بازدید 2574

میشل عون: مبارزه با فساد از سخت‌ترین نبردهاست

میشل عون در سخنانی به مناسبت سالروز استقلال لبنان تاکید کرد اکنون زمان کار است و ما زمان زیادی را تا کنون از دست داده‌ایم.
کد خبر: ۹۳۸۸۹۵
تاریخ انتشار: ۰۱ آذر ۱۳۹۸ - ۰۴:۰۴ 22 November 2019
به گزارش تابناک به نقل از تسنیم به نقل از رسانه‌های رئیس جمهور، سخنرانی میشل عون رئیس جمهور به مناسبت هفتاد و ششمین سالگرد استقلال از لحظاتی پیش آغاز شد.

باید دولت تشکیل می‌شد و فعالیتش را بلافاصله آغاز می‌کرد، ولی تناقضات در سیاست لبنان سبب شد تا برای جلوگیری از اشتباهات و دستیابی به دولتی که خواسته‌های لبنانی‌ها را برآورده کند، با تأنی و آرامش عمل کنیم، دولتی که تاثیرگذارتر و تولیدگر و منظم‌تر باشد، زیرا چالش‌هایی که در انتظارش است، بسیار بزرگ است.

وی خاطر نشان کرد ما به استقلال آزاد که تابع و دنباله‌رو هیچ قمیومیتی نیست، چنگ زده‌ایم.

عون اظهار داشت در داخل لبنان، خطری کشور را احاطه کرده که جامعه و نهاد‌ها و اقتصاد ما را تهدید می‌کند و آن خطر فساد است.

رئیس جمهوری لبنان تصریح کرد مبارزه با فساد یک شعار مصرفی شده که هر موقع نیاز به آن باشد، برای آن مقدمه چینی می‌شود به ویژه از سوی کسانی که در فساد غرق هستند.

عون اظهار داشت مبارزه با فساد از سخت‌ترین نبردهاست، فقط لبنانی‌ها می‌توانند برای اجرای قوانین فشار وارد کنند.

وی افزود من بار دیگر خطاب به تظاهرات کنندگان اعلام می‌کنم که گفتگو بهترین راه برای اجرای خواسته‌هایشان است.

عون گفت: من سد متسحکم و سقف فولای برای حمایت از قضات خواهم بود. سال آینده را سال استقلال اقتصادی عملی از طریق چنگ زدن به هر متر مربع از آب‌ها در منطقه اقتصادی غنی از ثروت‌های طبیعی قرار دهیم، همانطور که به هر وجب از خاک خود چنگ زدیم و همانطور که برای آزادی اراضی اشغالی باقی مانده از اشغالگران تلاش می‌کنیم.

میشل عون همچنین خطاب به نظامیان لبنان گفت: شما همچنان همانند گذشته سپر حفاظتی وطن و حامیان استقلال و وحدت آن باقی خواهید ماند و دشواترین ماموریت‌هایی که نظامیان با آن روبرو هستند، ماموریت‌های داخلی است.

وی از نظامیان خواست از آزادی شهروندان که خواستار بیان نظراتش از طریق تظاهرات است و نیز آزادی تردد شهروندان که خواهان رفتن به سر کار یا منازلشان است، حمایت کنند.
سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# غزه # ماه رمضان # عید نوروز # کاظم صدیقی # دعای روز هشتم رمضان # دعای سال تحویل
وب گردی