بازدید 5543

طرح آزادی اجتماعات هر چه سریع‌تر در دستور کار قرار گیرد

کد خبر: ۹۳۹۷۲۲
تاریخ انتشار: ۰۴ آذر ۱۳۹۸ - ۱۸:۵۶ 25 November 2019

نماینده مردم تهران در مجلس از هیئت رئیسه مجلس درخواست کرد که گزارش کمیسیون شوراها و امور داخلی مجلس پیرامون طرح آزادی اجتماعات، هر چه سریعتر در دستور کار مجلس قرار گیرد.

به گزارش ایسنا، سیده فاطمه حسینی در جلسه علنی امروز (دوشنبه) مجلس شورای اسلامی در تذکری شفاهی به دولت گفت: ۶ سال فرصت سوزی در اجرای قانون برنامه برای افزایش تدریجی قیمت‌های حامل‌های انرژی را با سیاست ناگهانی افزایش قیمت بنزین و بدون در نظر گرفتن افکار عمومی، شفاف سازی به اجرا درآوردید تا هزینه گزافی را رقم بزنید. وزیر صنعت، معدن و تجارت نسبت نظارت فعال و اتخاذ تدابیر لازم جهت تنظیم بازار کالاهای اساسی با توجه به اصل فراوانی را جدی بگیرد. چنین اقدامی بدون سامانه یکپارچه امکان‌پذیر نیست.

نماینده مردم تهران در مجلس ادامه داد: توجه جدی دولت باید به استقرار و پوشش کامل و جامع بسته معیشتی و هدف‌گذاری آن باید به سمت کودکان باشد. مطالعات دانشگاهی نشان‌دهنده وضعیت نامطلوب غذایی در برخی شهرها و روستاها است که سلامت آنها را به صورت جدی به خطر می‌اندازد.

وی با استناد به اصل ۱۱۳ قانون اساسی خطاب به رئیس جمهور گفت: شما مسئولیت اجرای قانون اساسی را برعهده دارید. چرا برای اجرای اصل ۲۷ قانون اساسی که بیان می‌کند تشکیل اجتماعات و راهپیمایی‌ها بدون حمل سلاح آزاد است، اقدامی نکردید؟ قطعاً صف مردم ناراضی و معترض از افرادی که به غارت اموال عمومی دست می‌زنند، جدا است. اما شرایط برای اعتراض مسالمت آمیز باید توسط دولت فراهم می‌شد.

حسنی در پایان تذکر خود تاکید کرد: توجه جدی به فضای امن و آزاد در دانشگاه‌ها برای ابراز عقاید، حمایت و برگزاری کرسی‌های آزاداندیشی حیاتی است. ازهیأت رئیسه مجلس درخواست می‌کنم که هر چه سریع‌تر گزارش کمیسیون شوراها و امور داخلی مجلس شورای اسلامی پیرامون طرح آزادی اجتماعات در دستور کار مجلس قرار گیرد.

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
خرید چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # توماج صالحی # خیزش دانشجویان ضد صهیونیست # روز معلم