بازدید 13843
پیمانه اقتصادی؛

جریمه غول‌های خودروسازی آلمان برای ایجاد باند فروش فولاد/ ابهام و سردرگمی بر بازار طلا/ نوبخت: صرفه جویی ۶ میلیون لیتر بنزین در روز با سهمیه بندی جدید/ رئیس جمهور با چه شرطی افزایش قیمت بنزین را قبول کرد؟

این پیمانه تیتر‌هایی همچون تقویت ۶۲۵ واحدی شاخص کل بورس تهران، شاخص‌های بورسی جهان صعودی شدند، عقب‌نشینی «تسه» در آغاز آذر، کلاهبرداری بانکی ۱۳.۶۸ میلیارد دلاری در هند، بانک مرکزی در بهترین شرایط ذخایر ارزی و اسکناسی کشور قرار دارد، نوسان محدود دلار در کانال ۱۱ هزار تومانی، وزیر اقتصاد وضع مالیات بر سود سپرده‌های بانکی را تکذیب کرد و قیمت سکه در اولین روز کاری آذر را در بر دارد.
کد خبر: ۹۳۹۳۳۱
تاریخ انتشار: ۰۳ آذر ۱۳۹۸ - ۰۸:۰۰ 24 November 2019

تابناک اقتصادیتابناک هر روز بسته‌ای خبری از مطالب اقتصادی با اهمیت و مهم ایران و جهان، همچون تغییرات در بازار انرژی، بازار طلا، سکه، مسکن، نفت، خودرو و ... تا خبر‌ها و رویداد‌های جذاب اقتصادی را گردآوری می‌کند.

به گزارش «تابناک اقتصادی»؛ این پیمانه تیتر‌هایی همچون تقویت ۶۲۵ واحدی شاخص کل بورس تهران، شاخص‌های بورسی جهان صعودی شدند، عقب‌نشینی «تسه» در آغاز آذر، کلاهبرداری بانکی ۱۳.۶۸ میلیارد دلاری در هند، بانک مرکزی در بهترین شرایط ذخایر ارزی و اسکناسی کشور قرار دارد، نوسان محدود دلار در کانال ۱۱ هزار تومانی، وزیر اقتصاد وضع مالیات بر سود سپرده‌های بانکی را تکذیب کرد و قیمت سکه در اولین روز کاری آذر را در بر دارد.

تقویت ۶۲۵ واحدی شاخص کل بورس تهران

شاخص کل بورس تهران در معاملات روز شنبه در ساعت ابتدایی بازار با رشد بیش از هزار واحدی مواجه شد، لیکن در ادامه بخشی از راه رفته را بازگشت و سرانجام با با تقویت ۶۲۵ واحدی در ارتفاع ۳۰۵ هزار و ۶۲۲ واحدی قرار گرفت. به نقل از نبض بورس، شاخص بازار اول در حالی با عقب نشینی ۳۰۰ واحدی در ارتفاع ۲۲۰ هزار و ۴۸۶ واحدی قرار گرفت که شاخص بازار دوم با رشد ۴۶۷۲ واحدی رقم ۶۲۸ هزار و ۸۹۸ واحدی را به نمایش گذاشت. همچنین شاخص قیمت وزنی ارزشی با رشد ۱۶۷ واحدی رقم ۸۱ هزار و ۸۷۶ واحدی و شاخص کل هم وزن با افزایش ۸۳۶ واحدی در ارتفاع ۸۸ هزار و ۶۱۵ واحدی و شاخص قیمت هم وزن با رشد ۵۵۹ واحدی رقم ۵۹ هزار و ۲۴۳ واحدی را به نمایش گذاشتند. ارزش معاملات بورس تهران بیش از ۱۲۵۵.۹ میلیارد تومان بود که ناشی از داد و ستد بیش از ۲ میلیارد و ۶۰۱ میلیون سهم و اوراق مالی طی ۳۰۶ هزار و ۲۵ نوبت معاملاتی بود.

جریمه غول‌های خودروسازی آلمان برای ایجاد باند فروش فولاد/ ابهام و سردرگمی بر بازار طلا/ نوبخت: صرفه جویی ۶ میلیون لیتر بنزین در روز با سهمیه بندی جدید

شاخص‌های بورسی جهان صعودی شدند

شاخص‌های بورسی در آخرین روز از معاملات هفتگی، تحت تأثیر اخبار مربوط به جنگ تجاری و مسأله برگزیت  قرار گرفتند. دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا در سخنانی گفته است که چین و آمریکا به یک توافق اولیه بسیار نزدیک شده اند. قرار است ترامپ با ژی جین پینگ، رئیس‌جمهور چین در روزهای آتی دیدار و در خصوص راهکارهای خروج از بن بست گفت‌وگو کند. با این حال برخی نمایندگان مجلس سنا در یک اقدام ضد بهبود مناسبات با پکن از کاخ سفید خواسته اند تا معافیت موقت همکاری شرکت های آمریکایی با غول چینی هوآوی را لغو کنند. از سوی دیگر نیز هر چند برخی مقامات چینی از تداوم تلاش‌ها برای حل‌وفصل اختلافات تجاری با آمریکا خبر داده اند؛ اما رئیس جمهور این کشور گفته پکن ترسی از انجام اقدامات متقابل علیه آمریکا در صورت لزوم ندارد. 

در وال استریت، همه شاخص‌ها صعودی بودند تا جایی که شاخص "داوجونز ایدانستریال اوریج"  با ۰.۳۹ درصد افزایش نسبت به روز قبل و در سطح ۲۷ هزار و ۸۷۵.۶۲  واحد بسته شد، شاخص "اس اند پی ۵۰۰" با ۰.۲۲ درصد افزایش تا سطح ۳۱۱۰.۲۹ واحدی بالا رفت و دیگر شاخص مهم بورسی آمریکا یعنی " نزدک کامپوزیت" با افزایش ۰.۱۶ درصدی در سطح ۸۵۱۹.۸۹ واحدی بسته شد. در معاملات بازارهای بورس در اروپا، شاخص‌ها عملکرد مشابهی داشتند تا جایی که شاخص "فوتسی ۱۰۰" بورس لندن با جهش ۱.۲۲ درصدی تا ۷۳۲۶.۸۱ واحد بالا رفت، شاخص "کک ۴۰" بورس پاریس با افزایش ۰.۲ درصدی در سطح ۵۸۹۳.۱۳  واحد بسته شد و شاخص "دکس ۳۰" بورس فرانکفورت در آلمان با صعود ۰.۲ درصدی و ایستادن در سطح ۱۳ هزار و ۱۶۳.۸۸ واحدی به کار خود خاتمه داد. در مادرید شاخص "ایبکس ۳۵" ۰.۴۴ درصد بالا رفت و به ۹۲۵۴.۷۰  واحد رسید. از سوی دیگر در معاملات بورس‌های آسیا، شاخص "نیک کی ۲۲۵" بورس توکیو ژاپن با افزایش ۰.۳۲ درصدی تا سطح ۲۳ هزار و ۱۱۲.۸۷ واحدی بالا رفت، شاخص " هانگ سنگ" بورس هنگ کنگ با افزایش  ۰.۴۸ درصدی به ۲۶ هزار و ۵۹۵.۰۸  واحد رسید.

عقب‌نشینی «تسه» در آغاز آذر

روز شنبه شاهد برتری بلامنازع عرضه اوراق «تسه» و کاهش سطح عمومی قیمت در این بازار بودیم. با وجود تقویت بهای هر ورقه «تسه» دی ماه ۹۶ (نمودار روبه‌رو) در معاملات دیروز اما فضای «تسه»ها در مجموع کاهشی بود. در این میان، تنها سه امتیاز وام طی معاملات دیروز با رشد قیمت مواجه شدند و مابقی -۲۰ امتیاز- افت قیمت را ثبت کردند. میانگین قیمت «تسه»ها ضمن کاهش ۸۰۰ تومانی (معادل ۲ درصد) نسبت به معاملات چهارشنبه هفته قبل به ۴۲ هزار تومان رسید. کاهش تقریبا دسته‌جمعی «تسه»ها طی روز گذشته درحالی رقم خورد که میانگین قیمت این اوراق در آبان بیش از ۱۰ درصد افزایش یافته بود. موج صعودی اخیر در «تسه»ها پس از اجرای طرح ملی مسکن و سپس اظهارات رئیس بانک مسکن درخصوص افزایش سقف خرید امتیاز وام شکل گرفت و همین روند بی‌وقفه انتظار اصلاح قیمت را بالا برد.

جریمه غول‌های خودروسازی آلمان برای ایجاد باند فروش فولاد

کمیسیون رقابت آلمان سه شرکت خودروسازی بنز، بی‌او دبلیو و فولکس واگن این کشور را برای تبانی برای تعیین قیمت فولاد در این کشور به پرداخت ۱۱۰ میلیون دلار محکوم کرده است. این شورا اعلام کرد سه شرکت خودروسازی از سال ۲۰۰۴ تا ۲۰۱۳ سالانه دو بار با مقامات شرکت‌های تولید کننده فولاد این کشور دیدار کرده تا به آن‌ها برای یکسان کردن هزینه‌های اضافی خرید فولاد تبانی کنند. این قیمت‌های غیرقانونی تا سال ۲۰۱۶ در بازار فولاد وجود داشت. شرکت‌های خودروسازی برای تولید برخی از قطعات خودرو نظیر میل‌لنگ، میله فرمان و دنده چرخ به فولاد خاصی به فولادی به نام فولاد بلند نیاز دارند. شورای رقابت آلمان که از سال گذشته تحقیقات درباره قمیت‌گذاری فولاد در این کشور را آغاز کرده و شش شرکت بزرگ تولید کننده فولاد در این کشور را در مجموع ۲۰۵ میلیون یورو جریمه کرده است. در قالب جریمه‌های شرکت‌های خودروسازی، بی‌ام دبلیو باید ۳۱ میلیون دلار، بنز ۲۶ میلیون دلار و فولکس واگن ۵۴ میلیون دلار جریمه بپردازند.

کلاهبرداری بانکی ۱۳.۶۸ میلیارد دلاری در هند

وزیر مالی هند به پارلمان این کشور خبر داد، تنها در شش ماه منتهی به سپتامبر کلاهبرداری بخش بانکی این کشور به ۱۳.۶۸ میلیارد دلار رسیده است. این میزان از سطح  کلاهبرداری بانکی ۱۰.۲۱ میلیارد دلاری گزارش شده در سال مالی ۲۰۱۸-۲۰۱۹ هم فراتر رفته است. نیرمالا سیتهارمان، وزیر مالی هندوستان، در برابر مجلس عالی پارلمان هند گفت: کلاهبرداری‌های گزارش شده توسط بانک‌های بخش خصوصی از یکم آوریل تا سی ام سپتامبر، بالغ بر ۵۷۴۳ مورد بوده که جمع مبلغ کل آنها به ۱۳.۶۸ میلیارد دلار می‌رسد. این مبلغ از کل کلاهبرداری‌های گزارش شده در سال مالی قبل، فراتر رفته است. در بازه آوریل تا سپتامبر امسال، بانک ملی هند که بزرگترین بانک این کشور است، ۲۹۳۹ مورد کلاهبرداری به ارزش ۳.۶۳ میلیارد دلار گزارش کرده است. به دنبال آن بانک ملی پنجاب با گزارش ۲۲۵ مورد کلاهبرداری به ارزش ۱.۵۴ میلیارد دلار، در رده بعدی قرار دارد. البته این گزارشها نشان می‌دهد که کلاهبرداری‌های فردی بزرگتری در بانک پنجاب صورت گرفته است. 

بانک مرکزی در بهترین شرایط ذخایر ارزی و اسکناسی کشور قرار دارد

اسحاق جهانگیری در جلسه ستاد تنظیم بازار با اشاره به وضعیت ذخایر بانک مرکزی گفت: بانک مرکزی به فضل اللهی در بهترین شرایط خود در زمینه ذخایر ارزی و اسکناسی کشور قرار دارد؛ در حال حاضر سامانه نیما در شرایطی قرار دارد که می‌تواند اقداماتی جدی انجام دهد و به تقاضاهای ارزی پاسخ بدهد. معاون اول رئیس جمهور افزود: بانک مرکزی هیچ وقت در تاریخ از چنین پشتوانه قدرتمندی برخوردار نبوده و باید به شاخص‌های تأثیرگذار در حوزه قدرت خرید مردم و نرخ کالاها و خدمات توجه داشت تا روندی نزولی تا پایان سال داشته باشند.

نوسان محدود دلار در کانال 11 هزار تومانی

در معاملات روز شنبه دوم آذرماه ۹۸ بازار ارز، شاهد ادامه روند کاهشی تقاضا و افت هیجان نوسان گیران ارزی بودیم. هر اسکناس دلار آمریکا به نرخ ۱۱۷۰۰ تومان از مردم خریداری و به قیمت ۱۱۸۰۰ تومان به متقاضی دریافت ارز فروخته شد. همچنین هر اسکناس یورو در بازار، به نرخ ۱۲۹۰۰ تومان از مردم خریداری و به قیمت ۱۳۰۰۰ تومان به متقاضی دریافت یورو فروخته شد.

ابهام و سردرگمی بر بازار طلا

نظرسنجی طلای هفتگی کیتکونیوز نشان داد، در حالی که کارشناسان وال استریت درباره روند قیمت طلا به سه دسته مساوی تقسیم شده اند، تنها شمار زیادی سرمایه گذاران انتظار دارند قیمت طلا در هفته جاری کاهش پیدا کند. هفته گذشته طلا اوقات دشواری را سپری کرد و در حالی که موفق نشد مقاومت در سطح ۱۴۷۵ دلار را بشکند، توانست با وجود صعود بازارهای سهام آمریکا و دلار، در بالای ۱۴۵۰ دلار بماند. افشین نوابی، مدیر معاملات شرکت ام کی اس سوییس به کیتکونیوز گفت: یک روز توافق تجاری آمریکا با چین پیشرفت می کند و روز بعد متوقف می‌شود. این ابهامات از قیمت طلا پشتیبانی کرده اما برای بالا بردن آن کافی نبوده است. در نظرسنجی هفته جاری کیتکونیوز از تحلیلگران وال استریت، ۱۶ نفر شرکت کردند که از میان آنها پنج نفر یا ۳۱ درصد افزایش قیمت طلا را پیش بینی کردند و پنج تحلیلگر دیگر هم نظری نداشتند در حالی که شش نفر یا ۳۸ درصد نیز انتظار داشتند قیمت طلا در هفته جاری کاهش پیدا کند. در این بین، ۵۸۷ تن در نظرسنجی آنلاین کیتکونیوز از سرمایه گذاران شرکت کردند که از میان آنها، ۲۹۲ نفر یا ۵۰ درصد افزایش و ۱۷۳ تن یا ۲۹ درصد کاهش قیمت طلا را پیش بینی کردند و ۱۲۱ نفر یا ۲۱ درصد هم نظری نداشتند.

قیمت سکه در اولین روز کاری آذر

در معاملات بازار آزاد تهران روز شنبه، قیمت هر قطعه سکه تمام بهار آزادی طرح جدید ۴ میلیون و ۱۴۰ هزارتومان، هر قطعه سکه تمام بهار آزادی طرح قدیم ۴ میلیون و ۱۱۰ هزارتومان، نیم سکه ۲ میلیون و ۱۷۰ هزارتومان، ربع سکه یک میلیون و ۳۷۰ هزارتومان، سکه یک گرمی ۸۵۰ هزارتومان بود.

نوبخت: صرفه جویی ۶ میلیون لیتر بنزین در روز با سهمیه بندی جدید

رئیس سازمان برنامه و بودجه گفت: با سهمیه بندی بنزین و اصلاح قیمت، شاهد صرفه جویی روزانه ۶ میلیون لیتر بنزین خواهیم بود. محمدباقر نوبخت شنبه شب در برنامه نگاه یک اظهار کرد: برآورد ما درآمد ۳۰ تا ۳۱ هزار میلیارد تومانی است؛ ما قانوناً اجازه نداریم یک ریال این پول را جز پرداخت به مردم، به بودجه ببریم. وی با اشاره به روند افزایشی مصرف سوخت در کشور تأکید کرد: ۸۹ میلیون لیتر در شرایط کنونی در روز پیش بینی مصرف داریم؛ حدود ۶۳ میلیون تا ۶۴ میلیون لیتر به صورت سهمیه ای عرضه می شود؛ الباقی این سهمیه به صورت آزاد ۲۵ میلیون لیتر است و عدد اصلی بنزینی که در روز مصرف می شود، سهمیه ای است.

رئیس جمهور با چه شرطی افزایش قیمت بنزین را قبول کرد؟

رئیس سازمان برنامه و بودجه در برنامه نگاه گفت: ما نمی توانیم از بودجه بنزین، کسری بودجه را تأمین کنیم؛ رئیس جمهوری با این شرط که این رقم به مردم برگردد، افزایش قیمت بنزین را قبول کرد. روند کنونی مصرف بنزین باعث می شد در سال ۱۴۰۰ وارد کننده بنزین باشیم و دولت جدید نیز برادران ما هستند و ما جزو شهروندان این کشور هستیم. در ابتدای کار دولت جدید در سال ۱۴۰۰، باید بنزین  وارد می شد؛ آیا دشمن اجازه واردات بنزین به ما می داد؟

وزیر اقتصاد وضع مالیات بر سود سپرده‌های بانکی را تکذیب کرد

فرهاد دژپسند وزیر امور اقتصادی و دارایی درباره انتشار برخی خبرها مبنی بر تلاش وزارت امور اقتصاد و دارایی برای اخذ مالیات از سپرده‌های بانکی، گفت: در لایحه مالیات‌های مستقیم بحث مالیات‌ها در حال اصلاح است؛ پایه‌های جدید مالیاتی تعریف شده، برخی از معافیت‌های مالیاتی ساماندهی و تعدادی از آنها اصلاح و حذف می‌شود و برخی همچنان می‌ماند. وی افزود: تاکنون مصوبه و مقرراتی درباره مالیات بر سپرده‌های بانکی وضع نشده است و این موضوع کاملا تکذیب می‌شود. دژپسند با بیان اینکه دریافت مالیات‌ها به صورت کلی در حال بازنگری است، اظهار کرد: تلاش می‌کنیم به منظور افزایش درآمد مالیاتی دولت، اجحافی به بخش‌های اصلی جامعه نشود. وزیر امور اقتصادی و دارایی همچنین در گفت‌وگو با خانه ملت درباره ادغام بانک‌های نظامی گفت: ادغام این بانک‌ها در مرحله اجراست.

 

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۲۶
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۱۰۶
جناب نوبخت من به همان میزان قبلی مصرف می کنم فقط هزینه اش را سه برابر بیشتر باید پردخت کنم مغلطه تا کی؟
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۸:۴۷ - ۱۳۹۸/۰۹/۰۳
آقای نوبخت تورو بخدا بس است .به شعورمردم توهین نکنید.
احمد
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۸:۵۳ - ۱۳۹۸/۰۹/۰۳
درکنار آب وبرق و گاز در مصرف بنزین هم صرفه جویی بشه ، چه فایده ای برای مردم داره؟
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۹:۱۹ - ۱۳۹۸/۰۹/۰۳
شلوغی صف ها پس ناشی از چیست؟
در مورد مصرف سی ان جی چطور؟چند میلیون متر مکعب بیشتر شده است؟
اعصاب مردم چطور؟ چند هزار کیلو بیشتر خراب شده است؟
مطمئنم در این یک هفته حتی یک بار بنزین نزده اید تا متوجه شوید واقعیات چیه؟...
مریم
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۰:۲۱ - ۱۳۹۸/۰۹/۰۳
از دست این مسئولین به کجا باید شکایت کرد؟! مکه جندین سال نیست که دائما جشن خودکفایی بنزین می گیرند و در بوق و کرنا می کنند که نه تنها نیاز داخل که به خارج هم می تونیم بنزین صادر کنیم! پس چرا حالا می گن سال 1400 باید بنزین وارد کنیم؟ توی این گرونی مردم بیشتر ماشین خریدند یا مصرف بنزین بیشتر شده؟
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۰:۴۶ - ۱۳۹۸/۰۹/۰۳
نمی دانم که چرا اصلا نمی توانم به جناب نوبخت و ادعا هایش اعتماد کنم ؟
مجید
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۰:۵۱ - ۱۳۹۸/۰۹/۰۳
من از هر کسی پرسیدم پول یارانه بنزین به حسابتون اومده یا نه میگن نه ...کسانی که مستمری بگیر هستن و حداقل حقوق رو میگیرن و غیر از همون حقوق بازنشستگی چیزی ندارن هیچ مبلغی براشون واریز نشده حداقل از 20 نفر پرسیدم...
حمید
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۹:۱۹ - ۱۳۹۸/۰۹/۰۳
جناب نوبخت عزیز
شما که بهتر میدانید ۱۰ روز زمان علمی و منطقی برای ارائه آمار مملکتی نیست. مردم که بلاخره عادت می کنند فقط شما لطفا در ارائه آمار فتح الفتوح عجله نکنید. لااقل اول صبر کنید صرفه جویی حاصل و منطقی شود بعدا پول آن را به حساب محرومان واریز کنید!
از اکثریت کسانی که در مورد واریز پول معیشتی بنزینی بحسابشان سوال کردم گفتند هیچ پولی بحسابشان واریز نشده

جریان از چه قراره ؟
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۸:۴۰ - ۱۳۹۸/۰۹/۰۳
منم میخواستم همین نظرو بدم. ظاهرا سرکاریه! ما 40 نفر کارمندیم که به حساب هیچ یک از ما پولی واریز نشده. حتی از فامیل و دوستان هم پرسیدیم همین نظرو داشتن!!
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۸:۴۶ - ۱۳۹۸/۰۹/۰۳
معلومه حد اکثر برای ۱ تا ۲ میلیون خانوار ریختن گفتن برای ۲۰ میلیون هرکسی فکر میکنه جز اون ۲۰ میلیون نیس
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۹:۲۹ - ۱۳۹۸/۰۹/۰۳
برای ما و هر کسی ک میشناسیم ک اتفاقا یارانه هم دریافت میکنیم و هنوز قطع نشده واریز نشده
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۹:۴۰ - ۱۳۹۸/۰۹/۰۳
اصلا" سامانه *6369# بسته است یعنی همه سرکاریم ...
بهروزی
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۰:۱۰ - ۱۳۹۸/۰۹/۰۳
سلام
من امروز صبح دریافت کردم بازنشیته هستم
ناشناس
| Germany |
۱۰:۳۳ - ۱۳۹۸/۰۹/۰۳
همینو بگو . خدا کنه عدد 60 میلیون نفری که میگن مثل خیلی چیزهای دیگه نباشه . کاش تا حالا 10 میلیون نفر گرفته باشن لااقل چون پول سه برابر شدن بنزین با اینهمه آشوب و خسارت کلی محل هزینه براش دیده شده
علی
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۰:۵۲ - ۱۳۹۸/۰۹/۰۳
وقتی شفافیت وجود نداشته باشد
هر کسی در دولت میتواند ادعا کند که پرداخت کرده است !؟
ولی در بین تمام فامیل و دوستان و همسایگان و حتی در داخل پارک و اتوبوس و تاکسی و حتی امروز داخل تامین اجتماعی عده کثیری از بازنشستگان و بیکاران مستمری بگیر شدیدا ناراحت و عصبی بودند
و از هر که سوال کردم
گفتند که به ایشان پرداخت نشده است
شخصا با حداقل حقوق بازنشستگی تامین اجتماعی با ۱۶۰۰ میلیون حتی یک ریال به حساب من پرداخت نشده است
...
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۰۳ - ۱۳۹۸/۰۹/۰۳
مستمری بگیرم ..به من ندادند!! یعنی من جزو ثروتمندان هستم؟؟؟؟
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۱۸ - ۱۳۹۸/۰۹/۰۳
این ۶۰ میلیون نفر را چه کسی تایید می کند من باور نمی کنم
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۲۲ - ۱۳۹۸/۰۹/۰۳
برا ما واریز شد
شادی
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۳۰ - ۱۳۹۸/۰۹/۰۳
خوب شد فهمیدیم جزو ثروتمندان هستیم
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۵۹ - ۱۳۹۸/۰۹/۰۳
مطمئن باشید به 30 میلیون هم نمیدهند
از این دولت یک خواسته بیشتر نداریم : استعفای دسته جمعی
چرا اینترنت ما ( اصفهان)وصل نمیشه !!!!!!!
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۹:۱۳ - ۱۳۹۸/۰۹/۰۳
واقعا شورشو درآوردن
اشرف
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۰:۲۳ - ۱۳۹۸/۰۹/۰۳
همه وصل شدند به جز همراه اول که هنوز هم وصل نیست
رسول
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۷:۳۱ - ۱۳۹۸/۰۹/۰۴
با طناب ایرانی ها چاه نرویم خیلی ها گرفتن و صداش رو در نمی آرند
جناب نوبخت کارمندان اداره ما (اب و برق ) قبلا همه با دو تا اتوبوس گازوییلی سر کار میامدند ، الان همانها با 300 خودرو تشریف میارن سر کار... ترافیک، مصرف بنزین، الودگی هوا و ...حداقل 2/5 میلیون کارمند دارید ...همانها را با خودروهای استیجاری همان شرکتها جابجا کنید تا مجبور نشوید تصمیم این چنینی بگیرید
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۱۸ - ۱۳۹۸/۰۹/۰۳
دوتا اتوبوس 300نفر چه جوری حساب کردی هر اتوبوسی 150 نفر رو سوار میکرده؟
۶ میلیون صرفه جویی یعنی هییییچ .
یقین بدانید سهمیه برای کمتر از ۲۰ درصد خودرودار کافی است . ...
فقط ما بنزین را از بهای جدید می زنیم و بسته معیشتی ما هم قطع شد .
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۸:۴۷ - ۱۳۹۸/۰۹/۰۳
صرفه جویی نشده فقط مردم ۱۰ لیتر ۱۰ لیتر میزنند برای چند روزی مصرف در ظاهر کم شده
همه تو صف cng به صف
پاسخ ها
ناشناس
| Germany |
۱۰:۳۵ - ۱۳۹۸/۰۹/۰۳
جایگاه CNG چیزی نیست که بشه تو کوتاه مدت زیادش کرد . نتیجش میشه صفهای طویل و ساعتها انتظار برای زدن یک باک CNG . همه جوره این طرح فشار وارد میکنه
به شرطی ...

شوخی نکنین لطفا
در ضمن این حرف از صدتا توهین بدتر است
اینا همه حرفه اه از نهاد مردم دراوردید صرفه جویی یعنی چی !دستمزد وحقوق را مثل اروپا کنید مثل اروپا هم پول سوخت بگیرید البته که ایران سومین ذخایر نفت دنیا را دارد !!!!
وقتی بنزین و نفت کسی ازتون نمیخره پس بنزین مازاد یعنی هیچی! دولت خواست با فروش ۳ تومنی بنزین بودجه تامین کنه که ظاهرا با کاهش ۲۰ درصدی فروش این طرح از دو طرف به شکست انجامیده!
این شلوغی پمپ بنزین ها الکیه ؟؟؟؟؟؟؟؟؟ اینهایی که تو صف هستن شلغمن؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟ نمک به دل زخم مردم نپاشید.
شش ميليون ليتر ميشه نزديك به هفت درصد مصرف قبل از افزايش قيمتها با توجه به اينكه در روزهاي اغازين افزايش قيمت بنزين هستيم و بعد از مدتي طبيعتا مردم با قيمتهاي جديد بيشتر كنار ميان ميشه گفت اصلا كاهش مصرف نخواهيم داشت كما اينكه هفت درصد كاهش در روزهاي ابتدائي نزديك به هيچ است چند بار با توجيه كاهش مصرف قيمتها رو افزايش دادن و نتيجه هم نگرفتن با اين امار ميشه گفت حتي قاچاق هم كم نشده يعني بايد به سمت توليد خودروهاي كم مصرف حركت كرد نع افزايش قيمت بنزين البته با توجه به اينكه مسئولين در اين زمينه كارشناس نيستند انتظاري هم نميشه داشت !!!
پاسخ ها
Hamid
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۹:۰۷ - ۱۳۹۸/۰۹/۰۳
لازم بود حداقل ظرفيت حمل ونقل شهرى رو ٢٠ درصد بالاببريدبجاى صدقه دادن به مردم
تويه شهر ١٠٠ هزارنفرى مجارستان شمابااتوبوس به تمامى نقاط شهروحومه مى تونيدبريد، ماشين هاى هيبريدى بامعافيت مالياتى بامصرف زير ٤ ليتر در ١٠٠ كيلومتر يعنى با٦٠ ليترمى تونيد١٥٠٠ كيلومترطى كنيد
....
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۵۲ - ۱۳۹۸/۰۹/۰۳
بالام جان! اگر قیمتها رو افزایش نمیدادن، مصرف با توجه به افزایش جمعیت و تعداد ماشین و گسترش راه ها باید بیش تر می شد نه این که ثابت بمونه
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۲۶ - ۱۳۹۸/۰۹/۰۳
قاچاق میشه چون ترکیه ۱۵و پاکستان ۸هزار تومنه باز هم میصرفد
پولها به حساب چه کسانی واریز شده ؟؟!!
تابناک باید پیگیری کنه این موضوع رو
آقای نوبخت تامین کسری بودجه دولت از مردمی که زیرفشارسیاست های غلط اقتصادی شما له شده اند کاردرستی نیست
یعنی بخاطر کاهش کمتر از ده درصد مصرف این بلا را سر مردم آوردید؟طبقه متوسط را از بین برده اید.مردم باید محتاج نان شب باشند ...؟
خوب که چی ؟

این مقدار مازاد رو میخواهید چکار کنید ؟

بفروشید ؟ کسی که از شماها چیزی نمیخره .
ایجاد ناخالصی در حد 20 درصد در بنزین و سی ان جی برای پالایشگاهها حدود دو هفته است که ابلاغ شده .اگر دقت کنید متوجه میشید که مصرف خودروتان زیاد شده .یعنی همان 5000 تومان را حساب می کنن....
توروخدا به شعور مردم توهین نکنید. ...
فولادسازهاوخودرو سازهاتوآلمان ميليونهادلار جريمه شدن نه كسى بازداشت شدونه شركتى رفت روهواتاهزاران نفربيكاربشن ....يه كم از دنيايادبگيريد
در رابطه باحمل ونقل عمومى هم كه صدسال از دنياعقبيد، مثلا تومشهديه خط مترو داريد ولى اتوبوس ومينى بوس براى مسيرهاى فرعى تامترو نداريد، دربندرعباس كه كلا حمل ونقل عمومى به جوك شبيه است و...
از ساعت ١١شب تا ٧ صبح كلى ظرفيت برق مازاد داريد دريغ از يه خودرو برقى مناسب ودر دسترس كه مردم شب شارژ كنند، الان خودروهاى برقى بايكبارشارژ تا٤٠٠ كيلومتر مسافت طى مى كنند، حالا هى پژو بامصرف ١٢ ليتر درصدكيلومترتوليدكنيد...اينقدر ماليات ازشركتهاگرفتيدكه كلى شركت ورشكست شدن بقيه هم كوچك شدن ونفراتشون رو تسويه كردن
حالا هی بیاید شعار بدید و به شعور مردم توهین کنید... طفلک مردم
له نظر من هم مردم به صرفه جویی حداکثر در مصرف بنزین توجه کنند تا خواسته مسوولین مبنی بر بهینه سازی مصرف سوخت محقق گردد!!!
۳۰ هزار میلیارد درآمد تقسیم بر ۶۰ میلیون نفر واجد شرایط یعنی نفری بالای ۵۰۰ هزارتومان و نه ۵۰ هزارتومان!!!
پاسخ ها
بازنشسته
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۳۲ - ۱۳۹۸/۰۹/۰۳
همون 50 تومن رو هم که ندادن
بله صرفه جویی و هزینه همیشه با مردمه ...
پاسخ ها
حسن
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۱:۰۲ - ۱۳۹۸/۰۹/۰۴
60 میلیون ضربدر 50 هزار تومان میشه 3 هزار میلیارد 28 هزار میلیارد کجا رفت
رسول
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۷:۳۸ - ۱۳۹۸/۰۹/۰۴
۵۰ رو ضربدر ۱۲ کن
نه 60 میلیون نفر معیشتی گرفتن! نه گرانی اتفاق نیوفتاد! نه به گرانی رسیدگی شد! کار هم مشخص شد که اصلا کارشناسی نداشته...! تنها حقیقته ماجرا فقر بیشتر مردم و گرفتاری جوانان و ...بود!!!
من که متوجه نشدم آقای روحانی با چه کسی شرط کرده که پول باید به مردم برگرده ...
سلام
گفتند اگر کمک معیشتی به حسابمون واریز نشد به #6369* پیامک بدیم. اما با کمال تعجب به محض ارسال شماره ملی پیغام Failed SMS می دهد!!!!!
...
پس می گفتن 30 میلیون لیتر در روز صرفه جویی خواهد شد !
چرا یایارنه بنزین برای من کارگز واریز نشده. بخدا با صرفه جویی هر ماه رو به آخر میرسونیم. حقوق قانون کار میگریم و بیمه تامین اجتماعی. متهل. ولی واریز نکردن واسم!!!
چرا یایارنه بنزین برای من کارگز واریز نشده. بخدا با صرفه جویی هر ماه رو به آخر میرسونیم. حقوق قانون کار میگریم و بیمه تامین اجتماعی. متهل. ولی واریز نکردن واسم!!!
به حساب ما هم پول بنزین واریز نشده از چند نفر همکار هم سوال کردم برای آنها هم همینطور....!؟
پاسخ ها
hamid
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۴۹ - ۱۳۹۸/۰۹/۰۳
شغل داری رایانه هم می خواهی؟ رایانه فقط برای اونایی هست که نه کاردارن ونه خونه ونه ماشین ....خیلی به این آماروارقام 60میلیون دلخوش نباشید
....
کی فکرش رومی کرد که این مملکت کارش به جایی برسه که 60میلیون نیاز به حمایت صدقه ای داشته باشن؟
...
چرا اینترنت استان البرز وصل نمیشه؟ 9 روزه همه خاموشن و شهر در امنیت و آرامش کامل به سر می بره.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۴۳ - ۱۳۹۸/۰۹/۰۳
زیاد حرف بزنی برقتون را هم قطع می کنیم بشینی تو تاریکی
اگر ۷درصد کم شده پس قاچاق بنزین نباید از بین رفته باشه چون ۷درصد اثر روانی ابتدای گرانی است
این چه کاریه؟؟!!!!! پول از مردم بگیرند و دوباره به خود مردم بدهند فق این وسط .....
زیبنده نيست 60 ميليون نفر محق دريافت اين يارانه باشند.
چند درصد مردم درگير حقوق اوليه زندگي هستند كه با يارانه قرار است به آنها كمك شود.
....
ايشان يك روز از كارت سوخت و سهميه بندي انتقاد مي كنه و از مضرات اون ميگه و روز ديگر از منافع و امتيازاتي كه سهميه بندي داره ...
پاسخ ها
ایرانی
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۲:۰۰ - ۱۳۹۸/۰۹/۰۳
درود بر دکتر احمدی نژاد که این دولت فعلی هم از طرحهای ایشان تبعیت می کنه
کاش هر مسئولی در کشور اموال و دارائیشو بابت وعده و وعید و قولهایی که میده وثیقه میگذاشت. چقدر قشنگ میشد نه؟
اولا باید بگویم که اصلا بیشتر افراد این سبد معیشتی را دریافت نکرده اند ... وثانیا چرا از الگوی کشورهای درحال توسعه استفاده نمی کنید که به جای قیمتهای افسار گسیخته از وسایل نقلیه عمومی مردم را بهره مند کنید وآخر اینکه اگر شما ها واقعا مدیریت داشتید نمی گذاشتید در این 6 سال این همه افسار گسیختگی اقتصادی را شاهد باشیم.
وقتی ماشینهای تولیدی تون مال سال هفتادو پنج هست معلومه مصرف بنزین پایین نمیاد چون مردم نمیتوانند صرفه جویی کنند کجای دنیا ماشینهاشون در صد کیلومتر بالای ده دوازده لیتر بنزین مصرف میکند لطفا هشتاد درصد مردم را شلغم فرض نکنید به والله اگه خودروسازیها دست بخش خصوصی واقعی می بود الان به این وضع دچار نشده بودیم توی همه زمینه ها فقط مصرف کننده هستیم چون دانش روز را در اختیار نداریم حالا هم با اینهمه تحریم فقط منتظر مرگ باشیم چون تحریمها شدید تر خواهد شد و مردم تحت فشار بیشتری قرار خواهند گرفت.
میگم که بهتر نیست کلا آب و برق رو هم قطع کنید تا حسابی صرفه جویی بشه ؟؟
با فرض صحت صحبت های آقای نوبخت :
شش میلیون لیر صرفه جویی در روز با بنزین ۱۵۰۰ تومانی میشود ۹ میلیارد تومن و بنزین ۳۰۰۰ تومنی میشود ۱۸ میلیارد صرفه جویی در روز . که اگر میانگین این دو‌رقم با فرض عدم افزایش مصرف بنزین را در تعداد روز منتهی به امسال یعنی حدود ۱۵۰ روز ضرب کنیم مجموع میشود ۲۰۲۵ میلیارد تومن صرفه جویی تا پایان سال .
حالا میزان خسارت به دلیل قطعی اینترنت فقط در این ۷ روز را با دلار ۱۱۰۰۰ تومانی حساب کنیم .
۷ضرب در ۳۷۵ میلیون دلار در روز ضرب در ۱۱۰۰۰ تومان میشود : میشود ۲۸۸۷۵ میلیارد تومان
به عبارتی خسارتی که تاکنون به کشور وارد شده است برابر است با ۱۴ برابر صرفه جویی بنزین تا پایان سال و حتی اگر درامد حاصل از بنزین را حساب کنیم پاسخگوی خسارت وارده فقط طی ۷ روز نیست
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۰:۳۹ - ۱۳۹۸/۰۹/۰۴
محاسبه درست و منطقي جالب بود معلوم ادم واردي هستي
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۶:۱۷ - ۱۳۹۸/۰۹/۰۴
تازه خسارت ناشی از خرابی های اعتراضات رو هم تخفیف داین به جناب نوبخت ، ولی همینجوری هم کلی بدهکار شدند ...
واقعا دستش درد نکنه اینقدر به فکر ماست اگر نبود ما چیکار می کردیم
من داوطلبانه از گرفتن یارانه انصراف دادم الان پشیمانم و کمک معیشتی هم بحسابم واریز نشد آن شماره ای هم که اعلان کردند قابل استفاده نیست
آقای نوبخت لطفا ملاک تعیین افراد برای پرداخت طرح معیشتی را اعلام کنید
در ارزش یارانه 45500 تومانی همین بس که در سال 89 میشد با آن تقریباً 18 کیلو مرغ یا 5 تا 6 کیلو گوشت خرید ولی الان 2 تا 3 کیلو مرغ بیشتر نمی دن یا حتی نیم کیلو هم گوشت نمی دن!!
حساب کنید مبلغ بین 41000 تا 55000 تومان بسته حمایتی که به خیلی ها ندادن! چه ارزشی داره! با توجه به اینکه مبلغ 45500 تومان سال 89 از اختلاف بین بنزین 100 تومانی با 400 تومانی بود ولی مبلغ بسته حمایتی از اختلاف بین بنزین 1000 تومانی با 3500 تومانی است!!!!
جناب نوبخت
به خدا این خودرویی که از ایران خودرو تحویل گرفته ام، صدی 14 درصد مصرف می کنه
بعد از سهمیه بندی هم این زبان نفهم، همچنان صدی 14 مصرف می کنه و حتی یک قطره مصرفش رو کم نکرده!
فقط تاوان افزایش 300 درصدی را هم باید پرداخت کنم چون از خودروی خودم فقط برای ضروریات استفاده کرده ام و نه چیز دیگری!!!
من یارانه بگیر و بازنشسته ام و هنوز بسته حمایتی را دریافت نکرده ام!!! خیلی دریافت نکرده اند!!!
...
بایستی حقوق بازنشستگان و خانواده های مستمند و به شدت نیازمندشان که جمعیت قابل توجهی از خانوارهای طبقه متوسط و محروم و خدوم و رنج کشیده مدافع نظام و انقلاب رو با خدمت صادقانه ۳۰ ساله بدون فساد( دزدی ، رشوه ، اختلاس و فرار از کشور)تشکیل می دهند با توجه به منابع حاصل از اصلاح قیمت بنزین بطور کامل در سال ۹۹ همسان سازی شود.تا شرایط برای ادامه حیات و زندگی خانوارهای بدنه اصلی مدافع نظام و انقلاب در تمامی عرصه های مهم کشور، فراهم گردد.
خود آلمانیا میگن بی ام و اما ایرانیا زور شدن بگن بی ام دبلیو!!!!
یعنی فقط برای کاهش مصرف 6 میلیون لیتری این همه بلا سر ملت آوردید؟؟؟؟؟!!!!!!!
واسه منم واريز نشده يعني من جزء اون ٤ درصدم ؟
چنان رونق اقتصادی ایجاد کنیم که مردم دیگر به یارانه نگاه هم نکنند
آخ گوشام حس مکنم هی کش میان, مرسی که بنزینو بفکر ما گرون کردین
- سارمان ها صرفه جویی کردند و سرویس را حذف کردند. در عوض ترافیک سنگین تر و هوا آلوده تر شد.

- بعد از سهمیه بندی بنزین ترافیک بیشتر هم شده.
آقا این خودروی نفهم من، به روزی دو لیتر قانع نیست چون تکنولوژی ساختش مال 50 سال پیشه و ایران خودرو به من تحویل داده
چکار کنم آقای نوبخت، که من هم توی این آمار جالب شش ملیون لیتر صرفه جویی قرار بگیرم
به جان شما دوست داشتم خودروی ساخت داخلم!!! به جای مصرف صدی 12 یا 14لیتر، صدی 5 لیتر مصرف و یا کمتر می کرد، مثل خودروی اروپایی ها که شما نرخ بنزین را با درآمد ده یا بیست برابری آنها مقایسه و تعیین نرخ فرمودی
ولی تقصیر من چیه و جه جوری مصرفش را کم کنم! توش آب بریزم یا هلش بدم!!!!
پاسخ ها
ایرانی
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۲:۰۵ - ۱۳۹۸/۰۹/۰۳
احسنت بر تو ...
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۰۴ - ۱۳۹۸/۰۹/۰۴
مخلصیم
درود بر شما
هرکی را می بینم با تردید 10 لیتر بنزین می زنه یا دنبال بنزین فروش کلی معطل می کنه همه را
آیا هزینه این همه اتلاف وقت و منابع را در این میزان صرفه جویی نیز حساب کرده اید؟
آیا هزینه خسارت های مالی و مادی و معنوی وارده را هم حساب و کتاب کرده اید؟
راستی هر بار گذاشتن و خواندن و خارج کردن کارت های سوخت و پردازش و ذخیره داده های حاصل از آن، چقدر هزینه ایجاد کرده است؟
هزینه تولید و المثنی و نگهداری و اینا همه پیش کش!!!
نمی دانم که چرا اصلا نمی توانم به بعضی ادعا ها اعتماد کنم ؟
یکی نیست بگه مصرف روند افزایشی بدلیل افزایش جمعیت مردم و افزایش تولید خودرو داره و کاهش مصرف تنها با واردات ماشین های کممصرف خارجی و بستن درب سایپاو ایران خودرو ممکنه نه با افزایش قیمت؟
سامانه #6369* تا این ساعت اصلاً کار نمی کنه!
طبق گفته مسئولین تمام یارانه بگیران و حتی غیریارانه بگیران هم می توانند بسته حمایتی را دریافت دارند ولی می بینیم حتی به یارانه بگیران هم آنرا پرداخت نکرده اند!!!!! درصورتیکه شماره حساب یارانه بگیران کاملاً مشخص بوده و هر ماهه بدون مشکلی یارانه بحساب آنان واریز می شود. پس چطور میشود در طرح بسته حمایتی از قلم افتاده باشند؟!
در دوره ای بحرانی که تمام فعالیتها محدود بوده است نمیتوان کمتر مصرف شدن بنزین را صرفه جویی بحساب آورد
کاشک بجای درآمد به هزینه های واقعی نه برج مردم در پرداخت یارانه بنزین توجه بشود .وقتی سرپرست خانواری دارا ی دانشجوی دکترا بیکار دانشجوی کارشناسی ارشد بیکار .فرزند پسر متاهل باحفوق دومیلیون تومان دارد که مقداری از هزینه های اورا نیز باید تقبل کند چگونه دررده ۶۰میلیون نفر یارانه بگیر جایی ندارد. ملاک رااز۲۰میلیون نفری که مشمول یارانه نمی شوند قرار دهید شاید فقط ثروتمندان سه استان تهران و مشهد و اصفهان با ملاک‌های شما به بیست میلیون برسند ...
سلام ، من ماشین داشتم بخاطر بنزین آلوده و ناخالص ایراد موتوری پیدا کرد ، تمام کاراشم به موقع انجام میدادم ، انقدر عصبیم کرد تا با کلی ضرر فروختمش.
این از بنزین ساخت داخل ، آلودگی هواش هم ، هیچ....
نفت مملکتمون که فروش نمیره لااقل بنزین بیشتری تولید کنید تا نخوایم برا سال ۱۴۰۰ وارد کننده بشیم
جلوی قاچاق هم بگیریم خب ، باور قلبی دارم که مگس هم بدون اجازه و دور از دید مسئولین نمیتونه وارد و خارج شه ....

الان نصف مملکت از رو ناچاری و فقر مسافر کش شدن
هر ساله به میلیون خودرو میسازیم یا وارد کشور میشه ، چرا و چطور مصرف سوخت رو با سالهای پیش مقایسه میکنید؟؟؟
مردم تحت فشارن ، درک کنید لطفاً
طرح معیشتی یعنی چی؟؟؟
خب پولشو اگه قراره مستمر بدید تعداد نفرات که معلومه ، بریزید رو کارت یارانه ، ۲۰ میلیون نفر ۲۰ میلیون نفرش چیه ؟
من تو اداره ای کار میکنم که کمترین حقوق رو میگیرم ، همکارام گرفتن من نگرفتم ، املاک و ... هم که یه طرح ۹۹ ساله اهداف و آرزوها دارم فقط.
اینم از سامانه ۶۳۶۹ که مشکل داره
...
حقمون بنزین ۳۰۰۰ تومنی یا طرح معیشتی نیست ، حقمون رفاهه ، حقمون احساس امنیته جایگاه اجتماعیه که بخاطر فقر انگشتنما نشیم ، حقمون برنامه ریزی و داشتن هدف و آرزو برای فردامونه ، نه ۹۹ سال دیگه که نیستیم ....
امیدوارم همه بخونن ....
آها...! پس این 6میلیون لیتر در روز پولش توی جیب کی میره...صادر میشه درسته...!؟ 6میلیون لیتر ,اگه 50.سِنت هم حساب کنیم میشه 36 میلیارد تومان در روز...این پول کجا میره اونوقت!؟ 1 میلیارد 95 میلیون دلار در سال!!!
از همون روزى كه يارانه بهمون دادن، بدبخت شديم. گرم بوديم حاليمون نبود. حالا هم هر روز از يه طرف بهمون خنجر ميزنن، يه روز مثل زامبى ها بيدار ميشيم و همه زنده ها رو ميخوريم.
مالیات؟؟
شوخی میکنی امروز رفتم مطب دکتر خیلی معروف پوست
همه چیز رو نقدی می گرفت
هفته قبل رفته بودم بازار یه کبابی معروف که فقط ۱۰تا۲۰تا بیرون بر داشت و سالن ۱۰۰نفری در ۱ساعت ۴بار خالی میشه
قیمت هم بالا بود
اونم فقط نقد می گرفت و....
مالیات بر مسکن
و...
۳۰۰میلیارد مالیات با ترفندهایی میشه۳۰۰میلیون و...
...شاید 5 میلیون نفر هم نگرفته اند ما از هر که سئوال می کنیم نگرفته ...
داستان یارانه بسته معیشتی!
1- بیشتر مردم کم درآمد و ضعیف خودرو دارن وآنهم خوروهای پر مصرف! و مخالف گرانی و سهمیه بندی بنزین، قبل اعتراضات این را اعلام می کنند و یه شبه بنزین گران میشود!
2-رئیس جمهور: تعداد خانوار یارانه بگیر 18 میلیونه و شامل 60 میلیون نفر به آنها این بسته تعلق میگیردو کسانیکه یارانه شان قطع شده میتوانند بگیرند!
3- مسئول یارانه: به 60 میلیون بسته داده شده، قرار نیست همه یارانه بگیران آنرا بگیرن!
پیدا کنید این 60 میلیون نفرکیانند!
به 5% جامعه هم یارانه داده نشده
جالبه! اصلاً قرار بود این بسته به حتی غیر یارانه بگیرها هم داده بشه! الان برعکس شده بجای اینکه یارانه اصل و ملاک پرداخت بسته معیشتی باشه! بسته معیشتی ملاک و اصل و اساس پرداخته و چون یارانه بگیران ثروتمندن این بسته بهشون تعلق نمیگیره!!!!!
آقای معاون من و خانواده ام حاضریم وکالتی تمام اموال منقول وغیر منقول وموجودی تمام حسابهای بانکی مان را به شماو رئیستان بدهیم ویک میلیارد بگیریم واز گرفتن یارانه انصراف بدهیم چرا یارانه من که یه بازنشسته هستم با ۳نفر عائله پرداخت نکردین چرا مردم را اذیت میکنید
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس # تعطیلی پنجشنبه ها # توماج صالحی