بازدید 3350

بانک‌های تخریب شده توسط آشوبگران تحت پوشش بیمه است

رئیس کل بیمه مرکزی ایران با بیان اینکه بانک‌های تخریب شده توسط آشوبگران تحت پوشش بیمه است، گفت: امسال با دریافت 60 هزار میلیارد تومان حق بیمه حدود 440 میلیارد دلار از سرمایه‌های کشور تحت پوشش بیمه قرار می‌گیرد.
کد خبر: ۹۳۸۲۰۱
تاریخ انتشار: ۲۷ آبان ۱۳۹۸ - ۱۹:۰۴ 18 November 2019

به گزارش فارس، غلامرضا سلیمانی امروز در ششمین نمایشگاه فرصت‌های سرمایه‌گذاری در جزیره کیش اعلام کرد: پارسال 45 هزار میلیارد تومان حق بیمه در کشور دریافت شد که امسال این رقم به 60 هزار میلیارد تومان رسیده و با این رقم اندک حدود 440 میلیارد دلار سرمایه‌های کشور تحت پوشش بیمه و ریسک‌های مختلف قرار گرفته است.

وی افزود: با وجود تحریم‌ها با حق بیمه اندک که دریافت می‌شود بسیاری از سرمایه‌گذاری‌های داخلی را حمایت می‌کنیم و همه دارایی‌های صنعت، حمل‌ونقل و بانکداری را تحت پوشش بیمه با یک حق بیمه ناچیز قرار می‌دهیم.

رئیس کل بیمه مرکزی ایران گفت: در حوادث چند روز اخیر که توسط افراد ماجراجو تعدادی از بانک‌های کشور دچار آسیب شده و یا آتش گرفته است همه اینها تحت پوشش بیمه قرار دارد و وظیفه ما است که خسارات‌ وارده به این بانک‌ها را تأمین کنیم. همچنین در سیل اواخر سال گذشته و اوایل امسال و زلزله میانه صنعت بیمه غرامت‌های قابل توجهی پرداخت کرده است.

سلیمانی این را هم گفت: در جزیره کیش فرصتی فراهم است که با کشورهای همسایه ارتباط  تجاری برقرار کنیم و پنل‌های تخصصی با موضوعات سرمایه‌گذاری در این همایش برگزار شود.

وی با بیان اینکه عامه مردم ما صنعت بیمه با بیمه شخص ثالث و بیمه درمان می‌شناسند، گفت: در عین حال محصولات متنوعی در صنعت بیمه وجود  دارد که باید به مردم معرفی شوند.

به گفته رئیس کل بیمه مرکزی ایران،  سهم دولت از صنعت بیمه از 100 درصد ابتدای تشکیل صنعت بیمه اکنون به 32 درصد رسیده است.

سلیمانی همچنین گفت: شرکـت‌های بیمه در حال حاضر فقط 40 درصد از حق بیمه‌های دریافتی را در بورس سرمایه‌گذاری می‌کنند در حالی که این رقم در دنیا 80درصد است.

تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل