بازدید 4391

واکنش مصر به اظهارات مایک پمپئو درباره شهرک‌سازی‌

مصر اظهارات وزیر امور خارجه آمریکا در حمایت از شهرک سازی‌های رژیم صهیونیستی در اراضی اشغالی فلسطین را مردود دانست و بر پایبندی به موضع خود در مخالفت با این موضوع تاکید کرد.
کد خبر: ۹۳۸۲۳۷
تاریخ انتشار: ۲۸ آبان ۱۳۹۸ - ۰۴:۵۱ 19 November 2019
به گزارش تابناک به نقل از ایرنا، احمد حافظ سخنگوی وزارت امور خارجه مصر در بیانیه‌ای گفت: قاهره به قطعنامه‌های سازمان ملل و قوانین بین‌المللی درباره وضعیت شهرک سازی‌های اسرائیل در کرانه باختری اشغالی پایبند است و این شهرک‌ها را غیرقانونی و مغایر با قانون بین‌المللی می‌داند.

مایک پمپئو وزیر خارجه آمریکا دوشنبه‌شب اعلام کرد که دولت دونالد ترامپ رئیس جمهوری این کشور شهرک سازی‌ها در کرانه باختری را مغایر قانون بین‌المللی نمی‌داند.

وی افزود که دولت ترامپ سیاست اتخاذ شده در دوره باراک اوباما رئیس جمهوری پیشین این کشور در قبال شهرک‌سازی‌های رژیم صهیونیستی را تغییر می‌دهد.

پمپئو تصریح کرد: بیانیه‌های دولتی ایالات متحده درباره فعالیت‌های شهرک‌سازی در کرانه باختری در دهه‌های گذشته ناهماهنگ بوده است.

وی تاکید کرد که دولت ترامپ "پس از مطالعه دقیق مباحث حقوقی همه طرف‌ها" اعلام می‌کند که شهرک‌سازی رژیم صهیونیستی در کرانه باختری با قوانین بین‌المللی ناسازگار نیست.

این اظهارات وی با محکومیت‌هایی در سطح منطقه‌ای و بین‌المللی روبه رو شده است.
سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هفدهم رمضان