بازدید 8697

پیش‌بینی حمله صرع با هوش مصنوعی

محققان سیستمی مبتنی بر هوش مصنوعی ابداع کردند که احتمال حمله صرع را تا یک ساعت پیش از وقوع با دقتی ۹۹.۶ درصدی پیش‌بینی می‌کند.
کد خبر: ۹۳۷۹۷۵
تاریخ انتشار: ۲۷ آبان ۱۳۹۸ - ۰۴:۱۵ 18 November 2019
به گزارش تابناک به نقل از ایرنا، پیش‌تر دستبند‌های هوشمندی با قابلیت پیش‌بینی حملات شبانه صرع ساخته شده بود، اما حال محققان سیستمی مبتنی بر هوش مصنوعی ساخته‌اند که حملات صرع را تا یک ساعت پیش از وقوع، با دقتی بسیار بالا، پیش‌بینی می‌کند. پیش‌بینی زودهنگام این حملات زمان لازم را در اختیار افراد می‌گذارد تا با مصرف دارو خود را برای حمله آماده کنند.

به گزارش سازمان بهداشت جهانی، نزدیک به ۵۰ میلیون نفر در جهان به بیماری صرع مبتلا هستند و ۷۰ درصد از این بیماران می‌توانند با دارو حملات خود را کنترل کنند.

این سیستم جدید که به دست محققان دانشگاه لوییزیانا ابداع شده است، پیشرفتی عمده در روش‌های پیش‌بینی موجود محسوب می‌شود. تکنیک‌های دیگری که در زمان حاضر برای این منظور مورد استفاده قرار می‌گیرند، با نوار مغزگیری فعالیت مغزی را تحلیل کرده و سپس یک مدل پیش‌بینی‌کننده را بر این مبنا ارائه می‌دهد. این سیستم جدید با استفاده از یک الگوریتم یادگیری عمیق که از فعالیت مغزی نقشه‌برداری می‌کند و الگوریتمی دیگر که می‌تواند کانال‌های الکتریکی که در طی یک حمله صرع روشن می‌شوند را پیش‌بینی کند، هر دو کار را به طور همزمان انجام می‌دهد.

از آنجا که تیم سازنده هنوز در حال کار بر روی چیپ‌سِتی (تراشه‌ای) است که به پردازش الگوریتم‌های ضروری کمک می‌کند، ورود به مرحله استفاده فراگیر و گسترده از این تکنیک زمان می‌برد. با این حال ساخت چنین سیستمی می‌تواند زندگی بیماران مبتلا به صرع را متحول کند
سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هفدهم رمضان
آخرین اخبار