بازدید 6591

آمادگی روسیه برای مذاکرات فروش جنگ‌افزار به ایران

یک مقام روس می‌گوید در صورت رفع تحریم‌های بین‌المللی، مسکو آماده است تا به ایران جنگ‌افزار بفروشد.
کد خبر: ۹۳۸۱۶۵
تاریخ انتشار: ۲۷ آبان ۱۳۹۸ - ۲۱:۰۷ 18 November 2019
به گزارش تابناک به نقل از فارس، «دیمیتری شوگایف» رئیس سازمان فدرال همکاری فنی-نظامی روسیه می‌گوید در صورت رفع تحریم‌های بین‌المللی، مسکو حاضر است تا به ایران جنگ‌افزار بفروشد.

به نوشته خبرگزاری «اسپوتنیک»، شوگایف که در حاشیه نمایشگاه هوایی دوبی صحبت می‌کرد، گفت: «طرف روسی آماده است تا درباره همکاری در این زمینه [فروش تسلیحات]، با ایران گفتگو کند، مشروط بر اینکه اجرای پروژه‌ها... تنها بعد از رفع تحریم‌های بین‌المللی آغاز شود.»

به گفته وی، طرف ایرانی احتمالا برای خرید جنگنده، بالگرد، تانک، کشتی، موشک‌های ساحل به دریا، موتور‌های هواپیما، قطعات یدکی هواپیما، خودرو‌های زرهی و زیردریایی علاقمند باشد.

شوگایف با بیان اینکه تحریم‌های بین‌المللی صادرات تجهیزات غیرتهاجمی به ایران را ممنوع نکرده، گفت: مسکو به فروش این دست از جنگ‌افزار‌ها به ایران ادامه می‌دهد.

وی گفت: «ما به اجرای قرارداد‌هایی که شامل تحریم‌های سازمان ملل متحد نیست، از جمله در زمینه تعمیر و تجهیزات عیب‌یابی، ابزار‌های رصد رادیویی، سامانه‌های شناسایی و دیگر تسلیحات غیرتهاجمی، ادامه می‌دهیم.»

بر اساس قطعنامه ۲۲۳۱ شورای امنیت سازمان ملل متحد، تحریم‌های تسلیحاتی وضع‌شده علیه جمهوری اسلامی ایران تا سال ۲۰۲۱ میلادی پابرجا خواهند بود.
سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# غزه # ماه رمضان # عید نوروز # کاظم صدیقی # دعای روز هشتم رمضان # دعای سال تحویل
آخرین اخبار
وب گردی