقف روند کاهشی نرخ بهره در بزرگ ترین اقتصاد جهان پس از سه کاهش متوالی تقویت شود.

پاول در اظهاراتی که به این گمانه زنی ها دامن زد، گفت که نیازی به کاهش بیشتر نرخ بهره در آینده ای نزدیک وجود ندارد.  

پاول حفظ رشد اقتصادی آمریکا را در سطح کنونی یکی از رسالت های بانک مرکزی دانست و افزود: در سال های اخیر تصویر امیدوار کننده تری از بازار کار با توجه به افزایش شمار شاغلین و حداقل سطح دستمزدها داشته‌ایم. این فقط یک نقطه شروع است چرا که هنوز فضای زیادی برای ساختن دستاوردهای بزرگ‌تر وجود دارد.

در شرایطی که نرخ تورم پایین آمریکا از نظر بسیاری از مردم مساله ای مطلوب است، ابزارهای فدرال رزرو در نتیجه این نرخ تورم در حالی که نرخ بهره نیز در سطح پایینی قرار دارد برای مقابله با بحران های احتمالی در آینده محدود شده است. پاول ضمن اشاره به این مساله گفت: به همین خاطر باید مطمئن شویم که از ابزارهای خود به درستی برای اطمینان یافتن از مقابله با انتظارات منفی تورمی و رشد، بهره گرفته ایم.

در این دیدار هم چنین جینا ریموندو، فرماندار دموکرات این ایالت با تمجید از اقدامات بانک مرکزی، خطاب به پاول گفت: فکر می‌کنم شما کار خارق العاده ای انجام داده اید.

وی در ادامه با انتقاد تلویحی از اظهارات ترامپ ضد پاول گفت: به هر حال هر کسی راجع به این که بانک مرکزی باید چه کاری انجام دهد نظر خود را دارد.

 

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس
آخرین اخبار