بازدید 34113
ضرورت پایان دادن به قطع اینترنت در کشور؛

چه کسی خواستار پیوند زدن عموم مردم به معترضان و گسیل‌شان به خیابان‌هاست؟!

در حالی که وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات تأکید دارد، «اختلال» نامیدن آنچه بر سر اینترنت کشورمان آمده، صحیح نیست و باید آن را نتیجه تصمیم مسئولان ارشد خواند و رویکرد ایشان برای کاهش التهابات قلمدادش کرد، باید بپرسیم چرا چنین تدبیری در سکوت و بی هیچ توضیحی اندیشیده و اجرایی شده است؟
کد خبر: ۹۳۸۱۷۱
تاریخ انتشار: ۲۸ آبان ۱۳۹۸ - ۲۰:۰۶ 19 November 2019
تابناک اجتماعی
آیا ممکن است که شما از رویدادی نهایت رضایت را داشته باشید، اما در صف معترضین قرار گیرید؟ پیش از آنکه بکوشید با سرعت به این پرسش پاسخ دهید، بد نیست این گزارش را مطالعه کنید.

به گزارش «تابناک»؛ در پی افزایش قیمت بنزین در کشور و پیش از آنکه انتقادات به این تصمیم به اعتراض تبدیل شده و اوج بگیرد، دسترسی بسیاری از هموطنانمان به اینترنت دچار اختلال‌های جدی و خیلی زود به قطع ارتباط ایشان با دنیای مجازی منجر شد؛ وضعیتی که هنوز تقریبا رفع نشده است.

رویدادی که حالا و در سایه اظهارنظر‌هایی مانند سخنان وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات مشخص است که «اختلال» نامیدنش صحیح نیست و باید آن را نتیجه تصمیم مسئولان ارشد خواند و رویکرد ایشان برای کاهش التهابات قلمدادش کرد. با این ملاحظه که جا دارد بپرسیم چرا چنین تدبیری در سکوت و بی هیچ توضیحی اندیشیده و اجرایی شده است؟

البته هدف از نگارش این مطلب، نه یافتن پاسخ این سؤال و یا حتی چرایی این تصمیم نیست، بلکه می‌خواهیم نکته‌ای را مورد توجه قرار دهیم که ظاهرا مسئولان در توجه به آن دچار غفلت شده اند؛ اینکه با قطع اینترنت در این ابعاد فراگیر و وسیع، خواسته یا ناخواسته همه مردم را مخالف تصمیم بنزینی اخیر و از آن فراتر، در صف معترضان دسته بندی کرده اند.

به عبارت بهتر، پیام آشکار قطع اینترنت برای عموم ایرانیان این است که تصمیم گرفته شده مورد اعتراض همگان بوده و در نتیجه بهتر است برای حفظ آن، دسترسی به مجاری غیررسمی را بست، ولو این مجاری کارکرد‌های فراوانی داشته باشد و حتی برخی بخواهند با بهره بردن از آن، در دفاع از تصمیم سهمیه بندی و افزایش قیمت بنزین وارد عمل شوند.

این در حالی است که اظهارنظر درباره مسائل روز، تنها یکی از کارکرد‌های فضای مجازی و شبکه‌های اجتماعی شکل گرفته بر بستر آن است و به مدد پیشرفت‌های فراوان در سال‌های گذشته، از کسب و کار‌های مختلف تا اموری مانند جست‌وجو برای یافتن مسائل علمی، یا آشنایی با اماکن مختلف یا ارتباط با افراد دور و نزدیک، یا جست و جوی پزشک و بیمارستان یا مسیریابی یا بازی و سرگرمی یا... نیازمند اتصال به اینترنت شده اند.

وابستگی به اینترنت در سال‌های اخیر تا آنجا اوج گرفته که استفاده از کارت‌های بانکی یا درگاه‌های پرداخت برای خرید کالا یا دریافت خدمات، تقریبا بدون آن ممکن نیست. امور مختلفی که یکی از آن‌ها اطلاع از تصمیمات مسئولان مانند سهمیه بندی بنزین و پی بردن به جزئیات آن یا اطلاع از تصمیمات تکمیلی پیرامون آن است.

به این نکات، ضرورت استفاده از محتوا‌های ثبت شده در سایت‌ها و رسانه‌ها در اموری مانند چگونگی دریافت کارت سوخت یا حتی ساز و کار ثبت تقاضای دریافت کارت سوخت و صدور آن در مراکز پلیس+۱۰ را هم باید افزود که در نتیجه قطع اینترنت مختل شده و حکم «نقض غرض» را یافته است. انگار نه انگار که باید شرایط را برای رفع احتیاجات این روز‌های مردم مهیاتر از قبل کرد.

این در حالی است که در روز‌های اخیر، حال و روز بسیاری از نقاط کشورمان ناخوش است و اطلاع یافتن از واقعیت کاری به غایت دشوار شده تا جایی که ممکن است برخی ترجیح دهند روانه میدان شده و خود رأسا صحت سنجی اخبار را عهده دار شوند. تصمیمی که اگر اینترنت در دسترس همگان بود، شاید اتخاذش غیرعاقلانه به نظر می‌رسید.

به این موارد، مختل شدن زندگی روزمره شماری از هم‌وطنانمان که در بستر اینترنت امرار معاش می‌کنند را هم باید افزود که مزید بر گران شدن قیمت سوخت شده و چه بسا موجب شود که اعتراضات پررنگ‌تر و حواشی اش وسیع‌تر شود. اینجاست که به ضرورت رفع هرچه سریعتر قطعی اینترنت خواهیم رسید، چون تداوم آن معنایی نخواهد داشت جز نارضایتی عمومی و فراگیر و چه بسا سرازیر کردن ناراضیان به خیابان ها!

سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۵۷
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۳۱۰
سخنگوی دولت دیروز گفت تا حداکثر فردا اینترنت وصل میشه.
نتیجه حرف دو روز پیششون این شد، حالا فکر کنید وعده های سرخرمن دیکه ای که میدن از جمله اینکه پول بنزین قرار به مردم برسه
به اجبار خواننده وبهای خبری داخلی شدیم، واقعاً مسخره است
چه کسی خواستار پیوند زدن عموم مردم به معترضان و گسیل‌شان به خیابان‌هاست؟!

جواب : دولت!
لایک بهمراه صدها افسوس و تاسف
کاش این مطلب را چند روز پیش میگذاشتید.
بابا دلت خوشه!! این مسئولین اصلا به فکر مردم نیستن و براشون مهم نیست نارضایتی مردم، من که دیگه امیدی به اصلاح امور ندارم.
تو رو خدا شما خبرگزاری ها صدای ما رو به گوش مسولان برسونین.مگه صف ما مردم عادی از اغتشاش گرها جدا نیست پس چرا باید اینترنت و از ما بگیرین.الان ۴ روز گذشته.زندگی من کاملا مختل شده.اینترنت الان از ضروریات زندگیه مثل آب و برق.چرا ما رو از حق مون محروم میکنین؟
آفرین تابناک، حرف دل ما رو گفتی
عزیز من، شما بگو این وضعیت موقتی است، ما خیالمان راحت بشه
آخر برج داره میشه همه کارام مونده به کی باید گفت اگر ماه بگذره هزنیه و وقتی که گذاشتم برا پروژه دود میشه میره هوا چون طرف حالیش نمیشه که من بگم نت نداشتم یا فلان
آخه شعب ابیطالب اینترنت میخواد؟
به خدا قسم اینقدر به خاطر قطعی اینترنت من و همکاران من داریم ضرر می کنیم که مطمین هستم به زودی یکسری اشوب و اغتشاش هم در رابطه با قطعی اینترنت درست میشه.
اینا بکل به فکر مردم نیستن که بخوان کاری هم برای مهیا کردن راحتیشون انجام بدن
جانم فدای رهبر
خداییش این چندروز اینستاگرام و واتساپ نداشتیم به کارای دیگه مون رسیدیم و اتلاف وقت در فضای مجازی نداشتیم . در واقع چیزی که ما رو زجر میده علائم ترک اعتیاد به اینترنته نه واقعا نداشتن دسترسی . پیشنهادم اینه که اینترنت خونگی در همین حد محدود بمونه اما اینترنت جهانی رو فقط به دانشکاه ها و مراکز آموزشی بدن .
این روش در کره شمالی هم انجام نشده !!! از این کشور فقط باید رفت ...
با این شرایط خوش به حال کسانی که توانستند و مهاجرت کردند
کارشون مثل معلمهای سالها قبله که یکی اشتباه میکرد وهمه کلاس را تنبیه میکردند
حالا هم دارند کل ملت را تنبیه میکنند با قطع اینتر نت و این اشتباه است
خدا پدر نگارنده این مطلب را بیامرزد. اقای جهرمی پاسخگو باش.
قطع اینترنت اگر تا به امروز جهت حفظ منافع و امنیت ملی کشور بوده که درست اما ادامه این روند تا فردا یقینا نتیجه عکس و ضد منافع و امنیت ملی است و یقینا افرادی که مسئول هستند عامدانه در پی ایجاد تنش و انفجارهای عظیم بسیار هستند
من هم به نوبه خودم از دولت تدبیر تقاضا دارم استفاده از ماشین را هم قطع کنند چون خطر داره برای امنیت مردم و سالیانه حدود 16 هزار نفر در تصادفات رانندگی کشته میدیم. با تشکر
اگر این بی خیالی نسبت به تعطیلی کار و کسب مردم با قطع بی فکرانه اینترنت ادامه پیدا کنه قول میدم دامنه اعتراضات گسترده تر بشه
چه عجب تابناک! آخرش حرف دل مارو زدی
سلام. واقعا کار و کسب خوابیده.
توطئه‌گرانی که با به وجود آوردن فتنه بنزین دنبال عقب‌نشینی نظام از آرمان‌های خود هستند بدانند با بیداری ملت آشوب آنان جمع خواهد شد.
اگر قطره ای اعتماد مابین مردم و دولت مانده بود با این رفتار کوته فکرانه و عاری از هر گونه تفکر دولت از بین رفت.
به قرآن من به قیمت سوخت معترض نبودم و نیستم ولی این قطعی اینترنت تا الان چند میلیونی به من ضرر زده.
حرف حق، آیا واقعا لازمه که عموم مردم محرومیت بکشن که یه سری احتمالا نتونن از اینترنت سو استفاده کنن؟! این وضعیت داره غیر قابل تحمل میشه، ممکنه بقیه به این نتیجه برسن که آیا زندگی کردن به هر قیمتی لازمه ؟
واقعا دیگه دارن شورشو درمیارن!
الان این پولی که از ما ماهیانه میگیرند شرکتهای ارائه دهنده اینترنت و چهار روز است اینترنت نداریم آیا زمان و یا هزینه ما را باز میگردانند؟
ممنونم تابناک از قلمت الان این مطلبو برای اون انائی نوشتی که نتو قطع کردند؟؟؟؟؟؟؟
هر بیسوادی میدونه ادامه قطعی اینترنت فقط باعث گسترش دامنه نارضایتی میشه و بس ولی کو گوش شنوا
من یه وب مسترم و این قطع شدن اینترنت منو فلج کرده کی جواب ضرر و زیان منو میده؟ اخه این انصافه؟
واقعا از تابناک که گویا با دور اندیشی حامی رفع قطع اینترنت در کشور است به عنوان عضوی از جامعه پژوهشی کشور سپاسگذارم.
چه کسیچه کسی خواستار پیوند زدن عموم مردم به معترضان و گسیل‌شان به خیابان‌هاست؟!
واضحه برادر. کسی که اینترنت رو از بیخ قطع کرد
اینترنت من رو وصل کنید باور کنید لازم دارم، هیچ مشکلی هم با قیمت بنزین ندارم، هم دوباره رای میدم هم راهپیمایی میام شعار میدم، زمان داوری مقاله من داره تموم میشه تا پس فردا وقت دارم، اگه نتونم ایمیل بدم دوباره چند ماه کارم عقب می افته یه عالمه برام دردسر دوباره داره
واقعا این کار باعث سرخوردگی و القای ناامیدی در مردم و سلب اطمینان از مسئولین و نظام رو درپی خواهد داشت .
برای بنده سوال است که رسالت حفظ کشور از آشوب را چه کسی به این دولتی ها داده است؟
احتمال اینکه از فردا اینترنت باز بشه خیلی زیاده.
چند روز هست از کار افتادیم بعد اگه چیزی بگیم میگن بر ضد نظامیم
اصلاً چه تضمینی هست که در مواردی مثل رفتن به سربازی، کارت پایان خدمت بدهند وقتی به همان اینترنتی که خریده ایم هم نمی‌توان اعتماد کرد که تا آخر ماه وصل هست یا نه!
دلیل این همه تعلل و عدم پاسخگویی چیه واقعا؟؟ به شخصه در صورت عدم وصل اینترنت به جمع معترضین اضافه میشم. زندگی و کارم مختل شده و هیچ کس پاسخگو نیست.
واقعا گل گفتی به جایی رسیدیم که آمریکا میگه ما اینترنت برای ایران تهیه میکنیم و واقعا هم در آینده خواهد کرد و این اغتشاشات رو هدفمندانه رهبری خواهد کرد .پس لطفا همون اینترنت رو تا قبل اینکه دیر بشه برگردانید
قصد رفع مسدودیت ندارن
اتفاقا همین احساس رو من دارم شدید...
گل گفتی
بترسید از روزی که به دلیل ایجاد محدودیت و اختلال در دسترسی مردم به اینترنت بهانه تحریم و قطع کلیه ارتباطات اینترنتی تلفنی و ماهواره ای ایران به دست دشمن بیافته !
وصل کن اینترنت رو، وصل کن دیگه... میخوای ملت مثل ممنوعیت ماهواره، آخرش بروند سراغ اینترنت ماهواره ای ؟؟؟ که دیگه هیچ جوره نمیشه کنترلش کرد.
ای بابا شما هم دلتون خوشه.. معلومه شماها هم معترض شدین هیچ کاری از دستتون بر نمی یاد.
به شخصه اگر که قطعی اینترنت تا پایان هفته برطرف نشه از شنبه صبح ترجیح میدم به جای حاضر شدن در سر کارم که وابستگی کامل به اینترنت آزاد داره، برای پس گرفتن کسب و کارم تا هر زمان که از نظر شورای امنیت ملی کافی باشه! در تجمعات اعتراضی شرکت کنم...
تابناک دمت گرم با پاراگراف آخرت خیلی حال کردم .عین حقیقته
تابناک دمت گرم
من منتظر یک ایمیل بسیار مهم هستم، که تاثیر مهمی در سرنوشت کارم دارد اگر قطع اینترنت باعث شود این فرصت را از دست بدهم، هیچ وقت مسببان این کار را نمی بخشم.
از اول هم معلوم بود عمدا دارن نارضایتی ایجاد میکنند . الان میخوان هر کی از بنزین نرفته اعتراض کنه برای اینترنت بره تو خیابون
احسنت بر تابناک. بالاخره از بین خبرگزاریا رسمی یکی حرف حساب زد.
واقعا اینترنت وصل نشه میایم کف خیابون
عموم مردم هیچوقت این کار رو نمیکنن چون نمیدونن بعدش چی میشه مطمئنم از وضعیت فعلی بدتر خواهد شد.
بابا من دانشجوی دکتری کنترل چه گناهی کردم که اینترنتم باید قطع بشه؟!
وسط مقاله عدم دسترسی به گوگل اسکولار می دونین یعنی چی؟
ای خدا....
آقا ما الان داریم پروسه اپلای دانشگاه کاندای داریم انجام میدیم اساتید باید ریکام بنویسند ما باید پول واریز کنیم همه این ها در خارج کشوره و چند روزه اسیریم و به زودی این فرصت اپلای تمام میشه. تو رو به خدا یکی به این مسئولین بی سواد بگه اینترنت حداقل دانشگاه های درجه یک کشور رو وصل کنند
به خدا دیوانه شدیم
یا اینترنت وصل میشه یا من خودم اغتشاشگر میشم
این مطلب رو کدوم انسان فهمیده ای نوشته.من بهش رای میدم
افرین
من که به کل دست از همه چیز شستم و امیدی هم ندارم. نه به برگشت اینترنت نه به اصلاح اوضاع. ولی باز خدا پدر و مادرتون رو بیامرزه تابناکی ها که چهار خط در مورد فلاکت مردم نوشتین. تمام خبرگزاری هایی رو که آدرسشون رو حفظ بودم زیرورو کردم. یا اصلا به روی خودشون نمیارن یا اصلا هیچ کامنتی رو نمایش نمی دن. این وسط معلوم شد ما ملت ایران اضافه ایم و جایی تو این مملکت نداریم
یکی از ابزارهای مهم ما کارشناسان علوم طبیعی، استفاده از گوگل ارث هست که الان با نبودنش مشکلات زیادی برامون ایجاد کرده.
مسئولی که سالی چند میلیارد حقوقشه از حال ما که با اینترنت ماهی یکی دو میلیون در آمد داربم باخبره؟ اگه با خبر بود که بنزین رو یه شبه ۳ برابر نمی‌کرد
به خدا من خیلیا را میشناسم که اصلا ماشین ندارن که بخوان به بنزین اعتراض کنن ولی چون اینترنت قطه همه کسب و کار و زندیگشون مختل شده
کاری که گفتی رو کردی دیگه خیالت راحت کسی یاد فریدون نمیکنه...
واقعا درسته الان کار کلی ادم خوابیده و از همه مهم تر خیلی ها سرگرمیشون تو همین اینترنت بود الان همه ول شدن وسط خیابان ما زنگ میزنیم 118 ادرس بگیریم به جای تلفن چون دسترسی به موتور جستجو نیست همه چیز روی سرور داخلی اپلود نمیشه و از همه بدتر ضرری که به توریسم و .. خورده هم بعدها نشون داده میشه
کل سرگرمی من یا بهتر بگم ۷۰ ۸۰ درصد قشر جوان یه بازی آنلاین بود که اونم خواسته یا ناخواسته از دسترس خارج کردن !!!!
هر جور حساب میکنم تنها دلخوشی زندگی توی ایران همین دسترسی دست و پا شکسته به اینترنت بود، دستتون درد نکنه که آخرین دست آویزمون رو هم گرفتید.
من می خوام از این زندان به وسعت یک کشور فرار کنممممممممم. کمککککککککککککک...
کو گوش شنوااااااااااااا
چرا هیچکس منی که زندگیم و کارم با اینترنت بوده رو نمیبینه؟؟؟
تابناک ممنون از پیگیریت بین چند تا سایتی که میشه دید فقط تو هستی که کمی حرف حساب میزنی.
تابی جون اینایی که اعتراض کردن مردم نیستن! اینا از یه کره دیگه اومدن.
گل گفتی..
کی به فکر مردم و منافع مردمه؟!!
حرف دل مارو زدی
خخ اخرش نوشته سرازیر کردن ناراضیان به خیابانها
الان میگی ناراضی اومدیم تو خیابون چی میگی بهمون اونوقت؟
این توضیحات مال کسیه که گوش شنوا داره که مسئولین ما ندارن‌. واسه شون اصلا مهم نیس.
مردم کیلو چند!!!
کم کم داره از «تابناک» خوشم میاد چند روزی است که مطالب جالبی را انتشار میدهد مخصوصا اون مقاله جایگاه اتاق سران قوه در قانون اساسی که....
باسلام
به عنوان یک ایرانی ازرسانه ها تقاضادارم بیشتربه مسئولینی که مسئول قطع اینترنت هستندفشاروارد کرده تاهرچه سریعتروصل بشه.این قطعی باعث شده که نتوانیم یک مطلب علمی راسرچ کنیم.الان دانشجویان اصلا کارعلمی نمیکنندبدلیل نبود اینترنت
تمامی دانشگاهیان (جدا از دیگر گروه هایی که با اینترنت جهانی (نه اینترانت مسخره داخلی) سر کار دارند) با قطع کردن اینترنت از کار و زندگی افتاده اند!!! چرا کسی پاسخگو نیست؟!!!
والله ما که به قیمت بنزین اعتراضی نداریم چه گناهی کردیم بعد از قطع اینترنت فکر میکنیم تو زندانیم و به شی سال قبل برگشتیم
کو گوش شنوا؟؟؟
حقی که در این چند روز بخاطر قطعی اینترنت از من ضایع شد رو در آخرت هرگز نخواهم بخشید. آقای وزیر ارتباطات این بود حق الناس؟؟؟ دستمریزاد مسئولین
سلام
اولا تشکر بابت مطرح کردن نگرانی.
دوما نمیدونم مطلبم رچ درج میکنید چون دیرز کامنتی داشتم که درج نشد شاید بخاطر حجم مطالب ارسالی بوده است.
سوما، وقتی به کاری که همکلاسیای دوران ارشدم کردند و الان براحتی به ارزوی همیشگی امثال من که تحقیق بود با رفتن از ایران میپردازند فکر میکنم توی این مدت به این نتیجه رسیدم که از دید افراد اداره کننده کشور بین من محققی که به راحتی میتونست بجای التماس برای چند دقیقه اینترنت برای ارسال اخرین یافته هایش در بهترین مراکز دانشگاهی دنیا پژوهش کنه و افراد اغتشاشگر تفاوتی نمیگذارد چرا باید فکر کنم تعاملی سازنده بین امثال من و مدیریت جامعه وجود دارد. با کمی درایت مثل اتصال اینترنت حداقل برای روسای دانشگاهها میتوانست مدیریت خود را ثابت کند. اقایان مسئول محترم من اغتشاش گر نیستم و هر ساعت در تلاشم دین همیشگی خود را با پژوهش ناب به مردم و ارزشهایمان جبران کنم افسوس که دیرتر از همه و شاید هرگز نبینید.
مسئولان کشور متاسفانه همچنان خودرایی می کنند و اصلا به حقوق مردم اعتنایی نمی کنند
احسنت... خيلى بده كه بخاطر يه عده محدود خلافكار و خشونت طلب، كل مردم رو جريمه كرد
آفرین ! پروژه با موفقیت انجام شد
مثلا دارین خیلی ملایم از قطعی اینترنت انتقاد میکنین؟
میشه به این صورت هم مثال زد... پدر و مادری برای اجبار فرزندشان به کاری یا چیزی اونو تو یه اتاق بزارن و درشو ببندن..و بگن تا قبول نکنی از اتاق نمیای بیرون... به عبارتی دولت می خواد بگه حرف .حرف منه
من يك مدير با نزديك به دو دهه سابقه كار شرافتمندانه در شركت هاي توليدي خصوصي هستم، سال ١٣٩٢ تنها آپارتمان و مسكني كه داشتم را به دليل فشارهاي اقتصادي فروختم و الان مستاجر هستم، با ساز وكار موجود هم كه هرگز صاحب خانه نخواهم شد، تنها خودروي ساخت داخل خيلي معمولي كه هم به عنوان دار و ندارم برايم مانده را هم در اثر گراني قيمت بنزين در پاركينگ خانه سنجاق كردم، سال گذشته نزديك به ٤٠٠٪‏ تورم هزينه زندگي به ما تحميل كردند و در اقدامي توهين آميز ١٣٪‏ حقوق دريافتي مان را افزايش دادند، بفرماييد كه ما با چه انگيزه اي در اين مملكت وامونده خر تو خر كار و قبول مسئوليت و استرس هاي بي شمار مترتب بر آن كنيم؟ آخر اينهمه تصميمات اشتباه و آنهم پي در پي تا كي مي خواهد ادامه پيدا كند؟ وقتي من كه اينهمه انرژي و شادابي داشتم، تمام اميدم به زندگي را از دادم، آن كارگر به چه اميدي زنده باشد؟ طبيعي است به سيم آخر بزند، جز اين چه انتظاري داريد؟ تازه روز خوشمان است، انتخابات مجلس به انتها برسد ، من مرده، شما زنده، ببينيد چه پوستي از ما خواهند كند، تحت اين شرايط مردن براي ما عروسي است.
به عنوان متخصص شبکه ، تحلیل و نظرتون درست نیست.
وصلش کنید. نابود شدیم
فقط واگذار به عدالت خدا این همه ناعدالتی که سر مردم میاورن
آقا ما بچه خوب هستیم،والا هیچ کاری نکردیم اینترنت مارو باز کنین،به خدا باس کارای پایان نامه رو تموم کنم چون سنواتم تموم میشه
دقیقا همینه کو گوش شنوا
با با اینترنت را وصل کنید مردم کارو زندگی دارند!
اینجوری ادامه داشته باشه اینبار مردم بخاطر قطعی اینترنت میریزن خیابون ها
این بحث تنبیه عمومی مردمه.
امیدوارم که حق به حق دار برسه
بعد از گذاشتن چند نظر در صفحه ی آذری جهرمی مبنی بر اینکه این آقا به دنبال ملی کردن اینترنت است، بلاک شدم. مجدد میگم که ملی کردن اینترنت قطعی است و احتمالا چند روز آینده شاهد اظهار نظر مسئولین مبنی بر عدم احتیاج به اینترنت خارجی خواهیم بود، و احتمالا به جز مراکزی محدود، دسترسی مردم عادی به دنیای خارج برای همیشه قطع خواهد ماند...
بالاخره یکی حرف مارو زد. یکی این مقاله رو برسونه دست شورای امنیت کشور
به خدا قسم 4 روزه بیکار نشستم تو خونه، تو این اوضاع همینطوری آخر ماه دخل و خرج با هم نمیخوند؛ وای به حال این ماه که 4 روزشم کار نکردم و معلوم نیست تا چند روز دیگه هم نتونم کار کنم
قبلا تلگرام و امثال اون رو قطع می کردن کار به جایی رسید که دیگه همه فیلتر شکن دارند و مجبور شدن کل اینترنت کشور رو قطع کنند. ولی این کار هزینه زیادی از نظر مادی و مهم تر از نظر روانی داره. این بازی می تونه خطرناک تر از موضوع بنزین باشه و با اثری دراز مدت تر.
در حالی که آرامش در کشور حکمفرماست این قطعی اینترنت آدم رو به شک می اندازه که آیا در شهر و یا شهرهایی حکومت نظامی است؟
با این کارشون افرادی که معترض نبودند هم معترض شدند اقا چه جوری بگیم بخشی از جامعه جهانی هستیم بیشتر از این گرفتاریمونو افزایش ندید
خواهشا لطفا عکسای همین خانم مقانلو رو وردارین یا لااقل یکیشو بزارین
تو این بدبختی و وانفسا که مردم نگران نیازهای اولیه زنگیشون هستن چروک بودن یا صاف بودن پوست این بنده خدا مثل یه فحشه به مخاطب
والا دیگه بنظر میرسه برای قطعی اینترنت و ضرر زیانی که به خیلی شرکتهای خصوصی وارد شده ب نشانه اعتراضب خیابانها بیایم
فقط بحث اعتراض به قطع اینترنت نیست، ضررش رو کی میده؟
زورگيرها هم از چاقو براى دزدى استفاده ميكنن، چطوره استفاده از چاقو رو در سراسر كشور ممنوع اعلام بفرماييد!!!
قشنگ دارن رو اعصاب مردم راه میرن..
اون از بنزین اینم از اینترنت
اگه اینترنت تا فردا وصل نکنن با بنزین خودم تو خیابون آتیش میزنم
نگارنده این مطلب خواسته یا ناخواسته در زمین دشمنان ایران و آشوبگران بازی می کند
به تمام این موارد بی اطلاعی از بستگان و فرزندانمان در خارج از کشور را هم اضافه کنید.
روحانی که زمان انتخابات می گفت دستمون رو فیلتر نمی ره الان در اینترنت مملکت گل گرفته..روحانی مچکریم!
مگر غیر از این است؟؟؟
تابناک کو گوش شنوا
به این نتیجه رسیدم که ایران بدون اینترنت جای غیر قابل تحملیه
تحلیل درست و عاقلانه‌ای هست. به گروگان گرفتن اینترنت کار بسیار غلطی هست و عواقب خوبی نداره. ظاهرا افرادی کمر به عاصی کردن مردم بسته‌اند.
بگو تو بمیری.
اختلال در اینترنت به نظر من نوعی خودزنی هست. از یک طرف می گویند اعتراض حق مردم است و از طرف دیگر تمامی راه های اعتراض مدنی و غیر مدنی بسته است. این مثل این است که بهت بگویند با دهان بسته فریاد بزن!!!
تابی دنبال پاسخ نباش
اینترنتو وصل کن
تو رو خدا وصل کنید نابود شدیم
من از موافقان گران شدن بنزین بودم ولی قطع شدن نت باعث شده توی بازارهای مالی ضرر کنم و بشدت عصبی بشم
وقتی علیرغم هشدار اردوغان در خصوص احتمال سرایت ناآرامی عراق و لبنان به ایران، برخی مسئولان با بی تدبیری باعث وقوع حوادث ناگوار و اغتشاشات میشوند، بدیهی است که قطع اینترنت هم نتایج و عوارض جالبی نخواهد داشت.
ظاهرا اردوغان بیشتر و بهتر با اوضاع کشورمان آشناست!!!
اینترنت افصار گسیخته باعث شد عوامل استکبار و همراهان صهیونیستشان شبکه سازمان یافته نفوز برای برندازی نظام مقدس جمهوری اسلامی را تشکیل دهند و باعث تحریک مردم و دامن زدن به اغتشاشات شوند .
معلومه چه کسانی خواستار پیوند زدن اشرار به مردمه
من در تمام طول عمرم هیچگاه در هیچ تجمعی شرکت نکردم اما الان با توجه به قطع اینترنت و اینستاگرام و تعطیلی منبع درآمد خانواده ام کم کم باید به صف معترضان بپیوندیم
۴ تا چیز بی مربوط سر هم کردی و طلب گداشتی
تَکْرار میکنم ... روحانی عزیز ...‌ خخخ
حرف های حسن روحانی یک به یک عکسش عمل می شود ازرونق اقتصادی ،کلیدتدبیر،اجازه ندادن به فیلتراینترنت و...
تربخدا روش میشه بازهم حرف می زنه
برق رو هم قطع کنید
سوزوندن بانک ها آخر حرکت ناشیانه بود ...
باقطعی اینترنت اعصاب ملتو بیشتر خورد کردن ضرر زیادی هم به کسب و کارها خورده
کم کم ادم احساس میکنه عمدا مردم عصبانی میکنن
میخوام به قطعی اینترنت اعتراض کنم. کجا باید برم؟ کی پاسخگو هستش؟
خدا خودش به داد این ملت برسه
بابا شبکه های اجتماعی و پیام رسانها رو قطع می کردی فقط، به بقیه ش چیکار داشتی اخه... سه روزه از کارو زندگی افتادیم... گیری کردیم به قرآن
مردم؟!چه واژه غریبی
یک پیشنهاد مهم برای روحانی دارم اگه دست رسی دارید برسونید: ایشان و همه مسولان دیگر اعتراض را حق مردم میدانند و خواهان جدا شدن مردم از اغتشاشگران هستن بنده عرض میکنم جهت اجرای این امر فراخوان عمومی صادر کنید باحضور نیروهای امنیتی مردم جهت اعتراض که حقشان است حضور یابند و صدایشان را بصورت مسالمت آمیز و مدنی به گوش مبارک مسولین برسانند.
آخه برای کی اینها رو میگی ؟
مسئولان محترم برق را قطع کنید خیال همه را راحت کنید اینطوری از کره شمالی که برق را جیره بندی کرده عقب نمی افتیم
البته برای خودتان هم تاثیر منفی داره چون دیگه نمیتونید20:30 پخش کنید
از تبریز هستم
کافی نت دارم
مغازه ام اجاره ای هست
حالا ما مونده ایم و هزینه ها
دیگه کار ما از گلایه هم گذشته
مطلب خوب وکار شناسی بود کاش مسئولان هم کمی با تفکر اقدام میکردند البته که بعیده ! !
چه کسی؟ طرفدار پروپاقرص حرکت های گازانبری.
اگه تا شنبه وصل نشه با ۱۲ کارمندم میایم در استانداری. همه بیکار نشستیم همو نگاه می کنیم. روزی ۲ میلیون ضررمونه
دقیقاً نکته این است که امثال ما که در اینترنت زندگی می‌کردیم الان کلافه شده‌ایم، مساله فقط ضروریاتی که باعث خسارت به کسب و کارها و ارتباطات شده نیست بلکه عدم درک سبک جدید زندگی است که مختل کردن آن باعث پیدایش نوعی حس خفقان شده است. من هم به شخصه اعتراض دارم ولی نمی‌دانم چگونه باید اعتراض کنم که متهم به اغتشاش نشوم و وقتی می‌بینم هیچ مجرای اعتراض و هیچ گوش شنوایی نیست این احساس خفقان را تشدید می‌شود.
۶۰۰تومن بازی گرفتم وسط دانلودش نت پکید دث استندینگ
راز جوانی نیسرین مقانلو=استفاده از ضد چروک گیاهی...خلاصه ی اینترانت:/
آقا آقا یکی به این مسولان گوشزد کنه که با این سرعتی که داریم پسرفت میکنیم حداقل به انسان های ماقبل تاریخ و دایناسورها رحم کنن که به دست ما زیر گرفته نشن.بچاپ تابناک جان
عجب! پس به نظر تابناک بیشتر مردم موافق این گران کردن بنزین هستن، و اگه اینترنت وصل بود همه میومدن و هشتگ حمایت از گرانی بنزین راه مینداختن همه جا؟!
اخلالگر واقعی خود دولت است
فحش هم بننویسیم که تایید نمی کنی
تابناک چه عجب
کاش از بیکیفیتی و عدم کارکرد تعداد زیادی از ابزار هایی که میلیارد ها تومان سرمایه این کشور خرجشون شده ولی کار نمیکنند هم یادی میکردی
جست جو
یوز
بازار
این وزیر باید استیضاح و بازخواست بشه
یعنی با بستن اینترنت مردم یادشون میره که چحوری تحقیر شدن و به شعورشون توهین شد!؟!
من دیگه واقعا نمیتونم این ۴ روز اندازه ۴ سال واسم گذشت.تو رو خدا پیگیری کنین لااقل یه زمان واسه وصل شدنش بگن
قطع شدن اینترنت در این چند روز یک واقعیت تلخ را آشکار کرد و آن اینکه مردم چون با پدیده اینترنت در این چند سال آشنا شدند و اثرات بسیار مفیدش را درک کردند، بعد از اینکه قطع شد کاملا متوجه شدند که نبود اینترنت چقدر میتواند سطح و کیفیت زندگی‌شان را تنزل دهد.
ممنون از تابناک بابت زدن حرف حق..من بیش از ۲۰ میلیون تومن رو بخاطر قطعی اینترنت از دست دادم.اکانتم در یکی از اپلیکیشنها..بخدا ۲ سال واسش زحمت کشیده بودم.میخوایتم بیست میلیون رو بیشترش کنم بعد پولش رو ببرم باهاش یه کار راه بندازم...بخدا من از پولم نمیگذرم و اون دنیا از خدا میخوام جزای اعمال کسانیکه اینترنت رو قطع کرده بده..
بدون هیچ توضیحی! بدون هیچ اطلاعی درباره زمان رفع مشکل! و بدون هیچ ابراز تاسفی!
و از همه بدتر رسانه میلی که گزارش پخش میکنه انگار هیچ مشکلی نیست همه راضین!
ممنون عالی بود
فکر کردید براشون مهمه ؟
برای بارnام در ایران ، مردم = هویج
کی بود کی بود من نبودم.
بدون اطلاع مردم بنزین را گران کردند.
یدوم اطلاع مردم اینترنت را قطع گردند.
بدون اطلاع مردم طرحی را خارج از ساز و کارهای قانونی موجود در قانون اساسی برنامه ریزس و اجرا کردند.
براستی مردم در ایران چخ جایگاهی دارند؟؟؟
باتشکر ازسایت محترم تابناک
به خدا خیلی ها توایران سرگرمی ندارن وفقط دل خوشیشون گشت تو اینترنت هست.اگه یه مقایسه کوچیک بکنین انواع سرگرمی تو ایران و باکشورهای همسایه میبینید که چقدر ازلحاظ توسعه سرگرمی عقب هستیم،ونداشتن تفریح مناسب رو میتونیم تو رفتاروکردار تک تک ایرانیا دید که چقدرناراحت افسرده هستن.
واقعا ممنون از تابناک که صدای مردم هستش! خیلی خوبه که به صحبت ها و کامنت های مردم توجه دارید. امیدوارم که این مطلب مورد توجه مسئولین قرار بگیره!
مطلب خوبی بود، البته تابناک هم دیر به این نتیجه رسید. ولی برای سردمداران، مردم یه اپسیلون هم مهم نیستن.
آفرین
اینم سیاست مملکته
واقعا تحليل درستي بود... اطفا صداي نارضايتي مردم را از قطع اينترنت و گراني بنزين به مسئولين برسونيد
آقا تورو خدا یکی رسیدگی کنه.
گوش اگر گوش تو و ناله اگر ناله ماست آنچه البته بجایی نرسد فریادست.. حالا شما هی بنویس اونایی که باید نمیشنون مگر وقتی که کار از کار گذشته باشه
اطلاع از تصمیمات مسئولان مانند سهمیه بندی بنزین و پی بردن به جزئیات آن
چگونگی دریافت کارت سوخت یا حتی ساز و کار ثبت تقاضای دریافت کارت سوخت و صدور آن در مراکز پلیس+۱۰
را می توان از همین سایتها داخلی به راحتی انجام داد. اینقدر اغراق نکید.
الان مگر سایت شما قابل دسترس نیست؟
در یک مطلب دیگر این کامنت را نوشتم اما تایید نکردید. اینجا مجددا می نویسم: مثل بقیه چیزها باید اینقدر معطل کنند که به بحران منجر بشود، بعد به فکر چاره بیفتند.
اصلا کاری به افرادی که کسب و کارشان با قطع دسترسی به اینترنت بین المللی مختل شده ندارم اما حتی شهروندانی که صرفا برای سرگرمی هم این چند روزه دسترسیشون قطع شده شامل نقض حقوق شهروندی شده اند. دسترسی آزاد به اینترنت بین المللی یک حق مسلم هست که متاسفانه سال ها شهروندان ایرانی مجبورند با استفاده از انواع و اقسام فیلترشکن ها به این امر دست یابند ولی متاسفانه از این حق هم به طور کامل محروم شده اند.
سلام . با اینکار خدا میدونه چندهزار ریزش در صف حامیان نظام بوجود اوردین.
اینترنت رو وصل کنید
همینو پیامک کنید برای شاک
یکی از عوامل شدت نارامی ها در شیراز در روز دوم همین اینترنت بود و باید زودتر از این قطع می شد.
با سلام. متن خوبی بود. به نظر می رسد اتخاذ کنندگان تصمیم به قطعی اینترنت اصرار دارند که عده ای مثل من که اینترنت شارگ اصلی کارش است و سرش به کار خودش است و نه در تظاهرات اعتراضی بوده و نه تخریب کننده اموال عمومی، به خیابان بروم و با فریا تظلم خواهی کنم.
شخصی که مسئول انتشار نظرات است، شب ها دیگه کار نمیکنه؟ بخدا حوصله مان سر رفت، یک چیزی بگید بخونیم. هر شب عادت داشتم wikipedia بخونم. مقاله تاریخی بخونم. الان برگشتیم به 30 - 40 سال پیش
بنده از فردا در اعتراض به قطعی اینترنت در تجمعات حضوری فعال خواهم داشت.
اکثر مردم خواهان تغییرات هستند اما شانسی وجود نداره
وقتی که الگوی کشور ما یمن ، عراق ، سوریه ..... وضع ما بهتر از این نخواهد بود سه نفر تصمیم میگیرند برای هشتاد میلیون مردم .؟؟؟
کو‌ گوش شنوا؟!
اصلا غیر قابل باوره اینترنتی که جز نیازهای اصلیه اینجوری بدون اطلاع قطع بشه و هیچکس هم جوابی نداره برای اتصالش!
اینترنت به مانند چاقو است.
هم میتواند به دست قاتلی جان انسانی را بستاند.
هم میتواند به دست پزشکی جانی به انسان ببخشاید.
من تعجب میکنم چرا همه فکر میکنن این قطعی به خاطر اعتراضات هست!!!!!؟
قربون دهانت تابناک جان.لپ کلام رو فرمودین.مسیولین محترم لطفا اینترنت رو وصل کنید.
چی عجب یکی پیدا شد
ارباب ما مردم هستیم و شما باید خادم ملت باشید
بسيار عالى ، متين و منطقى. اما تابناك عزيز ! الآن با گذشت چهار روز ديگه توجيهى نيست
اختلال خواندنش صحیح نیست؟
والا درود به شرف این تابناک تنها رسانه ای که در مورد اینترنت دائم داره می نویسه همین تابناکه
همین شرافت کارکنان و مسولین این رسانه را نشون می ده
فقط میشود گفت تنها این شکلی میشد به یکباره فضا را امنیتی کرد.بر اساس تجربه میشود گفت فشارهای بیشتری در راه است
خدایش ممکنه چند روز دیگه منم برم پمپ بنزین آتیش بزنم به خاطر انبود اینترنت
خدا خیرتون بده این شد یه پست خوب در حمایت از مردم!
من و کلی از دوستانم خرید و فروش ارز دیجیتالی میکنیم وسط معاملات اینترنت قطع شد به خدا بیچاره شدم 10هزار دلار پولم رو هواس الان هیچ خبری هم از بازار ندارم
سر برج هم 10 ملیون چک دارم تنها منبع درآمدم هم همینجاست اصلا نمیدونم چه خاکی به سرم بریزم
گوگل باز کنید
اینو میگن حرف حق
شورای امنیت (فخیمه‌ی) کشور.
خخخخخخخخخخخخخخخخخخخخ
مسئولین با قطع کردن اینترنت به نوعی میخاستن مردم از وقایع بنزینی با خبر نشوند. ولی ظاهراً آقایون در عصر حجر زندگی میکنند و خبر ندارن در عصر تکنولوژی و ارتباطات هستیم. اگر قرار به این بود که با بستن اینترنت از هیاهو و اعتراض ها کم کنند سخت در اشتباه هستند. همین اینترنت ملی هم که راه انداختن مردم از هم دیگه خبر دار میشن! ولی در کل مشکلات کسب و کارهای اینترنتی رو به مشکلات و حواشی بنزین نیز اضافه کردن . مسئولین تا کی میخان باور کنند با بستن ارتباطات نمیتونن همیشه موفق باشن
از مزایا این کار اینه که ما میفهمیم مردم تو کره شمالی چطور دارن زندگی می کنند...
وصل نکنید براتون خیلی گرون تمام میشه
من استاد دانشگاهم یک هفته است رسما از کار بیکار شده ام. محل کارم تعطیل است.روزشنبه دانشجوها رو تو سوله و مسجد دانشگاه جای دادند....واقعا اینه نتیجه تدبیر علمای مملکت.
مردم مملکت ما همیشه قربانیند همیشه....از اونطرف فیلتر میشیم ...از داخل هم فیلتر میشیم....چون مسئولین نه عرضه دارند نه تدبیر . ادعا به آسمان
افرین به این تحلیل
درست فهمیدند . ما همه معترضیم
اصن شما راست میگید... ازدواج و که تسهیل نکردید حداقل نت و وصل کنید ما هم نیازهایی داریم...
چه بگوووییم. حال ایران این روزها بد خراب است
من به شخصه تا حالا کاری به این مشکلات و اعتراضات پیش آماده نداشتم.ولی با قطع اینترنت و اختلال در کار و زندگی عاصی شدم. واقعا این 3 روز به شدت عصبی هستم.ظاهرا آقایون مد نظر دارن که بقیه مردم رو هم درگیر بکنند و یک مشکل بزرگتر درست کنند. کاری که واقعا توش تخصص دارن
چه عجببببببببب
انگار تلفن همراه رو قطع کنی و الان اینترنت واقعا نبودش غیرقابل تحمله.
همه چیز داره قربانی تست شبکه ملی اطلاعات میشه. قطع اینترنت دیگه‌هیچ توجیه منطقی نداره
والا ترسم ازينه كه اين وضعيت هميشگي باشه و اينترانت داخلي جايگزين بشه چيزي مثل كره شمالي
با این حجم تبلیغاتی که توو صداوسیما دارن درباره شبکه ملی اطلاعات انجام میدن ظاهرا امیدی به وصل شدن اینترنت نیست. کره شمالی سلام. توو این مملکت هرکی مسوول شد تصمیمات شخصی خودشو به مردم تحمیل میکنه
سلام به نظر بنده قطع اینترنت بایستی ادامه دار و در همین اندازه بماند و همین هم که برقرار است لطف و رأفت اسلامی می‌باشد من بعد هر سایتی که خواهان وارد شدن و دیده شدن یا (امرارمعاش) می‌باشد بایستی اول مالیات کسب را پرداخت نموده و بعد از گرفتن مجوز از پلیس امنیت تهران بزرگ (اماکن) شروع به کسب وکار کند والسلام .
بخش تعمیرات نگهداری دستگاههای پیشرفته‌ی بخش تولید به دلیل قطع اینترنت با مشکل روبرو شده، امکان دسترسی به اطلاعات فنی قطعات، پشتیبانی آنلاین و ... غیر ممکن است.
ارز نیمایی به دلیل عدم ارتباط صراف با کارگزاری خارجی کاملا قطع است.
در سال حمایت از تولید ملی، در سالی که تحریم‌ها در راستای نابودی تولید است، چنین تصمیماتی فقط در راستای اهداف تحریم است!
والا منم به عنوان یک معترض به بنزین و تمام بیشعور فرض کردن های ملت ، اگه تا فردا اینترنت وصل نشه میرم تو خیابون
مراکز دانشگاهی هم قطع است. کلی مشکل هست.
اگر بنزین ۱۰ هزار تومن میشد و ده سال مداوم من با قیمت آزاد از قیمت بنزین استفاده میکردم. باز هم رقمش به پای خسارتی که این چند روز قطعی اینترنت به من زد نمیشد.
انشاا... از فردا همه ملت بیرون بابت قطع اینترنت اعتراض کنیم
ولله که تصمیم قطعی گرفتم فقط بخاطر این قطعی اینترنت ایران رو برای همیشه ترک کنم. خودتون بمونید و مسخره بازیهاتون.
من خودم یکیشونم
سلام ان علیکم و رحمت الله، خداوند از بالا تا پایینشان را نابود فرماید، دیگر عرضی ندارم، خدافس، من الله توفیق
آقا بگید این اینترنت رو وصل کنند، همه کار و زندگی امثال من (دانشجوی دکتری) مونده، مقالات، پروژه ها و همه چی ...
قطع اینترنت با سایر نقاط دنیا کشور را در مجامع بین المللی به گوشه رینگ میبره
اکنون بار دیگر سه شبکه ماهواره ای خارج نشین .بار دیگر پر مخاطب شده و این ثمرات قطع اینترنت هست.فیلمهای کف خیابان هم با اختلاف یک روز از موبایل و خط اقلیم کردستان به خارج میرسه.فقط مردم ایران ضرر کرده اند که اینترنت قطع شده
خدا وکیلی هیچ مفهومی نداره تو کشوری که این همه ادعاش میشه دمکراسی هست به این شکل که مشابهش میتونه تو کره شمالی پیدا شه رفتار میکنه.
بابا قطع کردن تا با فشار بابت اینترنت؛ مردم رو بکشونن تو خونه هاشون و یادشون بره بنزین ۱۰۰ تومنی تو کمتر از ده سال کردن سه هزار تومن ولی حقوق هزاردلاریشون رو کردن صد دلار وگرنه بحث انتشار نارضایتی اصلا مطرح نیست .
خوب یا بد این نیز ...
تابی جون از چی نگرانی...
برای من فرقی بین و چپ و راستتون نیست.
شرکت ما این هفته رو تعطیل کرده! کل شرکت های برنامه نویسی وابستگی بسیار زیادی به گوگل و سایت هایی از قبیل StackOverflow و Gitlab دارن که هیچ جایگزینی براشون نیست. بیکار کردن ما ضررش مثل اینکه برای دولت و حاکمیت زیاد نیست!
قطع اینترنت باعث زیان به درآمد خیلی ازدوستان شده
تعدادی از دوستان من جزوات وتدریسهای درسیشون رو بصورت اینترنتی بفروش میرسوندن که الان دچار مشکل شدن
با این تصمیم تقریبا تمام فعالیت های دانشگاهی و تحقیقی رو فلج کردند...
من دانشجوی دکتری هستم و قسمت زیادی از کار های تحقیقاتیم لنگ اینترنت هستش..
این فقط گوشه ای از اسیبی هست که دیدیم از قطع اینترنت...
آیا تمام این دانشمندان شورای امنیت و وزارت ارتباطات نتونستن چهارتا اپلیکیشن و سرویس را ببندن که مجبور شدن بدون هیچ فکر و ملاحظه ای از عواقب این کار، آن را انجام دهند؟ آقا شما که خودتون هم مثل اینکه بدتون نمیاد مردم بریزن خونه هاتونو آتیش بزنن؟ وصل کنید این بی صاحابو کسب و کار و زندگیه مردم رو به هر روشی که بلدید فلج کردید
تو تلویزیون دارن مدام از شبکه اینترنت ملی داخلی حرف میزنن انگار دارن مقدمه چینی میکنن برای جا انداختن اون به جای اینترنت سراسری ! با یک تیر دونشان!
مگه براشون نارضایتی یا از بین رفتن کسب و کار مردم و خیلی مشکلات دیگر مهم است ؟
به تخمین موسسه نت بلاک، میزان خسارت ناشی از هر روز قطعی اینترنت در ایران مبلغ سرسام‌آور ۳۶۹,۵۷۰,۷۶۳ (۳۶۹ میلیون) دلار آمریکا است
من فکر میکنم پیشنهاد دهنده و عامل اصلی اینکار آقای ربیعی باشد . ایشان وقتی در وزارت رفاه بود هم بشدت طرفدار قطع دسترسی به اینترنت بودند .
دو کلوم حرف حساب
فکر کنم روزی ضرب المثل بشه که به یارو میکن چیزی نگو والا روحانی یک تریلی قشون کنار خیابون خالی میکنه!!!
عجیبه زیر این پست هنوز هیچ نظری نیست!!!!!
دقیقا حرف دل من را زدی تابناک. من اصلا به سیاست کاری ندارم تو ی آپارتمان 50 متری با لب تاپ سایتم را مدیریت میکردم و درامد داشتم. اما حالا این درامد به صفر رسیده. با لطف تدبیر اساسی مسئولان، بنده الان بیکار شده ام و هر روز هر خشمگین تر از روز قبل
اینها رو دقیقا برای کی دارید میگید؟
من که از کارم موندم چون تماما در بستر انترنته
فردا تاشب وصل نشه راهی میشم شهرهای درگیر ببینم چه خبره بیمارستاناشون خیابوناشون؟؟؟
انگار برا اینترنت باید تظاهرات کنیم
به اندازه کافی خار و خفیف شدیم جلوی کشورهای دیگه نزارید به خاطر اینترنت هم دوباره آشوب بشه
مطلب کاملاً غیرمنطقی و شتاب زده است
تشخیص افراد خرابکار در هنگام استفاده از اینترنت کار پیچیده ایست
تابناک جمله آخرت حرف دل ما بود
با اینکه حالم ازتون بهم میخوره ولی بابت این مطلب که حرف دل من بود ممنون
دانشجویان بی نوایی که ده ها مصاحبه دکترا پاسخ به ایمیل فرصت اپلای فرصت دفاع و تحویل پایان نامه و هزاران فرصت ارزشمند تحصیلی را از دست داده اند را از قلم انداخته اید
از تابناک مصرانه خواهشمندم هرروز از مقامات ذی ربط پیگیر مساله باشد و مطلبی منتشر نماید تا این کابوس وحشتناک تمام شود برای ما
۱۱۰ تا فروشنده ۳ تا تولیدی و ۸ تا فروشگاه من ۴ روزه رو هواست روزانه ۳۰ میلیون ضرر میدم جواب این ۲۰۰ نفر کارگر بیکار بشن کی میده ؟!
مردم باید پرسشگر و حق طلب باشن، اگر حق خودشون رو طلب نکنن حق خوری هم روز به روز بیشتر میشه نمونه بارزش همین قطع اینترنت بدون هیچ توضیح منطقی!
خستهنباشید لذت بردم
انتخابات مجلس نزدیک است ، اینترنت جهانی را آزاد کنید
مقاله خوبی نوشتید , با اینکه به شخصه طرفدار امثال تابناک نیستم نشون دادید که حتی در اوج زوال جورنالیسم ایران, بازهم هستند کسایی که حرف مردم رو میزنن
دشمنان و بدخواهان این ملت و کشور عزیز
ولی ناامید خواهند شد
اگه میگید حق هستید و کارتون درسته
خداییش مسئولین برای مردم تره خرد می کنند؟
حکایته مردمیه که شب میخوابن صبح قدرت خریدشون یک سوم میشه ؟ و یه عده شبونه نون میلیون ها نفر رو آجر میکنن؟
تابناک جان از ناراحتی و بیکار شدنم وفکر فردا خوابم نمیبره
چند ساعته فقط دارم صدای بارون گوش میدم و فکر میکنم
سقف خونمون که توش مستاجریم داره چکه میکنه و با هر چکه استرس به من میده ...
چیکار کنم قلبم آروم بشه
تابناک جان دقت کردی هر کسی با هر شعاری میاد دقیقا اونو تو جامعه کمرنگ میکنه و اونو از مردم میگیره
تدبیر و امید
مسئولان میدونن تصمیمی که میگیرن مورد مخالفت همگانی قرار میگیره، تصمیم رو تغییر نمیدن، میگن چی کار کنیم صدایی بلند نشه.
من که تمام کسب و کارم به انترنت و ارتباط با مشتریان خارجی بستگی دارد عملا در حال نابودی هستم، امثال من بسیارند، مذاکرات تجاری عمدتا از طریق ایمیل و پیام رسان واتس انجام میپذیرد
میگن هیچ وقت به یه کچل نگو موهات ریخته ،چون خودش بهتر میدونه.
حالا شما اومدی چیزی رو به مسوولین یادآوری میکنی که خودشون بهتر میدونند؟
چواب مسئولین به شما ومردم ..................مردم شما کی هستید ما فقط 10 میلیون یا 5 میلیون همه کاره مملکت هستیم .....
تابناک تورو خدامنتشرکن.
دسترسی به اینترنت حق شهروندی هر انسانی می‌باشد.
واقعا چه تصمیم غلطی است
مطالبه بر حق مردم این است که بدانند اینترنت چرا و توسط چه کسی محدود می شود
تو رو خدا اینترنتو وصل کنین.
آخه به کی باید بگیم؟
واقعا هم امسال سال توليد ملي و اشتغال هستش
مقاله بسیار خوبی بود ممنون تابناک
توسعه یافتگی در دنیای امروز به داشتن خانه های لاکچری
درود بر شما نویسنده محترم، واقعاً قطع کردن اینترنت تصمیم واقعاً مسخره ای بود.
بنزین یک پوشش برای حذف اینترنت بود.
حتی سال 88 چنین قطع اینترنت نداشتیم
همان هايي كه فكر مي كنند صلاحشان در اين است كه به جاي اين كه به فكر و كنار مردم ايران باشند به فكر رساندن عمق استراتژيك تا كنار مديترانه باشند
سلام، من نمیدونم چرا همه جا از کارکردهای اینترنت که میخوان صحبت کنن میگن جستجوی مطالب علمی! بابا خیلی چیزای ببشتری گیر اینترنته
حالا که تقریبا همه جا آروم شده دیگه دلیل تون برای قطعی اینترنت چیه ؟خسته شدیم به خدا ....
دستتون درد نكنه
با توجه به شرایط کشور و سو استفاده بیگانگان از موقعیت اینترنت در نزد مردم من با وجود اینکه خسارات زیادی از نبود اینترنت در این چند روز برام داشته اما بازم با این تصمیم موافقم
و این نظر رو دارم به جای اینکه بهانه تراشی کنیم در راستای تقویت همدلی و ارتقا اینترنت ملی کوشا باشیم
من کارم وابسته به اینترنت هست. چرا اینترنت قطع شده
بالاخره برای کنترل نا آرامی ها لازم بود
واقعا تصمیم درستی بود
قطع اینترنت نارضایتی رو گسترش میده
آقای جهرمی رو آنفالو کردم
عالی بود ولی کو گوش شنوا ، چشم بینا و خرد با تدبیر
من در یکی از ارگان های نیروهای مسلح کار میکنم و تا حالا همه جوره پای نظام وایساده بودم ولی از طرفی به دلیل حقوق پایین و مشکلات اقتصادی از طریق فروش اینتزنتی شبکه های اجتماعی بخشی از هزینه های زندگیم رو تامین میکردم که با قطع اینترنت به مشکل خیلی بزرگی خوردم و وقتی بچم ازم میپرسه بابا دیگه چرا نمیتونی جنساتو بفروشی مگه کار بدی کردی؟
واقعا مسخرس!
زنده باد و درود برشما با این مطلب منطبق بر واقعیت و حقیقت
چگونه است که تجمع سازماندهی شده ی عده ای علیه اعتراض به حق ملت قانونی ست ؟؟؟
عموم مردم هستن نیازی به پیوند زدن نیست.عموم مردم دارن بدبخت میشن کم کم جمع کنید بساطتون رو
واقعا کسانی که پول اینترنت داده اند و ... حقشان چه میشود
اینجا ایران است . رادیو کره شمالی!
مردم را چي فرض كرديد ؟ بالاتر از اين توهين هم هست؟
من به شخصه کلا همه مشتریانمو از دست دادم و چند روزه خونه نشینم. من درامدم روزانه بود و الان 1 ریال پول ندارم نون بخرم
این خبر هیچی نظری نداره؟ همتون سانسورچی هستید
دمت گرم
بالاخره یه سایت و یه خبر دیدم که حرف حق بزنه. بابا به خدا ما همه چیمون خوابیده بیکار شدیم کلا. باز کنین این لامصبو.
شما فعلا حال کن،اینجوری نبود من یکی به ستیت شما سر نمیزدم
این حجم وحشت از مردم مایه ی شگفتیه !!!!
درعالم خيال ودرخوشبينانه ترين حالت ميتوان گفت جناحهاى رقيب درحال كشمش براى تحكيم قدرت قدرت خودهستند
باید قطع باشه تا مردم اخبار واقعی را از مراجع رسمی دنبال کنند
آقای نویسنده هر معترض به گرانی بنزین را که حتمانباید در حال آتش زدن بانک یا پمپ بنزین مشاهده کرد یا اینکه نباید تصور کرد هر کس در حال آتش زدن بانک یا پمپ بنزین نیست معترض به گرانی بنزین نیست این تصورات اشتباه است با یک نظرسنجی می توان نتیجه گرفت که چند درصد مردم مخالف گرانی بنزین هستند از نظر من بالای 95 درصد مردم مخالف گرانی بنزین هستند
با یک هفته کار نکردن کسی نمرده فکر کنید رفتید تعطیلات و مسافرت اینقدر اینترنت اینترنت نکن
چه کسی هنوز در توهم اکثریت راضی و اقلیت ناراضی هست ؟!
در مدتی که مشغول رصد و ارزیابی خبر گزاری های داخلی مختلف بودم ، به جرات میتوانم بگویم که تنها رسانه ایی هستید که سیاق آن شفاف و راستین هست؛به طوری که دامان خود را به جانبداری و تعصب ورزی آلوده نکردید...دست مریزاد! کمتر رسانه ایی دیدم که تا این حد از انتشار و انعکاس اخبار جهت مند ، ضد و نقیض و جانبدارانه به دور و سالم باشد.برای یکایک اعضای مجموعه شما آرزوی سلامتی و بهروزی میکنم؛پدرام و سر بلند باشید.
برچسب منتخب
# غزه # ماه رمضان # عید نوروز # کاظم صدیقی # دعای روز هشتم رمضان # دعای سال تحویل
وب گردی