بازدید 2414

تایید آزادی تبعه استرالیایی در بند طالبان

کد خبر: ۹۳۸۵۶۲
تاریخ انتشار: ۲۹ آبان ۱۳۹۸ - ۱۱:۳۲ 20 November 2019
اسکات موریسون نخست وزیر استرالیا روز چهارشنبه با صدور بیانیه‌ای ضمن تائید آزادی تبعه این کشور از دست طالبان پس از سه سال اسارت، از این اقدام ابراز خرسندی کرد.

به گزارش ایرنا "تیم ویکس" Tim Weeks از سال ۲۰۱۶ تاکنون به اسارت گروه طالبان در افغانستان درآمده بود که طالبان روز گذشته وی را به همراه دو نفر دیگر در استان زابل افغانستان آزاد کردند و آن‌ها را تحویل نیرو‌های آمریکایی دراین کشور دادند.

اسکات موریسون نخست وزیر به همراه ماریس پین وزیر امورخارجه استرالیا در گفت: وگو با خانواده ویکس، آزادی فرزند آن‌ها را تائید کرد و گفت که همه از بازگشت این افراد پس از سه سال در جهنم مطلق، خوشحال هستند.

وی به شبکه هفت تلویزیون استرالیا گفت: بدیهی است خانواده‌ها خواستار آن شدند که حریم خصوصی آن‌ها رعایت شود. اما می‌دانم که این تبعه استرالیا اکنون درشرایط خوبی به سر می‌برد.

تیم ویکس به عنوان استاد دانشگاه کابل دراین شهر مشغول به فعالیت بود که توسط طالبان ربوده شد.

"مروین ویکس" پدر تیم به شبکه خبری‌ای بی سی استرالیا گفت: از نظر وی دولت استرالیا به اندازه کافی برای آزادی پسرش فشار آورده است.

طبق گزارش این شبکه خبری؛ آزادی این تبعه استرالیایی در روز سه شنبه به عنوان بخشی از معامله مبادله زندانیان با طالبان انجام شد که در آن سه زندانی طالبان توسط دولت کابل نیز آزاد شدند و به قطر پرواز کردند.

رادیو بین المللی فرانسه هم گزارش داد که دو استاد دانشگاه آمریکایی کابل که از ماه اگوست (شهریور) سال ٢٠١۶ اسیر بودند، توسط طالبان آزاد شدند.

"کوین کینگ" آمریکایی و "تیموتی ویکس" استرالیایی، بعد از انتقال یافتن به استان زابل، در شهرستان نوبهار به آمریکایی‌ها تحویل داده شدند.

"ذبیح‌الله مجاهد" سخنگوی طالبان تأیید کرد که سه عضو آزادشده این گروه نیز به دوحه پایتخت قطر منتقل شده‌اند. این سه نفر انس حقانی، عبدالرشید و حاجی مالی‌خان نام دارند.
سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هفدهم رمضان