بازدید 39851

قیمت دلار و یورو امروز سه شنبه ۵ آذر ۹۸/ تحلیل رئیس کل بانک مرکزی از روند بازار ارز/ افزایش ۳۰۰ تومانی دلار در صرافی بانکی

بازار ارز در حالی چهارمین روز هفته را آغاز می‌کند که روند دو روز گذشته نشان از رشد شاخص ارزی دارد. تا جاییکه بازارساز نیز با افزایش نرخ خرید و فروش سعی در جلوگیری از ورود تقاضای کاذب به بازار داشته است. این در حالی است که در ساعت پایانی معاملات روز گذشته، دلار به نقطه ۱۲ هزار و ۳۶۰ تومانی رسید.
کد خبر: ۹۳۹۸۴۱
تاریخ انتشار: ۰۵ آذر ۱۳۹۸ - ۰۹:۰۷ 26 November 2019
قیمت دلار و یورو
 
تابناک اقتصادیبازار ارز در حالی چهارمین روز هفته را آغاز می‌کند که روند دو روز گذشته نشان از رشد شاخص ارزی دارد. تا جاییکه بازارساز نیز با افزایش نرخ خرید و فروش سعی در جلوگیری از ورود تقاضای کاذب به بازار داشته است. این در حالی است که در ساعت پایانی معاملات روز گذشته، دلار به نقطه ۱۲ هزار و ۳۶۰ تومانی رسید.

به گزارش تابناک اقتصادی؛ در معاملات امروز سه شنبه پنجم آبان ماه ۹۸، شاهد ادامه افزایش نرخ دلار در کانال ۱۲ هزار تومانی هستیم. به گونه‌ای که در صرافی‌های مجاز و بانکی سطح کشور، هر اسکناس دلار آمریکا به نرخ ۱۲۲۰۰ تومان از مردم خریداری می‌شود و به قیمت ۱۲۳۵۰ تومان به متقاضی دریافت دلار فروخته می‌شود که این رقم نسبت به روز گذشته، ۳۰۰ تومان گران‌تر شده است. همچنین در بازار آزاد، نرخ دلار به رقم ۱۲۴۰۰ تومان رسیده است.

همچنین هر اسکناس یورو در این صرافی ها، به نرخ ۱۳۴۰۰ تومان از مردم خریداری و به قیمت ۱۳۵۵۰ تومان به متقاضی دریافت یورو فروخته می‌شود که نسبت به روز دوشنبه، ۲۵۰ تومان افزایش داشته است. یورو نیز در بازار آزاد به رقم ۱۳۷۰۰ تومان رسیده است.
 
به گفته برخی از فعالان ارزی، در روز‌های اخیر حواله درهم بار دیگر تبدیل به سیگنال‌دهنده مهم قیمتی در بازار ارز داخلی شده است. از نظر این دسته دیروز نیز رشد نرخ حواله درهم مهم‌ترین عاملی بود که خرید‌های ارزی بازیگران خیابان فردوسی را تحت تاثیر قرار داده است.

تحلیل رئیس کل بانک مرکزی از روند بازار ارز

عبدالناصر همتی با انتشار پیامی در صفحه اینستاگرام خود با اشاره به تداوم ثبات نسبی بازار ارز نوشت: «بارها تأکید کرده ام که بانک مرکزی به تداوم ثبات نسبی بازار ارز و حفظ قدرت رقابت پذیری اقتصاد اهمیت ویژه ای قائل است. به نظر بنده رمز تداوم ثبات در این بازار و به تبع آن در سایر بازارها، توجه به بنیان های بازار در کنار حضور پرقدرت بازارساز برای جلوگیری از سفته بازی و نوسان گیری در این بازار است.»

رئیس کل بانک مرکزی همچنین در ادامه پیام خود آورده است:« آنچه که این روزها دیده می شود نیز ناشی از عملکرد برخی از صادرکنندگانی است که بعضا به سبب جو روانی ناشی از حوادث بعد از افزایش نرخ بنزین و شروع تسویه حساب های تجار با خارجیان در پایان سال میلادی، تلاش می کنند ارز خود را با نرخ های بالاتر عرضه نمایند. به همین دلیل علیرغم اعلام نرخ های غیرواقعی، تقاضایی حتی برای نرخ های کمتر از آن در صرافی ها وجود ندارد.»

رئیس کل بانک مرکزی در بخش پایانی پیام خود نیز اعلام کرده است: «بانک مرکزی در این مواقع با حضور پرقدرت در بازار حواله ای ارز، عدم تعادل های مقطعی را مرتفع و تعادل مبتنی بر متغیرهای واقعی را همانند بازار اسکناس به بازار حواله برمی گرداند.»

نرخ رسمی 47 ارز به روایت بانک مرکزی

نرخ ارز    ۱۳۹۸/۰۹/۰۵
USD دلار آمريکا ۴۲,۰۰۰ eq
GBP پوند انگليس ۵۴,۱۶۳ up
CHF فرانک سويس ۴۲,۱۵۴ up
SEK کرون سوئد ۴,۳۶۰ down
NOK کرون نروژ ۴,۵۷۸ down
DKK کرون دانمارک ۶,۱۹۲ down
INR روپيه هند ۵۸۷ eq
AED درهم امارات متحده عربی ۱۱,۴۳۷ eq
KWD دينار کويت ۱۳۸,۲۰۰ down
PKR100 يکصد روپيه پاکستان ۲۷,۰۳۵ up
JPY100 یکصد ين ژاپن ۳۸,۵۴۸ down
HKD دلار هنگ کنگ ۵,۳۶۶ down
OMR ريال عمان ۱۰۹,۲۳۳ down
CAD دلار کانادا ۳۱,۵۵۴ down
NZD دلار نيوزيلند ۲۶,۹۶۵ down
ZAR راند آفريقای جنوبی ۲,۸۴۷ down
TRY لير ترکيه ۷,۳۱۳ down
RUB روبل روسيه ۶۵۷ down
QAR ريال قطر ۱۱,۵۳۹ eq
IQD100 يکصد دينار عراق ۳,۵۱۶ up
SYP لير سوريه ۸۲ eq
AUD دلار استراليا ۲۸,۴۷۷ down
SAR ريال سعودی ۱۱,۲۰۱ eq
BHD دينار بحرين ۱۱۱,۷۰۴ eq
SGD دلار سنگاپور ۳۰,۷۵۵ down
BDT100 يکصد تاکای بنگلادش ۴۹,۵۳۰ down
LKR10 ده روپيه سريلانکا ۲,۳۱۹ down
MMK کيات ميانمار (برمه) ۲۸ eq
NPR100 يکصد روپيه نپال ۳۶,۴۷۵ up
AMD100 يکصد درام ارمنستان ۸,۷۹۲ up
LYD دينار ليبی ۲۹,۸۴۰ down
CNY یوان چين ۵,۹۷۴ up
THB100 يکصد بات تايلند ۱۳۸,۹۴۰ down
MYR رينگيت مالزی ۱۰,۰۴۸ down
KRW1000 يک هزار وون کره جنوبی ۳۵,۶۹۶ up
JOD دينار اردن ۵۹,۲۴۰ eq
EUR یورو ۴۶,۲۶۱ down
KZT100 يکصد تنگه قزاقستان ۱۰,۸۷۱ down
GEL لاری گرجستان ۱۴,۱۰۴ down
IDR1000 يک هزار روپیه اندونزی ۲,۹۸۲ up
AFN افغانی افغانستان ۵۳۳ down
BYN روبل جديد بلاروس ۲۰,۳۵۸ down
AZN منات آذربايجان ۲۴,۷۵۸ eq
PHP100 يکصد پزوی فيليپين ۸۲,۶۷۶ up
TJS سومونی تاجيکستان ۴,۳۳۳ eq
VEF بوليوار جديد ونزوئلا ۴,۲۰۶ eq
TMT منات جدید ترکمنستان ۱۲,۰۰۱ eq

 

 

 

 

 

 

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۲
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۱۲
برای خروج ارز محدودیت بگذارید. چین هم اینکار را کرده است. این وکلا مردم را گول می زنند و ارز را خارج می کنند.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۲۵ - ۱۳۹۸/۰۹/۰۵
چین همان کار کرده ؟ کجا و چی زمانی کرده و ایا در چین دلار بازار سیاه دارد یا هر چی داری بانک به قیمت روز خریدار است
به تنها کسی که مردم و بازار در مورد صحبت هایش اعتماد ندارند و همیشه نیز برعکس بوده رئیس بانک مرکزی است مراجعه کنید له ایامی که دلار ۵ هزارتومان بود و رئیس بانک مرکزی اسبق عینا همین جملات آقای همتی رو می گفتن یعنی دروغ در حالی که از پشت پرده خبردار بودند
قیمت ارز آنچه که بدست مردم میرسد است .!!!!
جناب همتی دوستان شما در بانک مرکزی قبلا هم از این تاکیدات زیاد کردن ولی حرف درمانی خیلی وقته دورش به اتمام رسیده. خود رئیس جمهور میگه پول نداریم آمار جهانی میگه فروش نفت به شدت پایین اومده . منم دوست داشتم دلار ثابت می موند ولی بازار مسیر خودشو میره.
قیمت ها کاذب است صرافی ها مجاز بانک مرکزی دلار 12200 میخرن شما میگی قیمت کاذب است چند دلار داری بده بانک مرکزی بیبین چند میخره بعدا تکذیب کن
دوباره شروع شد
حالا زمان پرداخت یارانه بنزین هم باید منتظر بالا رفتن قیمت دلار باشیم!
میشه لطف کنید این جدول نرخ رسمی رو نذارید. فقط داغ مردم رو تازه میکنه
آقای همتی مثل اینکه از اوضاع بازار خبر نداری
اینا اگه واقعا بخوان جلوی نواسانات رو بگیرن مسئله خیلی ساده هست خیلی فقط کافیه اعلام کنند از این به بعد هر پولی که به حساب هر کسی واریز میشه مشخص باشه بابت چی هست مثل همه جای دنیا اونوقت دلالان ارزی که من اسمشون رو میزارم اغتشاش گران اقتصادی نمیشینند تو دفتر یا خونشون و در روز رقم قابل توجهی ارز رو صرفا جهت سود جوی می‌خرن یا می فروشن بدون اینکه کوچکترین مالیاتی بدن میلیونها تومان در روز پول در میارن و اینقدر هم لابی دارن که بدانند کی بخرن و کی بفروشن ولی متاسفانه هیچ قانونی جهت منع اینکار در مجلس تصویب نمیشه ... دلالان معضل همیشگی اقتصاد ایران بوده و خواهند بود
اقاي همتي عزيز
از بازار يأب و بازار نياب و اينكه بفرماييد" همانطور كه گفتم و نگفتهم و غيره" چيزي عايد مردم و زندگي شون نميشه. واقعيت اينه كه دلار امروز ١٢ و ٣٨٠ تومن.
با فرمايشات شما ادم ياد اقاي سيف ميفته.
احتمالًا داريم ميريم بسمت دلار منطقي و پايدار !!
پول بنگلادش و افغانستان...از پول ایران با ارزشتره! دست مسوولین واقعا درد نکنه
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس # تعطیلی پنجشنبه ها # توماج صالحی
آخرین اخبار